Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator  
Autor Wiadomość
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-08, 22:56   

FOSS napisał/a:
AMSTAFF napisał/a:
Nie dawał mi spokoju ten trójkącik od awaryjnych... dzisiaj trochę posiedziałem przy tym i u mnie on wygasza się nie regularnie w takim samym czasie... raz po 5 minutach, po 7 innym razem po 8 i 10 minutach. Jak wypiąłem bezpiecznik nr 5 po lewej stronie kierownicy to gaśnie tak jak u większości z Was ( 1 minuta). Wsiadłem do auta na tylną kanapę i się zamknąłem z centralnego... no i co odkryłem... a mianowicie w głośnikach słychać jak się ucho przystawi delikatny "szum morza" trwa to właśnie 5,7 do 10 minut po czym przestaje i równocześnie gaśnie trójkącik awaryjnych.

"Szum morza" czyli nagłośnienie pewnie nie usypia - może to wzmacniacz, one czasem padają <hmm> trza szukać


Miałem podobne objawy, sprawdziłem wszystkie urządzenia na światłowodach.
Problem był MMI, a raczej w jego sofcie.
Miałem soft 5570 spolszczony wersją 5150. Po zainstalowaniu wersji 5570 bez spolszczenia system prawidłowo funkcjonuje.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-11-08, 23:09   

colorado napisał/a:
Miałem podobne objawy, sprawdziłem wszystkie urządzenia na światłowodach.
Problem był MMI, a raczej w jego sofcie.
Miałem soft 5570 spolszczony wersją 5150. Po zainstalowaniu wersji 5570 bez spolszczenia system prawidłowo funkcjonuje.

Zawsze mówiłem, że większość spolszczenia to szit po którym ciągle są problemy - jak nie z odzyskiwaniem utraconych funkcji albo ukrywaniem tych których auto nie posiada to znowuż kodowanie większości sterowników od nowa (właśnie jedną taką D3 miałem kilka dni temu) a kończąc na szukaniu usterki której być może nie ma a generuje ją właśnie jakaś gó..niana nakładka na oryginalny soft :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2014-11-29, 09:33   

Panowie a powiedzcie mi jak zadbać o akumulator i elektronikę w aucie gdy stoi one nieużywane przez 4 tygodnie.
Wróciłem z pracy i niestety akumulator mam do wymiany. Rozładował się tak bardzo, że nawet prostownik go nie może ruszyć.
Tak na marginesie to też mam spolszczone menu i w piątek będę jechał na przywrócenie oryginalnego softu i poszukiwanie pożeracza prądu.
Pozdrawiam
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-11-29, 10:08   

tomdro666 napisał/a:
Panowie a powiedzcie mi jak zadbać o akumulator i elektronikę w aucie gdy stoi one nieużywane przez 4 tygodnie.

Kolego są takie specjalne prostowniki które delikatnie rozładowują a następnie doładowują aku.bez naszej ingerencji.
Tyle że te urządzenia są raczej do aut które stoją nie używane miesiącami.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-11-29, 11:24   

Aku miales padake skoro juz nie da sie naladowac, a auto niewatpliwie tez pozera prad.Moje audi czesto gesto stoi po 4-5 tygodni bez dotykania i pali od strzala.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2014-11-29, 11:37   

Jak kupowałem to sprzedawca zapewniał mnie, że akumulator jest nowy i była robiona jego adaptacja.
Cyrki z uciekającym prądem zaczęły się po wgraniu spolszczenia do MMI ale z powodu wyjazdu do pracy, temat nie był ogarnięty w 100%.
Po powrocie auto stoi martwe. Prostownik Bosch C7 nie jest w stanie go naładować.

Czy na takie 4 tygodniowe przerwy w użytkowaniu nie lepiej byłoby odłączać akumulator?
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-11-29, 11:52   

tomdro666 napisał/a:
Czy na takie 4 tygodniowe przerwy w użytkowaniu nie lepiej byłoby odłączać akumulator?


:/ :/ :/

Spróbuj :D , a elektronika da Ci do wiwatu za to :D
Po to kupowałes auto klasy premium by teraz robic akcje niczym z poloneza. Ja wolalbym to naprawic, bo nie jest to normalne, ze auto na przestrzeni kilku tygodni sie rozladowuje.
Po pierwsze wywal ten jez polski, nie wiem na co to jak w tym MMI nie ma co obslugiwac tak na prawde <tjaa>
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-29, 19:28   

tomdro666, ewidentnie coś Ci podkrada prąd z akumulatora. Musisz tylko dojść co to jest i to naprawić. Taniej wyjdzie niż zmiana akumulatora co 4 tygodnie.
Na początek naładuj akumulator i należało by sprawdzić jego kondycję. Jeśli jest ok to trzeba szukać problemu w aucie. A wiadomo nie od dziś że w D3 są problemy ze zjadaniem prądu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-11-29, 19:41   

Napisal ze akumulatora nie da sie naladowac.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2014-11-30, 08:19   

Dopiero na piątek jestem umówiony we Wrocławiu na sprawdzenie auta.
Czekam aż kurier dostarczy mi nowy akumulator Bosch.
W pierwszej kolejności wracam do oryginalnego softu i prawdopodobnie będzie dezaktywowany napęd DVD (pętla światłowodowa już kupiona) i telefon bo i tak z niego nie korzystam.

