Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-22, 17:46
|
|
|
Paweł Szczecin, w jaki sposob czysciles ta przeplywke? sam czujnik spryskales, czy go jeszcze dodatkowo rozbierales? Ja tez myslalem zeby wyczyscic, ale ponoc nie jest to dlugotrwale wiec kupiem nowa
W ASO chcieli 560zl jesli stara oddam a u mojego mechaniora za 340zl kupiem ta sama co w ASO tylko bez znaczka CCCO / VW no i zachowalem stara na testy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-11-22, 17:49
|
|
|
Napisz kolego lepiej jak Logowales poźniej ten przepływomierz , na postoju czy w trakcie jazdy ? Warto przy okazji wymienic filtr powietrza , on może także zaniżać wskazania przepływki |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-22, 17:59
|
|
|
Paweł Szczecin napisał/a: |
Panowie przepływka przeczyszczona jakimś specyfikiem do czyszczenia LM i przy 6240 obr/min daje 194g/s |
Tragedii nie ma ale mogło by być lepiej. Czy silnik podczas testu miał obciążenie?
Znaczy się czy odczyt robiłeś podczas jazdy? Prawidłowo powinno się przeciągnąć auto na 2 i 3 biegu prawie pod odcięcie. Na TIP-ie ewentualnie na wyczucie. Ty dajesz nogę w podłogę a druga osoba odczytuje wskazania przepływu masy powietrza w zakresie 6000 i w górę zaraz przed wrzuceniem następnego biegu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-22, 19:19
|
|
|
martin_rs4 - przepływkę pryskałem przez to sitko zabezpieczające (obudowę) sprayem LM drossel.
Myślę że byłoby jeszcze lepiej gdybym po tym przedmuchał ją powietrzem, ale za miesiąc jeszcze raz rozbiorę i zaopatrzę się w powietrze w sprayu:)
michalwruszak - logowanie blok 002 podczas jazdy (tip 2 bieg do odcinki), zgadzam się co do filtra powietrza, jak rozbierałem wszystko to filtr (mimo tego że 3 miesiące temu go wymieniałem) był już brudny. Chyba kupię ten K&N za 200zł i będę go po prostu systematycznie czyścił (jako że nabyłem dzisiaj nową sprawność i umiem już to robić:))
ernesto - logowanie robiłem podczas jazdy izapisem do pliku |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-11-22, 19:28
|
|
|
Kolego co do filtra K&N moim zdaniem dla dłuższej żywotności przepływomierza lepiej kupować filtr suchy - czyli zwykly Czyli sposob logowania wykonany bardzo poprawnie - czepiac sie nie mozna |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-22, 22:50
|
|
|
A dziękuję, dziękuję |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-02-13, 13:44
|
|
|
Panowie dzwoniłem dzisiaj do firmy regenerującej te nastawniki "Mehenker" opisałem swój problem czyli słyszalny nastawnik po dłuższym postoju przez kilka sek. i Pan stwierdził że wina może leżeć również po stronie tych zaworków podtrzymujących ciśnienie w głowicy ktoś już szedł w tym kierunku?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-13, 17:35
|
|
|
tak może być i to
ale ty leniwy jesteś
poszukaj sobie jest ladnie to opisane masz je pod kolektorem
na środku silnika
Tylko ja bym na twoim miejscu zmienił ślizgi -dlaczego bo są skostniałe i przy tym terkotaniu może się rozpaść i wtedy ... |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-02-13, 17:53
|
|
|
pepi napisał/a: | ale ty leniwy jesteś |
Ej temat o nastawnikach ma ponad 150 str. Z czego 80str. O niczym
Spoko wiem gdzie są i o tym tropie już się konsultuje z Blade |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-14, 07:15
|
|
|
albo hydraulika si ę odzywa efekt podobny |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2020-02-20, 10:39
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | Panowie dzwoniłem dzisiaj do firmy regenerującej te nastawniki "Mehenker" opisałem swój problem czyli słyszalny nastawnik po dłuższym postoju przez kilka sek. i Pan stwierdził że wina może leżeć również po stronie tych zaworków podtrzymujących ciśnienie w głowicy ktoś już szedł w tym kierunku?? |
Chciałbym tutaj wyprostować pewną sprawę, ponieważ często się powtarza tutaj na forum
i często jak ludzie dzwonią do mnie porozmawiać o nastawnikach.
Te zaworki (pod obudową odmy) nie trzymają ciśnienia oleju. Żeby wszyscy dobrze to rozumieli.
Ich zadaniem jest utrzymać słup oleju w przewodach idących do głowicy (ale tam nie ma ciśnienia
po wyłączeniu silnika, jedynie ciśnienie spowodowane naciskiem samego oleju i ciśnienia atmosferycznego, które notabene będzie równoważone przez ciśnienie panujące w misce).
Układ olejowy na górze (zresztą na dole też) jest "otwarty" czyli olej ucieka w wielu miejscach i spływami wraca do miski. Czyli czy zaworek będzie trzymał czy nie to i tak w układzie nie ma
znaczącego ciśnienia ponieważ olej wylezie na boki. Nabijanie hydro-popychaczy, smarowanie wałków.
Zaworek będzie miał wpływ na czas nabicia ciśnienia, czyli ile (jak jest zużyty) czasu będzie terkotał napinacz.
Napinacze i ich szczelność będzie determinować stukot. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|