Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-30, 18:07   

No jest temat szukajta.

nastawniki sa po to by drenowac kieszeń :D

A tak serio poprawiaja charakterystyke przebiegu momentu obrotowego zmieniając odpowiednio fazy.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-30, 18:33   

tia poprawiają ale serwisy
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-09-30, 18:37   

Nie da się ich jakoś obejść? wyrzucić i coś na "krótko-sztywno " zrobić :D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-30, 19:04   

Nie w V8 i to tez juz byo-czytac czytac czytać :P
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-01, 09:47   

methanex napisał/a:
Nie da się ich jakoś obejść? wyrzucić i coś na "krótko-sztywno " zrobić :D


Można ale zabawy jest sporo i bez piggy-backa albo reprogramu kulawego ME7.1.1 się nie obędzie.

Co do nastawników - w każdym wsadzie silnika jaki oglądałem do 4.2 40v są dwie mapy paliwowe i kąta zapłonu dla załączonych i wyłączonych nastawników. Przełączane są dynamicznie po tym jak z czujników wałków wyniucha czy wstały czy nie.
Nastawniki nie działają przez wysterowanie PWM a jedynie ON/OFF - jest zasilanie na cewkę tłoczka nastawnika albo go nie ma... Jak jest - w mapie ECU jest 22"kW... dokładnie tyle i tego oczekuje ECU od czujników.

Ogólnie z tego co się zorientowałem to działa to mniej więcej w takiej pętli (myślę, że tunerzy więcej powiedzą) :

Obciążenie poniżej 80%, obroty poniżej 1800 - nastawniki OFF
Obciążenie powyżej 80%, obroty między 1800 a 4300 - nastawniki ON
Obciążenie poniżej 80%, obroty między 1800 a 4300 - nastawniki OFF
Obciążenie powyżej 80%, obroty powyżej 4300 - nastawniki OFF
(zakres obrotów zależy od konkretnego modelu silnika, inaczej mają ANK, AQF czy BFM)
Dlaczego nie są wysterowane do max rpm ? Nie zdążą się zaworki przed tłokami schować ;)
Każdy silnik z "S" ma ssące lżejsze i trzonki 6mm zamiast 7mm jak w tych z A..6, 8 itd.
Mimo to - zostawili zapas bo 7000rpm czyli 3500rpm na głowicy to w zaokrągleniu 60 cylki otwarcia / zamknięcia zaworu na sekundę ! Szybko ? Bardzo :)

Na ustawianie nastawników jest w ECU mapa kontrolna - ma w sobie 22"kW zapisane (dla 4.2 bo dla 3,7 jest jak pamiętam 13"kW)

Jeżeli więc spełniony jest jeden z dwóch warunków (obciążenie i obroty) to ecu poda napięcie na obie cewki nastawnika (uwaga - poda jednym pinem więc oba są wysterowane jednocześnie i jednakowo, tylko w RS4 i RS6 są dwa osobne piny na ECU do tego).

Poda napięcie... czeka na odczyt z czujnika wałka - jeżeli jest około 22kW (zapisane w mapie kontrolnej) to zmienia w locie mapę kąta zapłonu i czasu wtrysku na te "wysterowane" i wówczas mamy większy moment obrotowy. Jeżeli odczyt nie mieści się w granicach to mamy błąc pozycji wałka rozrządu.

Rzecz w tym, że można by zmienić wsad ECU, wyzerować mapę kontrolną nastawników i tym samym spowodować by nie wysterowywał ich albo wyjąć cewki, zostawić podłączone, oszukać jakimś piggy-backiem odczyty z wałków by wydawało się ECU, że są wysterowane. Nie spowoduje to wówczas błędu ale zdejmie nuita - w pierwszej opcji więcej, w drugiej raczej mniej. Mechanicznie należało by wówczas "zablokować" napinacz by był w pozycji retard a nie advance.

Taka teoria... co myślicie ?

Znacie tunera który wygeneruje sumy kontrolne do 7.1.1 bo mapy już mam ;)
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-01, 11:27   

Drukasz ładnie napisane ale juz ci na innym forum pisałem że to było juz przerabiane i testowane tu u nas przez k44761 i on i nasze dupohamownie jednoznacznie stwierdziły że jest syf. Naście stopni z r4 np da się wyizolowac uśredniając wartości map ale tez się u góry czy na dole odczuje braku momentu.
W V8 to bedzie syf i żaden tuner nie znajdzie tu zadowalającej recepty. Przerabiałem to też z Krzyskiem Brylem z Genowefa garage-on w 1.8T itp robi takie patenty nie raz ale V8 to liipa. CHyba że silnik jest ostro tuningowany to wowczas można z czegoś cos zabrac by dodac czym innym. Czy opłacalne? Nie.
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-10-01, 17:03   

Za wiele to z tego nie zrozumiałem , ale ok :D

Gdzie są umieszczone nastawniki w 4.2 aqf?
Otwierając maskę , stojąc na przeciwko silnika ten od pasażera strony jest bliżej szyby umieszczony na końcu, a od strony kierowcy?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-01, 17:30   

Pasażera strona od grodzi kierowcy od przodu auta. Chyba jak dobrze pamiętam :)
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-10-01, 17:49   

a drugi?

1367030975_6cc9f0e480_z.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 86,31 KB

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-01, 17:56   

w okolicy 5v :)
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-10-01, 18:08   

Hmmm, myślałem , że ten drugi jest na tej samej wysokości co 1szy.

coś mi hałasuję jak się rozgrzeje silnik i zejdzie z ssania. Albo osprzęt rozrządu albo któryś ślizg od strony kierowcy. Bo z okolic napisu v8 4.2 -5v wydobywa się taki dziwny dźwięk jakby terkotanie diesla, ale dopiero jak silnik złapie temperaturę, na zimnym tego nie ma.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-01, 18:12   

No widac je przecie sa na przeciwległych krańcach głowic :)

Kij wie może w kolektorze ci coś dzwoni. stetoskop i nasłuchuj
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-10-01, 19:35   

Ktoś ponoć wymieniał ślizgi górne i dolne. Dużo z tym zachodu ? :D
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-10-01, 19:42   

Musisz wyjąć nastawnik czyli roboty tyle co do jego wymiany.
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-10-02, 11:58   

zegar napisał/a:
Taki lejo w aso <bezradny>
Jest jakiś specjalny temat do poczytania o olejach czy tak z wątków wyrwane ?

Temat o olejach tutaj: http://www.a8team.pl/d3-0...otul-vt8344.htm
...
a w nim właśnie wrzuciłem jak to jest jak jeździsz na oleju kujawskim :D
http://www.a8team.pl/d3-0...-vt8344,234.htm
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.