Autor |
Wiadomość |
Tupac
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: Audi D3
Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 63 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2013-11-18, 22:23
|
|
|
Apophis, oczywiście odłączenie "słownik" w telefonie hehe
123mielony, w 15 minut nie po 3 dnich miałem 5 % od czasu odłączenia telefonu 12 km miejskiej jazdy bateria 100 i tak sie utrzymuje |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-11-18, 22:54
|
|
|
Kamil napisał/a: | oczywiście odłączenie |
Co masz na myśli pisząc odłączenie,wyjęcie słuchawki czy wciśnięcie jakiegoś guzika czy po prostu coś nie łączyło i wystarczyło docisnąć? |
|
|
|
|
|
|
|
Tupac
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: Audi D3
Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 63 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2013-11-18, 23:25
|
|
|
U mnie np nie dało się go wyłączyć jak był w stacji dokującej wystarczy go wyjąć i wyłączyć przyciskiem |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-11-18, 23:55
|
|
|
Dzięki Kamil jutro popróbuję może i u mnie winowajcą jest telefon. |
|
|
|
|
|
|
|
Tupac
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: Audi D3
Dołączył: 23 Paź 2013 Posty: 63 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2013-11-19, 07:22
|
|
|
Jedynie dziwi mnie to twoje 15 min strasznie szybko jak na taki niemały aku, a zastanawialem sie jeszcze gdyby wyciągać poszczególne bespieczniki od osprzetu np. Tuner itp ? może wtedy wykluczy sie pewne elementy, napewno i wzmacniacz ma bespiecznik |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-19, 12:33
|
|
|
Kamil napisał/a: | Jedynie dziwi mnie to twoje 15 min strasznie szybko jak na taki niemały aku, a zastanawialem sie jeszcze gdyby wyciągać poszczególne bespieczniki od osprzetu np. Tuner itp ? może wtedy wykluczy sie pewne elementy, napewno i wzmacniacz ma bespiecznik |
W D3 tego tak się nie robi bo sporo sterowników czyli te które są powiązane z MMI i nagłośnieniem ma nie tylko połaczenie stricte elektryczne ale mają jeszcze przesył danych po światłowodach. Odłączenie zasilania jednego z tych urządzeń powoduje rozłączenie obiegu światłowodem a więc i wyłączenie MMI i wszystkich pozostałych urządzeń.
W D3 oprócz tego, że odłączasz wtyczkę elektryczną z urządzenia to odpinasz jeszcze wtyczkę ze światłowodem w którą musisz wpiąć pętlę światłowodową. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
shakal
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 147 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2013-11-21, 10:38
|
|
|
problem dotknal i mnie niestety. w zielonym menu poprzestawialem wszystkie ustawienia na minimum ale pomoglo tylko na chwile.
potrafi zrobic taki psikus ze po jezdzie zamykam auto i do kolejnego otwarcia/ jazdy jest ok. problem pojawia sie jesli np w miedzyczasie otworze auto na chwile bez odpalania lub rusze klape bagaznika. w innych przypadkach bateria trzyma.
dodam ze potrafi rozladowac baterie do 10% w 10 minut wiec pobor pradu musi byc straszny.
vagina pokazuje jedynie blad pradu spoczynkowego i tyle
pozdrawiam |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-11-21, 13:35
|
|
|
Dodatkowo trzeba takze bezwzględnie wywalić urządzenie z getwaya po zapętleniu światłowodowu inaczej system będzie cały czas żarł prąc i szukał urządzenia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-21, 14:28
|
|
|
shakal12 napisał/a: | dodam ze potrafi rozladowac baterie do 10% w 10 minut wiec pobor pradu musi byc straszny. |
Nie zawsze "stan baterii 10%" = duży pobór prądu spoczynkowego.
Tym bardziej, jeżeli po nocy, czy dłuższym staniu oprócz objawu w stylu "stan baterii 10%" nie masz żadnych żadnych problemów z odpalaniem.
Jak masz VAG'a to zerknij w sterownik zarządzania energią w bloki pomiarowe...... szczególnie wtedy kiedy "stan baterii 10%" i kiedy odpalisz auto.
