Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Uboga mieszanka na benzynie  
Autor Wiadomość
Darko666 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-11-18, 13:29   

Witam. Czy przez rok udało się do czegoś dojść i wyeliminować usterkę?
 
 
solus1987 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 6HP-26
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-10-27, 20:27   

Darko666 napisał/a:
Witam. Czy przez rok udało się do czegoś dojść i wyeliminować usterkę?


Kilka lat później i dalej brak odpowiedzi co było nie tak.. Fajnie że spora część ludzi jak uda im się ogarnąć temat to już później nie dadzą znać co było zepsute, a pomocy to by się chciało <blee> <onie> <onie>
 
 
tutus 


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: konstantynów łódzki
Wysłany: 2022-10-28, 08:17   

Drodzy Posiadacze A8 D3,
Chciałbym się przyłączyć do grupy poszukującej przyczyny ubogiej mieszanki :( . U mnie nie ma LPG, wymienione na nowe ori mam: odmę, przepływomierz Bosch, wężyki podciśnienia sprawdzone testem dymu. Sprawdziłem też wszystkie elektromagnetyczne zawory ster. podciśnieniem. Już nie wiem gdzie szukać. Czy ktoś przerabiał ten temat i poratuje mi trafną diagnozą, będę baaaardzo baaaardzo wdzięczny.
PS. Czy ten błąd 16396 - ten zawór wariatora czy napinacz? na vcds nie widać jakby rozrząd przeskoczył?
* O-ringi wtryskiwaczy też wymieniłem :(
3 Faults Found:

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 001 - System too Lean
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1138 - 001 - System too Lean - MIL ON

Readiness: 0000 0000

Załączam screeny z vcds,






screen4.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 91,22 KB

screen2.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 75 KB

screen.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 72,24 KB

_________________

 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2022-12-07, 15:29   

Wymień czujnik położenia wałka rozrządu
I sprawdź ciśnienie pompy paliwa, obstawiam że umiera prawa.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-07, 22:34   

Jak mnie pamięć nie myli, to sypie mi podobnymi błędami. Przy czym u mnie najprawdopodobniej rozleciał się katalizator bo się dziwny dźwięk z wydechu pojawił. Jak będę miał auto z powrotem to przeskanuję i zobaczę czy te błędy nie są takie same jak u ciebie.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
tutus 


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: konstantynów łódzki
Wysłany: 2022-12-12, 18:53   

Dzięki za wskazówkę, właśnie najbardziej bałem się że to jednak pompa. Apropos pompa, można w tych BFL wymienić samą pompę czy trzeba cały moduł?

PS ssebek daj znać proszę czy masz te błędy z głowy po naprawie kata?
_________________

 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-13, 07:50   

tutus napisał/a:
Dzięki za wskazówkę, właśnie najbardziej bałem się że to jednak pompa. Apropos pompa, można w tych BFL wymienić samą pompę czy trzeba cały moduł?

PS ssebek daj znać proszę czy masz te błędy z głowy po naprawie kata?


Raczej prędko za wydech się nie zabiorę bo czasu brakuje mi na wszystko. Wczoraj cały dzień bawiłem się z pasowaniem przodu i jeszcze nie skończyłem. Mam 1,5 tygodnia na poskładanie auta a później dobre 1,5 miesiąca z głowy i nie będę w stanie nic przy aucie zrobić bo nie będzie kiedy. Jak znajdę chwilę, to zrobię skan i sprawdzę kody błędów u mnie jak pisałem. Ale to jak poskładam przód bo i tak będę musiał jeszcze pogrzebać przy kodowaniach lamp bo muszę coś sprawdzić jeszcze.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
tutus 


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: konstantynów łódzki
Wysłany: 2022-12-13, 09:55   

No, z D3 zawsze jest długa kolejka rzeczy do zrobienia :) jak będziesz skanował to daj tutaj, zobaczymy czy mamy ten sam problem.
Sprawdziłem vcds i podciśnienie kolektora dolotu jak na zdj wygląda normalnie? z tego co wyliczyli to 230 mbar to jakies 23 HG, czyli mniejsze niż ciśnienie powietrza, więc chyba dobrze?

Jeszcze gdzieś widziałem na Youtube na ten temat, że przyczyna lewego powietrza może być serwo hamulca, bo powietrze dostaje sie do podciśnienia i do dolotu przez nieszczelna membrana serwa. Czy ktoś miał z tym do czynienia?

ciśnienie paliwa.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 66,35 KB

_________________

 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-13, 12:42   

tutus napisał/a:
No, z D3 zawsze jest długa kolejka rzeczy do zrobienia :) jak będziesz skanował to daj tutaj, zobaczymy czy mamy ten sam problem.
Sprawdziłem vcds i ciśnienie paliwa jak na zdj wygląda normalnie? bo z tego co piszą to ta prawa pompa ma max 4 bar.

Jeszcze gdzieś widziałem na Youtube na ten temat, że przyczyna lewego powietrza może być serwo hamulca, bo powietrze dostaje sie do podciśnienia i do dolotu przez nieszczelna membrana serwa. Czy ktoś miał z tym do czynienia?


