Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator  
Autor Wiadomość
marek1664 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-24, 09:48   

z MMI nic nie robiłem, do czasu rozładowania AKU wszystko pieknie smigało nic sie nie działo, problem pojawił sie po tym jak aku padło, dodam że nie zawsze spada pobór do 2 dziś np stało na 8A dopiero po wyjęciu bezpiecznika nr 13 10A od Telefonu spadło do 2A ale niżej mimo wszystko nie chce spaść Podmieniałem Aku na 2 sprawne na pewno i to samo, z Modułem zarządzania energią moge normalnie się połączyć. Na desce delikatnie jarzy sie włącznik od awaryjnych i co jakiś czas miga przełącznik od hamulca ręcznego... nie mam możliwości przejścia do tego zielonego Menu żeby sprawdzić timery uśpień, Muszę je odblokować, czy wgl jest możliwośc żeby to się jakoś rozkodowało czy coś?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-24, 10:07   

Myślę, że padł moduł zarządzania energią i nie usypia poprawnie sterowników. Tak to trochę wygląda.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marek1664 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-24, 11:39   

kupiłem 2 moduł jutro zobaczę jak włożę do autka ;) dam znac, Jeśli jednak ktoś miał taką sytuację i jak jak i rozwiązał to czekam na info ;)
 
 
st@rost 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-24, 18:44   

<nie> <onie> No i mnie dopadło... trojkat awayjnych + podświetlanie sterowania MMI/skrzyni swieci po zamknieciu auta jakies 75sec, potem gasnie na 30 sec, zalacza się na 75sec i tak w kolo... Aku potrafi się rozladowac do zera w noc, czasem w kilka h.

Auto oddalem do ASO na kalibracje ACC, przy okazji kazałem im zlecic naprawę tego problemu. Jak sam zaznaczyli "może nam się nie udac...". Jutro mam dostać liste c wykluczyli... ;/

Problem dla mnie dość spory, jezdze dużo autem do Niemiec do pracy, jak mi tak padnie calkiem aku to nie wiem co zrobie ;/

A8 D3 to piekna maszyna ale zaczyna mnie nieco draznic. Miałem Saaba 9-3, auto młodsze o 3 lata, wiadomo ze nie tak skomplikowane elektrycznie ale jednak nowoczesny samochod. Zrobiem nim 100tys km, auto w ogole 250tys km i problemów... ZERO. Tutaj od zakupu tj przez 20tys km ciagle cos... <niechce>
 
 
marek1664 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 07:23   

no i niestety wymieniłem moduł akumulatora wczoraj wieczorem pokazało mi aku na 100% po jakimś czasie pracy silnika, Pobór sprawdzałem niestety nie spadł jarzy się przycisk od awaryjnych przycisk blokady szyb na drzwiach kierowcy, aku rano już było martwe Pobór jak sprawdzałem utrzymywał sie na pewno przez dobre 10 min na poziomie 7-8A więc dosyć dużo...
Komputer pokazuje pojemność aku na jakieś 54AH może to wina aku, dodam że 100% aku osiągnęło dosyć szybko po wymianie modułu nowy pokazywał 20% do 90% wzrosło może w ciągu 30 minut pracy silnika...
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-25, 07:47   

Może masz źle zakodowany aku? Najprościej to po koleji wyciągać bezpieczniki i zobaczyć kiedy ustanie a potem sprawdzić co odłączyłeś. Jeśli jest możliwość to zrobić temu elementowi update a jak nie to spróbować wymienić. Można tez jechac do ASO, bo ktoś tu pisał, że w VAS mają procedurę łatwą to znalezienia co się nie usypia :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marek1664 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 07:58   

wyciągałęm bezpieczniki jak wyjmę bezpiecznik od telefonu nr 13 po lewej stronie pobór spada, wiec wygląda jakby mmi nie usypiało się albo jakiś element? Akunie było adaptowane dziś własnie mam to zrobić co nie zmienia faktu że chyba coś nie usypia się
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-25, 08:11   

