Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-23, 08:41   

Doprecyzuję, z bloku jest chyba więcej niż 1 wyjście (nie licząc głownego do chłodnicy) wiem że normalnie wpinamy się w wąż do nagrzewnicy ale może przy tym silniku jest jakieś alternatywne miejsce zwłaszcza jeśli ma webasto ?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-23, 11:16   

albo montujesz szeregowo wtedy dajesz z zasilania nagrzewnicy lub równolegle wtedy jeden zasilanie bez trójnik i trójnik można dać ze zbiorniczka wyrównawczego
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-23, 15:45   

Webasto jest podłączone z tego samego węża co nagrzewnica?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-23, 20:31   

z tego układu ale tam jest pompa która tłoczy elektryczna
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-24, 10:29   

pepi napisał/a:
albo montujesz szeregowo wtedy dajesz z zasilania nagrzewnicy lub równolegle wtedy jeden zasilanie bez trójnik i trójnik można dać ze zbiorniczka wyrównawczego

Znawcą nie jestem ale szeregowo z nagrzewnicą to chyba nie jest poprawnie :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-24, 13:46   

Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu - wtedy cały płyn musi przejść przez reduktor po czym trafia do nagrzewnicy - to jest dobre rozwiązanie bo jeśli będzie na trójniku to płyn wybierze łatwiejszą drogę i skutek może być taki że reduktor będzie słabiej dogrzany, minusem jest to że nagrzewnica dostaje lekko ostudzony płyn
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-25, 11:39   

colln napisał/a:
Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu...

No jak wiem jak to jest szeregowo <hihi>

Ale szeregowo z nagrzewnicą nie wydaje mi się poprawnie i już parę razy na forum było to poruszane.
Ale każdy robi jak chce ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-01-25, 13:28   

Czyli lepiej na powrocie z nagrzewnicy ?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-25, 14:13   

Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane.
Wadą takiego podłączenia jest to, że delikatnie tłumi przepływ. Parowniki zazwyczaj mają króćce wody 16mm, natomiast przewody do nagrzewnicy są 18-20mm.
U siebie kiedyś sprawdzałem szeregowe podłączenie i parownik się wychładzał po włączeniu klimatyzacji.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-25, 16:08   

gtfan napisał/a:
Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane.

Generalnie same włączenie klimatyzacji nie powinno zmniejszać przepływu płynu.
Wpływ na przepływ płynu mają konkretne ustawienia klimatronika. Dokładniej rzecz biorąc ustawienie LO dla obu stref wyłącza permanentnie pompę obiegową i zamyka zawory na podszybi praktycznie na stałe i to już może mieć istotny wpływ na przepływ płynu.
Im niższa temperatura na klimatroniku tym mniej płynu jest puszczane przez nagrzewnice a więc mniejszy jest też przepływ tego płynu na tych przewodach w które wpięty jest reduktor.

Paradoksalnie, moim zdaniem, przy ustawieniu dla obu stref temperatury 21°C, włączenie klimatyzacji może zwiększyć przepływ płynu.
Dlaczego?...
Ano dlatego, że dla utrzymania temperatury 21°C sterownik bada wartości czujników temperatury za parownikiem oraz za nagrzewnicami. Po włączeniu klimatyzacji na parowniku jest temperatura dosłownie kilku stopni a więc trzeba sporo powietrza ciepłego dla uzyskania wypadkowej temperatury w okolicy tych zadanych 21°C. Po wyłączeniu klimatyzacji za parownikiem mamy powietrze o temperaturze zbliżonej do otoczenia więc potrzeba mniej gorącego płynu na nagrzewnicach dla osiągnięcia temperatury zadanej.

Ta sytuacja dotyczy zarówno D3 jak i D2 bo model ogrzewania i klimatyzacji zorganizowany jest bardzo podobnie.

No chyba że się mylę ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-25, 16:39   

Raczej masz rację, ja tego tematu nie zgłębiałem, wystarczyło mi tylko stwierdzenie, że parownik LPG nie jest grzany w każdych warunkach przy szeregowym podłączeniu ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-25, 17:52   

właśnie jest grzany w każdych warunkach tylko w układach w których nie ma zaworów przy nagrzewnicy
ma tak okolo 80 % aut

[ Dodano: 2020-01-25, 17:55 ]
moja nie ma raczej nie ma zaworu i pompy :P
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-25, 18:25   

pepi napisał/a:
właśnie jest grzany w każdych warunkach tylko w układach w których nie ma zaworów przy nagrzewnicy
ma tak okolo 80 % aut

Nie wiem czy 80% ale tak na szybko to zawory ma A8 D2/D3/D4, A6 C6/C7, VW Phaeton ... i pewnie jeszcze parę innych ale nie chce mi się tego szukać <hihi>

pepi napisał/a:
moja nie ma raczej nie ma zaworu i pompy :P

Fabrycznie ma na 100%.
A jak ją wywaliłeś albo ktoś inny wywalił to może i nie ma.
Tylko nie wiem jak pracuje twój klimatronik bez elektrozaworów bo raczej słabo to widzę <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-25, 20:12   

no klimy brak :P
nawet kupiłem i napełniam ale jakoś nie było kiedy bo mam jedną rurkę strzeloną
nawet kupiłem ale jakoś ...mam inne auta z klimą sprawną
Tak jak pisałem jeśli nie ma zaworów a sterowanie ciepłe zimne jest realizowane klapą to lepiej jest dać
szeregowo wtedy płyn zawsze przepłynie bez parownik .
A jak jest inny układ to tylko równolegle bez trójniki
W naszych autach można z jednego przewodu do nagrzewnicy -zasilanie
Drugi przewód to ten od zbiorniczka wyrównawczego bez trójniki oczywiście

[ Dodano: 2020-01-25, 20:13 ]
bmw i mercedesy tam jest pojebany układ <boisie>
audi jeszcze ok
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-27, 08:56   

Ok znalazłem

są 2 rodzaje z oznaczeniem kzp i kzl (nie wiem jeszcze skąd różnice - z webasto i bez?)

Czyli zaworki są przy nagrzewnicy

To jeszcze wstawię układ chłodzenia obwód zasilania i powrotu




i teraz możemy przeanalizować gdzie jeszcze można wpiąć
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.