Autor |
Wiadomość |
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-10-13, 06:07
|
|
|
No i dochodzimy do meritum sprawy wyzszosci ogrzewania webasto nad uruchamianiem silnika. Jedno i drugie zapewnia cieple rozgrzane auto, ale tylko webasto zapewnia ochrone silnika. To jak dobra kurtka zima, wychodzisz z domu jestes cieplo ubrany nic Ci nie jest jest ok. Jak wyskoczysz na waleta (nago) zeby sie ogrzac musisz zaczac biegac, spocisz sie zmeczysz podwyzszasz ryzyko choroby. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-13, 06:18
|
|
|
mi bardziej chodziło o nie dawaniu w trakcie palenia
bo znam takich co jak już zapalił to mu przygnietli
Moim zdanie zapalić i odjechać sobie delikatnie można
oczywiście do jakiś -20 bo potem to już wskazane by było troszkę postać
ale bardziej dla skrzyni |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-21, 14:13
|
|
|
Witam serdecznie kolegów.
W związku z tematem chciałbym podpytać czy muszę już się martwić napinaczami i przestawionym rozrządem czy może na razie jeździć i obserwować wartości w blokach 90 i 93.
Kilka słów o mojej Audi D3 3.7 : samochód przyprowadziłem sobie z Niemiec w sierpniu (auto było po kolizji z sarną ). Wymieniłem pas przedni, dwie chłodnice i obudowę wentylatora i kilka innych drobiazgów (niestety wszystko serwis). Auto od początku po odpaleniu przez 0,5 sek. chrobotało (pierwsza pewnie zła diagnoza to głośna praca popychaczy związana z instalacją gazową). Teraz po paru miesiącach studiowania forum a8team wiem już że to prawdopodobnie temat napinaczy lub luźnego łańcucha albo braku oleju na czas:) W dniu dzisiejszym zrobiłem pomiary w lokach 90 - 93 i jak już się domyślam nie jest dobrze:( Pytanie do was drodzy forumowicze czy na gwałt rozbierać rozrząd i zmieniać napinacze czy może powoli skompletować to co jest potrzebne i wymienić wszystko kompleksowo??
Dodam że samochodem zrobiłem 10tkm i objaw chrobotania jest cały czas taki sam, samochód nie bierze oleju (po kupnie zrobiłem płukankę LM i zalałem LM 5w40 + wymiana wszystkich filtrów KNECHT),
przebieg na liczniku to 140tkm a w rzeczywistości (sprawdzone) 240tkm. Rozrząd wymieniony w tamtym roku w DE.
Proszę podpowiedzcie czy rozbierać czy jeździć i sprawdzać co parę tysiecy km???
Załączam pomiary w blokach 90 i 93 (błędów w silniku i skrzyni biegów brak).
http://vaglog.pl/log_194033.html |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-21, 17:25
|
|
|
Ten 93 blok to trochę niepokojący, dużo Ja mam połowę tego i to też jest już sporo. Napinacze na pewno warto by było wymienić, ale wiadomo jakimi kwotami to pachnie. U mnie z tym 1s chrobotaniem jest podobnie, jeżdżę z tym już też 1,5roku i szczerze nic się nie pogarsza. Najlepiej gdybyś zwalił dekle i zobaczył naciąg łańcucha oraz czy ślizgi są całe. Ja tak właśnie robiłem. Wszystko wyglądało dobrze to złożyłem z powrotem i jeżdżę. Ogólnie jak tylko na zimnym stuka to jeździć i słuchać, jak na ciepłym stuka to trzeba robić. A przy takim rozjeździe żadnych błędów nie miałeś? |
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-21, 17:45
|
|
|
Żadnych błędów nie ma, przyśpiesza normalnie (choć przy okazji zauważyłem że przepływka daje mizerne wartości, więc jutro czyszczenie a jak nic nie pomoże to wymiana). Ostatnio nawet udało się w trasie osiągnać magniczne 250km/h.
Jedyny niepokojący objaw to poranne chrobotanie. Jednak po zapaleniu staram się poczekać w garażu aż samochód nabierze temperatury i dopiero powolutku jazda.
Jako że zrobiłem już prawie 10tkm szykuję się do płukanki i wymiany oleju (teraz Motul X-Cess 5w40 z polecanego Pro-Choice który mam pod nosem), ale oczywiście nie spodziewam się cudów bo oleju nie ubywa i jest czyściutki jak chwilę po wymianie.
Zrobię tak jak kolega Beyer28 radzi poproszę mojego mechanika o zrzucenie pokrywy zaworów i zobaczymy co tam się dzieje Muszę chyba przy okazji tego zaglądnięcia wymienić uszczelkę pod pokrywą? Podpytam też w serwisie o te zaworki olejowe pod dolotem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-21, 18:13
|
|
|
Paweł Szczecin napisał/a: | Jako że zrobiłem już prawie 10tkm szykuję się do płukanki i wymiany oleju (teraz Motul X-Cess 5w40 z polecanego Pro-Choice który mam pod nosem), ale oczywiście nie spodziewam się cudów bo oleju nie ubywa i jest czyściutki jak chwilę po wymianie.
