Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha  
Autor Wiadomość
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-01-22, 00:25   

tak, to wiem, mam policzone wszystko tylko coś nie wchodzi :(
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-01-22, 00:32   

A sproboj moze wlozyc wałek razem z nastawnikiem, nad glowica i wtedy w dół. Ale o ile dobrze pamietam, to raczej walek nie wejdzie jak nastawnik juz siedzi na miejscu. Trzeba by to zrobic jednoczesnie wklafajac nastawnik z walkiem....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-01-22, 00:35   

w ten sposób nie próbowałem, jutro sprawdzę. dzieki ;)
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-22, 07:35   

https://www.youtube.com/watch?v=hpiBXuZVd_Y
tu masz 1.8 t ale zasada jest podobna.
Jak masz problem bez domontowania wałków to można trytytkami pasek do kół złapać i delikatnie wtedy można podnieść wałek wtedy jest lepiej to zrobić
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-01-22, 11:05   

pepi napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=hpiBXuZVd_Y

Dobrze że mu ten bit głębiej nie wpadł bo na filmie instruktażowym to średnio by to wyglądało <faktycznie> jakby tak w kanał olejowy poszło <faktycznie>

pepi napisał/a:
tu masz 1.8 t ale zasada jest podobna.

Niby tak, ale nie.
Napisał kolega, że robi to po stronie kierowcy więc sytuacja podobna ale zgoła odmienna.

pepi napisał/a:
Jak masz problem bez domontowania wałków to można trytytkami pasek do kół złapać i delikatnie wtedy można podnieść wałek wtedy jest lepiej to zrobić

ehhhh.... odsunąć pas przedni w położenie serwisowe, zablokować silnik, zdjąć pasek rozrządu... i wtedy bez problemu wałki można zdemontować i zamontować ponownie.... i uszczelniacze można wtedy bez problemu wymienić wszystkie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-01-22, 11:05   

ja robię to na lewej głowicy i bardzo przeszkadza mi osłona rozrządu, a nie można jej zdemontować bo przeszkadza koło z paskiem :(

[ Dodano: 2018-01-22, 11:07 ]
wychodzi na to ze trzeba kupić blokady rozrządu
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-22, 20:53   

ja robiłem gościowi pod blokiem w warunkach polowych na tej głowicy
wszystko się da .
To metoda z trytkami skosisz sobie delikatnie wałek i będzie ci łatwiej
albo blokady mogę ci pożyczyć :] :]
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-01-23, 09:37   

no to musze to zrobić ;) jak Ci sie udało to znaczy, że się da :)
ale jak co to chętnie pożyczę blokady, odezwę się jak nie dam rady bez nich.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-23, 18:10   

pewnie za bardzo się cyckasz tam ta osłona - paska blacha troszkę zawadza
nic na siłę tylko młotkiem :]
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-01-23, 22:46   

obawiam się, że jednak muszę zdemontować dwa wałki bo nie znalazłem wszystkich kawałków ślizgu, który mi się rozsypał <zeby> nie wiem też czy nie jest już po zaworach bo wałek ssący nie ustawił się na znakach kiedy wydechowy już jest dobrze ;(

chyba trzeba bedzie rwać głowice...
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-01-24, 00:56   

koziolek napisał/a:
obawiam się, że jednak muszę zdemontować dwa wałki bo nie znalazłem wszystkich kawałków ślizgu, który mi się rozsypał <zeby>

Jak ślizg się rozsypał to jak dla mnie obowiązkowo do zdjęcia miska olejowa.
Prawdopodobnie tam jest reszta tych ślizgów ale dowiesz się tego jak ją zdejmiesz.

koziolek napisał/a:
nie wiem też czy nie jest już po zaworach bo wałek ssący nie ustawił się na znakach kiedy wydechowy już jest dobrze ;(

Nie sądzę.
Moim zdaniem, po założeniu wałków, tak po prostu samo się nie ustawi.
Jak policzyłeś ogniwa i jest tyle co być powinno to jest dobrze.
Ustawić się powinno jak zakręcisz silnikiem a nastawnik napnie się pod ciśnieniem oleju.
Wtedy możesz sprawdzać i dalej gdybać.

koziolek napisał/a:
chyba trzeba bedzie rwać głowice...

Nie panikuj.
Jak ślizg się rozsypał to moim zdaniem z całą robotą czekałeś za długo - ale to nie znaczy, że od razu będzie coś z zaworami i że doszło do kolizji.
Widziałem rozrządy przestawione o +/-18° i silnik pracował i nie dochodziło do kolizji.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-24, 14:24   

ja miałem 20 i napinacze zamienione stronami
ślizgi są w misce albo w smoku
tak jak kolega wyżej pisze ustawiasz ilością oczek nie patrz na znaki bo nie koniecznie się pokryją

Można było przed demontaże oczka zaznaczyć to by było łatwiej i bez stresu
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2018-01-30, 23:45   

wielkie dzięki panowie za rady i podpowiedzi <brawo>

w końcu włożyłem ten wałek ;) musiałem odkręcić osłonę rozrządu i odsunąć ją na maksa, wtedy nastawnik wyżej mi podszedł i wałek ładnie wszedł... i to by było na tyle z dobrych wiadomości.
wszystko poskładałem do kupy, odpaliłem i poczekałem, aż przestaną klepać popychacze, ale silnik źle pracował <bezradny> wydaje mi się, że jednak dostały zawory, sprawdzę ciśnienie na dniach i wszystko będzie jasne ;) tak czy siak do zlotu ją naprawie :P
_________________

 
 
Piotr-S8 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: RS6 C5
Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-02, 21:13   

CINEK a jak Twoje napinacze chodzą ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-03-02, 21:48   

chodzą cały czas i mają się dobrze...czasem coś tam stukną, ale nic szczególnego. Teraz przy tych mrozach też cisza. Nic też nie cieknie, tak więc mogę powiedzieć, ze trafiła mi się dobra partia :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.