Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-23, 08:41
|
|
|
Doprecyzuję, z bloku jest chyba więcej niż 1 wyjście (nie licząc głownego do chłodnicy) wiem że normalnie wpinamy się w wąż do nagrzewnicy ale może przy tym silniku jest jakieś alternatywne miejsce zwłaszcza jeśli ma webasto ? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-23, 11:16
|
|
|
albo montujesz szeregowo wtedy dajesz z zasilania nagrzewnicy lub równolegle wtedy jeden zasilanie bez trójnik i trójnik można dać ze zbiorniczka wyrównawczego |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-23, 15:45
|
|
|
Webasto jest podłączone z tego samego węża co nagrzewnica? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-23, 20:31
|
|
|
z tego układu ale tam jest pompa która tłoczy elektryczna |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-24, 10:29
|
|
|
pepi napisał/a: | albo montujesz szeregowo wtedy dajesz z zasilania nagrzewnicy lub równolegle wtedy jeden zasilanie bez trójnik i trójnik można dać ze zbiorniczka wyrównawczego |
Znawcą nie jestem ale szeregowo z nagrzewnicą to chyba nie jest poprawnie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-24, 13:46
|
|
|
Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu - wtedy cały płyn musi przejść przez reduktor po czym trafia do nagrzewnicy - to jest dobre rozwiązanie bo jeśli będzie na trójniku to płyn wybierze łatwiejszą drogę i skutek może być taki że reduktor będzie słabiej dogrzany, minusem jest to że nagrzewnica dostaje lekko ostudzony płyn |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-25, 11:39
|
|
|
colln napisał/a: | Szeregowo czyli czyli jeden za drugim w tym samym wężu... |
No jak wiem jak to jest szeregowo
Ale szeregowo z nagrzewnicą nie wydaje mi się poprawnie i już parę razy na forum było to poruszane.
Ale każdy robi jak chce |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2020-01-25, 13:28
|
|
|
Czyli lepiej na powrocie z nagrzewnicy ? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-25, 14:13
|
|
|
Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane.
Wadą takiego podłączenia jest to, że delikatnie tłumi przepływ. Parowniki zazwyczaj mają króćce wody 16mm, natomiast przewody do nagrzewnicy są 18-20mm.
U siebie kiedyś sprawdzałem szeregowe podłączenie i parownik się wychładzał po włączeniu klimatyzacji. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-25, 16:08
|
|
|
gtfan napisał/a: | Szeregowo można podłączyć jeśli nie ma zaworu przed nagrzewnicą, lub gdy zamknięty zawór puszcza płyn bypassem bezpośrednio na powrót. Inaczej przy włączonej klimatyzacji nie będzie w ogóle przepływu przez parownik. Nie wiem jak to jest w D3 rozwiązane. |
Generalnie same włączenie klimatyzacji nie powinno zmniejszać przepływu płynu.
Wpływ na przepływ płynu mają konkretne ustawienia klimatronika. Dokładniej rzecz biorąc ustawienie LO dla obu stref wyłącza permanentnie pompę obiegową i zamyka zawory na podszybi praktycznie na stałe i to już może mieć istotny wpływ na przepływ płynu.
Im niższa temperatura na klimatroniku tym mniej płynu jest puszczane przez nagrzewnice a więc mniejszy jest też przepływ tego płynu na tych przewodach w które wpięty jest reduktor.
Paradoksalnie, moim zdaniem, przy ustawieniu dla obu stref temperatury 21°C, włączenie klimatyzacji może zwiększyć przepływ płynu.
Dlaczego?...
Ano dlatego, że dla utrzymania temperatury 21°C sterownik bada wartości czujników temperatury za parownikiem oraz za nagrzewnicami. Po włączeniu klimatyzacji na parowniku jest temperatura dosłownie kilku stopni a więc trzeba sporo powietrza ciepłego dla uzyskania wypadkowej temperatury w okolicy tych zadanych 21°C. Po wyłączeniu klimatyzacji za parownikiem mamy powietrze o temperaturze zbliżonej do otoczenia więc potrzeba mniej gorącego płynu na nagrzewnicach dla osiągnięcia temperatury zadanej.
Ta sytuacja dotyczy zarówno D3 jak i D2 bo model ogrzewania i klimatyzacji zorganizowany jest bardzo podobnie.
No chyba że się mylę |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-25, 16:39
|
|
|
Raczej masz rację, ja tego tematu nie zgłębiałem, wystarczyło mi tylko stwierdzenie, że parownik LPG nie jest grzany w każdych warunkach przy szeregowym podłączeniu |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-25, 17:52
|
|
|
właśnie jest grzany w każdych warunkach tylko w układach w których nie ma zaworów przy nagrzewnicy
ma tak okolo 80 % aut
[ Dodano: 2020-01-25, 17:55 ]
moja nie ma raczej nie ma zaworu i pompy |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-25, 18:25
|
|
|
pepi napisał/a: | właśnie jest grzany w każdych warunkach tylko w układach w których nie ma zaworów przy nagrzewnicy
ma tak okolo 80 % aut |
Nie wiem czy 80% ale tak na szybko to zawory ma A8 D2/D3/D4, A6 C6/C7, VW Phaeton ... i pewnie jeszcze parę innych ale nie chce mi się tego szukać
pepi napisał/a: | moja nie ma raczej nie ma zaworu i pompy |
Fabrycznie ma na 100%.
A jak ją wywaliłeś albo ktoś inny wywalił to może i nie ma.
Tylko nie wiem jak pracuje twój klimatronik bez elektrozaworów bo raczej słabo to widzę |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-25, 20:12
|
|
|
no klimy brak
nawet kupiłem i napełniam ale jakoś nie było kiedy bo mam jedną rurkę strzeloną
nawet kupiłem ale jakoś ...mam inne auta z klimą sprawną
Tak jak pisałem jeśli nie ma zaworów a sterowanie ciepłe zimne jest realizowane klapą to lepiej jest dać
szeregowo wtedy płyn zawsze przepłynie bez parownik .
A jak jest inny układ to tylko równolegle bez trójniki
W naszych autach można z jednego przewodu do nagrzewnicy -zasilanie
Drugi przewód to ten od zbiorniczka wyrównawczego bez trójniki oczywiście
[ Dodano: 2020-01-25, 20:13 ]
bmw i mercedesy tam jest pojebany układ
audi jeszcze ok |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-27, 08:56
|
|
|
Ok znalazłem
są 2 rodzaje z oznaczeniem kzp i kzl (nie wiem jeszcze skąd różnice - z webasto i bez?)
Czyli zaworki są przy nagrzewnicy
To jeszcze wstawię układ chłodzenia obwód zasilania i powrotu
i teraz możemy przeanalizować gdzie jeszcze można wpiąć |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|