Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-07, 20:52
|
|
|
k44761 napisał/a: | a raczej spręzyny w środku, | -raczej nie ona |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-07, 20:54
|
|
|
Czemu twierdzisz ze nie? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:12
|
|
|
....ja zaraz wszystko wytlumacze |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:21
|
|
|
ktoś mnie prosił o wymiary sprężyny w nastawniku 087p
długość 34 mm, srednica 13,5, grubość drutu 2 mm
to jest chinczyk |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:31
|
|
|
dzieki uszek, ja Cie prosilem
to ori sprezynka ktora wyjalem tez tyle miala, a nawet mniej...ale te Twoje chinole juz stukaly ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:39
|
|
|
pepi napisał/a: | k44761 napisał/a: | a raczej spręzyny w środku, | -raczej nie ona |
raczej, raczej a mianowicie jest kilka prostych przyczyn dlaczego napinacz stuka :
1. walniety zaworek zwrotny w napinaczu (a dokladnie sprezynka ktora trzyma kulke ) i szybko schodzi z niego olej nie napinajac tloka.
2. sprezynka ktora siedzi w tloku jest juz na tyle wyrobiona, ze nie jest wstanie napiac owego tloka z prowadnica lancucha, przez co stuka.
3. przetkany ktorys kanalik w napinaczu od syfu i cisnienie slabe.
4. zapieczony tlok napinacza, przez co stoi lub ciezko chodzi...
i teraz tutaj kilka szeczegolow dotyczaych wymiany owej sprezynki w tloku napinacza, za co moim zadaniem jak i kolegi k44761 odpowiada ona za odpowiednie napiecie (przynajmniej w czasie rozruchu bo potem to juz cisnienie oleju robi swoje)
* napinacz wyjety z lewej glowicy...
* tu na czerwono zaznaczylem otwor, ktorego nie ma w napinaczu glowicy prawej <niewiem>
* tu mamy zaznaczony tloczek wewnetrzny, ktory jest wypychany poprzez cisnienie oleju, naciskajac dodatkowo na sprezynke, ktora nastepnie wypycha tlok z prowadnica lancucha
Obok jest ten nieszczesny zawolek kulkowy ktory tez z czasem lubi sie popsuc (a dokladnie sprezynka, ktora go trzyma)
* tu dla przykladu ten tloczek wew. jest schowany (generalnie jak nie ma oleju to lata sobie wte i wewte
* a tu juz tlok z prowadnica lanucha (slizgi pozdejmowalem na zapas bo byly ok )
* i oto ta nieszczesna sprezynka ktora sie znajduje wlasnie w tym tloku prowadnicy (dodatkowo jest tam jeszcze taki maly plastikowy odbój, ale mi zginal )
...a teraz ta sprezynka o ktorej caly czas mowa:
* tu mamy obie oryginalne i juz widac ze nie sa rownej dlugosci (tam moze 1/2mm ale jednak )
maja one dlugosc ok 33,5mm po wyciagnieciu z napinacza, wiec ja zlecilem zrobic mi sprezynke zachowujac jej wszystkie proporcje (m.in. sprezystosc) tylko ze 4 mm dluzsza i w sumie dostalem sprezynke o dl. 38mm.
Ja sie podjalem tego experymentu i jak narazie dziala i nie stuka nie wiem na jak dlugo ale zobaczymy. Chcialbym wiedziec ile ma nowa oryginalna sprezynka z ciekawosci, bo ta mam teraz na 38mm ale moze powinna miec wiecej... <niewiem>
Przy produkcji nowej sprezynki bez takich danych niestety trzeba trafic z dlugoscia, bo jak damy za krotka to bedzie dalej stukac, jak za dluga to slizgi sie w moment zdaja Ja za pare miesiecy jak bede zobil rorzad to wtedy zobacze jak to wyglada
hehe i jak .. "zatkało kakało" <tjaa> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:41
|
|
|
Bo sprężyna jest po to aby mechanicznie utrzymać tłok aby w wypadku braku oleju to nie zawineło się gdzieś
Tak na prawdę to tylko olej i jego ciśnienie zapewnia nam cisze
czyli -nieszczelność mechaniczna tylko wchodzi w grę
a tak na prawdę skostniałe gumki w napinaczu
Napisałem za dużo <niewiem> |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:44
|
|
|
kiedyś na forum forda też byli tacy co dawali mocne sprężyny w napinacze
i się im to pourywało
Bo co z tego że ty mocniej podpierasz potem dochodzi jeszcze siła oleju ciśnienia
i z czasem |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:49
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ale te Twoje chinole juz stukaly ? |
Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-07, 22:04
|
|
|
Witam!
To wszystko jak wrozenie z fusow.Obserwowal ktos cisnienie oleju przy uruchomieniu?
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 22:04
|
|
|
pepi napisał/a: | a tak na prawdę skostniałe gumki w napinaczu |
yyy jakie gumki Ty tam widzales ?
pepi napisał/a: | też byli tacy co dawali mocne sprężyny w napinacze
i się im to pourywało |
ja nie dalem mocnej / mocniejszej sprezyny niz byla... sprezystosc jest dokladnie taka sama (jest taka sama ilosc zwoju, srednica drutu itp... ), tylko sama sprezyna jest wyciagnieta o te 4mm |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-08, 07:35
|
|
|
Powtarzam jeszcze raz ze ona tylko mechanicznie ma to zabezpieczać na wypadek braku oleju w napinaczu
Sam olej jest od napinania nie ona .
Jak byś bardziej rozebrał napinacz to byś obaczył gumki |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-08, 11:36
|
|
|
pepi napisał/a: | ona tylko mechanicznie ma to zabezpieczać na wypadek braku oleju w napinaczu |
no to jak narazie zabezpiecza bo od czwartku nic mi nie stuknelo jeszcze lub tego po prostu juz nie slysze bo jesli nawet cos stuknie, to albo tak szybko albo cicho ze nie idzie tego uslyszec... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-08, 12:03
|
|
|
uszek napisał/a: | Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne |
oryginalne? pamiętam kupowales tutaj na forum od kogos po malym przebiegu 2szt i na oryginaly to one nie wyglądały |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-03-08, 13:14
|
|
|
preston81 napisał/a: | uszek napisał/a: | Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne |
oryginalne? pamiętam kupowales tutaj na forum od kogos po malym przebiegu 2szt i na oryginaly to one nie wyglądały |
ale sa orginaly
Wiem jak wyglada orginal, mialem swoje stare orginaly i te po małym przebiegu, a w bagażniku mam chińczyki, które ściągnąłem w czasie zmiany rozrządu. |
Ostatnio zmieniony przez uszek 2015-03-08, 13:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|