Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI ] Uszkodzony napinacz,nastawnik?  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-09, 18:58   

napinacze mają zaworki w sobie ;)
Tylko nie rozumiem waszego podejścia
bo ja uważam tak
Stukać może dlatego /
-z napinacza spindala olej bokiem bo już ma luz lub zaworek zwrotny zwalony podwieszony nie trzyma
-lub ciśnienie oleju dociera za wolno do napinacza
-lub łańcuch za długi
-SITKO ZAPCHANE
Płukanie motoru tylko pomoże w wypadku zapchania sitka lub zaworka w innych przypadkach pogorszy !!!!!!!!
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 19:34   

pepi napisał/a:
Stukać może dlatego /
1.z napinacza spindala olej bokiem bo już ma luz lub zaworek zwrotny zwalony podwieszony nie trzyma
2.lub ciśnienie oleju dociera za wolno do napinacza
3.lub łańcuch za długi
4.SITKO ZAPCHANE
Płukanie motoru tylko pomoże w wypadku zapchania sitka lub zaworka w innych przypadkach pogorszy !!!!!!!!


1.czyli raczej jasne-napinacz do wymiany, bo nierozbieralny...
2.czemu za wolno dociera do napinacza?
3.odpada, bo po 3dniowym postoju i zdjęciu dekli napięty odpowiednio, ślizgi bez zarzutu
4.czyli wywalamy sitko i powinno być ok, ale przecież napinacz nierozbieralny <hmm> jak go wywalić <niewiem>
Płukanka...Napisałeś, że pomoże na zaworek, który już stracił właściwości "trzymające"?skoro zwalony to płukanka mu raczej nie pomoże, gdyby był przytkany to co innego...
Weź to Majster objaśnij :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-09, 19:56   

Cytat:
po 3dniowym postoju i zdjęciu dekli napięty odpowiednio, ślizgi bez zarzutu


jezeli po 3 dniach lancuch byl caly czas napiety, to znaczy ze zaworek w napinaczu trzyma cisnienie. Moze jednak byc ze lancuch jest juz lekko wyciagniety ale tak reka/palcami tego nie sprawdzisz. Tlok napinacza jest caly czas wypierany przez cisnienie oleju do gory, napinajac lancuch. Przy gaszeniu silnika ma on niskie obroty, tym samym lancuch jest mniej napiety(mniejsze cisnienie oleju) niz podczas jazdy. Zgasisz silnik, zaworek trzyma, lancuh napiety, ale niewystarczajco, i przy ponownym urychomieniu silnika, zamin cisnienie wypchnie tloczek do odpowiedniej dlugosci lancucha, puknie ten w pokrywe przez wlasnie 1-2 sekundy....

moje takie zdanie ze najprawdopodobniej lancuch jest luz wyciagniety... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-09, 20:56   

a kto powiedział wam że napinacze są nierozbieralne :) ;)
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-09, 20:56   

Witam!
martin_rs4 napisał/a:
sa dwa zawroki zwrotne ale pomiedzy glowicami
o to wlasnie chodzi. Przyczyna natomiast sa smieci fruwajace po ukladzie smarowania.Dlatego wlasnie czasem stuka a czasem nie...


Stefan.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-09, 21:04   

pepi napisał/a:
a kto powiedział wam że napinacze są nierozbieralne :) ;)


nie no..sa rozbieralne...ale na tym koniec :D w druga strone ni dy rydy :)

majkaistefan napisał/a:
o to wlasnie chodzi. Przyczyna natomiast sa smieci fruwajace po ukladzie smarowania.Dlatego wlasnie czasem stuka a czasem nie...


zgadza sie! Ja u siebie ten zaworek wymienialem bo mi popychacz nawalal. Po wymianie zawroka i oleju jest poprawa!

Tu jest to przeze mnie opisane :

http://www.a8team.pl/d2-0...ego-vt13903.htm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-09, 21:25   

czemu tak twierdzisz że nie da rady :)
ja bym powiedział że nie zawsze da radę ;)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-09, 21:49   

pepi napisał/a:
ja bym powiedział że nie zawsze da radę ;)


to jest dobre stwierdzenie....nie wiem bo nie probowalem, sugeruje sie opinia innych...Ty probowales swoj rozbierac, przy wymianie na nowy?

tam sa podobno jakies smeringi, ktore nie sa nigdzie dostepne, a jak zuzycie aluminium jest zbyt duze, pojawiaja sie szczeliny i nie trzyma cisnienia to juz raczej nie naprawisz...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-10, 05:43   

kwestia tylko czy uda się wydłubać i nie popsuć ;)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 17:24   

martin_rs4 napisał/a:
Zgasisz silnik, zaworek trzyma, lancuh napiety, ale niewystarczajco, i przy ponownym urychomieniu silnika, zamin cisnienie wypchnie tloczek do odpowiedniej dlugosci lancucha, puknie ten w pokrywe przez wlasnie 1-2 sekundy....
moje takie zdanie ze najprawdopodobniej lancuch jest luz wyciagniety... ;)


Wydaje mi się, że gdyby to był łańcuch to raczej powinien jakiś ślad na pokrywie zostawić, a tam nie draśnięte :/

majkaistefan napisał/a:
o to wlasnie chodzi. Przyczyna natomiast sa smieci fruwajace po ukladzie smarowania.Dlatego wlasnie czasem stuka a czasem nie...

Tu jest jasno określone kiedy klepie. Jak ciepło w nocy to cisza. W wakacje jak były ciepłe noce to cisza all the time,myślałem już, że jakieś "cudowne naprawienie" :) Zrobiło się zimniej i znów zaczyna przez dosłownie sekundę postukiwać :/
<niewiem>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-10, 19:49   

gęsty olej wolniej dociera tam gdzie trzeba
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 20:11   

Pepi, ale to normalny objaw? czy paranormalny? :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-10-10, 20:43   

beyer28 napisał/a:
Wydaje mi się, że gdyby to był łańcuch to raczej powinien jakiś ślad na pokrywie zostawić, a tam nie draśnięte :/


eej no to co Ci tam stuka? Odglos stukania lanucha jest bardzo specyficzny i latwo go odroznic od stukania np. popychacza czy zaworu...moze to nie napinacz??
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-10-11, 06:12   

może to wasz zaszokuje ale auta to jak ludzie
i z wiekiem człowieka coś strzyka boli ale żyje :)
Nie którzy to by chyba raczej chcieli ze starego zrobić nowe a tak się nie da
moim zdaniem jeśli problem jest chwilę słyszalny i tylko na zimnym
i sprawdzone jest że są jeszcze ślizgi
to ten typ tak ma po pewnym przebiegu jest to normalne zachowanie .
tylko przy paleniu rano nie wolno gazować !
Problem jest w wykonaniu tego wszystkiego po prostu jest babol
i trzeba się nauczyć z tym żyć
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-11, 11:35   

pepi , prawda , ale wydaje sie ze nasze auta w porownaniu z tymi nowszymi to niebo a ziemia, i beda jechac, a nowy stanie bo mu komputer zabroni dalej jechac, gazowac na zimnym to zabojstwo dla kazdego silnika, i takich rzeczy sie nie robi. czy to benzyna czy disel, kolo mnie mieszka gosc co ma fiata siena w benzynie i zima jak odpala go to odrazu po garach daje , mam ubaw bo w domu go slysze , tylko zastanawiam sie co w glowach takich ludzi siedzi , co oni sobie mysla tak gazujac,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.