Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-05, 20:35
|
|
|
Ustaliłem, że przewód prądowy od alternatora biegnie przy prawej podłużnicy i wchodzi do kabiny w okolicy zbiorniczka spryskiwacza (za schowkiem). Tam też w przewód wbiłem igłę i zmierzyłem napięcie 14,35V, czyli tylko o 0,15V mniej niż na alternatorze. Gdyby tyle było na akumulatorze, skakałbym z zachwytu.
Ale o ile do kabiny wchodzi 14,35V, to w bagażniku do akumulatora trafia już tylko 13,3V (przy pełnym obciążeniu). Podpowie ktoś gdzie ten kabel leci i co tam się może dziać? Czy dostanę się do niego po zdemontowaniu schowka? I czy w kabinie jest jakieś połączenie galwaniczne które może korodować i w efekcie powodować takie problemy? |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2016-12-05, 20:54
|
|
|
Z tego co mi się wydaje, to kabel idzie bezpośrednio z alternatora do aku i nie jest nigdzie łączony. Fakt spadku napięcia może powodować kiepskie połączenie (zaśniedziałe styki) lub uszkodzenie samego kabla. Dodatkowo sama długość przewodu zasilającego ma wpływ na delikatny spadek napięcia.
Sprawdzałeś wszystkie masy? Może któraś jest luźna lub zaśniedziała? |
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-05, 21:28
|
|
|
Sprawdziłem i czyściłem wszystkie klemy/oczka do których miałem dostęp, tj.
- masowe i prądowe w bagażniku
- prądowy przy alternatorze
- masowy na podłużnicy
Coś istotnego pominąłem? Nie dotykałem masy przykręconej do skrzyni biegów, bo nie mogę tam włożyć ręki ani żadnego klucza. Ale teoretycznie wygląda dobrze.
Nie ruszałem też przewodów przy rozruszniku, bo wydaje się to niewykonalne, ponadto połączenie alternator-akumulator chyba nawet nie przechodzi przez rozrusznik. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
theszakal
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 13 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-01-08, 15:32
|
|
|
U mnie pojawił się problem z niegasnącym podświetlaniem biegów, przycisków start, stop engine i przycisku od świateł awaryjnych, napęd DVD też ciągle działa. Po jednej nocy akumulator martwy. Wiem, że kilku kolegów miało podobne objawy, czy rozwiązaliście ten problem? Jaka była przyczyna? Od czego zacząć? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-30, 11:32
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | w VASIE jest piękna procedura która dokładnie powie które urządzenie sie nie usypia i pobiera prąd
Trwa ok 30 minut i wszystko jest jasne |
Szukac tego w gatewyu czy w zarządzaniu energią?
[ Dodano: 2017-01-30, 18:42 ]
Czy ktos z kolegów z 4.2TDI mógłby zmierzyć prąd pobierany przez auto
na włączonej stacyjce ze wszystkim co się da wyłączonym?
Mam na myśli światła, obie klimy, grzanie foteli, kierownica, MMI. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pogi1986
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 207 Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:20
|
|
|
Problem z nie gasnącym trójkątem i podświetleniem biegów przechodziłem i jest opisany kilka postów wcześniej . Na szczęście u mnie polegał on tylko na przestawionym timerze w zielonym menu 1 przestawił sie na 0 moze spróbuj na poczatek tam zajrzeć |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:56
|
|
|
maciu napisał/a: |
Czy ktos z kolegów z 4.2TDI mógłby zmierzyć prąd pobierany przez auto
na włączonej stacyjce ze wszystkim co się da wyłączonym?
Mam na myśli światła, obie klimy, grzanie foteli, kierownica, MMI. |
O ile pamiętam to u mnie było to gdzieś w okolicach 16-22A. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-30, 21:10
|
|
|
pogi1986 napisał/a: | Problem z nie gasnącym trójkątem i podświetleniem biegów przechodziłem i jest opisany kilka postów wcześniej . Na szczęście u mnie polegał on tylko na przestawionym timerze w zielonym menu 1 przestawił sie na 0 moze spróbuj na poczatek tam zajrzeć |
to nie to, tam wszystko mi gasnie, chodziło o pomiar na włączonym zapłonie
byku napisał/a: | maciu napisał/a: |
Czy ktos z kolegów z 4.2TDI mógłby zmierzyć prąd pobierany przez auto
na włączonej stacyjce ze wszystkim co się da wyłączonym?
