Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-06, 20:33   

martin_rs4 napisał/a:
Chcialem zrobic filmik i nagrać jak stuka,, ale rano nic nie stukało <niewiem>

Teraz auto stoi u mechanika bo zmienialem zawieche na ta od S8 i jeszcze czeka mnie dziś wymiana plynu wspomagania, tak wiec dopiero wieczorem jak cos to nakrece jak to slychac...

Jeśli ta dłuższa spreżynka nie pomoże to oznacza ze zaworek w samym napinaczu nie trzyma oleju, lub ten za worek zwrotny pod ssakiem <hmm> rany .. nie chce mi się tego znów robierać :/


Ja u siebie kiedyś próbowałem to nagrać, to zapomnij, zbyt ciche żeby to aparat wyłapał. Ciężko to w ogóle wyłapać odpalając auto z zamkniętymi drzwiami. Jedyna opcja odpalamy z otwartymi drzwiami, albo ktoś odpala, a Ty przed autem, najlepiej po 48h postoju, tylko na zimnym-mała instrukcja dla każdego kto chce u siebie nastawniki usłyszeć :D (przynajmniej u mnie tak się to odbywa)
Szczerze mówiąc gdy byłem nieświadomy, w życiu bym nie powiedział, że coś tam stuka, mocny start v8 i tyle :)nawet mi się to podobało <niegadam> dopiero fachura mnie uświadomił, że to napinacze
Marcin masz foto jak ta sprężynka wygląda, może u siebie bym to zmienił <hmm> łatwo to się wymienia?
Szkoda, że przy tamtej robocie drugiego od razu nie wymieniłeś, miałbyś z bani, a tu znów rozrząd do rozpięcia, oj niewdzięczne to :/ a co do zaworków zwrotnych pod ssącym to przypadkiem nie robiłeś już tego?
Ja na razie trzymam się swojego patentu. Jak mam powyżej 3/4 na bagnecie to ani stuknie, jak spada to zaczyna popukiwać, taką zależność zaobserwowałem. I wiem, że to może wydać się to Wam głupie i niedorzeczne, ale serio tak u mnie to się odbywa. Teraz jak zaczyna stukać to wiem, że trzeba oliwy troszkę dolać i nic nie słychać :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-06, 20:47   

beyer28 napisał/a:
Marcin masz foto jak ta sprężynka wygląda, może u siebie bym to zmienił łatwo to się wymienia?


Jutro wrzuce fotki sprężynki. Wymiana jest banalna, bo wystarczy z napinacz a wyciągnąć tłok w środku którego znajduje się owa spręzynka i tyle.

Cytat:
Szkoda, że przy tamtej robocie drugiego od razu nie wymieniłeś, miałbyś z bani, a tu znów rozrząd do rozpięcia, oj niewdzięczne to a co do zaworków zwrotnych pod ssącym to przypadkiem nie robiłeś już tego?


Żeby wyjąć napinacz nie trzeba rozrządu rozbierać :) zwalasz tylko pokrywę i odkręcasz górny wałek ssący i napinacz "sam wychodzi" :D przy zakładaniu trzeba później łańcuch dobrze na znakach ustawić i tyle.
A co do zaworka to wyminiałem tylko jeden z lewej strony, a ten z prawej tylko wykręciłem i wydał mi się ok. <niewiem>

beyer28 napisał/a:
Teraz jak zaczyna stukać to wiem, że trzeba oliwy troszkę dolać i nic nie słychać


To lepsze niż kontrolowanie poziomu bagnetem :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-06, 21:09   

martin_rs4 napisał/a:

Jutro wrzuca córki sprężynki. Wymiana jest banalna, bo wystarczy z napinacz a wyciągnąć tłok w środku którego znajduje się owa spręzynka i tyle.

A idzie gdzieś zakupić takie lepsiejsze sprężynki, może dasz jakiegoś linka. A orientujesz się, czy sam tłoczek idzie również wymienić, bo jak u siebie zdejmowałem czapki fachura oznajmił, że u mnie na bank stuka wyrobiony tłoczek <hmm>

martin_rs4 napisał/a:

Żeby wyjąć napinacz nie trzeba rozrządu rozbierać :) zwalasz tylko pokrywę i odkręcasz górny wałek ssący i napinacz "sam wychodzi" :D przy zakładaniu trzeba później łańcuch dobrze na znakach ustawić i tyle.
A co do zaworka to wyminiałem tylko jeden z lewej strony, a ten z prawej tylko wykręciłem i wydał mi się ok. <niewiem>

Ok, ale nie będziesz chyba wymieniał samego nastawnika...a co z łańcuchem? do wymiany łańcucha z tego co się orientuję rozrząd trzeba zwalić

martin_rs4 napisał/a:

To lepsze niż kontrolowanie poziomu bagnetem :D

Nie nie, to nie jest takie spoko jakby się mogło wydawać :) Jak słychać, to bardzo wnikliwa kontrola bagnetu i dopiero dolewamy. Jak wiesz, między 3/4 a max już nie wielka granica i trza spokojnie żeby nie przedobrzyć, żeby się dziecku nie odbiło z tego nadmiaru :D
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 10:38   

beyer28 napisał/a:
A idzie gdzieś zakupić takie lepsiejsze sprężynki, może dasz jakiegoś linka. A orientujesz się, czy sam tłoczek idzie również wymienić, bo jak u siebie zdejmowałem czapki fachura oznajmił, że u mnie na bank stuka wyrobiony tłoczek


Ja tą sprężynkę dorabiałem na zamówienie w firmie HS Sprężyny w Dzierżoniowie k. Świdnicy. Zmierzyłem sufmiarką ori spręzynke i kazałem dorobić dłuższą o 4mm. co pokaże później na fotkach. Samego tłoczka nie wymiensz, bo jest on połączony z prowadnicą ślizgu. Tłoczek może się zapiec i stanąć wiec nie będzie napinał.

beyer28 napisał/a:
Ok, ale nie będziesz chyba wymieniał samego nastawnika...a co z łańcuchem? do wymiany łańcucha z tego co się orientuję rozrząd trzeba zwalić


Nastawnika nie wymieniałem tylko próbowałem go reanimować, dlatego łańcuch został stary. Za 10kkm będę robił rozrząd wiec wtedy powymieniam łańuchy no i do tego trzeba wszystko z walić :/ no ale będzie jedną robota ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-07, 11:09   

łańcuch raczej się nie wyciągnie nawet o 1mm martin sprawdzalem na swoim :) był jak nowy tj ta sama długość :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 11:18   

Now właśnie ktoś już też o tym pisał, chyba pepi, że kupił drugi/nowy łańcuch i jak porównywał ze starym to żadnej różnicy w długości nie było <niewiem>

Poza tym to nie Nissan :p .. wczoraj mój mechanior miał taki przypadek, ze w Nissanie Primera (chyba) fajne jest to że rozrząd jest na łańcuchu ale był już wyciągnięty o prawie 2 cm <jezu>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-03-07, 12:17   

ja porównywałem łańcuchy, i jeden wzgledem drugiego miał widocznie większą długość. Na jednej głowicy było -2 na drugiej -11. Po wymianie na nowe jest ok 0-2.
Ostatnio zmieniony przez uszek 2015-03-07, 12:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-03-07, 12:21   

No przecież nastawniki na głowicach są inne... nawet po numerach są inne i nie montuje się ich zamiennie :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-07, 14:40   

jak łańcuch jest krótki to jak może się wyciągnąć :)
to znaczy ile tylko troszkę
FOSS napisał/a:
nie montuje się ich zamiennie :)
-trzeba było powiedzieć to temu kowalowi co składał mój poprzedni motor <jezu>
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-07, 15:07   

preston81 napisał/a:
łańcuch raczej się nie wyciągnie nawet o 1mm martin sprawdzalem na swoim :) był jak nowy tj ta sama długość :)

u Ciebie może tak, ale przez cały temat zapewniacie, że powoderem stukania jest wyciągnięty łańcuch, a teraz, że to nie łańcuch.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-07, 15:20   

wyciąga się ale wyciąga się każde ogniwo
a ogniw jest mało co nie ;)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-07, 15:48   

powodem stukania jest zje... nastawnik :) wykonczone slizgi itd...łancuch jest bez zmian ale wymienic go tez wypada przy wymianie nastawnika
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-07, 15:58   

Znalazłem :)
uszek napisał/a:
A stuka lancuch ale nie dlatego ze jest za dlugi, po prostu napinacz nie dziala jak powinien i nie jest napiety lancuch przy rozruchu. Tam ejst zaworek ktory utrzymuje cisnienie po zgaszeniu auta, dodatkowo sprezyna ktora wstepnie napina to wszystko

To kij wie, czy wymieniać same, czy z łańcuchami. Same napinacze to zdecydowanie mniej roboty <niewiem>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 18:23   

moj mechanik twierdzi ze od tego jest napinacz aby napinac lancuch a te w szczegolnosci w Audi nie wyciagaja sie "centymetrowo" tylko co najwyzej pare milimetrow, co napinacz powinen rowniez napiac jesli jest sprawny ;)

a i owszem duzo mniej roboty, bo najgorsze z tego to jest wyciaganie popychaczy :/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-03-07, 20:13   

Łańcuchy nie są problemem. One się nie wyciągają. Kiedyś nawet pisałem o tym w jakimś poście. Porównywałem łańcuch z głowicy w której padł napinacz, silnik 470tyś przebiegu, i był niemal tej samej długości co nowy.
Problemem są same napinacze, a raczej spręzyny w środku, które pomimo braku oleju powinny napinać łańcuch na tyle mocno, żeby po kilku obrotach wału zanim jeszcze olej pod odpowiednim ciśnieniem dotrze i napnie napinacze były dobrze napięte.
Kilkanaście 3.7 i 4.2 zrobiłem i jeszcze łańcuchów nigdy nie wymieniałem.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.