Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-09-30, 09:10
|
|
|
pepi napisał/a: | pokaż mi słaby olej ??? |
Ten jest słaby <hehe>
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-30, 12:35
|
|
|
silnikowy a nie do pieczenia
z pierwszego tłoczenia i filtrowany
Tak na prawdę nie ma już słabych olejów tylko są podrabiane ! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-30, 12:51
|
|
|
A podróba nie jest słaba? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-30, 17:37
|
|
|
nie wiadomo jaka jest |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-30, 19:48
|
|
|
pepi napisał/a: | pokaż mi słaby olej ???
|
Castrol <lipa> W tym temacie mowa jest o napinaczach, a szkodzą im częste zmiany jego specyfikacji. A myślisz, że dlaczego wymieniałeś silnik...bo napinacz?ok, ale dlaczego? bo słaby olej i tyle <niegadam> Skąd się bierze nagar w silniku, który potrafi zatkać kanaliki...napewno nie od motula 5w40
Jak sam autor wątku napisał:
"Nabyłem A8 D3 3.7 V8,samochód był Ciągle serwisowany,w niedługim czasie po zmianie oleju przez mnie ba Shell Ultra Extra 5W30,po dłuższym postoju odzywać się napinacz,nastawnik wałka prawej głowicy,przed wymianą oleju absolutnie tego objawu w ogóle nie było..."
Sory, ale coś w tym jest... |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-09-30, 20:22
|
|
|
Jakby kazdy posiadal auto od nowosci to jeszczcze mozna pogadac. Srednia wieku aut na forum to z 15 lat jak nie wiecej. Nikt nie mial wplywu na to co dzialo sie z nimi od nowosci, a to te lata mialy najwiekszy wplyw bo auta byly kupowane do jazdy robily duze przebiegi ble ble ble zalewane Bog wie czym i wymieniane niewiadomo jak rzadko. To ze ktos zaleje castrola czy motula to nie wyplucze i ozywi silnika z nagaru po jego calym np 200tys km zyciu gdzie moze 4x mial zmieniony olej. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-30, 20:42
|
|
|
aro51 napisał/a: | Srednia wieku aut na forum to z 15 lat jak nie wiece | -1 milion kilometrów
rozebrałem sporo silników w życiu
i napatrzyłem się na różne odmiany olejów które miały być dobre
Opisywane bez was przykłady to nie skutek oleju tylko przebieg i słaba jakość podzespołów wyliczonych na ileś tam |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-30, 20:42
|
|
|
Do tego właśnie dążę. Nie tyle lata, co ilość właścicieli dobija auta. Jak mówią- co kraj to obyczaj. Każdy leje co mu się podoba i później dzieją się cyrki z nastawnikami i całą resztą. Patrzy jeden z drugim, że bierze olej to przecież trzeba przejść na gęsty, bo tak trzeba <tjaa> a to jest powolne wyniszczanie silnika. Gdyby każdy lał to, co od nowości było lane to pewnie inaczej by to wszystko wyglądało.
Jeśli chodzi o nagar to idzie sobie z tym poradzić. Płukanka i możesz się w nim przeglądać |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-30, 20:55
|
|
|
pepi napisał/a: |
Opisywane bez was przykłady to nie skutek oleju tylko przebieg i słaba jakość podzespołów wyliczonych na ileś tam |
Na pewno masz rację, bo przez tyle lat zmęczenie materiału to rzecz normalna. Ale jeśli kolega pisze, że wsio ok i po wymianie dzieją się cyry, to musi być coś na rzeczy z tą oliwą. No chyba, że przed wymianą było 50/50 z motodoktorem <jezu> |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-30, 21:19
|
|
|
rozebrałem w życiu kilka tyś, silników
różnych marek
Mobil 1 podobno dobry olej jak zerwałem dekiel w pewnej mazdzie to było około 1 cm szlamu i takie coś przepalone
gość to auto miał od nowości i lał tylko taki olej
Co do olejów i płukania silników jeśli ktoś lał dobry olej od nowości to ok
ale motorów nie pewnego pochodzenia ja bym nie płukał
bo to nie pomoże tylko zaszkodzi .
W przypadku napinaczy problem jest w tym że te nasze napinacze mają uszczelniacze
które są skostniałe i już puszczają olej bokiem
to zalanie lepszego oleju pomoże tak jak płukanie ?
Wprost przeciwnie
a wystarczy w porę rozebrać napinacz i wymienić gumki i dać nowe ślizgi bo praktycznie nie ma się co popsuć w napinaczu |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-01, 20:00
|
|
|
Pepi, to tak z praktycznego punktu widzenia jaki olej poleciłbyś do 4,2 BFM? Przebieg 100 kkm. Wiem, że na pewno nie Castrol Magnatec - bo też widziałem szlam po tym oleju. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-01, 20:20
|
|
|
do fordów lałem mindland mogę dać foto jakie czyste były silniki
audi zalałem po taniości
bo te 8,5 litra i jeszcze dolewki |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-01, 20:34
|
|
|
to mobil 1 mazda 623 chyba jakoś tak
midland po 100 tys na nim motor miał koło 500-600 tys
porównanie 200 tys to czarne i midland |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-01, 21:14
|
|
|
To może midland tak ostro wypłukuje wszystko? No, ale zdjęcia to na pewno konkret. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-02, 05:45
|
|
|
myje ładnie i się nie przepala |
|
|
|
|
|