Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-25, 22:12   

a widzisz ja wyciskam z niego siódme poty :) urwany jest na szczescie z prawej strony łancuch leci w prawo więc raczej (raczej) go nie zerwie ,pytanie techniczne czy da sie to zrobić bez jego wyciągania tzn bierzemy ten serwisowy przyrząd do ściskania luzujemy łańcuch i wymieniamy ślizg? czy trzeba rwać chwasta?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-05-26, 07:04   

Sprawdzałem kilkukrotnie podczas całej mojej historii z nastawnikami w kilku moich d2fl i jednej d3, nigdy nie widziałem jeszcze rozciągniętego łańcucha. Zawsze, niezależnie od przebiegu łańcuch był ok. Wiec chyba nie ma sensu się ładować w wymianę łańcuchów, bo to podnosi czasochłonność całej pracy, do wymiany łańcuchów trzeba zdjąć obydwa wałki czyli rozrząd rozpinać / przód zdejmować...

Do wymiany ślizgu nie trzeba rwać rozrządu. Wyjmujesz walek ssący, ściskasz napinacz, wyjmujesz i wymieniasz ślizg. Łańcuch zostaje. Jest mało miejsca, ale da radę to zrobić.

Aha, po awarii forum zniknął mój post odnośnie zamieniania nastawników z 3.7 do 4.2 - otóż takie nastawniki pasują i pracują ok.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-05-26, 08:44   

Wiecie zaraz dam swoje łancuchy do laboratorium w pracy i wam powiem jaka jest roznica.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-05-26, 09:10   

Róznica między starymi łancuchami wynosi 0,834 mm za godzine bede miał nowy łancuch swaga to wam powiem jaka jest roznica miedzy nowym a starym
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-26, 09:14   

a ten stary łańcuch był oryginalny czy jakis rowerowy zamiennik ?? strzel fote ogniw , ja rowniez potwierdze to co kolega wyzej mój łańcuch również się nie wyciągnął przebieg 260tys km czy cos w poblizu
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-05-26, 11:16   

Miedzy nowym a starym najdłuższym jest 1.561 mm

Nie wiem jaki byl czy orginał czy co wiem jedno łańcuchy się wyciągają.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-26, 12:17   

w sumie każdy przypadek jest inny swag siedzi w naszych autach i daje na łańcuch tylko 100tys gwarancji mysle ze nie bez powodu wiec to wyciąganie o którym pisze uszek jest wielce prawdopodobne
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-05-26, 12:53   

Pracuje w firmie ktora produkuje turbawki, obok mamy hale lancuchów rozrządu i napinaczy, dalej stoi hala na ktorej robią cewki(zaworki) do skrzyń biegów. Po coś jest też jakość i tam sprawdzają wyciągniecie łancuchów wytrzymałość na zerwanie itp. Wiem troche jak to wyglada od podszewki.

Np turbo ma sie zepsuć między 180-220 tys, co do reszty hal niewiele wiem bo tam nie chodzę chyba że już nie mam wyjścia. Nie moj dział to mam w nosie. Jedynie wiem co niego od ludzi którzy tam pracują.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-05-26, 13:47   

Ori łańcuch ma na sobie napis IWIS a resztę można znaleźć na necie.
_________________
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-05-26, 14:34   

Fabryka stosuje kilka dostawców. U mnie to samo jest lozyska turbiny mamy 2-3 rodzaje. Nie ma możliwości zeby się uzaleznić tylko od jednego.
 
 
Kondraczek 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-26, 18:40   

Przed awaria forum pisałem o nagłym pojawieniu się wypadania zapłonów na cylindrach 1,2,3,4. Po sprawdzeniu elektryki, która okazała się w porządku, trzeba było szukać głębiej. Werdykt: ułamany ślizg nastawnika, dokładnie jak na foto kolegi preston81. Całe szczęście, że nastawik sam w sobie w porządku, bo detaliczna cena nowego w aso czyli 2400zł mnie powaliła.
Idą do wymiany ślizgi, łańcuchy no i wszystkie uszczelki, które się przy okazji nawiną ;)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-26, 18:44   

no to juz wiemy ze najlepiej kupic łańcuch swaga jakosc/cena bdb , uszczelke mam teraz glassera zalozona tez nie bylo problemu cena ok 110 zł daj znac jak bedzie po wymianie i powodzenia :D

ja swoją maszyne odstawiam w przyszłym tygodniu wymieniam slizg
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-26, 20:13   

k44761 napisał/a:
Do wymiany ślizgu nie trzeba rwać rozrządu. Wyjmujesz walek ssący, ściskasz napinacz, wyjmujesz i wymieniasz ślizg. Łańcuch zostaje. Jest mało miejsca, ale da radę to zrobić.


trzeba jeszcze pamietać żeby wyciągnąć również wszystkie 12 popychaczy ssących, wycisnąć z nich olej, i dopiero włożyć na miejsce, bo inaczej może zwory powyginać ;) ale wszystko do ogarnięcie w pare godzinek.

uszek napisał/a:
...wiem jedno łańcuchy się wyciągają.


no i ja dlatego wymienie łańcuchy dla swiętego spokoju przy okazji wymiany rozrządu bo i tak jedna robota.

preston81 napisał/a:
w sumie każdy przypadek jest inny swag siedzi w naszych autach i daje na łańcuch tylko 100tys gwarancji mysle ze nie bez powodu wiec to wyciąganie o którym pisze uszek jest wielce prawdopodobne


Maciek ja z ciekawosci wlazłem na forum VW i tak chłopaki w Golfach 6 TFSI też mają te napinacze i u niektórych już po 60kkm stukały nastawniki <jezu> w większosi przypadków był to łańcuch...

Wszystko teraz w krainie ryżu robią. <niegadam>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-27, 21:41   

czyli co kupic nowy łańcuch i zastąpić slizg i układ powinien latac?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-28, 04:54   

preston81, będziesz zwalal rozrząd do samego łańcucha? Wrzuć nastawnik, chociaż chinola, a nóż dobrze będzie chodził, , jak u Marcina
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.