|
Autor |
Wiadomość |
tutus
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: konstantynów łódzki
|
Wysłany: 2022-12-25, 15:20
|
|
|
Tak, niestety ten sam cały czas. Z OBD data, na wolnych obr jakby wciąga lewe powietrze skadś. Może jednak to serwo przepuszcza powietrze?
2 Faults Found:
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1138 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON
Readiness: 0000 0000
Freeze Frame Data for address 10
PID02 DTC that caused freeze frame data storage: P0171
PID03 Fuel system 1/2 status: Closed loop, using O2 sensors
... Closed loop, using O2 sensors
PID04 Calculated load value: 23.5 %
PID05 Engine coolant temperature: 90 °C
PID06 Short Term Trim - Bank 1: 6.3 %
PID07 Long Term Trim - Bank 1: 4.7 %
PID08 Short Term Trim - Bank 2: 0.8 %
PID09 Long Term Trim - Bank 2: 3.9 %
PID12 Engine RPM: 680 /min
PID13 Vehicle speed: 0 km/h
obd2 data.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 89,06 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-12-28, 23:46
|
|
|
patrząc po opisach błędów, to jak mnie pamięć nie myli moje były identyczne. Zobacz jak korekcje krótko i długoterminowe są rozjechane (na samym dole masz dla obu banków).
Zacząłbym od sprawdzenia tego podciśnienia. Bo to w sumie jest jakimś punktem wyjścia jeśli nie masz innych błędów. Jak będzie złe podciśnienie, to będziesz miał po pierwsze złe dawkowanie paliwa wynikające z tego, że sterownik co innego wyliczy na podstawie ilości powietrza która przeleci mu przez przepływkę, a co innego realnie wleci do cylindra, druga sprawa to to, że prze problemach z podciśnieniem zaczynają się problemy ze sterowaniem wszystkiego co jest oparte o podciśnienie. Od regulatora ciśnienia paliwa zaczynając, przez wskazania czujnika ciśnienia w dolocie, kończąc na klapach w dolocie sterowanych gruszkami.
Niestety ale szukanie usterki, to mozolna batalia oparta o sukcesywne sprawdzanie i eliminowanie kolejnych punktów które mogą stanowic problem. I nie przeskakuj przy sprawdzaniu poszczególnych tematów, bo tak nigdy rozwiązania nie znajdziesz. Jak coś sprawdzasz, to musisz sprawdzić tak, aby być pewnym że jest OK. W przeciwnym razie będziesz wracał do punktu wyjścia i nigdy nie będziesz pewien, czy to co sprawdziłeś, na prawdę działa OK.
Jeszcze możesz wrzucić na tapetę sondy lambda, włączyć logowanie i zapisywać ich pracę od zimnego do ciepłego silnika. Może być tak, że którą zaczyna umierać i w jakimś przedziale temperatury daje złe sygnały. Jak zrobisz logi, wrzuć sobie je do excela i porównaj chociaż, czy lewa i prawa pierwsza sonda ma zbliżony przebieg, i czy tylne sondy lewa i prawa też mają zbliżony przebieg. Czy nie ma jakiejś anomalii. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
tutus
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: konstantynów łódzki
|
Wysłany: 2022-12-29, 15:04
|
|
|
Witam, po świątecznych kacach rozgrzałem go i odczytałem korekty, wyszło że jednak przy long-term korekta jest wysoka, jak widać na zdj., 9,4% na bank 1 i 7% na bank2. Co to może być? paliwo czy powietrze?