Zrobię tak jak kolega Beyer28 radzi poproszę mojego mechanika o zrzucenie pokrywy zaworów i zobaczymy co tam się dzieje Muszę chyba przy okazji tego zaglądnięcia wymienić uszczelkę pod pokrywą? Podpytam też w serwisie o te zaworki olejowe pod dolotem. |
Leję też Motula X-Cessa i to dobry wybór jeśli chodzi o delikatność napinaczy. Grunt to nie przeciągać wymian. Ja nawet przyspieszam zrobiłem 6tys od ostatniej wymiany i już się przybieram do ponownej. Najważniejsze to jeździć na jak najświerzszym oleju. Bo jak ktoś tam udowadniał, że po 5tys olej sporo traci swoich właściwości. A oleju nie ma co żałować.
Wiadomo, że jak już stuka to dobrym olejem go nie uratujesz, ale chodzi o to, aby pozostawić go w takim stanie i nie pogarszać jakimś mobilem, czy castrolem <lipa>
Uszczelki pokryw lepiej wymienić. Ja przy tej operacji połasiłem się na stare i z lewego dekla zaczęło lecieć i musiałem jeszcze raz rozkręcać i zakładać nowe uszczelki.
Zaworki zwrotne pod kolektorem też warto wymienić-ja to będę teraz u siebie robił. Pisałem z jednym kolegą, który to robił i po wymianie jak ręką odjął, także warte uwagi |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-21, 18:16
|
|
|
Paweł Szczecin, słabo coś te nastawniki się przestawiają. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-21, 18:29
|
|
|
Koledzy nie straszcie mnie bo już wątroba mnie boli na samą myśl o kolejnych wymianach:(
Ostatnio wymiany na parę tysięcy i teraz znów parę się szykuje
Napiszcie proszę czy do wymiany tych nastawników trzeba rozbierać cały pas przedni czy można je jakoś z góry zaatakować (może są jakieś patenty)? Niestety mechanika mam speca od mercedesa i muszę mu przekazywać wiadomości z forum żeby czegoś nie zepsuł |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-21, 18:37
|
|
|
Pasa nie trzeba rozbierać, przecież to masz na górze silnika. Ale jak chcesz wymienić z łańcuchami (jak sztuka nakazuje) to rozrząd trzeba rozpinać. |
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-21, 18:57
|
|
|
Cały czas jeszcze naiwnie liczę że może rozrząd jest po prostu źle złożony (tak samo naiwnie liczyłem że wszystko jest ok póki nie zaglądnąłem w bloki 90 i 93). Cóż taka natura człowieka:)
O chińskie nastawniki już nie pytam bo temat na forum jest wyczerpany:(
Pytanie czy pogorszenie tematu napinaczy/nastawników będzie postępowało i będzie widoczne w blokach 90,93 czy może "nagle" zaskoczyć remontem kapitalnym silnika? |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-21, 19:16
|
|
|
Paweł Szczecin napisał/a: | Cały czas jeszcze naiwnie liczę że może rozrząd jest po prostu źle złożony (tak samo naiwnie liczyłem że wszystko jest ok póki nie zaglądnąłem w bloki 90 i 93). Cóż taka natura człowieka:) |
Taki rozjazd wskazuje jak najbardziej na przestawiony rozrząd, ale nawet dobrym ustawieniem nie zniwelujesz już tego stukania, raczej nie ma opcji
Paweł Szczecin napisał/a: |
Pytanie czy pogorszenie tematu napinaczy/nastawników będzie postępowało i będzie widoczne w blokach 90,93 czy może "nagle" zaskoczyć remontem kapitalnym silnika? |
A tego to już nawet najstarsi górale nie wiedzą Możesz z tym jeździć długie lata, ale równie dobrze strzeli łańcuch i po zawodach. Napisałem Ci, że trzeba zdjąć dekle, aby obadać w jakim to wszystko jest stanie. Jeżeli wszystko jest ok, czyli łańcuch odpowiednio napięty i ślizgi całe to zostaw i słuchaj, jak zacznie klepać na ciepłym to jest właśnie oznaka, że się pogorszyło i trzeba się za to wziąć |
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-21, 19:35
|
|
|
Dziękuję za pomoc:) Dam znać jak sytuacja się ma po zaglądnięciu pod dekle (może w przyszłym tygodniu). |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-21, 20:32
|
|
|
Paweł Szczecin napisał/a: | przyśpiesza normalnie (choć przy okazji zauważyłem że przepływka daje mizerne wartości, |
no na moje oko to czyszczenie tu nie wiele chyba da.. w pelnym zakresie obrotow masz tylko ok 165 g/s a powinno byc 224g/s...przeplywka sie kwalifikuje raczej do wymiany....nowa BOSCHa ok. 340pln... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Szczecin
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptornic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 17 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2014-11-22, 13:54
|
|
|
Martin_rs4 - masz rację w przyszłym tygodniu wkładam nową przepływkę Bosch-a:)
DODANO:
Panowie przepływka przeczyszczona jakimś specyfikiem do czyszczenia LM i przy 6240 obr/min daje 194g/s
więc chyba jeszcze ją zostawię i ew. jeszcze raz wypsikam czyścidełkiem. |
_________________
|
|
|
|
|
|