Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-07, 16:11
|
|
|
no tak tylko napinacze mają same w sobie zaworki zwrotne
to teoretyczne tamte zaworki tylko dla popychaczy |
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-11-07, 16:14
|
|
|
Tyle ze temat jest o nastawnikach
Według pewnych teorii... bez tych zaworków które ja wymieniłem olej ucieka z głowic i później przez chwilę łańcuchy mogą nie być napięte prawidłowo i mamy klepanie/rzężenie |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-07, 16:45
|
|
|
Ok, ale które zaworki zwrotne wymieniałeś? w kolektorze, czy w samych nastawnikach? |
Ostatnio zmieniony przez beyer28 2014-11-07, 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-11-07, 16:48
|
|
|
Pod kolektorem ssącym są takie dwa. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-07, 17:00
|
|
|
Tylko napisałeś, że to klekotanie miałeś cały czas, a to bardzo nie wygląda na nastawnik. U mnie nastawnik odzywa się przez dosłownie 1 sekundę przy odpalaniu po dłuższym postoju, najczęściej jak temp. otoczenia spada poniżej 10stC. Zawsze wydawało mi się, że za trzymanie oleju w nastawnikach odpowiadają zaworki znajdujące się w samych nastawnikach, które są raczej nierozbieralne Ale to co napisałeś jest ciekawe, bo wygląda na to, że wymiana tych w kolektorze może okazać się wyjściem z sytuacji.
DODANO:
A nie sory, źle przeczytałem <tjaa> Miałeś przez chwilę, ale również na ciepłym. To tym bardzie warto to wymienić chyba... |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2014-11-07, 18:56
|
|
|
Miałem identycznie tak jak mówisz w S6 C5. Po np 2-3+ dniach postoju przez 0.5-1sek klekotało czasem przy odpalaniu. Po wymianie tych zawortów. SPOKÓJ!
Te zaworki są POD kolektorem ssącym pod taką metalową pokrywką. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-08, 21:24
|
|
|
mi się wydaje że wy mylicie odgłos napinaczy -hydrauliki |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-08, 23:05
|
|
|
Blade napisał/a: | Miałem identycznie tak jak mówisz w S6 C5. Po np 2-3+ dniach postoju przez 0.5-1sek klekotało czasem przy odpalaniu. Po wymianie tych zawortów. SPOKÓJ!
Te zaworki są POD kolektorem ssącym pod taką metalową pokrywką. |
U mnie niestety wymiana owych zaworków zwrotnych nic nie dała |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-09, 07:44
|
|
|
bo u ciebie napinacze stukają
proszę mi wytłumaczyć jak te zaworki mogą wpłynąć na uszkodzone nieszczelne napinacze ?
proponuje prześledzić magistralę olejową |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-09, 09:38
|
|
|
pepi, wiem ze to napinacz, mialem tylko nadzieje ze wymiana zaworków coś pomoże, tak jak pomoglo u kolegi Blade w d3 |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-09, 10:31
|
|
|
Witam!
puzzel1 napisał/a: | wiem ze to napinacz, mialem tylko nadzieje ze wymiana zaworków coś pomoże | -a z czego tak wnioskujesz ze to jednak napinacz? Czy sprawdzales jego dzialanie?
Stefan. |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-09, 12:21
|
|
|
tak sprawdzalem, ten na prawej glowicy nie dziala zbyt dobrze.
Poza tym zmienilem ulamany ślizg lewego napinacza i stukanie nie ustalo, ewidentnie prawy napinacz nie trzyma cisnienia oleju, ale juz sie do tego przyzwyczailem i nie ruszam |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-09, 21:48
|
|
|
Witam!
A w jakim stanie jest siateczka filtrujaca?
Stefan. |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-10, 00:07
|
|
|
a cóż to za siateczka? |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-10, 00:15
|
|
|
Witam!
W nastawniku jest takie zaglebienie w ktorym umieszczona jest siateczka majaca za zadanie zatrzymywab brudy.Umieszczona jest ew kanale zasilajacym.Wielu "specjalistow" wyrzuca ja zeby sie nie zatykalo....
Stefan- |
|
|
|
|
|