Autor |
Wiadomość |
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-07, 21:09
|
|
|
Witam!
Zanim sie za to wezmiesz rozbierz stary wklad filtra.Wowczas bedziesz mial jakies podstawy do oceny.Okres jesienno zimowy wcale nie jest dobry do takich eksperymentow.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-08, 19:13
|
|
|
pod napinaczem jest sitko |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-08, 19:45
|
|
|
Witam!
pepi napisał/a: | pod napinaczem jest sitko | - znowu piszesz o czyms czego raczej nie widziales a chcesz sie pokazac ze cos wiesz..
Siteczko owszem jest ale w kanale zasilajacym napinacz.
Stefan. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-08, 20:11
|
|
|
no tak znawca się znalazł
a kanał gdzie jest ?
pod napinaczem od spodu
<hehe>
http://www.rozrzad.pl/pl/...058109088K/6798
między dwoma śrubami na środku napinacza na tym foto dla ścisłości
a ty widziałeś napinacz
to popatrz |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-10-08, 20:27
|
|
|
pepi napisał/a: | między dwoma śrubami na środku napinacza |
zgadza sie ! ja to siteczko od razu wywalilem, bo i tak one nie wytrzymuja cisnienia i zapychaja potem kanaly,a ze olej wymieniam co max 10tysi km to jest swiezo ii czysto |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-08, 20:47
|
|
|
Witam!
martin_rs4 napisał/a: | ja to siteczko od razu wywalilem, bo i tak one nie wytrzymuja cisnienia i zapychaja potem kanaly | Tak trzymaj!
Pozdrawiam.Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-08, 20:49
|
|
|
i tak i nie
ale mniejsza z tym każdy robi jak uważa |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-08, 21:28
|
|
|
pepi napisał/a: | między dwoma śrubami na środku napinacza na tym foto dla ścisłości
|
za tą białą wtyczką-w środku to sitko się znajduje?Bo jak jest jakieś sitko to by mogło być coś z tym na rzeczy. Zasyfiło się już trochę, przytkało i olej nie dochodzi na czas do napinaczy Gdyby się udało, rozebrać to przeczyścić,albo wywalić jak Marcin pisze, może by się poprawiło
Co myślicie na temat płukanki? ogólnie auto jeździło kiedyś trochę na 10w40, a potem z powrotem na 5w40.Delikatna warstwa nagaru się nazbierała. Chodzi o to żeby nie pogorszyć tą płukanką <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-08, 21:49
|
|
|
Witam!
Jesli ktos wymyslil tam sitko to pewnie wiedzial co i dlaczego robi.
Do "plukanki" potrzebne sa odpowiednie warunki.Obecnie (jesien/zima) ryzykowna operacja.
Stefan. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-10-08, 21:51
|
|
|
generalnie z tymi napinaczami jest tak, ze u srodku napinacza jest zawor zwrotny, ktory po wylaczeniu silnika trzyma olej, tym samym napinajac lancuch, po tozeby przy rozruchu nie stukal o pokrywe.
Jesli juz stuka, to albo lancuch ma juz lekki luz i mozna by go np. przy wymianie rozrzadu wymienic (jedna robota), albo ten zaworek juz nie trzyma cisnienia i dopuki olej nie naplynie pod cisnieniem doputy bedzie nawalac ta 1-2 sekundy...przytkany ktorys kanal... <niewiem> ja jak rozebralem ori napinacz to tego sitka juz nie bylo. Jak kupilem nowy to i koles od ktorego kupowalem i tu na forum (tylko nie pamietam kto :p ) doradzil, zebym to sitko wywalil, bo czesto gesto sie zrywa i moze wtedy zmniejszyc doplyw...
Ja kiedys w A4 zrobilem sobie plukanke... zalalem nowy jakis tani olej 10w40 przejechalem 100-200km i zalalem swiezy juz markowy tez 10w40. i nic sie po tym nie stalo zlego.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-09, 16:52
|
|
|
majkaistefan, w sumie masz może rację, teraz słabe temperatury na takie kombinację, jak jest ciepło to chyba lepiej będzie się za to wziąć...
Choć z drugiej strony strach trochę z tym nagarem, bo nie daj Bóg zatka skutecznie kanały i dopiero będzie problem.
Zastanawia mnie jeszcze ten zaworek zwrotny w napinaczu o którym Marcin pisał, bo to może być to. Zaworek puszcza i napinacz stuknie chwilę zanim olej dojdzie do góry. Ktoś się orientuje, czy napinacz jest w ogóle rozbieralny i czy da radę wymienić sam ten zaworek? |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-09, 17:21
|
|
|
Witam!
Napinacz napinacz napinacz..A skad wiesz czy to nie zaworek w glowicy?
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-09, 18:24
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | A skad wiesz czy to nie zaworek w glowicy? |
Jaki zaworek masz na myśli? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-10-09, 18:33
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Ktoś się orientuje, czy napinacz jest w ogóle rozbieralny i czy da radę wymienić sam ten zaworek? |
niestety nie jest rozbieralny. Tylko wymiana na nowy. Kiedys jakis temat dorwalem na angielskim forum i koles tam probowal, ale nie da rady... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-10-09, 18:35
|
|
|
beyer28 napisał/a: | majkaistefan napisał/a:
A skad wiesz czy to nie zaworek w glowicy?
Jaki zaworek masz na myśli? |
no wlasnie ?? bo sa dwa zawroki zwrotne ale pomiedzy glowicami, dla jednej i drugiej, ale w samej glowicy jeszcze jakis zaworek to nie widzialem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|