Autor |
Wiadomość |
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-09-21, 10:10
|
|
|
jako że musze się umówić do serwisu na przegląd instalacji od parktronica to od razu spytam się o update softu w skrzyni oraz reset wartości wyuczonych zobacze jak to będzie wyglądać ze strony serwisu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-21, 12:01
|
|
|
mdamian napisał/a: | hehe to te skrzynie po 160Kkm remoncik skrzyni :shock: :shock: |
mdamian, o których skrzyniach właściwie mówisz? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-21, 13:13
|
|
|
Niby tak jest napisane w tym artykule, ale w sumie nie wiem skąd pochodzi taka informacja.
W oficjalnych materiałach z ZF widzę coś takiego:
Cytat: | [...]
Maintenance recommendations ZF automatic transmissions
5-, 6- and 8-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:
ZF 5-, 6- and 8-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils.
Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating conditions, such as:
- frequent highway driving in top speed range,
- offensive, sporty driving style,
- frequent trailer operation,
being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or 8 years, depending on the load.
In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications. |
Swoją drogą, jak kupowałem samochód to w ASO mi dwóch niezależnych mechaników powiedziało, że zalecają wymianę oleju co 80 kkm bez informacji o żadnych dodatkowych warunkach.
Nota bene, moja skrzynia ma wg licznika przejechane prawie 300 kkm i nie tylko nie miała remontu, ale jestem gotów się założyć że nawet oleju nie miała zmienionego (planuję wkrótce, więc okaże się po dacie produkcji filtra).
Oczywiście różnie może się sytuacja rozwinąć, ale jak na razie szczęśliwie nic jej nie dolega. :-) |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-21, 16:29
|
|
|
Ciekawe - rozumiem, że mówisz o D2 i skrzyni 5HP24A?
Przy jakim przebiegu ta historia? |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-10-01, 19:16
|
|
|
już jestem po resecie wartości wyuczonych to mały update nie da rady żadnym VCDS-em tego zrobić jest potrzebny VAS zmiany to napewno inna praca skrzyni odczucie tak jak by żywszego auta :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-01, 21:36
|
|
|
badyl napisał/a: | już jestem po resecie wartości wyuczonych to mały update nie da rady żadnym VCDS-em tego zrobić jest potrzebny VAS zmiany to napewno inna praca skrzyni odczucie tak jak by żywszego auta :mrgreen: |
aaaaaaaaaa jak VAS'em to ja rozumiem... bo myślałem że taki gupi jestem że nie potrafię nic tym VCDS'em zrobić :-P
Coś mi się wydaje że muszę podjechać do chłopaków z ASO :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2012-06-20, 13:19 Re: wycie w moście i jeszcze coś ?
|
|
|
kono napisał/a: | Witam Panowie
od dłuższego już czasu około 2miesiące
zauważyłem wycie -a raczej miałczenie ,
najprawdopodobniej dobiega to gdzieś z tyłu ?? most - wał ??
ten temat poniżej przeczytałem
http://www.a8team.pl/topics14/2494.htm
jednak u mnie jest odwrotny efekt tego wycia tzn, wyje tylko jak popuszczam z gazu ,
od prędkości tak około 80km/h w wzwyż ,
jak silnik ciągnie nawet na minimalnie dotkniętym gazie to wycie całkowicie ustaje jest pięknie , jak tylko puszczę z gazu zaraz zaczyna wyć ??
|
Cholera mam taki sam objaw który powoli sie nasila,albo tylny most pada,albo kot tam wpadł i miałczy? |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
mireq
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: mirek
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 4 Skąd: lubin
|
Wysłany: 2012-08-05, 22:02
|
|
|
hej, co dokladnie zrobiles z tym wyciem? bo dzis zauwazylem ze faktycznie jak powyzej 80km/h zdejme noge z gazu to wyje z tylu |
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-29, 07:59
|
|
|
czy ktoś rozwiązał problem związany z miałczeniem ? |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-08-29, 19:28
|
|
|
colorado napisał/a: | czy ktoś rozwiązał problem związany z miałczeniem ? |
Tak, ja, kupiłem psa :lol: |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-30, 10:05
|
|
|
labas napisał/a: | colorado napisał/a: | czy ktoś rozwiązał problem związany z miałczeniem ? |
Tak, ja, kupiłem psa :lol: |
A nie masz teraz problemów ze szczekaniem?... słyszałem że też uciążliwe na dłuższą metę :mrgreen: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-30, 10:27
|
|
|
FOSS napisał/a: | labas napisał/a: | colorado napisał/a: | czy ktoś rozwiązał problem związany z miałczeniem ? |
Tak, ja, kupiłem psa :lol: |
A nie masz teraz problemów ze szczekaniem?... słyszałem że też uciążliwe na dłuższą metę :mrgreen: |
Jedyny problem jaki teraz może miec to wycie gdy księzyc w pełni :lol:
Ale ja tam nie wiem czy tylko to |
|
|
|
|
|