Autor |
Wiadomość |
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-08, 22:56
|
|
|
FOSS napisał/a: | AMSTAFF napisał/a: | Nie dawał mi spokoju ten trójkącik od awaryjnych... dzisiaj trochę posiedziałem przy tym i u mnie on wygasza się nie regularnie w takim samym czasie... raz po 5 minutach, po 7 innym razem po 8 i 10 minutach. Jak wypiąłem bezpiecznik nr 5 po lewej stronie kierownicy to gaśnie tak jak u większości z Was ( 1 minuta). Wsiadłem do auta na tylną kanapę i się zamknąłem z centralnego... no i co odkryłem... a mianowicie w głośnikach słychać jak się ucho przystawi delikatny "szum morza" trwa to właśnie 5,7 do 10 minut po czym przestaje i równocześnie gaśnie trójkącik awaryjnych. |
"Szum morza" czyli nagłośnienie pewnie nie usypia - może to wzmacniacz, one czasem padają trza szukać |
Miałem podobne objawy, sprawdziłem wszystkie urządzenia na światłowodach.
Problem był MMI, a raczej w jego sofcie.
Miałem soft 5570 spolszczony wersją 5150. Po zainstalowaniu wersji 5570 bez spolszczenia system prawidłowo funkcjonuje. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-08, 23:09
|
|
|
colorado napisał/a: | Miałem podobne objawy, sprawdziłem wszystkie urządzenia na światłowodach.
Problem był MMI, a raczej w jego sofcie.
Miałem soft 5570 spolszczony wersją 5150. Po zainstalowaniu wersji 5570 bez spolszczenia system prawidłowo funkcjonuje. |
Zawsze mówiłem, że większość spolszczenia to szit po którym ciągle są problemy - jak nie z odzyskiwaniem utraconych funkcji albo ukrywaniem tych których auto nie posiada to znowuż kodowanie większości sterowników od nowa (właśnie jedną taką D3 miałem kilka dni temu) a kończąc na szukaniu usterki której być może nie ma a generuje ją właśnie jakaś gó..niana nakładka na oryginalny soft |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2014-11-29, 09:33
|
|
|
Panowie a powiedzcie mi jak zadbać o akumulator i elektronikę w aucie gdy stoi one nieużywane przez 4 tygodnie.
Wróciłem z pracy i niestety akumulator mam do wymiany. Rozładował się tak bardzo, że nawet prostownik go nie może ruszyć.
Tak na marginesie to też mam spolszczone menu i w piątek będę jechał na przywrócenie oryginalnego softu i poszukiwanie pożeracza prądu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-11-29, 10:08
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | Panowie a powiedzcie mi jak zadbać o akumulator i elektronikę w aucie gdy stoi one nieużywane przez 4 tygodnie. |
Kolego są takie specjalne prostowniki które delikatnie rozładowują a następnie doładowują aku.bez naszej ingerencji.
Tyle że te urządzenia są raczej do aut które stoją nie używane miesiącami. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2014-11-29, 11:37
|
|
|
Jak kupowałem to sprzedawca zapewniał mnie, że akumulator jest nowy i była robiona jego adaptacja.
Cyrki z uciekającym prądem zaczęły się po wgraniu spolszczenia do MMI ale z powodu wyjazdu do pracy, temat nie był ogarnięty w 100%.
Po powrocie auto stoi martwe. Prostownik Bosch C7 nie jest w stanie go naładować.
Czy na takie 4 tygodniowe przerwy w użytkowaniu nie lepiej byłoby odłączać akumulator? |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-11-29, 11:52
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | Czy na takie 4 tygodniowe przerwy w użytkowaniu nie lepiej byłoby odłączać akumulator? |
Spróbuj , a elektronika da Ci do wiwatu za to
Po to kupowałes auto klasy premium by teraz robic akcje niczym z poloneza. Ja wolalbym to naprawic, bo nie jest to normalne, ze auto na przestrzeni kilku tygodni sie rozladowuje.
Po pierwsze wywal ten jez polski, nie wiem na co to jak w tym MMI nie ma co obslugiwac tak na prawde <tjaa> |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-29, 19:28
|
|
|
tomdro666, ewidentnie coś Ci podkrada prąd z akumulatora. Musisz tylko dojść co to jest i to naprawić. Taniej wyjdzie niż zmiana akumulatora co 4 tygodnie.