Jeśli ma identyczne parametry jak wcześniejszy to nie powinno mieć wpływu, ale jeśli jest inny to może. Można spróbować zrobić update telefonu, tylko teraz nie pamiętam na której płycie był ostatni update do telefonu. Trzeba by poszukać. A jak nie to w grę wchodzi wymiana sterownika lub demontaż telefonu.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marek1664 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 08:16   

tylko z tego co się orientuję najpierw należało by najpierw telefon wypiąć z układu i zapętliść swiatłowód bo jeśli wypniemy jedno urządzenie z petli to automatycznie wszystkie przestają działać więc raczej nie ma pewności że to światłowód, parametry troszkę się zmieniły ale nie znacznie, poprzedni moduł na pewno źłe odczytywał parametry aku.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-25, 08:40   

No wiadomo, przy demontażu na pewno trzeba pętle zamknąć. Przy pozostałych rozwiązaniach nie trzeba.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marek1664 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 08:56   

będę patrzył dzięki za pomoc ;)
 
 
Conrad 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-26, 19:16   

mkbewe napisał/a:
ale żeby 1 sterownik zjadał aku do zera w pare min ?? to musi mieć jakieś zwarcie czy coś takiego, innego wyjścia nie widzę.
Trójkącik od awaryjnych mi gaśnie.

Dziś sprawdzę aku i jak się uda połączenia na alternatorze


Nie wiem czy juz rozwiazales problem czy nie, ale moze pomoge, mialem to samo nieraz samochod stal tydzien w garazu i caly czas100% aku pokazywalo a nieraz przejdzka na zakupy 30minut w hipermakecie i 10% naczytalem sie duzo o o nieusypiajacy sterownikach i wkoncu znalazlem speca od tego zostawilem auto u niego, gosc zadzwonil po kilku godzinach nie pamietam bo bylem w robocie i mowie ze wedlug niego wszystko jest ok z usypianem sterownikow, ale akumulator jest juz do dupy, mowie mu ze akumulator ma 2 lata, oj na to ze takie teraz robia wlasnie dodam ze byla to varta, tak czy inaczej kupilem akumulator jeszcze tego samego dnia gosc go zakodowal i problem zniknal. Pozdrawiam
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2016-03-26, 19:30   

Conrad napisał/a:
ale akumulator jest juz do dupy, mowie mu ze akumulator ma 2 lata, oj na to ze takie teraz robia wlasnie dodam ze byla to varta, tak czy inaczej kupilem akumulator jeszcze tego samego dnia gosc go zakodowal i problem zniknal. Pozdrawiam

Kolego jaki aku.kupiłeś teraz?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-03-28, 19:58   

Wiele problemów można rozwiązać ponownym kodowaniem akumulatora w module.

Od tego trzeba zacząć.

61 - Battery Regulator

Dla Varty 110Ah

Parametry:

4E0915105D
0409536083
varta 110/920

Parametry powyżej zaczerpnięte z innego posta (nie pamiętam czyjego) ale dla varty są OK.

Później sprawdzamy napięcie ładowania na akumulatorze (mierzymy na klemach).

Po tym można myśleć dalej co się dzieje z systemem zasilania.

Oczywiście czytamy kody błędów. Patrzymy czy sterowniki mają w błędach problemy
z komunikacją z modułem zarządzania energią... itd.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
st@rost 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-29, 19:04   

Apropos rozładowywania, miałem podobnie jak koledzy wyżej, np. po 12h w nocy do 10% ze 100% lub w skrajnych przypadkach w godzine ze 100% do 10%, auto ledwo odpalalo.

Sprawdzilem, po zamknieciu auta swiecil się trojkat awaryjnych + podświetlenie MMI i skrzyni przez 75 sec, potem 30 sec wylaczone, znowu 75sec i tak wkolo.

Akurat auto było w ASO Audi, zleciłem poszukiwania usterki. O dziwo... elektronik znalazł. <chura> Niestety tylko przyczyne a nie zrodlo <blee> Aha aku dobry, 12,65.

Okazalo się, ze auto po zamknieciu keyless szuka kluczyka i pobiera prad do ok 2A. I tak caly czas. Zdekodowali mi keyless, odpalam ze stacyjki + zamykam z pilota, pobor pradu spadal do 0,04A. Elektronik polecil szukac w klamkach...

Ktos cos przerabial w tym temacie? Jedna klamke wymieniałem ok 3mce temu, ale kłopotu nie było... będzie miał Marek zabawe.... <chura>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.