Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-30, 18:07
|
|
|
No jest temat szukajta.
nastawniki sa po to by drenowac kieszeń
A tak serio poprawiaja charakterystyke przebiegu momentu obrotowego zmieniając odpowiednio fazy. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-30, 18:33
|
|
|
tia poprawiają ale serwisy |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-30, 18:37
|
|
|
Nie da się ich jakoś obejść? wyrzucić i coś na "krótko-sztywno " zrobić |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-30, 19:04
|
|
|
Nie w V8 i to tez juz byo-czytac czytac czytać |
|
|
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-10-01, 09:47
|
|
|
methanex napisał/a: | Nie da się ich jakoś obejść? wyrzucić i coś na "krótko-sztywno " zrobić |
Można ale zabawy jest sporo i bez piggy-backa albo reprogramu kulawego ME7.1.1 się nie obędzie.
Co do nastawników - w każdym wsadzie silnika jaki oglądałem do 4.2 40v są dwie mapy paliwowe i kąta zapłonu dla załączonych i wyłączonych nastawników. Przełączane są dynamicznie po tym jak z czujników wałków wyniucha czy wstały czy nie.
Nastawniki nie działają przez wysterowanie PWM a jedynie ON/OFF - jest zasilanie na cewkę tłoczka nastawnika albo go nie ma... Jak jest - w mapie ECU jest 22"kW... dokładnie tyle i tego oczekuje ECU od czujników.
Ogólnie z tego co się zorientowałem to działa to mniej więcej w takiej pętli (myślę, że tunerzy więcej powiedzą) :
Obciążenie poniżej 80%, obroty poniżej 1800 - nastawniki OFF
Obciążenie powyżej 80%, obroty między 1800 a 4300 - nastawniki ON
Obciążenie poniżej 80%, obroty między 1800 a 4300 - nastawniki OFF
Obciążenie powyżej 80%, obroty powyżej 4300 - nastawniki OFF
(zakres obrotów zależy od konkretnego modelu silnika, inaczej mają ANK, AQF czy BFM)
Dlaczego nie są wysterowane do max rpm ? Nie zdążą się zaworki przed tłokami schować
Każdy silnik z "S" ma ssące lżejsze i trzonki 6mm zamiast 7mm jak w tych z A..6, 8 itd.
Mimo to - zostawili zapas bo 7000rpm czyli 3500rpm na głowicy to w zaokrągleniu 60 cylki otwarcia / zamknięcia zaworu na sekundę ! Szybko ? Bardzo
Na ustawianie nastawników jest w ECU mapa kontrolna - ma w sobie 22"kW zapisane (dla 4.2 bo dla 3,7 jest jak pamiętam 13"kW)
Jeżeli więc spełniony jest jeden z dwóch warunków (obciążenie i obroty) to ecu poda napięcie na obie cewki nastawnika (uwaga - poda jednym pinem więc oba są wysterowane jednocześnie i jednakowo, tylko w RS4 i RS6 są dwa osobne piny na ECU do tego).
Poda napięcie... czeka na odczyt z czujnika wałka - jeżeli jest około 22kW (zapisane w mapie kontrolnej) to zmienia w locie mapę kąta zapłonu i czasu wtrysku na te "wysterowane" i wówczas mamy większy moment obrotowy. Jeżeli odczyt nie mieści się w granicach to mamy błąc pozycji wałka rozrządu.
Rzecz w tym, że można by zmienić wsad ECU, wyzerować mapę kontrolną nastawników i tym samym spowodować by nie wysterowywał ich albo wyjąć cewki, zostawić podłączone, oszukać jakimś piggy-backiem odczyty z wałków by wydawało się ECU, że są wysterowane. Nie spowoduje to wówczas błędu ale zdejmie nuita - w pierwszej opcji więcej, w drugiej raczej mniej. Mechanicznie należało by wówczas "zablokować" napinacz by był w pozycji retard a nie advance.
Taka teoria... co myślicie ?
Znacie tunera który wygeneruje sumy kontrolne do 7.1.1 bo mapy już mam |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-01, 11:27
|
|
|
Drukasz ładnie napisane ale juz ci na innym forum pisałem że to było juz przerabiane i testowane tu u nas przez k44761 i on i nasze dupohamownie jednoznacznie stwierdziły że jest syf. Naście stopni z r4 np da się wyizolowac uśredniając wartości map ale tez się u góry czy na dole odczuje braku momentu.
W V8 to bedzie syf i żaden tuner nie znajdzie tu zadowalającej recepty. Przerabiałem to też z Krzyskiem Brylem z Genowefa garage-on w 1.8T itp robi takie patenty nie raz ale V8 to liipa. CHyba że silnik jest ostro tuningowany to wowczas można z czegoś cos zabrac by dodac czym innym. Czy opłacalne? Nie. |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-10-01, 17:03
|
|
|
Za wiele to z tego nie zrozumiałem , ale ok
Gdzie są umieszczone nastawniki w 4.2 aqf?
Otwierając maskę , stojąc na przeciwko silnika ten od pasażera strony jest bliżej szyby umieszczony na końcu, a od strony kierowcy? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-01, 17:30
|
|
|
Pasażera strona od grodzi kierowcy od przodu auta. Chyba jak dobrze pamiętam |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-10-01, 17:49
|
|
|
a drugi?
1367030975_6cc9f0e480_z.jpg
|
|
Plik ściągnięto 26 raz(y) 86,31 KB |
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-01, 17:56
|
|
|
w okolicy 5v |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-10-01, 18:08
|
|
|
Hmmm, myślałem , że ten drugi jest na tej samej wysokości co 1szy.
coś mi hałasuję jak się rozgrzeje silnik i zejdzie z ssania. Albo osprzęt rozrządu albo któryś ślizg od strony kierowcy. Bo z okolic napisu v8 4.2 -5v wydobywa się taki dziwny dźwięk jakby terkotanie diesla, ale dopiero jak silnik złapie temperaturę, na zimnym tego nie ma. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-01, 18:12
|
|
|
No widac je przecie sa na przeciwległych krańcach głowic
Kij wie może w kolektorze ci coś dzwoni. stetoskop i nasłuchuj |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-10-01, 19:35
|
|
|
Ktoś ponoć wymieniał ślizgi górne i dolne. Dużo z tym zachodu ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-01, 19:42
|
|
|
Musisz wyjąć nastawnik czyli roboty tyle co do jego wymiany. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
|
|
|
|
|