Autor |
Wiadomość |
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:25
|
|
|
tak, to wiem, mam policzone wszystko tylko coś nie wchodzi |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:32
|
|
|
A sproboj moze wlozyc wałek razem z nastawnikiem, nad glowica i wtedy w dół. Ale o ile dobrze pamietam, to raczej walek nie wejdzie jak nastawnik juz siedzi na miejscu. Trzeba by to zrobic jednoczesnie wklafajac nastawnik z walkiem.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-22, 00:35
|
|
|
w ten sposób nie próbowałem, jutro sprawdzę. dzieki |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-22, 07:35
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=hpiBXuZVd_Y
tu masz 1.8 t ale zasada jest podobna.
Jak masz problem bez domontowania wałków to można trytytkami pasek do kół złapać i delikatnie wtedy można podnieść wałek wtedy jest lepiej to zrobić |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-22, 11:05
|
|
|
Dobrze że mu ten bit głębiej nie wpadł bo na filmie instruktażowym to średnio by to wyglądało jakby tak w kanał olejowy poszło
pepi napisał/a: | tu masz 1.8 t ale zasada jest podobna. |
Niby tak, ale nie.
Napisał kolega, że robi to po stronie kierowcy więc sytuacja podobna ale zgoła odmienna.
pepi napisał/a: | Jak masz problem bez domontowania wałków to można trytytkami pasek do kół złapać i delikatnie wtedy można podnieść wałek wtedy jest lepiej to zrobić |
ehhhh.... odsunąć pas przedni w położenie serwisowe, zablokować silnik, zdjąć pasek rozrządu... i wtedy bez problemu wałki można zdemontować i zamontować ponownie.... i uszczelniacze można wtedy bez problemu wymienić wszystkie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-22, 11:05
|
|
|
ja robię to na lewej głowicy i bardzo przeszkadza mi osłona rozrządu, a nie można jej zdemontować bo przeszkadza koło z paskiem
[ Dodano: 2018-01-22, 11:07 ]
wychodzi na to ze trzeba kupić blokady rozrządu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-22, 20:53
|
|
|
ja robiłem gościowi pod blokiem w warunkach polowych na tej głowicy
wszystko się da .
To metoda z trytkami skosisz sobie delikatnie wałek i będzie ci łatwiej
albo blokady mogę ci pożyczyć |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-23, 09:37
|
|
|
no to musze to zrobić jak Ci sie udało to znaczy, że się da
ale jak co to chętnie pożyczę blokady, odezwę się jak nie dam rady bez nich. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-23, 18:10
|
|
|
pewnie za bardzo się cyckasz tam ta osłona - paska blacha troszkę zawadza
nic na siłę tylko młotkiem |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-23, 22:46
|
|
|
obawiam się, że jednak muszę zdemontować dwa wałki bo nie znalazłem wszystkich kawałków ślizgu, który mi się rozsypał nie wiem też czy nie jest już po zaworach bo wałek ssący nie ustawił się na znakach kiedy wydechowy już jest dobrze ;(
chyba trzeba bedzie rwać głowice... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-24, 00:56
|
|
|
koziolek napisał/a: | obawiam się, że jednak muszę zdemontować dwa wałki bo nie znalazłem wszystkich kawałków ślizgu, który mi się rozsypał |
Jak ślizg się rozsypał to jak dla mnie obowiązkowo do zdjęcia miska olejowa.
Prawdopodobnie tam jest reszta tych ślizgów ale dowiesz się tego jak ją zdejmiesz.
koziolek napisał/a: | nie wiem też czy nie jest już po zaworach bo wałek ssący nie ustawił się na znakach kiedy wydechowy już jest dobrze ;( |
Nie sądzę.
Moim zdaniem, po założeniu wałków, tak po prostu samo się nie ustawi.
Jak policzyłeś ogniwa i jest tyle co być powinno to jest dobrze.
Ustawić się powinno jak zakręcisz silnikiem a nastawnik napnie się pod ciśnieniem oleju.
Wtedy możesz sprawdzać i dalej gdybać.
koziolek napisał/a: | chyba trzeba bedzie rwać głowice... |
Nie panikuj.
Jak ślizg się rozsypał to moim zdaniem z całą robotą czekałeś za długo - ale to nie znaczy, że od razu będzie coś z zaworami i że doszło do kolizji.
Widziałem rozrządy przestawione o +/-18° i silnik pracował i nie dochodziło do kolizji. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-24, 14:24
|
|
|
ja miałem 20 i napinacze zamienione stronami
ślizgi są w misce albo w smoku
tak jak kolega wyżej pisze ustawiasz ilością oczek nie patrz na znaki bo nie koniecznie się pokryją
Można było przed demontaże oczka zaznaczyć to by było łatwiej i bez stresu |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-01-30, 23:45
|
|
|
wielkie dzięki panowie za rady i podpowiedzi
w końcu włożyłem ten wałek musiałem odkręcić osłonę rozrządu i odsunąć ją na maksa, wtedy nastawnik wyżej mi podszedł i wałek ładnie wszedł... i to by było na tyle z dobrych wiadomości.
wszystko poskładałem do kupy, odpaliłem i poczekałem, aż przestaną klepać popychacze, ale silnik źle pracował wydaje mi się, że jednak dostały zawory, sprawdzę ciśnienie na dniach i wszystko będzie jasne tak czy siak do zlotu ją naprawie |
_________________
|
|
|
|
|
Piotr-S8
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: RS6 C5
Dołączył: 14 Lis 2017 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-03-02, 21:13
|
|
|
CINEK a jak Twoje napinacze chodzą ? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-03-02, 21:48
|
|
|
chodzą cały czas i mają się dobrze...czasem coś tam stukną, ale nic szczególnego. Teraz przy tych mrozach też cisza. Nic też nie cieknie, tak więc mogę powiedzieć, ze trafiła mi się dobra partia |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|