fuel trim live data.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 85,31 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-12-29, 18:32
|
|
|
Jeśli to auto nie jeździ "od niedzieli" i paliwo nie stoi ci w baku niewiadomo jak długo, to paliwo raczej bym odpuścił na pierwszy rzut. Mówię ci, jak masz podejrzenia na jakieś lewe powietrze, to rób logi i sprawdzaj po kolei węże. Nic lepszego nie wymyślisz jeśli chodzi o nieszczelność. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
tutus
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: konstantynów łódzki
|
Wysłany: 2022-12-29, 19:29
|
|
|
tak, skupię się tylko na powietrzu już, bo z paliwem nic innego już nie przyszło mi do głowy. Przynajmniej mogę odhaczyć 1 więc teoretycznie jakiś postęp jest hehehe |
_________________
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-12-29, 23:26
|
|
|
Zakładam, że nie tankujesz na stacjach "no name" i marketowych tylko jakichś normalnych typu Orlen/BP/Shell |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
tutus
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: konstantynów łódzki
|
Wysłany: 2022-12-30, 14:02
|
|
|
Jak najbardziej unikam wszystkie stacje no name już nie mówiąc o marketowych. To musi być to co wymieniłeś wcześniej, czyli łapie lewe powietrze z nieszczelności podciśnienia. |
_________________
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-02, 18:20
|
|
|
tutus napisał/a: | Jak najbardziej unikam wszystkie stacje no name już nie mówiąc o marketowych. To musi być to co wymieniłeś wcześniej, czyli łapie lewe powietrze z nieszczelności podciśnienia. |
To nie musi być lewe powietrze, ale szanse na to są i lewe powietrze się dość łatwo diagnozuje. Ja miałem kiedyś problemy z podciśnieniem, wariowało auto na benzynie (na gazie mniej). Finalnie znalazłem nieszczelność na rurce podciśnienia idącej do regulatora ciśnienia paliwa na listwie. Mysz nadgryzła jak i parę kabli elektrycznych. Na szczęście w kablach tylko zewnętrzny materiałowy oplot był naruszony bez izolacji samych kabli. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
tutus
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: konstantynów łódzki
|
Wysłany: 2023-01-02, 18:48
|
|
|
Właśnie dziś ładna pogoda więc sprawdziłem dymem wężyk podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa i wężyka idącego od serwa do głównej rury dolotu, i wszystko szczelne. Myślę na razie gdzie można dymem sprawdzić jeszcze. Zastanawiam się jeszcze nad zaworem evap od baku, ale nie wiem jak go sprawdzić. Gdzie jeszcze można zajrzeć, aby odhaczyć wszystkie możliwości lewego powietrza? |
_________________
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-02, 19:45
|
|
|
Ehhh, lubisz się od tyłka strony zabierać za temat. Najpierw sprawdź jakie ciśnienie ci pokazuje VCDS. Jak jest w normie, to nawet nie ma co szukać. Pisałeś, że masz podejrzenie nieszczelności na serwie więc trzymałem się tego tropu. Natomiast jak na ślepo tak założyłeś, to możesz długo szukać powodu problemów.
Jeśli w VCDS będziesz widział złe ciśnienie, to jeszcze może być czujnik uwalony. Dlatego najpierw sprawdzasz interfejsem, a jak wskazanie będzie złe, to wpinasz manometr w obwód i już identyfikujesz czy czujnik jest sprawny czy uwalony. Jak sprawny to trzeba szukać nieszczelności, jak wynik z VCDS nie pokryje się z manometrem, to masz albo uwalony czujnik, albo coś z kablami może jeszcze być.
Panie... krok po kroku, nie na oślep. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2023-01-19, 21:38
|
|
|
sssebek napisał/a: | Ehhh, lubisz się od tyłka strony zabierać za temat. Najpierw sprawdź jakie ciśnienie ci pokazuje VCDS. Jak jest w normie, to nawet nie ma co szukać. Pisałeś, że masz podejrzenie nieszczelności na serwie więc trzymałem się tego tropu. Natomiast jak na ślepo tak założyłeś, to możesz długo szukać powodu problemów.
Jeśli w VCDS będziesz widział złe ciśnienie, to jeszcze może być czujnik uwalony. Dlatego najpierw sprawdzasz interfejsem, a jak wskazanie będzie złe, to wpinasz manometr w obwód i już identyfikujesz czy czujnik jest sprawny czy uwalony. Jak sprawny to trzeba szukać nieszczelności, jak wynik z VCDS nie pokryje się z manometrem, to masz albo uwalony czujnik, albo coś z kablami może jeszcze być.
