Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Uszkodzony napinacz,nastawnik?  
Autor Wiadomość
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-07, 22:09   

Witam!
Zanim sie za to wezmiesz rozbierz stary wklad filtra.Wowczas bedziesz mial jakies podstawy do oceny.Okres jesienno zimowy wcale nie jest dobry do takich eksperymentow.

Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-08, 20:13   

pod napinaczem jest sitko :)
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-08, 20:45   

Witam!

pepi napisał/a:
pod napinaczem jest sitko
- znowu piszesz o czyms czego raczej nie widziales a chcesz sie pokazac ze cos wiesz..
Siteczko owszem jest ale w kanale zasilajacym napinacz.


Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-08, 21:11   

no tak znawca się znalazł
a kanał gdzie jest ?
pod napinaczem od spodu
<hehe>

http://www.rozrzad.pl/pl/...058109088K/6798

między dwoma śrubami na środku napinacza na tym foto dla ścisłości
a ty widziałeś napinacz
to popatrz :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-08, 21:27   

pepi napisał/a:
między dwoma śrubami na środku napinacza


zgadza sie ! ja to siteczko od razu wywalilem, bo i tak one nie wytrzymuja cisnienia i zapychaja potem kanaly,a ze olej wymieniam co max 10tysi km to jest swiezo ii czysto :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-08, 21:47   

Witam!

martin_rs4 napisał/a:
ja to siteczko od razu wywalilem, bo i tak one nie wytrzymuja cisnienia i zapychaja potem kanaly
:) Tak trzymaj!


Pozdrawiam.Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-08, 21:49   

i tak i nie :)
ale mniejsza z tym każdy robi jak uważa
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-08, 22:28   

pepi napisał/a:
między dwoma śrubami na środku napinacza na tym foto dla ścisłości

za tą białą wtyczką-w środku to sitko się znajduje?Bo jak jest jakieś sitko to by mogło być coś z tym na rzeczy. Zasyfiło się już trochę, przytkało i olej nie dochodzi na czas do napinaczy <hmm> Gdyby się udało, rozebrać to przeczyścić,albo wywalić jak Marcin pisze, może by się poprawiło <hmm>
Co myślicie na temat płukanki? ogólnie auto jeździło kiedyś trochę na 10w40, a potem z powrotem na 5w40.Delikatna warstwa nagaru się nazbierała. Chodzi o to żeby nie pogorszyć tą płukanką <niewiem>
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-08, 22:49   

Witam!
Jesli ktos wymyslil tam sitko to pewnie wiedzial co i dlaczego robi.
Do "plukanki" potrzebne sa odpowiednie warunki.Obecnie (jesien/zima) ryzykowna operacja.

Stefan.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-08, 22:51   

generalnie z tymi napinaczami jest tak, ze u srodku napinacza jest zawor zwrotny, ktory po wylaczeniu silnika trzyma olej, tym samym napinajac lancuch, po tozeby przy rozruchu nie stukal o pokrywe.

Jesli juz stuka, to albo lancuch ma juz lekki luz i mozna by go np. przy wymianie rozrzadu wymienic (jedna robota), albo ten zaworek juz nie trzyma cisnienia i dopuki olej nie naplynie pod cisnieniem doputy bedzie nawalac ta 1-2 sekundy...przytkany ktorys kanal... <niewiem> ja jak rozebralem ori napinacz to tego sitka juz nie bylo. Jak kupilem nowy to i koles od ktorego kupowalem i tu na forum (tylko nie pamietam kto :p ) doradzil, zebym to sitko wywalil, bo czesto gesto sie zrywa i moze wtedy zmniejszyc doplyw...

Ja kiedys w A4 zrobilem sobie plukanke... zalalem nowy jakis tani olej 10w40 przejechalem 100-200km i zalalem swiezy juz markowy tez 10w40. i nic sie po tym nie stalo zlego....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 17:52   

majkaistefan, w sumie masz może rację, teraz słabe temperatury na takie kombinację, jak jest ciepło to chyba lepiej będzie się za to wziąć...
Choć z drugiej strony strach trochę z tym nagarem, bo nie daj Bóg zatka skutecznie kanały i dopiero będzie problem.
Zastanawia mnie jeszcze ten zaworek zwrotny w napinaczu o którym Marcin pisał, bo to może być to. Zaworek puszcza i napinacz stuknie chwilę zanim olej dojdzie do góry. Ktoś się orientuje, czy napinacz jest w ogóle rozbieralny i czy da radę wymienić sam ten zaworek?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-09, 18:21   

Witam!

Napinacz napinacz napinacz..A skad wiesz czy to nie zaworek w glowicy?

Stefan.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 19:24   

majkaistefan napisał/a:
A skad wiesz czy to nie zaworek w glowicy?

Jaki zaworek masz na myśli?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-09, 19:33   

beyer28 napisał/a:
Ktoś się orientuje, czy napinacz jest w ogóle rozbieralny i czy da radę wymienić sam ten zaworek?


niestety nie jest rozbieralny. Tylko wymiana na nowy. Kiedys jakis temat dorwalem na angielskim forum i koles tam probowal, ale nie da rady...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-09, 19:35   

beyer28 napisał/a:
majkaistefan napisał/a:
A skad wiesz czy to nie zaworek w glowicy?

Jaki zaworek masz na myśli?


no wlasnie ?? bo sa dwa zawroki zwrotne ale pomiedzy glowicami, dla jednej i drugiej, ale w samej glowicy jeszcze jakis zaworek to nie widzialem <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.