Autor |
Wiadomość |
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-02-18, 13:17 [D3 02 4.2MPI/LPG
] Uboga mieszanka na benzynie
|
|
|
Panowie mam problem z a8 na benzynie wywala mi check podłączyłem pod vag i mam błąd za uboga mieszanka paliwa i nie wiem co mam robić nie wymieniałem jeszcze nigdy filtra paliwa bo jeździłem na lpg ale jest już zamówiony i będe wymieniał mam nadzieje że to pomoże a jeśli nie to co sprawdzić układ dolotowy jak go najlepiej sprawdzić jakieś rady, dodam że na jednym rzędzie cylindrów wywala mi bład od katalizatora, sprawnośc po niżej progu . Za pomoc z góry dziękuje |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-02-18, 16:55
|
|
|
Uboga mieszanka może oznaczać żle działające sondy lambda + możliwe uszkodzone katalizatory. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-02-18, 16:55
|
|
|
Możliwe że wina po stronie LPG. Żle zestrojona instalka, ECU nauczyło się nieprawidłowych parametrów pracy (jeżdząc na tak ustawionej instalacji) i dlatego uboga mieszanka. Reset ECU i pojeździj na PB i będziesz miał potwierdzenie czy to to. Jak będzie O.K. to jedź do gazownika i dopiero jeździj na LPG. Jeśli po resecie ECU nadal będzie uboga mieszanka trzeba szukać dalej. |
|
|
|
|
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-02-18, 19:23 uboga mieszanka
|
|
|
witam co do sond to nie wywala mi zadnych bledow tylko od katalizatora jednego na 2 rzedzie cylindrow jesli chodzi o katalizator to co polecacie sa jakies zamienniki czy uzywke bo orginal za drogi? Co do drugiego posta to wykasowalem wszystkie bledy w silniku vagiem i jezdze na benzynie i tez wywale blad za uboga mieszanka wiec lpg odpada dodam ze bylem na ustawianiu lpg i wszysko jest ok z mapa tylko sam gazownik zauwazyl ze na benzynie tez wywala blad nie wiem co mam juz robic czy wymieniac kata czy moze blad od kata jest spowodowany czyms innym i na robie sobie kosztow nie potrzebnych |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-02-19, 19:41
|
|
|
Błąd sond pokazał by vag. Może być tak że łapie gdzieś lewe powietrze i też będą problemy z mieszanką. Równie dobrze może to być wina ecu silnika bo on steruje dawką paliwa. Choć sonda nie jest wykluczona bo może pracować ale daje złe odczyty do kompa.
Spróbuj może podmienić sondy z prawej na lewą. To wykluczysz tanim kosztem ich usterkę (choć dostęp do nich słodki nie jest) Sondy te pierwsze bo masz cztery. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-02-21, 07:33 Uboga mieszanka na benzynie
|
|
|
Witam byłem wczoraj u mechanika posprawdzał mi wszystko vagiem i stwierdził źle pracującą sonde lambde i być może też przepływomierz ale mówi że muszę mu zostawić autko to wszystko pomierzy miernikiem i będzie wiadomo co i jak ? Jutro od rana będzie robił to jak naprawi to napisze co i jak. I dziękuje za pomoc dużo mi pomogły wasze spostrzeżenia. Pozdrawiam |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-21, 09:18
|
|
|
domin1212 napisał/a: | być może też przepływomierz ale mówi że muszę mu zostawić autko to wszystko pomierzy miernikiem i będzie wiadomo co i jak ? |
Co on tam chce mierzyć miernikiem? Przecież działanie przepływki sprawdzisz Vagiem. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-21, 11:06
|
|
|
Jak sonda źle pracuje to przepływka tez może oszukiwać-poprawcie mnie jesli sie myle. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-02-21, 19:16
|
|
|
No i kropka nad i. Jeśli silnik będzie łapał lewe powietrze to najpierw sonda zuboży mieszankę, a ecu silnika zacznie korygować ilość powietrza zasysanego. Może się mylę to niech mnie ktoś poprawi. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
domin1212
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Dsg
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 91 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-02-26, 18:48 uboga mieszanka
|
|
|
witam mechanik znalazl przyczyne twierdzi ze silnik od kompresora zawieszenia ma zwarcie i to powoduje duze obciazenie na silnik przez co wywala mi za uboga mieszanke i teraz szuka innego silnika zeby go przelozyc. Jak twierdzi ze blad wyraźnie mowi cytuje. Obciazenie silnika rzad cylindrow 1 i 2 za uboga mieszanka. I teraz moje pytanie czy jest to mozliwe ? |
_________________ $$$Domin$$$
.