Czy gdy auto stoi tak długo to czy uruchomienie go raz w tygodniu i zostawienie, żeby chodził na biegu jałowym np. 30min coś da, czy więcej energii zostanie zużyte na rozruch?
_________________
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-11-30, 10:40   

Jesli cos jest zepsute to auto nie wytrzyma 2-3 dni. Jesli wszystko jest w porzadku to 1, 2, 3 czy 7 tygodni nic nie zmieni.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2014-11-30, 11:08   

Źle się wyraziłem: Jak temat elektroniki będzie już ogarnięty, to czy profilaktyczne uruchamianie go co tydzień na 30min. pomoże w podładowaniu akumulatora czy rozruch spowoduje większe zużycie niż da późniejsze doładowanie alternatorem?
_________________
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-11-30, 11:37   

tomdro666 napisał/a:
Źle się wyraziłem: Jak temat elektroniki będzie już ogarnięty, to czy profilaktyczne uruchamianie go co tydzień na 30min. pomoże w podładowaniu akumulatora czy rozruch spowoduje większe zużycie niż da późniejsze doładowanie alternatorem?

Jeśli auto masz garażowane i masz w garażu prąd (czytaj gniazdo elektryczne 230V) to można zrobić taki prosty patent. Wyprowadź sobie gniazdo elektryczne w bagażniku (np. na osłonie akumulatora) i podłącz je do klemy "+" oraz do tego specjalnego bolca do ładowania (to po to, aby ładowanie odbywało się przez układ sterujący energią). Gniazdo może być montażowe (np. takie) i będzie potrzebne tylko po to, aby podłączyć do niego niewielki zasilacz sieciowy (coś w tym stylu). Zasilacz dobierz tak, aby trzymał ponad 12V i dawał kilka mA prądu - tak aby właściwie podtrzymywał prąd albo troszkę doładowywał. Powinno wystarczyć. Patent nie poparty wielką teorią ale u wielu ludzi i nie tylko w A8 sprawdza się. Sam też czasami zimą tego korzystam.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
tomdro666 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2014-11-30, 12:09   

pebo napisał/a:
tomdro666 napisał/a:
Źle się wyraziłem: Jak temat elektroniki będzie już ogarnięty, to czy profilaktyczne uruchamianie go co tydzień na 30min. pomoże w podładowaniu akumulatora czy rozruch spowoduje większe zużycie niż da późniejsze doładowanie alternatorem?

Jeśli auto masz garażowane i masz w garażu prąd (czytaj gniazdo elektryczne 230V) to można zrobić taki prosty patent. Wyprowadź sobie gniazdo elektryczne w bagażniku (np. na osłonie akumulatora) i podłącz je do klemy "+" oraz do tego specjalnego bolca do ładowania (to po to, aby ładowanie odbywało się przez układ sterujący energią). Gniazdo może być montażowe (np. takie) i będzie potrzebne tylko po to, aby podłączyć do niego niewielki zasilacz sieciowy (coś w tym stylu). Zasilacz dobierz tak, aby trzymał ponad 12V i dawał kilka mA prądu - tak aby właściwie podtrzymywał prąd albo troszkę doładowywał. Powinno wystarczyć. Patent nie poparty wielką teorią ale u wielu ludzi i nie tylko w A8 sprawdza się. Sam też czasami zimą tego korzystam.



Czy auto w ten sposób może być podpięte przez 4 tygodnie non-stop?
Czy zasilacz ma być stabilizowany czy nie ?
Jaki prąd wyjściowy będzie lepszy 1000mA czy 500mA ?
Co będzie w przypadku jakiegoś przepięcia w sieci elektrycznej lub uszkodzenia samego zasilacza?
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2014-11-30, 13:08   

Ja kolego w innym aucie(omega 2.5 V6) mam przez caly rok podpiete cos takiego .Jako ze przez caly rok jestem za granica musialbym co rok zmieniac aku.A tak przyjezdzam odpinam prostownik i zona sobie smiga przez cale wakacje.Jest to prostownik ktory po naladowaniu aku.caly czas podtrzymuje prad zeby sie nie rozladowal. ;)
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.