Kiedyś mi się zdarzyło ale w innym aucie. Jak masz podejrzenie na serwo, to wrzuć sobie logi na podciśnienie w dolocie, sprawdź jakie jest. Potem odłącz serwo i zaślep wężyk i zrób loga jeszcze raz. Jeśli jest nieszczelność to podciśnienie powinno się zauważalnie zmienić. Tylko nagrzej wcześniej nieco silnik, żeby nie było tak, że pierwszy pomiar zrobisz "na ssaniu" jak silnik pracuje jeszcze przy podwyższonych obrotach i się rozgrzewa, a drugi pomiar żeby nie wypadł w moment, kiedy silnik ma właściwe wolne obroty. Bo wtedy będziesz miał na pewno sporą różnicę pomiędzy pomiarami.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
tutus 


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: konstantynów łódzki
Wysłany: 2022-12-13, 19:56   

To by bardzo mi pomogło :) powiedz mi proszę jeszcze gdzie mogę odczytać logi podciśnienia w dolocie, bo z tym vcds jestem zielony.
_________________

 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-13, 20:34   

tutus napisał/a:
To by bardzo mi pomogło :) powiedz mi proszę jeszcze gdzie mogę odczytać logi podciśnienia w dolocie, bo z tym vcds jestem zielony.


O kurde panie, ja to nie wiem która to dokładnie grupa. Leć po prostu po kolei i szukaj czegoś w stylu "intake/inlet press/pressure" Coś co z angielskiego nawiązywałoby do "dolotu" oraz "ciśnienia". Wyrażone pewnie będzie mbar (mili barach). Tylko nie pomyl z ciśnieniem atmosferycznym, bo ono też jest mierzone przez sterowniki żeby robić korektę po paliwie w zależności od tego jak wysoko nad poziomem morza jedziesz.

Ewentualnie poszukaj na RossTech, pewnie gdzieś będzie opis odnośnie wskazań podciśnienia w dolocie.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
tutus 


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: konstantynów łódzki
Wysłany: 2022-12-13, 21:36   

Znalazłem cos u nich o tym, i znów jestem zielony :) ta wartość Absolute press to podciśnienie dolotu i nic wspólnego z paliwem :)
_________________

 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-18, 23:23   

tutus napisał/a:
Znalazłem cos u nich o tym, i znów jestem zielony :) ta wartość Absolute press to podciśnienie dolotu i nic wspólnego z paliwem :)


Zdziwiłbyś się. Otóż ciśnienie zarówno atmosferyczne jak i to w dolocie mają ogromny wpływ na dawkę paliwa podawaną do silnika. Atmosferyczne w tym przypadku możemy pominąć, bo nie jeździsz po górach raczej więc można przyjąć że jest "stałe" z małymi odchyłkami. Natomiast to w dolocie ma decydujący wpływ na ilość paliwa. Ciśnienie w dolocie daje bezpośrednio informację sterownikowi o stopniu obciążenia silnika (i jeszcze parę innych sygnałów). Dlatego nawet małe nieszczelności mają ogromny wpływ na pracę silnika. Jak pisałem, jak masz podejrzenie na serwo, to zrób pomiar, potem odepnij i zaślep węży + zrób kolejny pomiar . Logi porównaj. Tylko pamiętaj, że nieszczelność "na serwie" to może być nieszczelność na samym serwie, jak i na wężu który łączy je z dolotem, więc punktów potencjalnie w których może być nieszczelność jest ogrom. W zasadzie każde łączenie, każdego wężyka który pośrednio bądź bezpośrednio łączy się z dolotem.

Odnośnie ciśnienia atmosferycznego, świetnie widać jego wpływ na pracę silnika, jak jadą dwa takie same samochody z tym samym silnikiem i o tej samej mocy (różnica katalogowo 7 KM). Jeden zasilany gaźnikiem a drugi wtryskiem i cisną przez przełęcz Bernarda w Alpach. Ten na gaźniku im bliżej szczytu tym słabszy, a ten na wtrysku idzie cały czas tak samo. Dlaczego? Bo im wyżej nad poziomem morza, tym mniej tlenu w tej samej objętości zasysanego powietrza ;)
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
tutus 


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 19
Skąd: konstantynów łódzki
Wysłany: 2022-12-19, 17:53   

Słuszna uwaga, ja już się zgłupiałem i się poddałem :) i auto stoi u mechanika na mierzenie ciśnienia paliwa i wymianę prawej pompy paliwa mimo wszystko. Napiszę po wszystkim czy to rozwiązuje problem.

[ Dodano: 2022-12-23, 20:24 ]
Po wymianie prawej pompy, śmiga odczuwalnie lepiej, 2 dni spokoju i znów check engine wrócił :/ kończą mi się pomysły. Czy ktoś pomoże jakąś wskazówką? pleaseee <prosze> <prosze> <prosze>
_________________

 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-23, 22:34   

Błędy dalej te same?
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.