Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-14, 20:06
|
|
|
Łańcuch był bardzo napięty - chciałem go lekko przesunąć, żeby zobaczyć, czy nie ma kolein i zrobiłem to z wielkim trudem. Płukankę robiłem przed wymianą oleju. Zleciał niezły syf. Ślizg na dole na 100% cały, tylko pod nim zauważyłem jedno miejsce, o które łańcuch może (ale nie musi) ocierać przy rozruchu. Na górze na 100% nie ociera.
Wymieniałem też zawory pod kolektorem ssącym i szklanki (i tylko szklanki) chyba już nie hałasują przy rozruchu. Trochę jednak za wcześnie na jednoznaczną ocenę. |
|
|
|
|
|
|
|
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:07
|
|
|
Witajcie
Posiadam A8 D2 4.2 AUW od roku. Co by nie było za różowo w końcu coś się zaczęło odzywać przy rozruchu. Na 99% z tego co widziałem to te nieszczęsne nastawniki. Dla formalności prosiłbym o weryfikację czy jest źle, bardzo źle i jak szybko to robić.
Tak odpala po przestaniu doby:
https://youtu.be/kzPOIsApiSY
Tak odpala na ciepłym stał około 30 min. :
https://youtu.be/PicaL_Ns_eY
Autko ma już 400k km, kupiłem od znajomego który miał je od nowości, w silniku nigdy nic nie robił bo nie było potrzeby, wiadomo oleje świece i inne eksploatacyjne rzeczy. Ale przy tym przebiegu to podejrzewam że z nastawników nie wiele zostało.
Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:16
|
|
|
Coż...słychać. Musisz zrobic logi jeszcze(info w tym temacie)Potem zdejmowanie dekli i ocena wizualna. Może się skończyc na wymianie zaworków zwrotnych głowic jesli poprzednik stosował dobry olej i zmieniał go regularnie nie LL. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:31
|
|
|
jesli ma faktycznie 400k to od nowosci i tak długo pochodziły...nic nie jest wieczne. Zrób jak Apo radzi, a później decyzja o ewentualnej wymianie na nowy ori lub zamiennik..
Apophis napisał/a: | i zmieniał go regularnie nie LL. |
Apo co to LL ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:36
|
|
|
Marcin...obudź się LL=Lange Leben |
|
|
|
|
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:36
|
|
|
Lany był XADO chyba 0W30 + ceramizer też XADO, poprzedni właściciel tym handluje i leje do wszystkich samochodów niestety LL, rok temu zalałem 5W40. No nic ściągnie się dekle i będzie widać. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:37
|
|
|
no ale jak wlewał siuwaxy to o ile nie były tandeta to może nie jest tak źle. Jak zwalisz czapeczki daj foty. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:41
|
|
|
Apophis napisał/a: | Marcin...obudź się |
aaaaaaa LONG LIFE = Langes Leben = długie życie (ni jak nie pasuje )
nie można było tak od razu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-05-15, 20:06
|
|
|
Nastswniki mogą być ok. U mnie przy przebiegu też prawie 400 wyglądały dobrze (chyba że ktoś wymieniał).
Ale dla pewności wymieniłem łańcuszki i slizgi na nowe. Po nocy jest ok. Ale po 2-3 dniach klepie tak
https://youtu.be/jclJ-WPW5Tg
Ale jeszcze muszę zastosować płukanie i jakiś olej "czyszczący" bo trochę syfu było. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-05-15, 20:16
|
|
|
Chyba brak slizgow? |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-05-15, 20:16
|
|
|
Jak mi ślizg poszedł to tak samo było słychać . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-16, 06:39
|
|
|
slotvek napisał/a: | Witajcie
Posiadam A8 D2 4.2 AUW od roku. Co by nie było za różowo w końcu coś się zaczęło odzywać przy rozruchu. Na 99% z tego co widziałem to te nieszczęsne nastawniki. Dla formalności prosiłbym o weryfikację czy jest źle, bardzo źle i jak szybko to robić.
Tak odpala po przestaniu doby:
https://youtu.be/kzPOIsApiSY
Tak odpala na ciepłym stał około 30 min. :
https://youtu.be/PicaL_Ns_eY
|
kryhawrc napisał/a: | Nastswniki mogą być ok. U mnie przy przebiegu też prawie 400 wyglądały dobrze (chyba że ktoś wymieniał).
Ale dla pewności wymieniłem łańcuszki i slizgi na nowe. Po nocy jest ok. Ale po 2-3 dniach klepie tak
https://youtu.be/jclJ-WPW5Tg
Ale jeszcze muszę zastosować płukanie i jakiś olej "czyszczący" bo trochę syfu było. |
Jak dla mnie to tam słychać głównie popychacze (u obu kolegów). Napinacze też chyba się odzywają, ale ten głośny stukot to IMO właśnie popychacze. |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-17, 19:45
|
|
|
Witam. Jakiś czas temu pisałem o terkotaniu, chrobotaniu z przodu silnika na lewej głowicy. Ogólnie występuje to tylko na rozgrzanym silniku, na obrotach jałowych. Na innym forum audi przeczytałem, że przyczyną może być nastawnik, który puszcza olej przy tłoczku. Czy jest jakiś sposób żeby to zdiagnozować po zdjęciu pokrywy pod tym kątem ? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-05-17, 20:38
|
|
|
bardziej hydraulika |
|
|
|
|
|