Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-07, 06:24   

robiłeś pomiar ciśnienia oleju ??
bo wiesz że ja tak samo jak ty miałem że po wymianie napinacza mi zawór się odzywał ;)
masz jeszcze zaworki zwrotne pod kolektorem i pod tym puklem
w środku motoru ;)
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-09-07, 08:02   

ja zmienilem u siebie te zaworki zwrotne (112zl sztuka) i niestety nie pomoglo, pewnie popychacze
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-09-07, 08:54   

martin_rs4, Superancko ze Ci się udało ;) teraz na spokojnie ogarniesz resztę ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-08, 08:08   

Cytat:
Marcin nie byłbym sobą gdybym nie zapytał ile Cię ta /cała operacja kosztowała? Planuję u siebie wziąć się za nastawnik. Nastawnik brałeś z aso, w jakiej cenie?łańcuch też wymieniałeś? A u Ciebie to całe zło spowodowane było tą wymianą ślizgu, czy coś innego zaważyło?


za regeneracje glowicy jak wczesniej pisalem + nowe uszczeli + nastawnik nie z ASO (bo swinka skarbonka nie chciala dac juz 2000zl wiecej) + 1 dzwigienka/lapka komplletna z popychaczami + 4 same popychacze + nowy pasek klinowy + 1 nowa rolka prowadzaca i nie wiem juz co jeszcze bo rachube stracilem <tjaa> + robota mojego mechanika i moja (bezcenne ) :D ...za wszystko prawie 3500zl.

pepi napisał/a:
masz jeszcze zaworki zwrotne pod kolektorem i pod tym puklem
w środku motoru


pepi masz jakis rysunek albo gdzie to sie dokladnie znajduje? duzo z tym roboty?

ernesto napisał/a:
martin_rs4, Superancko ze Ci się udało teraz na spokojnie ogarniesz resztę


ernesto, jak juz wspominalem usmiech na twarzy znow zawital jak wsiadlem do auta mimo tych wydanych 3500zl i dalej stukajacego popychacza...chce zmienic jeszcze olej na liqui moly oraz wlac tej samej firmy srodek do uciszenia popychaczy...moze cos da <niewiem>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-08, 20:27   

jak zerwiesz kolektor
to masz taki dekielek a pod nim dwa zaworki ;)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-09, 06:22   

Zaworki masz zaznaczone.



Moim zdaniem wymiana tych zaworków nic nie da. Chyba, że się przycinają i nie otwierają
całkowicie to wtedy mniej oleju idzie do smarowania głowicy.

Aby się nie otwierały te zawory to nieźle musiało by być szlamu w nich lub jakieś obce ciało.
Ale to ostateczność.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-09, 10:26   

marekp750 napisał/a:
Zaworki masz zaznaczone.

[url=http://images69.foto...e1m.jpg]Obrazek[/URL]

Moim zdaniem wymiana tych zaworków nic nie da. Chyba, że się przycinają i nie otwierają
całkowicie to wtedy mniej oleju idzie do smarowania głowicy.

Aby się nie otwierały te zawory to nieźle musiało by być szlamu w nich lub jakieś obce ciało.
Ale to ostateczność.


dzieki marekp750... 112zł to nie majątek i zawsze moge spróbować z wyminą.

A co sądzicie o tym żeby wyminić olej....aktualnie lałem zawsze Castrol Magnatec 10W40 a chciałbym go zmienić na Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 + dodatkowo wlać preparat tej firmy do ściszania popychaczy...?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-09, 16:46   

no to moze inaczej...czy ktos z was mial taki badz podobny objaw i rozwiazal go jakos ... bez zamiany silnika :D ????
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-09, 19:00   

Castrol made in poland zasmieca silniki.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-09, 19:09   

Apophis napisał/a:

Castrol made in poland zasmieca silniki


no wlasnie dlatego sie nad zmniana zastanawiam. myslalem o castrol edge 10w60 ale bardziej sklaniam sie ku temu liqui moly...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-10, 10:51   

...wiec nikt nie ma rozwiania ?? pepi, Ty przed wymianą silnika probowales te zaworki / popychacze naprawic, czy olałeś bo wziąłeś nowy silnik?

kurcze wymieniłem w sumie 7 sztuk i jesli wymiana oleju nic nie da to chyba bede zmuszony wymienić pozostałe 13stk. :/ (na szczęście koszt 1stk w ASO to 45zl)

ogólnie to zdziwiło mnie po zrobieniu głowicy sie własnie odezwało a przed naprawą było ok.... <hmm> <niewiem>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-10, 11:05   

balbym się tego nastawnika - jak sie sprawuje ? gdzie kupiles i za ile ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-09-10, 11:43   

Martin, nie ma rozwiązania. W każdym silniku co innego może hałasować.

