Autor |
Wiadomość |
sawi
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2013-10-08, 21:58
|
|
|
Hej też mam dokładnie to samo z tym wyciem czy miałczeniem.
Rozwiązał ktoś ten problem?
Może to podpora wału? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2013-10-26, 10:58
|
|
|
Problem rozwiązałem,miałczy oczywiście dyferencjał,są dwie możliwości,jest firma która zajmuje się tym profesjonalnie i ma stanowisko na którym obciąza dyfer i reguluje podkładkami aż do osiągnięcia najcichszej pracy kosztuje to 1000zł ,ja zdecydowałem się na wymianę używki i to był dobry pomysł,bo most albo miałczy albo nie, więc po przełożeniu od razu wiadomo czy jest ok. |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-14, 18:58
|
|
|
+- 250PLN |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-14, 23:18
|
|
|
Kiedyś już tutaj pisałem że te adaptacje tiptronic'ów to ściema. Skrzynia nie ma żadnej pamięci w której trzyma jakieś ustawienia poza komórką która zapisuje tryb jazdy, ale tylko informacyjnie, soft skrzyni nie korzysta z tej informacji. Poza tym ta komórka pamięci jest w obszarze pamięci RAM procesora i można sobie ją wykasować (jak ktoś uparcie chce) przez odłączenie zasilania od sterownika DSP wprowadzono dopiero w DSG i tam adaptacje mają sens. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-15, 01:22
|
|
|
k44761 napisał/a: | Kiedyś już tutaj pisałem że te adaptacje tiptronic'ów to ściema.... |
No nie kumam już tego <niewiem>
W instrukcjach serwisowych dla 6HP26 opisane są adaptacje..... nawet czytałem procedury adaptacji poszczególnych biegów..... i że skrzynia "uczy się" stylu jazdy i warunków pracy...... od rocznika 2005 jak dobrze pamiętam jest możliwość zerowania wartości wyuczonych i przyuczenia skrzyni do nowych warunków pracy/jazdy (np. po wymianie oleju w skrzyni) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-15, 08:00
|
|
|
Ja tam twierdze swoje i dalej bede powtarzal, ze to pic na wode
w instrukcjach serwisowych pisza tez, ze oleju w skrzyni sie nie wymienia. Skutek takiego zachowania jaki jest- kazdy wie |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2014-05-13, 18:57
|
|
|
witam, u mnie natomiast delikatny świst przy prędkości 100km/h i tylko wtedy gdy delikatnie trzymam gaz tzn utrzymuje stalą prędkość przy 90km/h i przy 110km/h już tego nie ma nadmienię ze 2 tyg temu wymieniałem olej w automacie ale nie wiem czy to ma związek, biegi wybiera ładnie i bez szarpnięć. pozdrawiam
DODANO:
jeszcze dodam ze wymieniłem opony może to ich wina, kupiłem okazyjnie 225/55/16 i powiem ze jak bym mógł je wymienić to bym to zrobił natychmiast auto wygląda śmiesznie, kasa wydana i jakoś ten sezon letni jakoś przelatam.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-05-13, 19:22
|
|
|
Marcin, to jeśli możesz, to zmień koła/opony i sprawdź. Kiedyś tak bujałem się z łożyskiem w przednim kole w 80-ce, a jesienią okazało się (po zmianie na zimówki) że to była wina opony. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
krypto35
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: pomorskie/niemcy
|
Wysłany: 2014-05-23, 21:54
|
|
|
No umie też ,po wymianie oleju od 120-140km słychać to miałczenie
Co się dowiedziałem z tym (miałczeniem),że tak się może zdarzyć że po wymianie oleju na nowy.A mianowicie ma on właściwości czyszcąnce |
|
|
|
|
|
|
|
krypto35
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: pomorskie/niemcy
|
Wysłany: 2014-06-16, 15:59
|
|
|
No umie też ,po wymianie oleju od 120-140km słychać to miałczenie |
|
|
|
|
krypto35
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 4h
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: pomorskie/niemcy
|
Wysłany: 2014-06-16, 16:00
|
|
|
Co się dowiedziałem z tym (miałczeniem),że tak się może zdarzyć że po wymianie oleju na nowy.A mianowicie ma on właściwości czyszcąnce |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-22, 15:35
|
|
|
Witam!
nie chce zakładać nowego tematu bo w sumie mam podobny problem. Mialczenie wystepuje od 80-90km/h i w gore po puszczeniu gazu(kiedy silnik nie ciagnie) ale wystarczy ze wrzuce na "N"(luz) to mialeczenie ustaje… gdyby to byl tylni dyfer to mialczyl by caly czas niezaleznie od polozenie skrzyni, bo przeciez kreci sie na biegu jałowym…? ma kots jakis pomysl na diagnoze? |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-06-22, 17:18
|
|
|
Wiesz że wrzucanie na luz przy takich prędkościach to nie jest dobry pomysł . Na luzie nie wyje bo nie ma oporów które robi skrzynia . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-22, 17:42
|
|
|
Wiem wiem. Wrzucałem, żeby sprawdzić czy na luzie tez miałczy. Wymienilem olej w tylnim dyferencjale i nadal to samo. moze w przednim miałczy? w przednim nie ma mozliwosci spuscic oleju, mozna jedynie dolac... orientuje sie ktos ile nowy tylni dyfer kosztuje? wymiana na uzywke to troche loteria... |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|