Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Uszkodzony napinacz,nastawnik?  
Autor Wiadomość
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-10-13, 06:07   

No i dochodzimy do meritum sprawy wyzszosci ogrzewania webasto nad uruchamianiem silnika. Jedno i drugie zapewnia cieple rozgrzane auto, ale tylko webasto zapewnia ochrone silnika. To jak dobra kurtka zima, wychodzisz z domu jestes cieplo ubrany nic Ci nie jest jest ok. Jak wyskoczysz na waleta (nago) zeby sie ogrzac musisz zaczac biegac, spocisz sie zmeczysz podwyzszasz ryzyko choroby. :D :D :D
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-13, 06:18   

mi bardziej chodziło o nie dawaniu w trakcie palenia
bo znam takich co jak już zapalił to mu przygnietli ;)
Moim zdanie zapalić i odjechać sobie delikatnie można
oczywiście do jakiś -20 bo potem to już wskazane by było troszkę postać
ale bardziej dla skrzyni
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-10-13, 06:29   

Gazowanie w pozycji P jest niczym w stosunku do jazdy. Jesli chodzi o obciazenie silnika. Potrzeba po odpaleniu 3 sek zeby olej sie rozprowadzil, potem cegla na gaz 3 min i cieplutko w srodku.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
Paweł Szczecin 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 17
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-11-21, 14:13   

Witam serdecznie kolegów.

W związku z tematem chciałbym podpytać czy muszę już się martwić napinaczami i przestawionym rozrządem czy może na razie jeździć i obserwować wartości w blokach 90 i 93.
Kilka słów o mojej Audi D3 3.7 : samochód przyprowadziłem sobie z Niemiec w sierpniu (auto było po kolizji z sarną ). Wymieniłem pas przedni, dwie chłodnice i obudowę wentylatora i kilka innych drobiazgów (niestety wszystko serwis). Auto od początku po odpaleniu przez 0,5 sek. chrobotało (pierwsza pewnie zła diagnoza to głośna praca popychaczy związana z instalacją gazową). Teraz po paru miesiącach studiowania forum a8team wiem już że to prawdopodobnie temat napinaczy lub luźnego łańcucha albo braku oleju na czas:) W dniu dzisiejszym zrobiłem pomiary w lokach 90 - 93 i jak już się domyślam nie jest dobrze:( Pytanie do was drodzy forumowicze czy na gwałt rozbierać rozrząd i zmieniać napinacze czy może powoli skompletować to co jest potrzebne i wymienić wszystko kompleksowo??
Dodam że samochodem zrobiłem 10tkm i objaw chrobotania jest cały czas taki sam, samochód nie bierze oleju (po kupnie zrobiłem płukankę LM i zalałem LM 5w40 + wymiana wszystkich filtrów KNECHT),
przebieg na liczniku to 140tkm a w rzeczywistości (sprawdzone) 240tkm. Rozrząd wymieniony w tamtym roku w DE.
Proszę podpowiedzcie czy rozbierać czy jeździć i sprawdzać co parę tysiecy km???
Załączam pomiary w blokach 90 i 93 (błędów w silniku i skrzyni biegów brak).

http://vaglog.pl/log_194033.html
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-21, 17:25   

Ten 93 blok to trochę niepokojący, dużo :/ Ja mam połowę tego i to też jest już sporo. Napinacze na pewno warto by było wymienić, ale wiadomo jakimi kwotami to pachnie. U mnie z tym 1s chrobotaniem jest podobnie, jeżdżę z tym już też 1,5roku i szczerze nic się nie pogarsza. Najlepiej gdybyś zwalił dekle i zobaczył naciąg łańcucha oraz czy ślizgi są całe. Ja tak właśnie robiłem. Wszystko wyglądało dobrze to złożyłem z powrotem i jeżdżę. Ogólnie jak tylko na zimnym stuka to jeździć i słuchać, jak na ciepłym stuka to trzeba robić. A przy takim rozjeździe żadnych błędów nie miałeś?
 
 
Paweł Szczecin 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 17
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-11-21, 17:45   

Żadnych błędów nie ma, przyśpiesza normalnie (choć przy okazji zauważyłem że przepływka daje mizerne wartości, więc jutro czyszczenie a jak nic nie pomoże to wymiana). Ostatnio nawet udało się w trasie osiągnać magniczne 250km/h.
Jedyny niepokojący objaw to poranne chrobotanie. Jednak po zapaleniu staram się poczekać w garażu aż samochód nabierze temperatury i dopiero powolutku jazda.
Jako że zrobiłem już prawie 10tkm szykuję się do płukanki i wymiany oleju (teraz Motul X-Cess 5w40 z polecanego Pro-Choice który mam pod nosem), ale oczywiście nie spodziewam się cudów bo oleju nie ubywa i jest czyściutki jak chwilę po wymianie.
Zrobię tak jak kolega Beyer28 radzi poproszę mojego mechanika o zrzucenie pokrywy zaworów i zobaczymy co tam się dzieje :( Muszę chyba przy okazji tego zaglądnięcia wymienić uszczelkę pod pokrywą? Podpytam też w serwisie o te zaworki olejowe pod dolotem.
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-21, 18:13   

Paweł Szczecin napisał/a:
Jako że zrobiłem już prawie 10tkm szykuję się do płukanki i wymiany oleju (teraz Motul X-Cess 5w40 z polecanego Pro-Choice który mam pod nosem), ale oczywiście nie spodziewam się cudów bo oleju nie ubywa i jest czyściutki jak chwilę po wymianie.
Zrobię tak jak kolega Beyer28 radzi poproszę mojego mechanika o zrzucenie pokrywy zaworów i zobaczymy co tam się dzieje :( Muszę chyba przy okazji tego zaglądnięcia wymienić uszczelkę pod pokrywą? Podpytam też w serwisie o te zaworki olejowe pod dolotem.


