|
Autor |
Wiadomość |
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-24, 23:09 Re: uboga mieszanka
|
|
|
Shadin napisał/a: | domin1212 napisał/a: | witam mechanik znalazl przyczyne twierdzi ze silnik od kompresora zawieszenia ma zwarcie i to powoduje duze obciazenie na silnik przez co wywala mi za uboga mieszanke i teraz szuka innego silnika zeby go przelozyc. Jak twierdzi ze blad wyraźnie mowi cytuje. Obciazenie silnika rzad cylindrow 1 i 2 za uboga mieszanka. I teraz moje pytanie czy jest to mozliwe ? |
Jakiś sens w tym jest jednak. Jak miałem zwarcie na kompresorze zawieszania to zresetował się LPG. W Stagu powiedzieli, że pierwszy raz coś takiego słyszą. Natomiast padł rzeczywiście układ pneumatyczny auta i się to popsuło. |
Kompresor zawieszenia żre ogromne ilości prądu. Jak stanie dęba a jeszcze nie są spalone uzwojenia ani bezpiecznik, to ciągnie go jeszcze więcej. Jak masz już słabszy akumulator a do tego kiepskie ładowanie co w D3 jest raczej normalnością z tego co obserwuję, to może przysiadać napięcie zasilające moduły i wtedy mogą one głupieć. Na ile przysiada, trzeba by zmierzyć kiedy taki moment akurat występuje.
Tu taka mała dygresja. Kiedyś u ojca w Punciaku (2002 rok) padł alternator. Jechaliśmy wtedy z trasy do domu. 100km od domu nagle elektronika zaczęła wariować i oświeciła się kontrolka ładowania. Powyłączałem wszystkie odbiorniki od razu, nawet światła i jakoś te 100km dojechaliśmy ale auto strasznie kulało. Zdziwiło mnie to, bo nawet jak aku padnie a powyłączasz odbiorniki, to sama praca silnika nie pochłania aż tak dużych ilości energii elektrycznej. Zacząłem drążyć temat i się okazało, że Fiat wymyślił sobie patent taki, że nie ma odczepu na alternatorze jak w starych samochodach który wysterowywał kontrolkę w przypadku padnięcia alternatora, tylko po prostu w liczniku jest moduł mierzący napięcie instalacji i jeśli ono spadnie jak mnie pamięć nie myli poniżej 11,5V to wtedy zaświeca się kontrolka. Tylko że te 11,5V jest już na tyle nisko, że pozostałe moduły zaczynają niedomagać. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 120 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-01-24, 23:48
|
|
|
Na szczęście w takim razie na kompresorze już błędów nie mam Chyba też naprawiło się ESP przy okazji. Przynajmniej rzadziej się odpala
5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17981 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144)
P1573 - 004 - Przerwa - Sporadyczny
17985 - Prawy zawór zawieszenia silnika (N145)
P1577 - 004 - Przerwa - Sporadyczny
18061 - Odczytać kody błędów sterownika systemu ABS
P1653 - 008 - - Sporadyczny
17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1128 - 001 - mieszanka za uboga
17538 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1130 - 001 - mieszanka za uboga
Kody gotowości: 0000 0001
To mogą też być jakieś zwarcia elektryczne? Było tego więcej też więcej niekiedy:
9 Faults Found:
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 004 - Open Circuit - Intermittent
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 008 - - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
16814 - Catalyst System; Bank 2
P0430 - 002 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
P1130 - 001 - System too Lean - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 002 - Incorrect Flow - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Może okazać się, że to elektryka? Aku nowy i zaprogramowany. Działa jak należy. Mam przywrócony fabryczny wydech i uszczelniony z tyłu, odmy, przepustnice, węże podciśnienia ogarniane, uszczelniony dolot, umyta cała komora silnika z przodu i dalej CHECK na desce. Tak samo jak koledzy wspomnieli od ponad roku to jest i nic. Miałem za bogatą mieszankę gazu to też zmniejszyli mi i dalej to samo, jakieś środki przeczyszczające też wlane i nic. Kat z tyłu na kamerze OK. Już ręce opadają. Już nawet dwóch mechaników powiedziało, że jak jest gaz to tak ma być i jest w porządku. Jeździć i kontrolować. |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-25, 22:57
|
|
|
Tam gdzie masz "Open Circuit" to jest przerwa w obwodzie. Ja bym zaczął od sprawdzenia kostek/połączeń z tymi elementami. Spróbuj podoginać styki żeby ciaśniej siedziały. Zobaczymy czy po skasowaniu błędów wrócą za jakiś czas.
Power supply na zacisku 30 - nie odpinałeś akumulatora? Bo taki błąd się przeważnie pojawia po odpięciu bądź rozładowaniu się akumulatora. Kasowałeś błędy we wszystkich modułach po wymianie aku? Jak nie to dalszą diagnostykę zacznij od pokasowania błędów we wszystkich modułach, potem pełny skan zrobić i zapisz sobie wynik tego skanu. Pojeździsz i zrobić skan jeszcze raz. Zobaczysz co dojdzie bo znając życie wszystkiego nie uda ci się wykasować za pierwszym razem. Kasuj też zamrożone ramki żeby nie wisiały w pamięci. Łatwiej będzie potem diagnozować jak się nowe pojawią bo teraz nie wiadomo czy coś stare zostało czy to nowe. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 120 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-01-25, 23:37
|
|
|
Aku odpinany i rozumowałem, że ten zacisk 30 to plus. Znikły mi te błędy, bo na niektórych modułach się pojawiały, ale jak go dobrze podpiąłem, kontakt sprayem popsikałem i zaprogramowałem. Pozostałe są nadal. Zwarcie z masą za to się gdzieniegdzie zaczęło pojawiać. |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-26, 13:12
|
|
|
Shadin napisał/a: | Aku odpinany i rozumowałem, że ten zacisk 30 to plus. Znikły mi te błędy, bo na niektórych modułach się pojawiały, ale jak go dobrze podpiąłem, kontakt sprayem popsikałem i zaprogramowałem. Pozostałe są nadal. Zwarcie z masą za to się gdzieniegdzie zaczęło pojawiać. |
W tych błędach nie widzę zwarcia do masy tylko przerwę w obwodzie. Wygląda jakby kostka gdzieś nie stykała albo przewód jakiś był przełamany.
