Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-14, 20:06   

Łańcuch był bardzo napięty - chciałem go lekko przesunąć, żeby zobaczyć, czy nie ma kolein i zrobiłem to z wielkim trudem. Płukankę robiłem przed wymianą oleju. Zleciał niezły syf. Ślizg na dole na 100% cały, tylko pod nim zauważyłem jedno miejsce, o które łańcuch może (ale nie musi) ocierać przy rozruchu. Na górze na 100% nie ociera.

Wymieniałem też zawory pod kolektorem ssącym i szklanki (i tylko szklanki) chyba już nie hałasują przy rozruchu. Trochę jednak za wcześnie na jednoznaczną ocenę.
 
 
slotvek 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 9
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-05-15, 14:07   

Witajcie
Posiadam A8 D2 4.2 AUW od roku. Co by nie było za różowo w końcu coś się zaczęło odzywać przy rozruchu. Na 99% z tego co widziałem to te nieszczęsne nastawniki. Dla formalności prosiłbym o weryfikację czy jest źle, bardzo źle i jak szybko to robić.

Tak odpala po przestaniu doby:
https://youtu.be/kzPOIsApiSY

Tak odpala na ciepłym stał około 30 min. :
https://youtu.be/PicaL_Ns_eY

Autko ma już 400k km, kupiłem od znajomego który miał je od nowości, w silniku nigdy nic nie robił bo nie było potrzeby, wiadomo oleje świece i inne eksploatacyjne rzeczy. Ale przy tym przebiegu to podejrzewam że z nastawników nie wiele zostało.

Pozdrawiam

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-15, 14:16   

Coż...słychać. Musisz zrobic logi jeszcze(info w tym temacie)Potem zdejmowanie dekli i ocena wizualna. Może się skończyc na wymianie zaworków zwrotnych głowic jesli poprzednik stosował dobry olej i zmieniał go regularnie nie LL.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-15, 14:31   

jesli ma faktycznie 400k to od nowosci i tak długo pochodziły...nic nie jest wieczne. Zrób jak Apo radzi, a później decyzja o ewentualnej wymianie na nowy ori lub zamiennik..

Apophis napisał/a:
i zmieniał go regularnie nie LL.


Apo co to LL ? <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-15, 14:36   

Marcin...obudź się :) LL=Lange Leben :D
 
 
slotvek 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 13 Maj 2016
Posty: 9
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-05-15, 14:36   

Lany był XADO chyba 0W30 + ceramizer też XADO, poprzedni właściciel tym handluje i leje do wszystkich samochodów niestety LL, rok temu zalałem 5W40. No nic ściągnie się dekle i będzie widać.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-15, 14:37   

no ale jak wlewał siuwaxy to o ile nie były tandeta to może nie jest tak źle. Jak zwalisz czapeczki daj foty.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-15, 14:41   

Apophis napisał/a:
Marcin...obudź się


aaaaaaa <faktycznie> LONG LIFE = Langes Leben = długie życie (ni jak nie pasuje <cicho> )

nie można było tak od razu <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-15, 20:06   

Nastswniki mogą być ok. U mnie przy przebiegu też prawie 400 wyglądały dobrze (chyba że ktoś wymieniał).
Ale dla pewności wymieniłem łańcuszki i slizgi na nowe. Po nocy jest ok. Ale po 2-3 dniach klepie tak
https://youtu.be/jclJ-WPW5Tg
Ale jeszcze muszę zastosować płukanie i jakiś olej "czyszczący" bo trochę syfu było.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-05-15, 20:08   

Co prawda D3, ale posłuchajcie tego: https://www.youtube.com/watch?v=ErUQlzfxUGs
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-15, 20:16   

Chyba brak slizgow?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-05-15, 20:16   

Jak mi ślizg poszedł to tak samo było słychać .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-16, 06:39   

slotvek napisał/a:
Witajcie
Posiadam A8 D2 4.2 AUW od roku. Co by nie było za różowo w końcu coś się zaczęło odzywać przy rozruchu. Na 99% z tego co widziałem to te nieszczęsne nastawniki. Dla formalności prosiłbym o weryfikację czy jest źle, bardzo źle i jak szybko to robić.

Tak odpala po przestaniu doby:
https://youtu.be/kzPOIsApiSY

Tak odpala na ciepłym stał około 30 min. :
https://youtu.be/PicaL_Ns_eY


kryhawrc napisał/a:
Nastswniki mogą być ok. U mnie przy przebiegu też prawie 400 wyglądały dobrze (chyba że ktoś wymieniał).
Ale dla pewności wymieniłem łańcuszki i slizgi na nowe. Po nocy jest ok. Ale po 2-3 dniach klepie tak
https://youtu.be/jclJ-WPW5Tg
Ale jeszcze muszę zastosować płukanie i jakiś olej "czyszczący" bo trochę syfu było.


Jak dla mnie to tam słychać głównie popychacze (u obu kolegów). Napinacze też chyba się odzywają, ale ten głośny stukot to IMO właśnie popychacze.
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-05-17, 19:45   

Witam. Jakiś czas temu pisałem o terkotaniu, chrobotaniu z przodu silnika na lewej głowicy. Ogólnie występuje to tylko na rozgrzanym silniku, na obrotach jałowych. Na innym forum audi przeczytałem, że przyczyną może być nastawnik, który puszcza olej przy tłoczku. Czy jest jakiś sposób żeby to zdiagnozować po zdjęciu pokrywy pod tym kątem ?
_________________
xyz
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-05-17, 20:38   

bardziej hydraulika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.