Autor |
Wiadomość |
davidgti85
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 23 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2014-09-11, 18:07 [D3 03 3.7MPI
] Uszkodzony napinacz,nastawnik?
|
|
|
Witam
Nabyłem A8 D3 3.7 V8,samochód był Ciągle serwisowany,w niedługim czasie po zmianie oleju przez mnie ba Shell Ultra Extra 5W30,po dłuższym postoju odzywać się napinacz,nastawnik wałka prawej głowicy,przed wymianą oleju absolutnie tego objawu w ogóle nie było...Postanowiłem zmienić nastawnik na nowy kupiony w zamienniku z przyczyn finansowych:-( po jego wymianie wszystko się uspokoiło...po niespełna miesiącu zaczął znów chrobotać po dłuższym postoju tym razem nastawnik lewej głowicy...kończą mi się pomysły na te objawy,samochód ma przejechane 300.000 km i stary,zmieniany wcześniej nastawnik miał znikome ślady zużycia ślizgów...
Pytanie co mam z tym dalej począć,proszę o pomoc,sugestie w rozwiązaniu problemu,zmienić olej na np.Mobil 5W50? Czy jest to wina oleju?? |
_________________ I LOVE VAG |
Ostatnio zmieniony przez davidgti85 2014-09-13, 16:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-09-11, 18:15
|
|
|
Hm to tak jakby spalil Ci sie prawy zarnik xenonu. Wymienilbys jeden, a za tydzien dziwil sie ze padl Ci drugi. To te same czesci pracujace rownolegle i jak najbardziej zdrowym objawem jest ze padly razem. Takie rzeczy wymienia sie parami. Zamuenniki chinskie zbyt dlugo nie dzialaja poprawnie. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-18, 20:33 Re: Uszkodzony napinacz,nastawnik?
|
|
|
davidgti85 napisał/a: | stary,zmieniany wcześniej nastawnik miał znikome ślady zużycia ślizgów... |
to po co w ogóle było to ruszać... Jak po zdjęciu dekli nie ma żadnej patologii z łańcuchami i ślizgami to znając życie jeszcze długo byś na tym pojeździł |
|
|
|
|
davidgti85
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 23 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2014-09-20, 22:33 Re: Uszkodzony napinacz,nastawnik?
|
|
|
beyer28 Myślałem,że może puszcza ciśnienie...że tłoczek nie trzyma |
_________________ I LOVE VAG |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-21, 11:21
|
|
|
Witam!
A jaka masz pewnosc ze olej ktory wlales jes zgodny z deklarowanym?Czy przy wymianie zadales sobie odrobine trudu aby sprawdzic filtr oleju?A skad wiesz ze to nie zaworki w glowicy?
Stefan. |
|
|
|
|
davidgti85
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 23 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2014-09-21, 22:07
|
|
|
majkaistefan Auto było ciągle serwisowane,z tego co wiem to był poprzednio SHELL 5W30 i też taki zalałem SHELL ULTRA EXTRA 5W30 zgodnie ze specyfikacją ze strony Shella,założyłem nowy,oryginalny filtr oleju przy wymianie...cały cyrk zaczął się po wymianie oleju po około paru tygodniach,czyżby zły wlany olej??? |
_________________ I LOVE VAG |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-21, 23:07
|
|
|
Witam!
Czesci i akcesoria motoryzacyjne a w szczegolnosci oleje sa w ostatnim czasie bardzo chetnie podrabiane.Ryzyko w sumie zadne-Sam nie tak dawno kupilem "zestaw" SKF-u do rozrzadu o ktorym w SKF-ie nie wiedzieli.
Ja czesto wklad filtra rozbieram bo to prawdziwa kopalnia wiedzy o silniku.
Stefan. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-22, 05:06
|
|
|
ludzie olej to wam w głowie trzeba zmienić
przepraszam olej jest tylko olejem i aby był mokry to będzie ok
no tak audi a8 wymaga specjalnego oleju robionego na zamówienie
i najlepiej w aso zamawiać
bo inny olej uszkodzi motor ???!!!!
no tak SKF jest najlepszy i na pewno nie jest podrabiany bo to mała marka i nikt o niej nie słyszał
nikt nie podrabia tylko marek które są mało znane i nie drogie bo się nie opłaca
takie są realia |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-09-22, 09:45
|
|
|
Miałem kiedyś przypadek że po wymianie oleju silnik zaczął dymić i stukać po kilkuset km.
Najprawdopodobniej stary olej został spuszczony z silnika z jakimś motodoktorkiem.
Świeży olej już niestety tak nie uszczelniał.
Tak wyglądało spalanie oleju 1l/100km przy silniku 3cylindrowym
Zapieczone pierścienie olejowe, sprężanie na każdym garnuszku 16bar
https://www.youtube.com/watch?v=Jcrd5ml1pyg |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-23, 19:10
|
|
|
pepi napisał/a: | http://www.rc.fm/polityczne/eksploatowalam-auto-wygodnie.html
|
190 to prawie perpetum mobile gdyby dziś robili takie samochody to koncerny już dawno by zbankrutowały |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-23, 21:03
|
|
|
audi też takie było ale już poprawili ten błąd
robią bardziej ekologiczne auta które same się utylizują
A co do oleju jak by to napisać on nie zepsuje silnika a na pewno nie naprawi |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 20:15
|
|
|
Słaby olej silnika nie zepsuje, ale może znacznie skrócić jego żywotność... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-29, 21:04
|
|
|
pokaż mi słaby olej ???
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-30, 06:12
|
|
|
pepi napisał/a: | pokaż mi słaby olej ?? ?
|
Castrol made in poland? |
|
|
|
|
|