Mam tu właśnie jedną D3 u siebie i po zgłębieu tematu i odpięciu kilku podejrzanych elementów układu wszystko wskazuje na uwalony sterownik zarządzania energią.
Robiłem już próby z przełożonym z mojego auta i testy wypadły pomyślnie a że przed chwilą kurier przywiózł sterownik więc idę go podpinać + wszystko to co odpiąłem i zobaczymy co dalej.
shakal12 napisał/a: | vagina pokazuje jedynie blad pradu spoczynkowego i tyle |
No jak widzi "stan baterii 10%" to to oczywiście jest całkiem normalne. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-11-21, 14:35
|
|
|
Czy ten sterownik po zmianie trzeba kodować ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
shakal
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 147 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2013-11-21, 15:18
|
|
|
tego sterownika sie nie koduje
FOSS - daj znac czy pomoglo - w poprzedniej maszynie nie przynioslo to rezultatu niestety.
pozdrawiam |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-11-21, 16:06
|
|
|
Zmieniłem ten sterownik już dawno i też nie pomogło . Vas mi pokazuje że alternator za słabo ładuje , jak się dostanę do domu to zmieniam profilaktycznie alternator ( dostałem dobry i sprawdzony ) zobaczymy czy coś to da. Robię raczej długie trasy to nie mam problemów ale jak przejadę kilka razy krótkie odcinki i otwieranie bagażnika z tym połączę to pokazuje 10% . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-22, 02:24
|
|
|
shakal12 napisał/a: | tego sterownika sie nie koduje |
Sorry ale jestem innego zdania.
Moim zdaniem sterownik po zmianie należy zakodować.... a dokładniej mówiąc zakodować w nim swój akumulator.
Teoretycznie, tak zgodnie ze sztuką, kodowania należałoby dokonać wtedy kiedy akumulator fizycznie jest naładowany na 100%
Dzięki powyższemu informujemy sterownik o tym jaki mamy akumulator w aucie i on zawiaduje dalszym trybem ładowania.
Nasz alternator jest sterowany poniekąd właśnie tym sterownikiem więc kiedy aku jest widziany jako 100% to alternator zaprzestaje ładowania.
Z drugiej jednak strony jakiś czas po zmianie aku na nowy też miałem go nie zakodowanego w sterowniku i jakoś to wszystko działało.
Kupiłem nowy VARTA ale nie było wklejki z numerami a że wszystko chodziło to sobie odpuściłem.
Ale przy okazji naprawy tego auta co teraz u mnie stoi zakodowałem również swój aku i sprawdzę czy będzie jakaś różnica ;-)
shakal12 napisał/a: | FOSS - daj znac czy pomoglo - w poprzedniej maszynie nie przynioslo to rezultatu niestety. |
Pierwsze wrażenia są obiecujące - wskaźnik aku zachowuje się poprawnie.
Wszystko będzie wiadomo rano bo podłączyłem wszystkie odpięte wcześniej komponenty. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
shakal
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 147 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2013-11-22, 09:00
|
|
|
No tak kodujesz aku a nie sam sterownik.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-22, 10:34
|
|
|
Myślę że temat uzdrowiony.
Po nocnym postoju pod chmurką (łącznie 18h na uzbrojonym alarmie) z wszystkimi elementami podpiętymi na gotowo Aku 100%
Odpalił bez zająknięcia i wszytko gra i buczy.
Później jeszcze jakieś 20min podpięty pod VCDS z włączonym zapłonem (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) i nic się nie wysypało.
Dopiero po tych 20 minutach wykrzyczał prośbę o uruchomienie auta i Aku spadło na 90%.
Po następnych 8-10 minutach od uruchomienia (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) na postoju i wyłącznie na wolnych obrotach Aku powróciło na 100% co przy postoju i wolnych obrotach wydaje mi się raczej poprawne ;-)
Myślę, że na tym etapie jest OK.
Zobaczymy jak będzie później w codziennym użytkowaniu bo zmieniarka CD nie działa ale raczej to problem sam w sobie z nią nie mający jednak wpływu na prąd. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|