Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-21, 00:25
|
|
|
wtf 5Nm?
tyle co nic.... nie zebym kwestionował... ale... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-21, 11:19
|
|
|
maciu napisał/a: | wtf 5Nm?
tyle co nic.... nie zebym kwestionował... ale... |
Tak, wg. ELSA 5Nm + 90° |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2018-01-21, 11:24
|
|
|
Sam nie mogłem uwierzyć że tak mało
1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 3392 raz(y) 18,63 KB |
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-01-21, 11:27
|
|
|
maciu, przecież masz czapkę aluminiową.. z kolei pompę wody mocniej się dokręca a są też śrubki m6 Różnica może być podyktowana konstrukcyjnie, materiałowo (obu elementów) i technicznie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-21, 12:41
|
|
|
maciu napisał/a: | wtf 5Nm?
tyle co nic.... nie zebym kwestionował... ale... | Wychodzi około 11-13Nm a to już bardzo dużo dla śrubki M6 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-21, 20:20
|
|
|
Wielkie dzieki panowie
Mam jeszcze jeden problem, skręciłem nowy nastawnik tym ściskiem, włożyłem go na miejsce juz z małymi problemami, ale żeby teraz włożyć walek to juz nie mam pomysłu. Wydaje mi sie ze ten łańcuszek jest za bardzo naciągnięty. Jak powinienem to zrobić poprawie ? W opisie to takie proste... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-21, 21:29
|
|
|
koziolek napisał/a: | Mam jeszcze jeden problem, skręciłem nowy nastawnik tym ściskiem... |
Po pierwsze to jak to "skręciłeś tym ściskiem"?...
Pytam ponieważ nowy nastawnik przychodzi zawsze skręcony i bardziej niż fabrycznie się nie nie skręca
koziolek napisał/a: | ... włożyłem go na miejsce juz z małymi problemami, ale żeby teraz włożyć walek to juz nie mam pomysłu. Wydaje mi sie ze ten łańcuszek jest za bardzo naciągnięty. Jak powinienem to zrobić poprawie ? W opisie to takie proste... |
Tak właściwie to w opisie, jeżeli dysponujesz takim z ELSY, jest napisane aby robić to w 2 osoby
Oczywiście można to zrobić samemu, ale wtedy nastawnik z wałkami i łańcuchem montujesz na stole i później całość montujesz na głowicę. Da radę, robiłem to wielokrotnie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-21, 21:43
|
|
|
kupiłem nastawnik używany z tym ściskiem już zamontowanym (nastawnik niby z małym przebiegiem, okaże się później) wykręciłem ten ścisk, żeby ścisnąć mój stary nastawnik, który był już bez ślizgów i wyszedł w miarę ok, ale po ściśnięciu ponownie tego "nowego" w którym założyłem nowe ślizgi już nie było tak łatwo, a wałek nie chce wejść tak jak w opisie Marcina bo tylko na tym polegam |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-21, 23:22
|
|
|
koziolek napisał/a: | kupiłem nastawnik używany z tym ściskiem już zamontowanym... |
Ok, rozumiem.
koziolek napisał/a: | wykręciłem ten ścisk, żeby ścisnąć mój stary nastawnik, który był już bez ślizgów i wyszedł w miarę ok... |
Właściwie nie potrzebnie bo ten stary, szczególnie bez ślizgów, i tak by wyszedł.
koziolek napisał/a: | ... ale po ściśnięciu ponownie tego "nowego" w którym założyłem nowe ślizgi już nie było tak łatwo, a wałek nie chce wejść tak jak w opisie Marcina bo tylko na tym polegam |
Cóż, przyznaję że nie wiem co jest w opisie Marcina i może dlatego nie rozumiem problemu.
Ja to robię, rzekłbym, zgodnie ze sztuką czyli rozpinam rozrząd i demontuję oba wałki wraz z nastawnikiem i łańcuchem.
I robiąc to w ten sposób to nie ma później większego problemu z ponownym montażem wałków i nastawnika. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:12
|
|
|
rozumiem. miałem nadzieje, że obędzie się bez demontażu rozrządu bo Marcin jakoś to zrobił jutro jeszcze raz do tego podejdę, może sie uda |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:15
|
|
|
Bez rozpinania do opanowania. |
_________________
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:20
|
|
|
masz jakąś rade na to? napinacz ściśnięty i "załapany" na swoim miejscu a wałek nie chce wejść |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:20
|
|
|
Na spokojnie da rade bez sciagania rozrzadu. Nastawnik musi byc scisniety do konca i walek ssacy powinien wejsc pkd lekkim kątem. Ewentunlnie poruszaj nastawnikiem aby miejsce zrobic. Na pewno dasz rade |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:21
|
|
|
aaa i muszę dodać, że ja to robię na lewej głowicy (strona kierowcy) jeśli to ma jakieś znaczenie |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:23
|
|
|
No i oczywiwcie wałka nie włożysz "jak wlezie" tylko musisz go na znakach ustawic... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|