Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI/LPG ] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-27, 10:48   

colln napisał/a:
... i teraz możemy przeanalizować gdzie jeszcze można wpiąć

Tak jak wspominałem nie zajmuję się LPG ale jak dla mnie zagadnienie wydaje się proste...
Równolegle do układu ogrzewania czyli na trójnikach w węże wodne o numerach 19 i 20.
A jeżeli chcesz reduktor na podszybiu po stronie pasażera, a jest tam na to miejsce, to na trójnikach w węże wodne o numerach 16 i 17 :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-27, 19:09   

może jeden dać z numeru 22
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-05-03, 15:43   

Odświeżę temat, otóż wyjść w 4.2 z tyłu silnika można uzyskać więcej, jest tam rurka z kilkoma wyprowadzeniami (ogólnie ze względu na ciasnotę ciężko dostępne) Ja zaryzykowałem i wpiąłem reduktor (Magic III Power) w wąż do zbiorniczka wyrównawczego... Wąż ma średnicę wewnętrzną 10 czy 12 mm. Wiem że wielu się uśmiechnie - też kiedyś bym pokręcił głową ale oczywiście zmierzyłem wcześniej czy jest tam wystarczający przepływ, okazało się że dość żwawo ten płyn jest tam pompowany, więc zamontowałem redukcję żeby ten waż pasował na fi 16 do reduktora. W zbiorniczku dodatkowo rozwierciłem nieco wejście. Dzięki temu zabiegowi i to że reduktor Magic jest wyjątkowo smukły i ustawny mogłem zamontować reduktor bardzo blisko kolektorów dolotowych, wąż grzewczy jest praktycznie niezależny i maksymalnie krótki dosłownie kilka centymetrów. Po pierwszy testach nie ma problemów z temperaturą. Po uruchomieniu silnika dzięki temu że jest bardzo blisko od wyjścia króćca z głowicy bardzo szybko łapie temperaturę.
Zrobię wkrótce fotki będzie łatwiej zrozumieć, myślę że wiele osób będzie mogło dzięki temu skorzystać z takiego rozwiązania
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-03, 20:46   

daje się z dołu zbiorniczka nie z góry
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-05-04, 22:35   

pepi napisał/a:
daje się z dołu zbiorniczka nie z góry


No nie w mojej interpretacji tego :] :]
U mnie jak pisałem działa i grzeje prawie natychmiast a podłączając od dołu będzie grzać ale duuuuuuużo później..
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-05, 05:39   

przy 200 i ponad też ???
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-05-05, 08:16   

Nie, zamontowałem LPG do jazdy po mieście czyli do 50/h później przełącza się na PB
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-05-06, 20:28   

colln napisał/a:
Nie, zamontowałem LPG do jazdy po mieście czyli do 50/h później przełącza się na PB


Chodzi o to że przy bucie zamarznie, co tu kombinować ja mam wpięty reduktor przed zaworami nagrzewnicy w podszybiu i reduktor też mam w podszybiu tam gdzie syrenka od alarmu, nie widać żadnych węży od wody nalatane ponad 300tys. i daje radę <jezyk2>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-06, 20:34   

tylko ze ty masz d3 :P
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-05-08, 17:13   

W A8 większość ma reduktory w prawym podszybiu i wiemy że działają, mnie to jednak nie pasowało i chciałem inaczej, a jak się szuka to się znajdzie i o tym tu wcześniej pisałem, dziś wstawiam zdjęcie jak to wygląda (tak na surowo jeszcze kabelki nie uporządkowane ale widać gdzie i jak reduktor)


Widać że reduktor jest poniżej zbiorniczka, nie jest na trójniku wiec cały płyn idzie przez reduktor i to że jest na mniejszej średnicy to czasem okazuje się że to mniejsze może być lepsze niż gdzieś dalej w układzie na trójnikach. Jak coś jest na trójnikach to wiadomo że płyn "pójdzie" tam gdzie mu łatwiej.
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-09, 05:22   

w domu grzejniki masz też na trójnikach :P i jest ok
układ szeregowy też ma wady tak jak jeden magic za mało jest do twojego auta :>
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2020-05-09, 22:58   

Wg mnie reduktor na podszybiu w d3 to idealne rozwiązanie.W białej koszuli można przeprowadzić serwis lpg.Wszystko jest dostępne bez zbędnych kombinacji i szpecenia komory silnika podzespołami lpg.Ja mam jeden reduktor KME TWIN i doskonale daje radę-ale to kwestia montażu.U mnie prędkości 2xx na lpg to żaden problem.Od ponad 4 lat kiedy założyłem do D3 lpg mam z gazem zero problemów - tylko wymiany filtrów+ustawienie.Po około 70tyś przebiegu na lpg reduktor lekko się rozszczelnił i zaczął ubywać płyn.Po dokręceniu kilku śrubek nadal hula.Jak będzie ktoś potrzebował dobry serwis lpg do D3 to z czystym sumieniem polecam Mascar Radom.Żałuję,że 10 lat wcześniej nie wiedziałem gdzie zamontować lpg.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-05-11, 08:04   

pepi napisał/a:
w domu grzejniki masz też na trójnikach :P i jest ok
układ szeregowy też ma wady :>


Powiem że dałeś idealny przykład. Niech teraz każdy powie ile potrzeba czasu by zagrzał się grzejnik będący dość daleko po uruchomieniu pieca centralnego ogrzewania gdy układ jest na "trójnikach" a ile jeśli ten ów grzejnik byłby tuż przy piecu bez trójnika ??
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-11, 20:19   

to troszkę nie tak jak już tak biadolisz to zamontuj sobie lpi :P
odpalisz nawet z lpg
Reduktor jak nie jest prawidlowo nagrzany to puszcza lpg w postaci ciekłej
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-05-12, 07:39   

Pawle nie ma co pisać o rzeczach które chyba każdy wie.. ja tu opisałem trochę inny sposób zamontowania reduktora. Nie był to przypadkowy montaż tylko poprzedzony analizą i porównaniem innych rozwiązań.
Reduktor od uruchomienia silnika na LPG przełącza się w znacznie krótszym czasie od reduktora umieszczonego w podszybiu. Nie ma możliwości by się zapowietrzył. Dodatkowym plusem jest brak ingerencji w obieg nagrzewnicy oraz co dość istotne brak ingerencji w obieg webesto.
A co do wychłodzenia przy "bucie" to też oczywiste że te na trójnikach są na to bardziej podatne, więc jeśli wszystkim którzy mają na trójnikach i wyrabiają reduktory tzn że taki podłączony bez ma jeszcze łatwiej no nie tak..?
Będę wdzięczny za komentarze takim montażem każdemu kto logicznie do tego podejdzie a nie na zasadzie jest inaczej podłączone to musi być źle ... :>
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.