Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-06, 20:33
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Chcialem zrobic filmik i nagrać jak stuka,, ale rano nic nie stukało <niewiem>
Teraz auto stoi u mechanika bo zmienialem zawieche na ta od S8 i jeszcze czeka mnie dziś wymiana plynu wspomagania, tak wiec dopiero wieczorem jak cos to nakrece jak to slychac...
Jeśli ta dłuższa spreżynka nie pomoże to oznacza ze zaworek w samym napinaczu nie trzyma oleju, lub ten za worek zwrotny pod ssakiem rany .. nie chce mi się tego znów robierać |
Ja u siebie kiedyś próbowałem to nagrać, to zapomnij, zbyt ciche żeby to aparat wyłapał. Ciężko to w ogóle wyłapać odpalając auto z zamkniętymi drzwiami. Jedyna opcja odpalamy z otwartymi drzwiami, albo ktoś odpala, a Ty przed autem, najlepiej po 48h postoju, tylko na zimnym-mała instrukcja dla każdego kto chce u siebie nastawniki usłyszeć (przynajmniej u mnie tak się to odbywa)
Szczerze mówiąc gdy byłem nieświadomy, w życiu bym nie powiedział, że coś tam stuka, mocny start v8 i tyle :)nawet mi się to podobało <niegadam> dopiero fachura mnie uświadomił, że to napinacze
Marcin masz foto jak ta sprężynka wygląda, może u siebie bym to zmienił łatwo to się wymienia?
Szkoda, że przy tamtej robocie drugiego od razu nie wymieniłeś, miałbyś z bani, a tu znów rozrząd do rozpięcia, oj niewdzięczne to a co do zaworków zwrotnych pod ssącym to przypadkiem nie robiłeś już tego?
Ja na razie trzymam się swojego patentu. Jak mam powyżej 3/4 na bagnecie to ani stuknie, jak spada to zaczyna popukiwać, taką zależność zaobserwowałem. I wiem, że to może wydać się to Wam głupie i niedorzeczne, ale serio tak u mnie to się odbywa. Teraz jak zaczyna stukać to wiem, że trzeba oliwy troszkę dolać i nic nie słychać |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-06, 20:47
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Marcin masz foto jak ta sprężynka wygląda, może u siebie bym to zmienił łatwo to się wymienia? |
Jutro wrzuce fotki sprężynki. Wymiana jest banalna, bo wystarczy z napinacz a wyciągnąć tłok w środku którego znajduje się owa spręzynka i tyle.
Cytat: | Szkoda, że przy tamtej robocie drugiego od razu nie wymieniłeś, miałbyś z bani, a tu znów rozrząd do rozpięcia, oj niewdzięczne to a co do zaworków zwrotnych pod ssącym to przypadkiem nie robiłeś już tego? |
Żeby wyjąć napinacz nie trzeba rozrządu rozbierać zwalasz tylko pokrywę i odkręcasz górny wałek ssący i napinacz "sam wychodzi" przy zakładaniu trzeba później łańcuch dobrze na znakach ustawić i tyle.
A co do zaworka to wyminiałem tylko jeden z lewej strony, a ten z prawej tylko wykręciłem i wydał mi się ok. <niewiem>
beyer28 napisał/a: | Teraz jak zaczyna stukać to wiem, że trzeba oliwy troszkę dolać i nic nie słychać |
To lepsze niż kontrolowanie poziomu bagnetem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-06, 21:09
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: |
Jutro wrzuca córki sprężynki. Wymiana jest banalna, bo wystarczy z napinacz a wyciągnąć tłok w środku którego znajduje się owa spręzynka i tyle. |
A idzie gdzieś zakupić takie lepsiejsze sprężynki, może dasz jakiegoś linka. A orientujesz się, czy sam tłoczek idzie również wymienić, bo jak u siebie zdejmowałem czapki fachura oznajmił, że u mnie na bank stuka wyrobiony tłoczek
martin_rs4 napisał/a: |
Żeby wyjąć napinacz nie trzeba rozrządu rozbierać zwalasz tylko pokrywę i odkręcasz górny wałek ssący i napinacz "sam wychodzi" przy zakładaniu trzeba później łańcuch dobrze na znakach ustawić i tyle.
