Autor |
Wiadomość |
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-02-28, 19:43 uboga mieszanka
|
|
|
witam mam vaga podrecznego ktorego woze w aucie mam nadzieje ze nim tez dam rade sprawdzic logi sond tylko moje pytanie jak to zrobic w blokach pomiarowych co mam wpisac za kod zeby mi te logi wyskoczyly, czy w nastawach podstawowych tez musze cos wpisywac mozecie mi dokładnie krok po kroku to omowic to w tedy zrobie zdjecie i przepisze wam to wszysko albo zdjecie dodam. Jutro odbieram autko od mechanika mam nadzieje ze bedzie wszysko ok ale na wszelki wypadek sprawdze sondy i wy ocenicie czy wszystko jest ok i czy mechanik jest uczciwy i dobry. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc dobrze ze sa tacy dobrzy ludzie jak wy szacunek dla was |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-03-03, 23:22
|
|
|
Miałem taki błąd w swojej D2. Objawy: nierówna praca na biegu jałowym, silnik i skrzynia jak dwa muły w zaprzęgu, głośna praca wydechu, słyszalne wypadanie zapłonu (także widoczne dziś na Vag-u), jedna z sond nieprawidłowe wskazania.
Auto, przez przypadek (bo nie zamierzałem tego naprawiać w najbliższym czasie) trafiło w ręce człowieka w Łodzi.
W ciągu 10 minut stwierdził co następuje:
- zabita nagarem przepustnica
- obie odmy podarte w strzępy
- gruszka od podciśnienia odwrotnie podłączona (pierwotnie: otwarta w całym zakresie obrotów zamiast być zamknięta na wolnych, a otwarta na wysokich).
Działania:
1. Przepustnica wylizana- wygląda jak od Idczaka
2. Odmy wymienione (z braku ori odm- niedziela!, wstawione rury olejoodporne o tej samej średnicy). Odmy wymontowane i założone nowe bez zdejmowania kolektora
3. Gruszka podpięta właściwie.
Efekt jest taki, że auto pracuje na wolnych jak wózek akumulatorowy, zero szarpania budą, przyspieszenia i redukcje nigdy wcześniej nie były tak dynamiczne. Wprost wciska w oparcie. Auto jest cichsze, silnik aksamit.
Wstyd przyznać, że dwa lata jeździłem niesprawnym samochodem. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-03-03, 23:24
|
|
|
Człowiek, który poświęcił na to niedzielne popołudnie to klubowicz Marcin1981 (ma D2 '97/98). |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
sawi
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-08-27, 15:11
|
|
|
Podepnę sie pod temat, mam takie same objawy u siebie.
domin1212 udało sie usunąć to szarpanie? Przeczywiście zwara od kompresora? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-09-04, 18:51 Uboga mieszanaka na benzynie
|
|
|
Tak kolego wymieniłem kompresor na nowy i wszystko jest ok nie mam już błędu za uboga mieszanka. Pozdrawiam |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
arielus87@wp.pl
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 06 Paź 2016 Posty: 1 Skąd: Abingdon UK
|
Wysłany: 2016-10-06, 20:45
|
|
|
Witam...mam ten sam problem z moja A8 ...wyskakuja bledy o ubogiej mieszance a do tego szarpie autem do 3tys obrotow....i tez wyskakuje blad zawieszenia ale nie zawszenia....jak narazie nikt mi tego nie moze ogarnac...auto stalo u mechanika z VW ale tylko gdybanie jest co by mozna bylo wymienic....czy to sady czy przepustnica?? Katalizatory mam czyste bo sprawdzal...nie moge poradzic sobie z tym problemem. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-06, 22:18
|
|
|
pompa?? |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-07-16, 21:49
|
|
|
Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)
Wymienione:
Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa
I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8
Jakieś rady ?
Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.
Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.
Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.
W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-07-20, 08:43
|
|
|
Zamień wtryski LPG stronami i sprawdź |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-07-20, 17:55
|
|
|
A co mają wtryski lpg do tego ? Mówię o korektach na Pb podczas gdy lpg jest wyłączone. |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-07-20, 22:04
|
|
|
Wojtec1987 napisał/a: | Panowie, mam przez cały czas ubogą mieszankę na biegu jałowym rząd cylindrów 2 (strona kierowcy)
Wymienione:
Obie sondy
Filtr powietrza +paliwa
Pompa paliwa
Odma
Przepustnica była czyszczona
Gruszki działają prawidłowo
Regulator ciśnienia paliwa
I przez cały czas jest ubogo na rzędzie 2 ale tylko w grupie IDLE czyli na postoju , podczas jazdy korekty też są wysokie ale w granicach normy +6 i +8
Jakieś rady ?
Co dziwne, jak auto jest zimne korekty na postoju lecą nawet na +5,5 podczas nagrzewania się auta korekty zaczynają iść w dół czasami nawet do poziomu +1 (wszystko sprawdzałem vcds) auto postoi noc, , i rano znowu brakuje mu paliwa na drugim rzędzie.
Czasami odpala po pół obrotu silnika a czasami kręci 2-3 obroty zanim odpali.
Mowa oczywiście o jeździe na pb ... na lpg jest trochę oszukany i tą stronę mam podbite na +2% i mieści się w normach, ale tak być nie powinno.
W kompie są błędy katów --- obie strony, niska efektywność. |
1. Jakie filtry paliwa i powietrza założyłeś??
2. Próbowałeś płukać układ benzynowy np. STP?? |
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-07-21, 05:18
|
|
|
Filtr paliwa bosh, a powietrza nie pamiętam, zakupy robie u forumowego kolegi Michała, wiec na pewno badziewia nie sprzedał.
Tak, miałem wlane do baku preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, i zrobiłem już drugi bak na pb po czyszczeniu i nic się nie zmieniło. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-07-21, 08:30
|
|
|
Sprawdź sondy Lambda - oryginały czy może któraś zamiennik albo np któraś była podmieniana na używkę i mają różne przebiegi.
Sprawdź też w blokach pomiarowych na postoju i w czasie jazdy kanały 14,15,16 na obecność wypadania zapłonów |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-07-21, 13:28
|
|
|
Wypadanie zapłonu było na drugim cylindrze, bo było tam słabe ciśnienie, teraz wypadania nie ma nigdzie ponieważ były zdjęte głowice i zrobione co trzeba.
Sondy są obie nowe, firmy bosh także kupione od Michała. Różnica w przebiegu między jedną a drugą to ok 5 tyś km. |
|
|
|
|
|