Autor |
Wiadomość |
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-24, 09:55
|
|
|
foto jak obiecałem
|
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-28, 10:48
|
|
|
co za oleju używasz ? |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-28, 17:07
|
|
|
motul x clean pojutrze dopiero 2 zmiana oleju po 12000 za mojej kadencji , czemu ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-07-28, 19:55
|
|
|
bo syf jak djabli |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-28, 20:04
|
|
|
no rozmawialem juz z toba o tym poprzednik musial jezdzic na castrolu wiec zmniejszam czestotliwosc wymian do 12k i leje motula x clean 3-4 wymiany i bedzie clean |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-08-05, 09:15
|
|
|
Panowie podepnę się pod temat z pytaniem mimo ze mam nowsza generację.
Przy odpalaniu samochodu po paru godzinach/dniach mam nie tyle klepanie co istne rzężenie przez ok 2 sekundy.
W drugiem aucie z niemal identycznym silnikiem (S6 C5, 4.2 AQJ) po wymianie zaworków zwrotnych oleju klepie delikatnie na prawdę bardzo sporadycznie (krótko przez niecałą sekundę) jak samochód postoi parę dni.
Na pewno na początku chcę ogarnąć te zaworki zwrotne i sprawdzić stan nastawników.
I teraz pojawia się pytanie: Czy ktoś używał zamienników dostępnych na allegro za 600zł? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-05, 09:54
|
|
|
tak
są zafajniste
kupuj i zakładaj <jezu> |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-08-05, 10:48
|
|
|
Potrzebuję konkretów, a nie takich... żartów.
Jeśli sa ch.. słabe to dlaczego? Bo o legendach, które o nich krążą słyszałem i bardziej skłaniałbym się do kupna używek w świetnym stanie ale kto wie... może ktoś używa i spisuja się jak oryginały. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-08-05, 15:01
|
|
|
Dlaczego są slabe? Bo nie działają? Nie wiem czego oczekujesz, jakiej odpowiedzi, ale jak chodzi o nastawniki chinskie to pisze w tym temacie jak sie sprawują, sam pisałem i nie będe się powtarzał. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-05, 16:34
|
|
|
ja motor zmieniałem
kasy za ten napinacz niby sprawny jak i samego napinacza już od listopada nie widzę
takie dobre i sprawne tylko brać i zakładać |
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-08-06, 12:34
|
|
|
Ufff 2 dni czytania i dobrnąłem do końca tematu <hura>
Teraz mi głupio za pytanie o chińczyki Oczywiście nadal mam dylemat co zrobić ale pewnie na spokojnie najpierw ściągnę pokrywy sprawdzę nastawniki. Jeśli ślizgi będą OK, łańcuch będzie napięty, to zajmę się wymianą zaworków pod kolektorem ssącym. Pewnie wcześniej od razu przeczyszczę sitka w nastawnikach i podmienie ich uszczelki |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-08-06, 13:26
|
|
|
ciekawe jak okreslisz stan uzywek ? jakąś magiczną mocą chyba |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-08-06, 15:05
|
|
|
Sprawdzić mogę jedynie stan ślizgaczy. Jak juz ktoś pisał to jest loteria... ale mam A8 od niecalych 3 miesiecy i co chwilę coś ogarniam dlatego koszt 5k PLN nie jest mi na rękę. W związku z czym zacznę od zaworków które w moim drugim samochodzie niemal kompletnie wyeliminowały problem!
Raczej na bank będę tez musial wymienić łańcuchy bo po wymianie rozrządu przez Fossa mam parę stopni odchyłu w jednym z banków.
A Tobie, preston81 zniknęły te błędy w jednej z głowic i udało się wszystko prosto ustawić? (pisałeś o tym gdzies w okolicach 10tej strony tego wątku) |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-06, 20:32
|
|
|
jak masz sprawne napinacze to ci przestawienie skoryguje |
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-11-07, 15:54
|
|
|
OBJAWY: klekotanie/rzężenie silnika po odpaleniu. Nawet ciepłego np. po 1-2h stania.
Mały update z mojej strony.
Zrobione:
- wymienione zaworki zwrotne oleju według ETKI: 059103175A x2. Na f-vat: 059109175F więc może jakaś poprawiona wersja.
- wymiana uszczelek pokryw zaworów i kolektora ssącego.
- czyszczenie rurek układu ODMY
Przy okazji sprawdzenie stanu ślizgaczy nastawników - brak śladów zużycia.
EFEKT: Objawy ustały! <hura> Gładkie odpalanie bez niepokojących odgłosów
W drugim aucie zrobiłem identyczny zabieg ponad rok temu i również przyczyniło się to do zniknięcia problemów z klekotaniem przy odpalaniu! |
|
|
|
|
|