Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-09-11, 18:53
|
|
|
preston81 napisał/a: | i tak jak i tobie szkoda mi kolejne 2,5k na gowienko z aso |
no jest to niestety przesada bo dwa wymienisz i masz polowe wartosci auta ale znow czlowiek psychicznie inaczej podchodzi jak ma nowke z ASO a nowke nie wiadomo co... ale ja wychodze z tego zalozenia ze jak bedzie sie mialo posypac to sie i tak to stanie...jestem z osob ktore nie wierza w przypadek tylko w przeznaczenie <tjaa>
no i tak bylo mi przeznaczone po dwoch latach uzytkowania zregenerowac glowice
preston81, poszlo pw |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-09-13, 18:54
|
|
|
no i tak...olej dzis wymienilem na
LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40 + wlalem 600ml. srodka tej samej firmy od uciszania popychaczy, jednak, nic to nie dalo, tzn....jest jakby ciszej ale slychac drania
Zrobie jeszcze test serwisowy na uciszenie popychacza - dziada czyli :
*odpalam i bez dodawania gazu czekam az sie olej rozgrzeje,
* nastepnie dodaje gazu i trzymam przez 4 min na poziomie 2 - 3 tys. obrotow.
* po 4 minutach 30 sekund przerwy .....i tak 5 razy....
jesli za 8 / 9 razem dalej bedzie go slychac to nie trafilem na niego wymieniajac ich 7 szt. ;( I teraz pytanie.... czy moge tak narazie jezdzic (bo w srodku i tak tego nie slychac) i czy sie nic z glowica nie stanie .... bo generalnie moj mechanik twierdzi zeby poczekac do wymiany rozrzadu i wtedy wymienic najlepiej pozostale 13szt bo bedzie bezproblemowy dostep. Tylko ze rozrzad to ja dopiero za jakis rok bede wymienial... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-13, 20:05
|
|
|
jeśli stuka to tylko stuka
da się z tym żyć
mierzyłeś ciśnienie oleju ?
i jest pewność że to popychacz ? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-09-13, 20:54
|
|
|
pepi napisał/a: | mierzyłeś ciśnienie oleju ?
i jest pewność że to popychacz ? |
cisnienia nie mierzylem, ale jesli bylo by za slabe, to odzywalby sie tylko jeden popychacz a nie wiecej?
nie wiem co to moze byc innego, bo slychac to u gory w lewej glowicy miedzy 7/8 cylindrem i tylko pojedyncze stukanie. Jutro jak sie uda to nagram filmik jak to slychac.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-14, 07:58
|
|
|
miałem tak samo po wymianie napinacza
może lepiej zmierz to ciśnienie oleju |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-14, 08:00
|
|
|
u mnie po dodaniu gazu to cichnie a nie jest czasem 2gi napinacz do wymiany ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-09-14, 08:17
|
|
|
pepi napisał/a: | miałem tak samo po wymianie napinacza
może lepiej zmierz to ciśnienie oleju |
na pewno zmierze
a Typepi, robiles cos z tym czy zostawiles bo wiedziales ze silnik do wymiany?
preston81 napisał/a: | u mnie po dodaniu gazu to cichnie a nie jest czasem 2gi napinacz do wymiany ?? |
druga strona jest cichutka. Przy wymianie uszczelek pod pokrywami prawa strona napina elegancko i slizgi tez cale. To slychac definitywnie z tej lewej strony, gdzie juz jest prawie wszystko nowe ... prawie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-14, 08:24
|
|
|
jakie masz ciśnienie oleju ?
na wolnych i wyżej ? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-09-14, 08:36
|
|
|
no to musze jutro pomierzyć....tylko tak jak wczesniej pisalem, gdyby cisnienie nie bylo wystarczajace, to stukalby tylko jeden a nie wiecej? Poza tym w miare wzrostu obrotow wzrasta czestotliwosc stukania, ale nie cichnie...tzn. jest zagluszane przez silnik, ale mimo to slychac...
ale jesli wyjdzie ze cisnienie nie takie, to co wtedy? pompa oleju, czy predzej ten zaworek? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-14, 09:40
|
|
|
tak slucham i slucham jednak tak nie mialem mialem tylko na starcie tzn pukał mi napinacz ktory byl juz zdezelowany i moze tak troszke tez klekotal ale jak go wymienilem to tego juz nie mam , a 2 czasem mi puknie przy starcie ale po 1s sie ucisza , podczas jazdy rowniez nic nie slysze
tak czy owak łączę się z tobą w bólu |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-09-14, 10:34
|
|
|
preston81 napisał/a: | a 2 czasem mi puknie przy starcie ale po 1s sie ucisza |
to ze łańcuch czasem punknie / zachrobota przy starcie to moim skromnym zdaniem normalna sprawa, bo przez ta 1-2 sek. olej musi pod cisnieniem do napinacza dopłynąć. Ale to na pewno nie łańcuch...
gdzie trzeba sie wpiac tym urzadzeniem do mierzenia cisnienia oleju? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-14, 12:54
|
|
|
Zależy od urządzenia, zwykle w miejsce czujnika oleju lub czujnika temperatury oleju (czasami jest to to samo miejsce). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-14, 17:19
|
|
|
do czujnika oleju się daje jest najprościej
ja jeszcze nie słyszałem napinaczy
nawet po wymianie oleju |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-09-14, 18:47
|
|
|
Martin, jeżeli to jakiś popychacz hydrauliczny to posprawdzaj je.
Procedurka:
1. uruchamiasz silnik na 4-5 minutek (nie więcej by nie nagrzać silnika za mocno)
chodzi o to by napełnić popychacze olejem
2. ściągasz pokrywę klawiatury
3. sprawdzając każdy z popychaczy postępujesz następująco: o
3.1. obkręcasz tak wałęk by krzywka była 180 st od szklanki - biorąc nie metalową rzecz (na gruby śrubokręt zakładasz plastikową końcówkę, zabezpieczasz grubo taśmą itp.)
naciskasz na szklankę - szklanka nie powinna się ugiąć, nie powinno być luzu.
3.2. obkręcasz wałek tak (kręcąc wałem silnika) by krzywka napierała na szklankę - sprawdzasz luz - nie powinno go być, szklanka nie powinna się uginać /tutaj zazwyczaj nie występują problemy, sprężyna zaworu wystarczająco mocno dociska by wykasować luz, tutaj luz byłby wyczuwalny gdyby popychacz był rozwalony na max.
Przy tak głośnym klekotaniu to luz musi być sporawy punkt 3.1 - oczywiście jeżeli jest to klekot popychaczy.
Sprawdź ciśnienie oleju (tak jak pisał kilka razy PEPI). Bo to może być coś innego.
Np.
1. stukający zawór o tłok...
2. coś wpadło do kommory spalania przy składaniu i powoduje klekotanie (uderzanie tłoka przez to coś o zawór)
3. panewka korbowodowa
4. bardzo duży luz na prowadnicy zaworowej (raczej mało prawdopodobne)
Pomijam sprawę napinaczy łańcuszków, za mało miałem okazję ich słuchać (klekoczących). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|