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-02-27, 11:39
|
|
|
A czy na zawieszeniu wychodzą ci jakieś błędy? Czy świecą ci się kontrolki od zawieszenia? Bo moim zdaniem jeśli silnik od zawieszenia miał by zwarcie to spaliło by jakiś bezpiecznik i auto nie reagowało by na ponoszenie lub opuszczanie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-27, 21:37
|
|
|
EEE diagnoza wyssana z braku inteligencji... idąc tym tokiem to zimą grzałki PTC powodowały by check na desce w ON, albo włączanie sie kompresora klimy powoduje wypadanie zapłonów... lub uszkodzona wkładka bagażnika uniemożliwia otwarcia szyby kierowcy.
Sorki za ironie ale nie daj sie naciągać... A dla potwierdzenia to wypnij bezpiecznik kompresora zawiechy lub odepnij od niego kostke, autko całkiem nie opadnie spokojnie a ubogo jak było tak będzie |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-27, 21:43
|
|
|
zrób i wklej log pracy sond w pełnym ich zakresie, sonda za katem jest sondą diagnostyczną nie regulacyjną, ona tylko sprawdza sprawność kata i jest tylko dodatkiem do odczytów z sondy przed katem które to porównuje ecu i dobiera odpowiednio mieszanke, do tego jeszcze jest pare elementów bo nie samą sonda silnik żyje
Dominiku jak masz taka opcję wklej wszystko co pokazuje ci VCDS/vag czy to co masz bo poza kodem błędu w naszych autkach jest jeszcze zapisywana informacja o warunkach ich wystąpienia (obroty itp) |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-02-27, 23:10
|
|
|
Potwierdzam co kolega Wolek napisał. Sondy miernikiem sprawdzi
Masz je cztery i co musiały by dwie zdechnąc aby była to ich wina.
Co ma kompresor do ubogiej mieszanki, skoro UCu steruje dawką paliwa w zalezności od obciązenia silnika. Prędzej by wyskoczył bład niskiego napięcia w takim wypadku niż ubogiej mieszanki.
Skoro jest taki bład jak napisałeś to korekty paliwowe są na dużym plusie(jeśli ten bład pojawił się w CL) i ewidentnie brakuje mu paliwa według mnie co poltwierdza fakt iż na lpg jest oki.
Zrobic logi dynamiczne sond przed katem w OL i CL i przepływomierza i będzie wiadomo gdzie szukać problemu.
Wymienć filtr paliwa, sprawdzic ciśnienie i regulator i wyjdzie gdzie boli.
DARO72
Cytat: | No i kropka nad i. Jeśli silnik będzie łapał lewe powietrze to najpierw sonda zuboży mieszankę, a ecu silnika zacznie korygować ilość powietrza zasysanego. Może się mylę to niech mnie ktoś poprawi. |
Mylisz się Darku, troche inaczej to wszystko działa, Ucu nie koryguje ilości powietrza, on ją odczytuje i do niej podaje odpowiednią ilośc paliwa zarazem korygując ją przez odczyt sond i innych czujników. wewnętrznych map, korekt paliwowych itd. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-02-28, 07:20
|
|
|
hipcio napisał/a: | Mylisz się Darku, troche inaczej to wszystko działa, Ucu nie koryguje ilości powietrza, on ją odczytuje i do niej podaje odpowiednią ilośc paliwa zarazem korygując ją przez odczyt sond i innych czujników. wewnętrznych map, korekt paliwowych itd. |
No właśnie tak myślałem ale wiem tyle że lewe powietrze potrafi sporo namieszać w czasach wtrysków i zubożyć bądź wzbogacić mieszankę paliwową. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|