Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-28, 07:54
|
|
|
ja prawdopodobnie we wrzesniu bede robic rozrzad to wtedy zrzucam wszystko i wymienia łańcuchy
też jestem tego zdania co Mariusz. Nie ma sensu zwalać rozrządu. Wymien sam slizg. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-28, 11:21
|
|
|
oki thx tak więc zrobie |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-30, 20:37
|
|
|
1,5mm różnicy przy prawie 40cm to jest rozciagniecie łańcucha? Śmiech. Przy 8 cm średnicy kola wychodzi 0,45 stopnia różnicy. Matematyka.
Dopuszczalne jest okolo 10stopni różnicy wg producenta. Wymiana łańcuchów to bzdura. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-30, 20:47
|
|
|
Pany a ma ktoś filmik jak stukają te nastawniki? |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-30, 21:57
|
|
|
k44761, a skąd się bierze ponowne stukanie po wymianie nastawników? luźny łańcuch momentalnie załatwi nowy nastawnik. Czepiacie się nastawników w zamienniku, a nikt nie wymienia z łańcuchem jak powinno się to robić i tu jest problem, bo na luźny łańcuch nawet ori nastawnik nie pomoże. Z całej lektury tylko jeden człowiek zrobił jak należy i problemów nie ma i wcale nie trzeba do tego ori napinacza |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-30, 22:00
|
|
|
Dlaczego zatem wielu co miało zamienniki nie wymieniając lańcucha wymieniło na OE i problem znikł? OE napina uzywane łańcuszki a zamiennik już nie potrafi?
To nie moja bajka no ale wiele niejasności pozostaje. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-30, 22:34
|
|
|
Kilku klubowiczów z którymi sie spotykałem a przerabiali ten temat,mechanicy znający temat jak i niezrzeszeni co tez przechodzili. Wiele opini było takich że OE chodziły bez wymian łancucha a ryżowe nie.
Ryzowe też sa lepsze i gorsze,np widząc nastawniki naszego znajomego z DLU wiem że nie przetrwały by pół roku nawet z nowymi lańcuchami i resztą. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-30, 22:42
|
|
|
bayer28, to źle Ci się wydaje. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-30, 22:45
|
|
|
u tych co nie poradziło jest inny problem. i nie są to łańcuchy. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-30, 22:46
|
|
|
Przecie nikt nie zabrania wymienić. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-30, 22:46
|
|
|
wlasnie |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-30, 22:49
|
|
|
niekoniecznie, choc najczesciej lipnej jakosci. ale może być też kilka innych przyczyn (zaworki olejowe jednokierunkowe głowic, odma, zużyte półpanewki wałków, słabe smarowanie głowicy, problemy z ciśnieniem oleju itp itp itp).
Wymieniłem w życiu kilkadziesiąt kompletów w różnych a8, a6 itp (jak jeszcze robiliśmy mechanikę), coś o tym wiem |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|