Panie... krok po kroku, nie na oślep. |
vcds w 4.2 benzynie nie pokaże ciśnienia , więc jedynie sprawdzenie manometrem, lub zmostkowanie 2 pomp |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-21, 18:55
|
|
|
Wojtec1987 napisał/a: | sssebek napisał/a: | Ehhh, lubisz się od tyłka strony zabierać za temat. Najpierw sprawdź jakie ciśnienie ci pokazuje VCDS. Jak jest w normie, to nawet nie ma co szukać. Pisałeś, że masz podejrzenie nieszczelności na serwie więc trzymałem się tego tropu. Natomiast jak na ślepo tak założyłeś, to możesz długo szukać powodu problemów.
Jeśli w VCDS będziesz widział złe ciśnienie, to jeszcze może być czujnik uwalony. Dlatego najpierw sprawdzasz interfejsem, a jak wskazanie będzie złe, to wpinasz manometr w obwód i już identyfikujesz czy czujnik jest sprawny czy uwalony. Jak sprawny to trzeba szukać nieszczelności, jak wynik z VCDS nie pokryje się z manometrem, to masz albo uwalony czujnik, albo coś z kablami może jeszcze być.
Panie... krok po kroku, nie na oślep. |
vcds w 4.2 benzynie nie pokaże ciśnienia , więc jedynie sprawdzenie manometrem, lub zmostkowanie 2 pomp |
Rozmawialiśmy o ciśnieniu w dolocie... nie o pompach. Kolega miał podejrzenie nieszczelności na serwie. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
tutus
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 19 Skąd: konstantynów łódzki
|
Wysłany: 2023-01-22, 14:44
|
|
|
Już chyba znalazłem przyczynę problemu. Podciśnienie sprawdzone mano. dokładnie, i z hamulcem wciśniętym i bez, wszystko w normie i nie widać nieszczelności. Problem natomiast jest chyba lewa pompa paliwa. Ale ona szwankuje dopiero gdy jest rozgrzana po jakims czasie. Bo po 5min jazdy jest ok jeszcze. Gdy nagrzana to przestaje pompować, więc po dłużej jezdzie, auto rogrzane, robię postój i odpalę, to słabe ciśnienie paliwa, i wyskoczy check z tym ubogą mieszanką. Mechanik polecił mi robić test: kasuje błąd vcds, jadę w trasę ale tak żeby od początku nie przekroczyć 2tys obr, i tak przejechałem już 2 x 160 km i check nie ma. A po mieście jak trochę częściej przygazuję wysoko, kilka krótkich jazd w ciągu dnia to od razu check wyskoczy i słychać pompę stojąc obok auta. Brzęczy dość głośno wtedy. Oby to była to, więc napiszę jak będę miał wymienioną i mam nadzieję, że inny pechowiec z tym problemem nie musiał się męczyć z szukaniem jak ja. Pozdr |
_________________
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-23, 10:30
|
|
|
Jak masz podejrzenie pompy, to możesz się wpiąć z manometrem w linię zasilającą listwę i sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli skacze, to mogą być efekty z checkiem takie jak masz. Ja kiedyś w jednym aucie miałem tak zużytą pompę, że się potrafiła dosłownie zaciąć i przestać kręcić. Jak ją rozebrałem, to się okazało, że pierwszy stopień pompujący (takie plastikowe łopatki) tarły po obudowie aż się jedna ułamała i czasem blokowało wirnik. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 120 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-01-24, 17:11 Re: uboga mieszanka
|
|
|
domin1212 napisał/a: | witam mechanik znalazl przyczyne twierdzi ze silnik od kompresora zawieszenia ma zwarcie i to powoduje duze obciazenie na silnik przez co wywala mi za uboga mieszanke i teraz szuka innego silnika zeby go przelozyc. Jak twierdzi ze blad wyraźnie mowi cytuje. Obciazenie silnika rzad cylindrow 1 i 2 za uboga mieszanka. I teraz moje pytanie czy jest to mozliwe ? |
Jakiś sens w tym jest jednak. Jak miałem zwarcie na kompresorze zawieszania to zresetował się LPG. W Stagu powiedzieli, że pierwszy raz coś takiego słyszą. Natomiast padł rzeczywiście układ pneumatyczny auta i się to popsuło. |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|