Mam na myśli światła, obie klimy, grzanie foteli, kierownica, MMI. |
O ile pamiętam to u mnie było to gdzieś w okolicach 16-22A. |
właśnie tyle mniej więcej mam
no i to jest zagadka, co tyle żre.... wyciągnąłem chyba wszystkie bezpieczniki
i dalej było prawie 20a.... paranoja, 20A na pusto, dołożymy to co normalnie
po zapłonie jest odpalone to się robi ~25-28
nic dziwnego że te akumulatory padają dosyć szybko...
szukam co tyle żre może uda się znaleźć... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-01-30, 21:21
|
|
|
Sporo, ale ten typ tak ma. Poza rzeczami oczywistymi prąd ciągną chociażby wszystkie urządzenia podpięte do magistrali MOST, świece żarowe, a nawet głupie żarówki (wystarczą otwarte drzwi, bagażnik, oświetlenie w kabinie - a 1 żarówka to 0.5A).
Akumulatory padają owszem, ale tylko jeśli ktoś ma uwalone ładowanie. Mając sprawne ładowanie zapomnisz, że w ogóle masz coś takiego jak akumulator. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-30, 23:33
|
|
|
byku napisał/a: | Sprawdziłem i czyściłem wszystkie klemy/oczka do których miałem dostęp, tj.
- masowe i prądowe w bagażniku
- prądowy przy alternatorze
- masowy na podłużnicy
Coś istotnego pominąłem? |
tak jak pisałem gdzie indziej, na słupku A po stronie pasażera jest łączenie tego głównego
kabla plusowego wbij się tam z pomiarem i daj znać czy czyszczenie tam pomogło
zdejmujesz plastik z progu odchylasz wykładzinę nieco i już widać, są jeszcze dwie nakrętki
i zejdzie mała osłonka i będzie widać łączenie
odczepy po 60A są na wentylatory chłodnicy
drago_o napisał/a: | Jest łączony przy samym aku jakimś odłącznikiem przeciążeniowym chyba. |
nie, od alternatora i rozrusznika idzie jeden - mając po drodze przerywacz pirotechniczny
przy samym akku wchodzi na klemę
ten drugi kabel plus z klemy co idzie za silnik zamykania klapy to jest zasilanie
całego auta (za wyjątkiem wentylatorów chłodnicy i rozrusznika)
byku napisał/a: | Sporo, ale ten typ tak ma. Poza rzeczami oczywistymi prąd ciągną chociażby wszystkie urządzenia podpięte do magistrali MOST, świece żarowe, a nawet głupie żarówki (wystarczą otwarte drzwi, bagażnik, oświetlenie w kabinie - a 1 żarówka to 0.5A).
Akumulatory padają owszem, ale tylko jeśli ktoś ma uwalone ładowanie. Mając sprawne ładowanie zapomnisz, że w ogóle masz coś takiego jak akumulator. |
próbowałem liczyć i na powyłączanym wszystkim co się da do 20A jeszcze było daleko...
sam spróbuj po za tym jak pisałem w innym wątku wyciągałem bezpieczniki
i żaden nie spowodował obniżenia znaczącego...
może trzeba wyciągnąć wszystkie.... spróbujemy popatrzę jeszcze jutro na schematy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-05, 00:10
|
|
|
Dzięki @maciu, już wcześniej miałem względnie dobre ładowanie, ale teraz po wyczyszczeniu połączenia na słupku może być tylko lepiej.
Co do Twojego problemu z poborem prądu (chyba że już go rozwiazałeś?) to tak mi przyszło na myśl, że jeśli mierzyłeś cęgami, to może były nieodpowiednio skalibrowane? Na moim amperomierzu ruch pokrętłem kalibracji powoduje rozstrzał +/- 10 amperów. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-06, 14:52
|
|
|
to jest przystawka cęgowa więc do pracy potrzebuje zewnetrznego voltomierza
po połączeniu jest guzik do zerowania
co do samego zarcia pradu to dalej szukam, na pewno mam problem z kessy bo czasami
jak zamkne auto to potrafi sie zaraz otworzyc... wiec zamykam i szybko uciekam
[ Dodano: 2017-02-17, 21:24 ]
byku wyczysciles wszystko łącznie z tym na słupku A? jakie napięcie na akku? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-18, 16:36
|
|
|
Tak, wyczyściłem dokładnie chyba wszystko co się dało (oprócz okolic rozrusznika, do którego nawet nie wiem jak się dostać).
Co do napięcia na aku: między 13.6-14.4V, co ciekawe im niższe obciążenie, tym niższe napięcie ładowania (spodziewałem się odwrotnej sytuacji). Coś mi świta, że alternator chyba może wyprodukować dwa różne napięcia w zależności od obciążenia i stąd takie zachowanie.
Generalnie pokonuję bardzo krótkie odległości (3-4 km rano i tyle samo wieczorem) i nie narzekam na problemy z prądem. Z tego powodu jednak nie mogę używać regularnie ogrzewania postojowego - świeca żarowa żre więcej prądu niż alternator jest w stanie doładować w tak krótkim czasie, więc grzejąc 3 dni pod rząd, poziom aku na MMI spada do 10%. |
|
|
|
|
|