Leję też Motula X-Cessa i to dobry wybór jeśli chodzi o delikatność napinaczy. Grunt to nie przeciągać wymian. Ja nawet przyspieszam :) zrobiłem 6tys od ostatniej wymiany i już się przybieram do ponownej. Najważniejsze to jeździć na jak najświerzszym oleju. Bo jak ktoś tam udowadniał, że po 5tys olej sporo traci swoich właściwości. A oleju nie ma co żałować.
Wiadomo, że jak już stuka to dobrym olejem go nie uratujesz, ale chodzi o to, aby pozostawić go w takim stanie i nie pogarszać jakimś mobilem, czy castrolem <lipa>
Uszczelki pokryw lepiej wymienić. Ja przy tej operacji połasiłem się na stare i z lewego dekla zaczęło lecieć i musiałem jeszcze raz rozkręcać i zakładać nowe uszczelki.
Zaworki zwrotne pod kolektorem też warto wymienić-ja to będę teraz u siebie robił. Pisałem z jednym kolegą, który to robił i po wymianie jak ręką odjął, także warte uwagi
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-21, 18:16   

Paweł Szczecin, słabo coś te nastawniki się przestawiają.
_________________
 
 
Paweł Szczecin 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 17
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-11-21, 18:29   

Koledzy nie straszcie mnie bo już wątroba mnie boli na samą myśl o kolejnych wymianach:(
Ostatnio wymiany na parę tysięcy i teraz znów parę się szykuje :(
Napiszcie proszę czy do wymiany tych nastawników trzeba rozbierać cały pas przedni czy można je jakoś z góry zaatakować (może są jakieś patenty)? Niestety mechanika mam speca od mercedesa i muszę mu przekazywać wiadomości z forum żeby czegoś nie zepsuł :)
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-21, 18:37   

Pasa nie trzeba rozbierać, przecież to masz na górze silnika. Ale jak chcesz wymienić z łańcuchami (jak sztuka nakazuje) to rozrząd trzeba rozpinać.
 
 
Paweł Szczecin 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 17
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-11-21, 18:57   

Cały czas jeszcze naiwnie liczę że może rozrząd jest po prostu źle złożony (tak samo naiwnie liczyłem że wszystko jest ok póki nie zaglądnąłem w bloki 90 i 93). Cóż taka natura człowieka:)
O chińskie nastawniki już nie pytam bo temat na forum jest wyczerpany:(
Pytanie czy pogorszenie tematu napinaczy/nastawników będzie postępowało i będzie widoczne w blokach 90,93 czy może "nagle" zaskoczyć remontem kapitalnym silnika?
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-21, 19:16   

Paweł Szczecin napisał/a:
Cały czas jeszcze naiwnie liczę że może rozrząd jest po prostu źle złożony (tak samo naiwnie liczyłem że wszystko jest ok póki nie zaglądnąłem w bloki 90 i 93). Cóż taka natura człowieka:)

Taki rozjazd wskazuje jak najbardziej na przestawiony rozrząd, ale nawet dobrym ustawieniem nie zniwelujesz już tego stukania, raczej nie ma opcji :(

Paweł Szczecin napisał/a:

Pytanie czy pogorszenie tematu napinaczy/nastawników będzie postępowało i będzie widoczne w blokach 90,93 czy może "nagle" zaskoczyć remontem kapitalnym silnika?

A tego to już nawet najstarsi górale nie wiedzą :) Możesz z tym jeździć długie lata, ale równie dobrze strzeli łańcuch i po zawodach. Napisałem Ci, że trzeba zdjąć dekle, aby obadać w jakim to wszystko jest stanie. Jeżeli wszystko jest ok, czyli łańcuch odpowiednio napięty i ślizgi całe to zostaw i słuchaj, jak zacznie klepać na ciepłym to jest właśnie oznaka, że się pogorszyło i trzeba się za to wziąć
 
 
Paweł Szczecin 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 17
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-11-21, 19:35   

Dziękuję za pomoc:) Dam znać jak sytuacja się ma po zaglądnięciu pod dekle (może w przyszłym tygodniu).
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-21, 20:32   

Paweł Szczecin napisał/a:
przyśpiesza normalnie (choć przy okazji zauważyłem że przepływka daje mizerne wartości,


no na moje oko to czyszczenie tu nie wiele chyba da.. w pelnym zakresie obrotow masz tylko ok 165 g/s a powinno byc 224g/s...przeplywka sie kwalifikuje raczej do wymiany....nowa BOSCHa ok. 340pln...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Paweł Szczecin 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 17
Skąd: szczecin
Wysłany: 2014-11-22, 13:54   

Martin_rs4 - masz rację w przyszłym tygodniu wkładam nową przepływkę Bosch-a:)


DODANO:
Panowie przepływka przeczyszczona jakimś specyfikiem do czyszczenia LM i przy 6240 obr/min daje 194g/s
więc chyba jeszcze ją zostawię i ew. jeszcze raz wypsikam czyścidełkiem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.