A co do zaworka to wyminiałem tylko jeden z lewej strony, a ten z prawej tylko wykręciłem i wydał mi się ok. <niewiem> |
Ok, ale nie będziesz chyba wymieniał samego nastawnika...a co z łańcuchem? do wymiany łańcucha z tego co się orientuję rozrząd trzeba zwalić
martin_rs4 napisał/a: |
To lepsze niż kontrolowanie poziomu bagnetem |
Nie nie, to nie jest takie spoko jakby się mogło wydawać Jak słychać, to bardzo wnikliwa kontrola bagnetu i dopiero dolewamy. Jak wiesz, między 3/4 a max już nie wielka granica i trza spokojnie żeby nie przedobrzyć, żeby się dziecku nie odbiło z tego nadmiaru |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 10:38
|
|
|
beyer28 napisał/a: | A idzie gdzieś zakupić takie lepsiejsze sprężynki, może dasz jakiegoś linka. A orientujesz się, czy sam tłoczek idzie również wymienić, bo jak u siebie zdejmowałem czapki fachura oznajmił, że u mnie na bank stuka wyrobiony tłoczek |
Ja tą sprężynkę dorabiałem na zamówienie w firmie HS Sprężyny w Dzierżoniowie k. Świdnicy. Zmierzyłem sufmiarką ori spręzynke i kazałem dorobić dłuższą o 4mm. co pokaże później na fotkach. Samego tłoczka nie wymiensz, bo jest on połączony z prowadnicą ślizgu. Tłoczek może się zapiec i stanąć wiec nie będzie napinał.
beyer28 napisał/a: | Ok, ale nie będziesz chyba wymieniał samego nastawnika...a co z łańcuchem? do wymiany łańcucha z tego co się orientuję rozrząd trzeba zwalić |
Nastawnika nie wymieniałem tylko próbowałem go reanimować, dlatego łańcuch został stary. Za 10kkm będę robił rozrząd wiec wtedy powymieniam łańuchy no i do tego trzeba wszystko z walić no ale będzie jedną robota |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-07, 11:09
|
|
|
łańcuch raczej się nie wyciągnie nawet o 1mm martin sprawdzalem na swoim był jak nowy tj ta sama długość |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 11:18
|
|
|
Now właśnie ktoś już też o tym pisał, chyba pepi, że kupił drugi/nowy łańcuch i jak porównywał ze starym to żadnej różnicy w długości nie było <niewiem>
Poza tym to nie Nissan :p .. wczoraj mój mechanior miał taki przypadek, ze w Nissanie Primera (chyba) fajne jest to że rozrząd jest na łańcuchu ale był już wyciągnięty o prawie 2 cm <jezu> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-03-07, 12:17
|
|
|
ja porównywałem łańcuchy, i jeden wzgledem drugiego miał widocznie większą długość. Na jednej głowicy było -2 na drugiej -11. Po wymianie na nowe jest ok 0-2. |
Ostatnio zmieniony przez uszek 2015-03-07, 12:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-03-07, 12:21
|
|
|
No przecież nastawniki na głowicach są inne... nawet po numerach są inne i nie montuje się ich zamiennie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-07, 14:40
|
|
|
jak łańcuch jest krótki to jak może się wyciągnąć
to znaczy ile tylko troszkę
FOSS napisał/a: | nie montuje się ich zamiennie | -trzeba było powiedzieć to temu kowalowi co składał mój poprzedni motor <jezu> |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-07, 15:07
|
|
|
preston81 napisał/a: | łańcuch raczej się nie wyciągnie nawet o 1mm martin sprawdzalem na swoim był jak nowy tj ta sama długość |
u Ciebie może tak, ale przez cały temat zapewniacie, że powoderem stukania jest wyciągnięty łańcuch, a teraz, że to nie łańcuch. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-07, 15:20
|
|
|
wyciąga się ale wyciąga się każde ogniwo
a ogniw jest mało co nie |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-07, 15:48
|
|
|
powodem stukania jest zje... nastawnik wykonczone slizgi itd...łancuch jest bez zmian ale wymienic go tez wypada przy wymianie nastawnika |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-07, 15:58
|
|
|
Znalazłem
uszek napisał/a: | A stuka lancuch ale nie dlatego ze jest za dlugi, po prostu napinacz nie dziala jak powinien i nie jest napiety lancuch przy rozruchu. Tam ejst zaworek ktory utrzymuje cisnienie po zgaszeniu auta, dodatkowo sprezyna ktora wstepnie napina to wszystko |
To kij wie, czy wymieniać same, czy z łańcuchami. Same napinacze to zdecydowanie mniej roboty <niewiem> |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 18:23
|
|
|
moj mechanik twierdzi ze od tego jest napinacz aby napinac lancuch a te w szczegolnosci w Audi nie wyciagaja sie "centymetrowo" tylko co najwyzej pare milimetrow, co napinacz powinen rowniez napiac jesli jest sprawny
a i owszem duzo mniej roboty, bo najgorsze z tego to jest wyciaganie popychaczy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-07, 20:13
|
|
|
Łańcuchy nie są problemem. One się nie wyciągają. Kiedyś nawet pisałem o tym w jakimś poście. Porównywałem łańcuch z głowicy w której padł napinacz, silnik 470tyś przebiegu, i był niemal tej samej długości co nowy.
Problemem są same napinacze, a raczej spręzyny w środku, które pomimo braku oleju powinny napinać łańcuch na tyle mocno, żeby po kilku obrotach wału zanim jeszcze olej pod odpowiednim ciśnieniem dotrze i napnie napinacze były dobrze napięte.
Kilkanaście 3.7 i 4.2 zrobiłem i jeszcze łańcuchów nigdy nie wymieniałem. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|