Chyba że mówisz o innych błędach których tu nie wrzuciłeś. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 120 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-01-26, 16:41
|
|
|
Tak, chodzi mi o inne. Zwarcie z masą na Webasto, ostatnio na lampie i jeszcze na czymś się pojawiało. Czyściłem klemę ujemną i nie pomogło. |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-27, 18:01
|
|
|
Zwarcie z masą oznacza, że dany obwód ma przywarcie do masy, a nie że jest słaba masa w aucie. Wypisz listę modułów na których miałeś przywarcie do masy. Przy wolnej chwili przelecę po schematach, bo coś mi się zdaje, że być może jakiś wspólny kabel zasilający te moduły gdzieś będzie przetarty i będzie się zwierał do karoserii. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 120 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-01-27, 18:17
|
|
|
sssebek napisał/a: | Zwarcie z masą oznacza, że dany obwód ma przywarcie do masy, a nie że jest słaba masa w aucie. Wypisz listę modułów na których miałeś przywarcie do masy. Przy wolnej chwili przelecę po schematach, bo coś mi się zdaje, że być może jakiś wspólny kabel zasilający te moduły gdzieś będzie przetarty i będzie się zwierał do karoserii. |
00192 - Czujnik dotknięcia klamki zewnętrznej drzwi tylnych lewych (G417)
007 - Zwarcie z masą - Sporadyczny
00193 - Rear Right Door Handle Touch Sensor (G418)
007 - Short to Ground - Intermittent
02166 - Reference Signal for Front Windshield Temperature Signal
007 - Short to Ground - Intermittent
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
18070 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 2
P1662 - 002 - zwarcie z masą
02255 - Voltage Measuring Lead from Vbat
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
01273 - Dmuchawa świeżego powietrza (V2)
009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
00187 - Sterowanie przekaźnika zasilania; zacisk 75X
009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
00185 - Sterowanie przekaźnika zasilania; zacisk 15
009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny01503 - Żarówka trzeciego/dodatkowego światła stopu (M25)
009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
Dzięki A Short to Plus to chyba nie dotyczy masy? Też mi się to pojawiało.
***
Moduły 05, 18, 25, 34, 46
16 i 18 Short to plus |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-01-28, 20:44
|
|
|
short to plus - oznacza, że masz zwarcie do zasilania.
Rzeczy które są związane z błędami drzwi, póki co bym pominął bo to najprawdopodobniej przełamane wiązki w przelotkach drzwi. Resztę sprawdzę jak będę miał trochę więcej czasu czy kilka elementów nie "wisi" na jakiejś jednej wspólnej linii. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 120 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-01-28, 21:03
|
|
|
Dzięki:) |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
quattrorulezz
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Quattrorulezz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 5 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2023-09-23, 17:46
|
|
|
Koledzy wiadomo w końcu na czym stanęło z tą ubogą mieszanką? bo tak czytam i w zasadzie powodów może być multum. Od kilku dni borykam się właśnie z błędami
P2195 - za ubogo na banku 1
P2197- za ubogo na banku 2
Najdziwniejsze że czasem po rozgrzaniu silnika potrafi nagle powypadać zapłon, pokuleje i nagle idzie rowno ( chyba wtedy przechodzi na sterowanie w pętli otwartej)
Częściej też łapie błąd że ubogo na banku 1 ,wtedy korekta długoterminowa 25% w plusie a na banku 2 wtedy korekta 0,8%.
Założyłem nowe świece na początek, wypadanie było na wszystkich garkach, niewiele to pomogło, no może jak jest zimny to troszkę ładniej pracuje. Auto ma instalacje LPG. Łapie te błędy i na lpg i na Pb. |
|
|
|
|
Shadin
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Eneasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sie 2021 Posty: 120 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2023-09-23, 20:39
|
|
|
Dawno mi się check nie pojawił co ciekawe. Zamierzam dodać ten emulator sondy jeszcze, ale czekam aż check się pojawi, bo dawno go nie widziałem. Natomiast na Pb działa mi auto normalnie. Błąd tylko na LPG. Nowe mam wszystkie świece. |
_________________ Ciągle naprawiam swoje D3 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-09-24, 10:17
|
|
|
Jeszcze tematu nie ogarnąłem bo nie było kiedy. Do zimy na pewno się z tym uporam, przy czym wydech na pewno poległ, słychać już zdecydowanie. Do tego przy zmianie biegów, potrafi tak wydech zadrżeć, że słychać metaliczny dźwięk z puchy, czyli ewidentnie coś się rozleciało (obstawiam jeden z katalizatorów) |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|