Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-26, 21:22
|
|
|
no wlasnie mam zamiar jeszcze przesmarowac tylko poloski bo przednie wymienialem bo mialy ogromy luz i powiem ze poprawa w przeniesieniu napedu jest duzo lepsza ale wibracje nic nie ustaly. a tyle poloski sa ok bez luzow jedynie mam luz w napedzie na dyfrze |
_________________ ANK 4.2 340 KM Reganeracja klap kolektora |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-27, 18:29
|
|
|
witam. chlopaki problem wibracji rozwiazany. przyczyna byla w tylnej lewej feldze.
jednak zostal problem delikatnego pukniecia przy ruszaniu i zastanawiam sie czy moze to byc wina dyfra bo jest lekki luz w nim.
jeszcze jakby komus sie przydalo. to mialem mocne uderzenia po wrzuceniu N lub D i wina lezala w duzych luzach na polosiach. wymiana osiem zniwelowala ten problem do zera i wlasnie mysle czy jego wymiana przypadkiem nie rozwiaze wszystkich problemow ktore opisalem. |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-06-21, 21:51
|
|
|
Problemów ciag dalszy
wiec tak zauwazyłem ze dragnia samochodu zaczynaja sie w granicach około 70km/h do 75 i sa odczuwalne mocno, potem ustaja ale dalej lekko czuc je i pojawiaja sie w granicach 90km/h i sa znosne ale sa i wzrastaja mocniej od 120km/h a najmocniej odczywalne sa przy 140km/h po czym znow lekka spadaja ale sa odczuwalne sprawdzałem tylko do 200km/h i lekko czyc nadal. ktos cos moze dodac?
wymieniłem ostatnio dwie przednie półośki kompletne z wszsytkimi przegubami, tylne ośki mechanik powiedział ze zadnego luzu nie mają jedynie mam spory luz na dyfrze tylnym.
koła wywarzane przez ostatni czas 2 razy ale nie daje mi to spokoju i jeszcze raz gdzie indziej wywaze. na zimowych kołach to samo mam.
brak mi juz pomysłów co to moze byc a jest to denerwujce szczegolnie przy jeździe po autostradzie.
w najbliższym czasie mam zamiar wymienic tarcze + klocki przód bo juz kończa sie
i ten dyfer tylny bede wymieniać.
mechanik mi sprawdzac przy robocie z ośkami i podobno całe zawieszenie i reszta ukladu napedowego jest ok
Jakieś przeoczenie mechanika raczej odrzucam bo seriwsuje u niego 3 auta od 5lat i nigdy zadnego najmniejszego problemu nie było i zawsze dobrze stawia diagnoze wiec raczej wszsytko sprawdził solidnie.
Ktoś coś moglby mi doradzić jeszcze ? |
|
|
|
|
sylwesters7
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Tarnogród
|
Wysłany: 2015-06-24, 15:18
|
|
|
ja też borykam się z problemem wibracji w przedziale 110-130, nie są one jakieś straszne ale odczuwalne..... Ja powoli wymiękam, testowane na 3 kompletach kół to samo, zmieniłem 3 wały, z tyłu nowe łożyska z piastami, nowe półosie tył i dalej jest to samo, ani lepiej ani gorzej nie było na żadnym wale, zawsze jest identycznie.... Wibracj są takie jak powoduje ugięta felga.... czuć je z tyłu a nawet bardziej bym powiedział że z lewej strony auta. Tak jak by lewe tylne koło. Ja jeszcze podjerzewam że może tarcza jest walnięta, jak leci się dłużej z dużą prędkości np 120+ to pierwsze hamowanie czuć jak tył bije. Możę płaszczyna tarczy jest nierówna w miejscu gdzie przylega felga? Jeszcze sprawdzę poduchy tylnego dyfra bo o tym nie pomyślałem..... Jak ktoś ma jakieś rady propozycję to mile widziane! |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-06-24, 15:34
|
|
|
sylwesters7 kolego ja wczoraj uporałem sie z wibracjami.
u mnie pomogło wyważenie kół dynamiczne z testem drogowym i jak reką odjął, mimo ze miesiac temu 2 razy wywazałem. koszt usługi 70zł a ja bym poł auta tez wymienił.
poszukaj w okolicy czy ktos robi taka usługe i proponuje podjechac. |
|
|
|
|
sylwesters7
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Tarnogród
|
Wysłany: 2015-06-25, 18:11
|
|
|
grzybek86, nie słyszałem jeszcze o takiej usłudze popytam.... bo jak bym nie wsiadł to za każdym razem jestem pewien że to źle wyważone koło.... objaw jest identyczne, zakres prędkości charakterystyka wibracji wszystko mi to przypomina.... |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-06-25, 18:16
|
|
|
no własnie ja przez pomyłke na to natrafiłem i powiem ze u mnie wibracje ustały jest idealnie teraz. wpisz w google i poczytaj o tym a potem poszukaj u siebie w okolicy. u mnie tez 2 razy wywazali i mowili ze bedzie ok a jednak wibrowało. pojechałem wywazyli i jest ok. podejrzewam ze u Ciebie bedzie tak samo.
Masz tu linka poczytaj o tym:
http://korzenopony.pl/test-drogowy-hunter.html |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-25, 19:47
|
|
|
Kurde dobre to. Pierwszy raz widzę ze cos takiego jest.. u mnie jest podobny problem, ale pierwsze co zrobię to przesmaruje nowym smarem wszystkie 10 przegubów i zobacze jak będzie, a potem najwyżej takie wyważanko zrobię jeśli w ogóle ktoś tu w łódzkim takie cis czyni |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-06-25, 19:52
|
|
|
no ja szczerze przez przypadek trafilem na takie cos i wolalem wydac 70zl ktore mnie na szczescie uratowalo przed wymiana polowy auta a i tak by to nic nie dalo. oby wam tez pomoglo. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-25, 20:01
|
|
|
Ale to 70zł od koła czy za komplet? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-06-25, 20:05
|
|
|
70zl za komplet |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-25, 20:09
|
|
|
Kurde to niektórzy to tyle za normalne wtważanie biorą jak widzą felgi większe niż 17"
Muszę poszperac po necie za takim wywazaniem dynamicznym |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-06-25, 20:13
|
|
|
u mnie w okolicy za 18" zwykle biora od 40zl wzwyz. a te dynamiczne 70 za 18" a mniejsze taniej |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-25, 20:17
|
|
|
OOo to ciekawe ile by za 19" krzyknęli... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-06-26, 19:21
|
|
|
Jeśli za komplet, to niedrogo. Ale tak przy okazji, to czy te wyważarki są co jakiś czas kalibrowane? Wiosną zrobiłem mały test: wyważyłem jedno koło u jednego speca a później (tego samego dnia) zawiozłem cały komplet kół do drugiego - gdy przeważył to to koło wyważone też miało odchyłki. Pytanie, który ma źle ustawiony sprzęt. A może jak to w naszym kraju wszystko mieści się w granicach tolerancji, tylko my za dokładne auta mamy... |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|