Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Uboga mieszanka na benzynie  
Autor Wiadomość
domin1212 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-02-28, 19:43   uboga mieszanka

witam mam vaga podrecznego ktorego woze w aucie mam nadzieje ze nim tez dam rade sprawdzic logi sond tylko moje pytanie jak to zrobic w blokach pomiarowych co mam wpisac za kod zeby mi te logi wyskoczyly, czy w nastawach podstawowych tez musze cos wpisywac mozecie mi dokładnie krok po kroku to omowic to w tedy zrobie zdjecie i przepisze wam to wszysko albo zdjecie dodam. Jutro odbieram autko od mechanika mam nadzieje ze bedzie wszysko ok ale na wszelki wypadek sprawdze sondy i wy ocenicie czy wszystko jest ok i czy mechanik jest uczciwy i dobry. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc dobrze ze sa tacy dobrzy ludzie jak wy szacunek dla was :)
_________________
$$$Domin$$$
.
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-03, 23:22   

Miałem taki błąd w swojej D2. Objawy: nierówna praca na biegu jałowym, silnik i skrzynia jak dwa muły w zaprzęgu, głośna praca wydechu, słyszalne wypadanie zapłonu (także widoczne dziś na Vag-u), jedna z sond nieprawidłowe wskazania.
Auto, przez przypadek (bo nie zamierzałem tego naprawiać w najbliższym czasie) trafiło w ręce człowieka w Łodzi.
W ciągu 10 minut stwierdził co następuje:
- zabita nagarem przepustnica
- obie odmy podarte w strzępy
- gruszka od podciśnienia odwrotnie podłączona (pierwotnie: otwarta w całym zakresie obrotów zamiast być zamknięta na wolnych, a otwarta na wysokich).

Działania:
1. Przepustnica wylizana- wygląda jak od Idczaka
2. Odmy wymienione (z braku ori odm- niedziela!, wstawione rury olejoodporne o tej samej średnicy). Odmy wymontowane i założone nowe bez zdejmowania kolektora
3. Gruszka podpięta właściwie.

Efekt jest taki, że auto pracuje na wolnych jak wózek akumulatorowy, zero szarpania budą, przyspieszenia i redukcje nigdy wcześniej nie były tak dynamiczne. Wprost wciska w oparcie. Auto jest cichsze, silnik aksamit.

Wstyd przyznać, że dwa lata jeździłem niesprawnym samochodem.
_________________
Tomek
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-03, 23:24   

Człowiek, który poświęcił na to niedzielne popołudnie to klubowicz Marcin1981 (ma D2 '97/98).
_________________
Tomek
 
 
sawi 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 9
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-08-27, 15:11   

Podepnę sie pod temat, mam takie same objawy u siebie.
domin1212 udało sie usunąć to szarpanie? Przeczywiście zwara od kompresora?
_________________

 
 
domin1212 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 91
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-09-04, 18:51   Uboga mieszanaka na benzynie

Tak kolego wymieniłem kompresor na nowy i wszystko jest ok nie mam już błędu za uboga mieszanka. Pozdrawiam
_________________
$$$Domin$$$
.
 
 
arielus87@wp.pl 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 1
Skąd: Abingdon UK
Wysłany: 2016-10-06, 20:45   

Witam...mam ten sam problem z moja A8 ...wyskakuja bledy o ubogiej mieszance a do tego szarpie autem do 3tys obrotow....i tez wyskakuje blad zawieszenia ale nie zawszenia....jak narazie nikt mi tego nie moze ogarnac...auto stalo u mechanika z VW ale tylko gdybanie jest co by mozna bylo wymienic....czy to sady czy przepustnica?? Katalizatory mam czyste bo sprawdzal...nie moge poradzic sobie z tym problemem.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-06, 22:18   

pompa??
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-16, 21:49   

Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)

Wymienione:

Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa

I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8

Jakieś rady ?

Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.

Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.

Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.

W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-07-20, 08:43   

Zamień wtryski LPG stronami i sprawdź
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-20, 17:55   

A co mają wtryski lpg do tego ? Mówię o korektach na Pb podczas gdy lpg jest wyłączone.
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-07-20, 22:04   

Wojtec1987 napisał/a:
Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)

Wymienione:

Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa

I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8

Jakieś rady ?

Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.

Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.

Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.

W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność.



1. Jakie filtry paliwa i powietrza założyłeś??
2. Próbowałeś płukać układ benzynowy np. STP??
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-21, 05:18   

Filtr paliwa bosh, a powietrza nie pamiętam, zakupy robie u forumowego kolegi Michała, wiec na pewno badziewia nie sprzedał.

Tak, miałem wlane do baku preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, i zrobiłem już drugi bak na pb po czyszczeniu i nic się nie zmieniło.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-07-21, 06:54   

Jeśli filtr był ode mnie to MANN :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-07-21, 08:30   

Sprawdź sondy Lambda - oryginały czy może któraś zamiennik albo np któraś była podmieniana na używkę i mają różne przebiegi.
Sprawdź też w blokach pomiarowych na postoju i w czasie jazdy kanały 14,15,16 na obecność wypadania zapłonów
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-21, 13:28   

Wypadanie zapłonu było na drugim cylindrze, bo było tam słabe ciśnienie, teraz wypadania nie ma nigdzie ponieważ były zdjęte głowice i zrobione co trzeba.

Sondy są obie nowe, firmy bosh także kupione od Michała. Różnica w przebiegu między jedną a drugą to ok 5 tyś km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.