Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-25, 15:22   

no to fajnie ale czy aby na bank to nie nastawnik ?? wykluczyles to w 100%?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-25, 15:44   

to nie jest nastawnik bo jest to "za wolny" stukot jak na łańcuch. Latwo rozróżnić stuk łańcucha o pokrywe od stuku popychacza. Poza tym słychać to definitywnie z tylu głowicy, po czym cisza <tjaa>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-26, 10:09   

martin_rs4 napisał/a:
(...) powiem tylko ze po wymianie tego zaworka i wyczyszczeniu i uszczelnieniu wszystkiego pod ssakiem, kultura pracy silnika sie nieco poprawila. :)

To niestety, ale trochę głowice popracowały na słabszej dawce oleju, stąd to mogło wyjść. Z popychaczami taki problem, że jak olej zimny i gęsty to ciśnienie trzymają i są ciche, ale kiedy silnik trochę popracuje i się rozgrzeje, więc i olej robi się rzadszy, a później wyłączysz silnik, to olej spłynie (a do tego może się zatrzymać taki popychacz na wcisku) i po ponownym rozruchu już nie jest w stanie utrzymać ciśnienia - no i wali jak młotem o blachę.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-26, 15:22   

pebo napisał/a:
Z popychaczami taki problem, że jak olej zimny i gęsty to ciśnienie trzymają i są ciche, ale kiedy silnik trochę popracuje i się rozgrzeje, więc i olej robi się rzadszy, a później wyłączysz silnik, to olej spłynie (a do tego może się zatrzymać taki popychacz na wcisku) i po ponownym rozruchu już nie jest w stanie utrzymać ciśnienia - no i wali jak młotem o blachę.


no wlasnie... :/ dzis przejechalem trase Lodz - Swidnica (dolny slask) ok. 270km i cala trasa cichutko. Podjechalem po dom i nie gasilem od razu aby posluchac czy stuka, ale bylo cichutko. Po ok 2-3h odpalilem 1-2 sek. zastukal i cisza, ale po ktorkiej trasie (ok. 3km) i ponownym wlaczeniu silnika stukal jush bez przerwy <niewiem> ... cos czuje ze nie wytrzymam do wymiany rozrzadu....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-12, 10:36   

...witam po przerwie... <hihi>

sluchajcie, jest bardzo duza poprawa, mozna by rzec ze sie poprawilo w 98%! Przez ten prawie miesiac zrobilem sporo kilometrow autem w rozych warunkach i na dzien dzisiejszy wyglada to tak, ze stuki praktycznie ustaly, niezaleznie od tego czy jade dlugo, czy robie krotkie odcinki (silnik caly czas cieply). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu w 98% przypadkow nie stuka.... :D

oczywiscie zeby nie bylo tak pieknie, to na kilka odpalen, znow zacznie stukac dziad jeden, i dopoki nie rusze, lub nie dodam lekko gazu, tak gora do 2000obr., wtedy cichnie (..i nie! nie jest to nastawnik ;) ) mysle ze wymiania oleju na LIQUI MOLY 10W40 SUPERLEICHTLAUF + preparat tej samej firmy do uciszenia popychaczy przyniosly pozytywny rezultat

narazie zostawiam, ale znajac mnie i moje podjecie ze wszystko musi grac i hulac, i tak przy wymianie rozrzadu, wymienie pozostale 13 popychaczy, by miec spokoj.... :]

Na ten czas uwazam, moj problem dotyczacy glowicy na zamkniety <hura>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-10-12, 10:46   

martin_rs4 napisał/a:
to nie jest nastawnik bo jest to "za wolny" stukot jak na łańcuch. Latwo rozróżnić stuk łańcucha o pokrywe od stuku popychacza. Poza tym słychać to definitywnie z tylu głowicy, po czym cisza <tjaa>

Łańcuch daje taki charakterystyczny "mokry, przytłumiony" szelest. Ale ogólnie cieszę się, że problem częściowo rozwiązany no i dzięki za opisy, bo ten temat wróci jeszcze nie raz. Pozdrawiam
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
muuzzyy 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: Audi S6 C5
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 1
Skąd: Galewice
Wysłany: 2015-10-26, 22:27   

Odgrzeję trochę kotleta, mam spory problem z moim S6 C5, oczywiście silnik 4.2, dość mocno stuka na lewej stronie. Na zimnym silniku zdarza się, że rano chwilę stuka i po chwili przechodzi, ale po rozgrzaniu bardzo mocno hałasuje praktycznie bez przerwy. Ciśnienie oleju sprawdzone, na wolnych obrotach 2 bary, przy 3500 powyżej 4 barów, miska olejowa zdjęta pompa nie rozkręcona, smok czysty, do tej pory jeździłem na Valvoline, zmieniłem na liqui Molly, zrobiona płukanka LM, zaworki zwrotne wymienione. Wykluczam napinacz. Przymierzam się do zdjęcia pokrywy zaworów, najprawdopodobniej padła wkładka regulacyjna.
Kolego martin_rs4 mam praktycznie takie same odgłosy tylko znacznie głośniejsze, napisz jakim sposobem wyciągałeś wkładki regulacyjne, opisywałeś że trudno jest je wyszarpać z dźwigienki?
Jeszcze jedno pytanie jak demontowałeś całe dźwigienki? ja się temu przyglądałem w Etce i wychodzi na to że nie ma opcji wyciągnięcia osi (lewa strona), na której siedzą bez demontażu silnika lub samej głowicy?
_________________
Powodzenia dla wszystkich!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.