Autor |
Wiadomość |
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:12
|
|
|
a widzisz ja wyciskam z niego siódme poty urwany jest na szczescie z prawej strony łancuch leci w prawo więc raczej (raczej) go nie zerwie ,pytanie techniczne czy da sie to zrobić bez jego wyciągania tzn bierzemy ten serwisowy przyrząd do ściskania luzujemy łańcuch i wymieniamy ślizg? czy trzeba rwać chwasta? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-26, 07:04
|
|
|
Sprawdzałem kilkukrotnie podczas całej mojej historii z nastawnikami w kilku moich d2fl i jednej d3, nigdy nie widziałem jeszcze rozciągniętego łańcucha. Zawsze, niezależnie od przebiegu łańcuch był ok. Wiec chyba nie ma sensu się ładować w wymianę łańcuchów, bo to podnosi czasochłonność całej pracy, do wymiany łańcuchów trzeba zdjąć obydwa wałki czyli rozrząd rozpinać / przód zdejmować...
Do wymiany ślizgu nie trzeba rwać rozrządu. Wyjmujesz walek ssący, ściskasz napinacz, wyjmujesz i wymieniasz ślizg. Łańcuch zostaje. Jest mało miejsca, ale da radę to zrobić.
Aha, po awarii forum zniknął mój post odnośnie zamieniania nastawników z 3.7 do 4.2 - otóż takie nastawniki pasują i pracują ok. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-26, 08:44
|
|
|
Wiecie zaraz dam swoje łancuchy do laboratorium w pracy i wam powiem jaka jest roznica. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-26, 09:10
|
|
|
Róznica między starymi łancuchami wynosi 0,834 mm za godzine bede miał nowy łancuch swaga to wam powiem jaka jest roznica miedzy nowym a starym |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-26, 09:14
|
|
|
a ten stary łańcuch był oryginalny czy jakis rowerowy zamiennik ?? strzel fote ogniw , ja rowniez potwierdze to co kolega wyzej mój łańcuch również się nie wyciągnął przebieg 260tys km czy cos w poblizu |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-26, 11:16
|
|
|
Miedzy nowym a starym najdłuższym jest 1.561 mm
Nie wiem jaki byl czy orginał czy co wiem jedno łańcuchy się wyciągają. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-26, 12:17
|
|
|
w sumie każdy przypadek jest inny swag siedzi w naszych autach i daje na łańcuch tylko 100tys gwarancji mysle ze nie bez powodu wiec to wyciąganie o którym pisze uszek jest wielce prawdopodobne |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-26, 12:53
|
|
|
Pracuje w firmie ktora produkuje turbawki, obok mamy hale lancuchów rozrządu i napinaczy, dalej stoi hala na ktorej robią cewki(zaworki) do skrzyń biegów. Po coś jest też jakość i tam sprawdzają wyciągniecie łancuchów wytrzymałość na zerwanie itp. Wiem troche jak to wyglada od podszewki.
Np turbo ma sie zepsuć między 180-220 tys, co do reszty hal niewiele wiem bo tam nie chodzę chyba że już nie mam wyjścia. Nie moj dział to mam w nosie. Jedynie wiem co niego od ludzi którzy tam pracują. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-05-26, 13:47
|
|
|
Ori łańcuch ma na sobie napis IWIS a resztę można znaleźć na necie. |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-26, 14:34
|
|
|
Fabryka stosuje kilka dostawców. U mnie to samo jest lozyska turbiny mamy 2-3 rodzaje. Nie ma możliwości zeby się uzaleznić tylko od jednego. |
|
|
|
|
|
|
|
Kondraczek
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-05-26, 18:40
|
|
|
Przed awaria forum pisałem o nagłym pojawieniu się wypadania zapłonów na cylindrach 1,2,3,4. Po sprawdzeniu elektryki, która okazała się w porządku, trzeba było szukać głębiej. Werdykt: ułamany ślizg nastawnika, dokładnie jak na foto kolegi preston81. Całe szczęście, że nastawik sam w sobie w porządku, bo detaliczna cena nowego w aso czyli 2400zł mnie powaliła.
Idą do wymiany ślizgi, łańcuchy no i wszystkie uszczelki, które się przy okazji nawiną |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-26, 18:44
|
|
|
no to juz wiemy ze najlepiej kupic łańcuch swaga jakosc/cena bdb , uszczelke mam teraz glassera zalozona tez nie bylo problemu cena ok 110 zł daj znac jak bedzie po wymianie i powodzenia
ja swoją maszyne odstawiam w przyszłym tygodniu wymieniam slizg |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-26, 20:13
|
|
|
k44761 napisał/a: | Do wymiany ślizgu nie trzeba rwać rozrządu. Wyjmujesz walek ssący, ściskasz napinacz, wyjmujesz i wymieniasz ślizg. Łańcuch zostaje. Jest mało miejsca, ale da radę to zrobić. |
trzeba jeszcze pamietać żeby wyciągnąć również wszystkie 12 popychaczy ssących, wycisnąć z nich olej, i dopiero włożyć na miejsce, bo inaczej może zwory powyginać ale wszystko do ogarnięcie w pare godzinek.
uszek napisał/a: | ...wiem jedno łańcuchy się wyciągają. |
no i ja dlatego wymienie łańcuchy dla swiętego spokoju przy okazji wymiany rozrządu bo i tak jedna robota.
preston81 napisał/a: | w sumie każdy przypadek jest inny swag siedzi w naszych autach i daje na łańcuch tylko 100tys gwarancji mysle ze nie bez powodu wiec to wyciąganie o którym pisze uszek jest wielce prawdopodobne |
Maciek ja z ciekawosci wlazłem na forum VW i tak chłopaki w Golfach 6 TFSI też mają te napinacze i u niektórych już po 60kkm stukały nastawniki <jezu> w większosi przypadków był to łańcuch...
Wszystko teraz w krainie ryżu robią. <niegadam> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-27, 21:41
|
|
|
czyli co kupic nowy łańcuch i zastąpić slizg i układ powinien latac? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|