Na początek naładuj akumulator i należało by sprawdzić jego kondycję. Jeśli jest ok to trzeba szukać problemu w aucie. A wiadomo nie od dziś że w D3 są problemy ze zjadaniem prądu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2014-11-30, 08:19
|
|
|
Dopiero na piątek jestem umówiony we Wrocławiu na sprawdzenie auta.
Czekam aż kurier dostarczy mi nowy akumulator Bosch.
W pierwszej kolejności wracam do oryginalnego softu i prawdopodobnie będzie dezaktywowany napęd DVD (pętla światłowodowa już kupiona) i telefon bo i tak z niego nie korzystam.
Czy gdy auto stoi tak długo to czy uruchomienie go raz w tygodniu i zostawienie, żeby chodził na biegu jałowym np. 30min coś da, czy więcej energii zostanie zużyte na rozruch? |
_________________ Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2014-11-30, 11:08
|
|
|
Źle się wyraziłem: Jak temat elektroniki będzie już ogarnięty, to czy profilaktyczne uruchamianie go co tydzień na 30min. pomoże w podładowaniu akumulatora czy rozruch spowoduje większe zużycie niż da późniejsze doładowanie alternatorem? |
_________________ Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-30, 11:37
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | Źle się wyraziłem: Jak temat elektroniki będzie już ogarnięty, to czy profilaktyczne uruchamianie go co tydzień na 30min. pomoże w podładowaniu akumulatora czy rozruch spowoduje większe zużycie niż da późniejsze doładowanie alternatorem? |
Jeśli auto masz garażowane i masz w garażu prąd (czytaj gniazdo elektryczne 230V) to można zrobić taki prosty patent. Wyprowadź sobie gniazdo elektryczne w bagażniku (np. na osłonie akumulatora) i podłącz je do klemy "+" oraz do tego specjalnego bolca do ładowania (to po to, aby ładowanie odbywało się przez układ sterujący energią). Gniazdo może być montażowe (np. takie) i będzie potrzebne tylko po to, aby podłączyć do niego niewielki zasilacz sieciowy (coś w tym stylu). Zasilacz dobierz tak, aby trzymał ponad 12V i dawał kilka mA prądu - tak aby właściwie podtrzymywał prąd albo troszkę doładowywał. Powinno wystarczyć. Patent nie poparty wielką teorią ale u wielu ludzi i nie tylko w A8 sprawdza się. Sam też czasami zimą tego korzystam. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2014-11-30, 12:09
|
|
|
pebo napisał/a: | tomdro666 napisał/a: | Źle się wyraziłem: Jak temat elektroniki będzie już ogarnięty, to czy profilaktyczne uruchamianie go co tydzień na 30min. pomoże w podładowaniu akumulatora czy rozruch spowoduje większe zużycie niż da późniejsze doładowanie alternatorem? |
Jeśli auto masz garażowane i masz w garażu prąd (czytaj gniazdo elektryczne 230V) to można zrobić taki prosty patent. Wyprowadź sobie gniazdo elektryczne w bagażniku (np. na osłonie akumulatora) i podłącz je do klemy "+" oraz do tego specjalnego bolca do ładowania (to po to, aby ładowanie odbywało się przez układ sterujący energią). Gniazdo może być montażowe (np. takie) i będzie potrzebne tylko po to, aby podłączyć do niego niewielki zasilacz sieciowy (coś w tym stylu). Zasilacz dobierz tak, aby trzymał ponad 12V i dawał kilka mA prądu - tak aby właściwie podtrzymywał prąd albo troszkę doładowywał. Powinno wystarczyć. Patent nie poparty wielką teorią ale u wielu ludzi i nie tylko w A8 sprawdza się. Sam też czasami zimą tego korzystam. |
Czy auto w ten sposób może być podpięte przez 4 tygodnie non-stop?
Czy zasilacz ma być stabilizowany czy nie ?
Jaki prąd wyjściowy będzie lepszy 1000mA czy 500mA ?
Co będzie w przypadku jakiegoś przepięcia w sieci elektrycznej lub uszkodzenia samego zasilacza? |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2014-11-30, 13:08
|
|
|
Ja kolego w innym aucie(omega 2.5 V6) mam przez caly rok podpiete cos takiego .Jako ze przez caly rok jestem za granica musialbym co rok zmieniac aku.A tak przyjezdzam odpinam prostownik i zona sobie smiga przez cale wakacje.Jest to prostownik ktory po naladowaniu aku.caly czas podtrzymuje prad zeby sie nie rozladowal. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|