Jak trafisz, to wymienisz akurat ten hałasujący popychacz. A jak nie to dalej stuka.
Co najważniejsze wcale nie musi stukać popychacz.

Dźwięk po silniku bardzo fajnie się roznosi.

W niektórych silnikach się uda wymienić hałasująca część. W innych nie. I silniki dalej pracują.

By mieć pewność to trzeba by było nowe części wsadzać (a to i tak nie gwarantuje spokoju).
Wiąże się to zazwyczaj ze sporymi kosztami.

Ostatnio kilka przykładów rozwiązanych ze stukiem w V8.

1. stukot od przodu silnika
- wymiana napinacza paska wielorowkowego
- poluzowane mocowanie łożyska sprzęgła wiskotycznego wiatraka, dokręcenie i cisza.
- poluzowanie rolek paska rozrządu, dokręcenie i cisza
- poluzowanie obudowy paska rozrządu, dokręcenie i cisza
- rozwalone łożysko pompy oleju, wymiana łożyska, cisza
- uszkodzone rolki prowadzące pasek rozrządu, wymiana na inne, cisza

2. stukot od góry:

- prawdopodobnie popychacze: wymiana i dalej stuka
- hałas od luźnych łańcuszków: nie robione dalej hałasuje
- prowdopodobnie napinacze łańcuszka: nie robione, dalej stuka

Wszystko kręci się wokół pieniędzy. Wielu właścicieli nie robi tego ze względu
na spore wydatki tak więc i mniej jest doświadczenia w rozwiązywaniu stuków na górze
silnika...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-09-10, 13:36   

wielkie dzieki marekp750, za kolejne wyjaśnienie. Ja tu bym sie podpasował pod punkt nr 2 z tym że mam wyminiony naapinacz i napina dobrze a słychać właśnie u góry ten stukot. 7 popychaczy wymieniłem <hmm> i pewnie nie trafiłem :/ najgorzej będzie jeśli to któryś na zaworach ssących to zrobie dopiero przy wymianie rozrządu bo nie mam już ochoty na rozbieranie całego przodu ;)

preston81 napisał/a:
balbym się tego nastawnika - jak sie sprawuje ? gdzie kupiles i za ile ?


wiesz co..jak wspomniałem nie miałem już kasy na nowy napinacz z ASO bo miałem sporo wydatków innych, natomiast jestem niestety ryzykantem i tego nie zmienie <tjaa> tak wiec na moich doświadczeniach mogą się uczyć potomni.

Wziąłem napinacz z alledrogo za 560zł od sprzedawcy który nie był na żadnym z forum A3 / A4 / A6 / A8 negatywnie opisywany...a było ich aż trzech. Ten rzekomo na posiada chińczyków tylko jakies niemieckie zamienniki dlatego nie miał nigdy na nie reklamacji no i kontakt z tym Panem też był ok.

niewiem <niewiem> narazie chodzi ok, nie tryska olejem na 2 metry, chodzi cicho i po założeniu napinał od razu elegancko...ile na tym pojeżdże ...zobaczymy...poza tym jak mnie już życie nauczyło nawet na ori częściach można się przejechać ;) a przy jakieś reklamacji..nie zależnie od tego czy jest to sklep u Pana Mariana czy też ASO zawsze pierszwsze pojeżenie padnie na "zły montaż" jeśli nie robisz tam u kogo kupujesz...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-11, 17:10   

no mi robi koles z aso ale nie wiem jak by do tego podeszli w razie klopotu :) prosilbym cie zebys na priva wyslal mi namiary na allegro na te nastawniki i tego kolesia - z gory dziekuje i ciesze sie ze naprawiles auto daj znac za jakis czas czy wszystko smiga jak nalezy z tym napinaczem bo byc moze bede chcial wymioenic tez 2 :) i tak jak i tobie szkoda mi kolejne 2,5k na gowienko z aso
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.