Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)  
Autor Wiadomość
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2017-04-03, 21:37   

Rapik napisał/a:
Nie wiem czy nie potraficie czytać ze zrozumieniem czy w czym jest problem.
Ten sposób będzie działał w każdym D3 - nie ma że boli.
Ale logicznym jest, że jak zmienicie samo kodowanie to się nic nie zmieni.
Po jego zmianie trzeba jeszcze przeprowadzić adaptację, w której to po zmianie kodowania wartości automatycznie zmieniają się na niższe, przez co auto po poprawnej adaptacji pójdzie w dół, żadna filozofia czy czarna magia odnośnie niektórych egzemplarzy.



ok nie doczytałem ......

Jeżeli faktycznie będzie działać to fajna sprawa, -25 w zupełności wystarczy, żadne za.....e łączniki nie będą potrzebne :) ,jeszcze niedawno chciałem doposażyć,ale jak kodowanie wraz z adaptacją wejdzie to będzie naprawdę fajnie..
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-04-03, 22:12   

Niestety, przód idzie maksymalnie -20mm... później nie idzie już zrobić adaptacji. Wywala się i wyskakuje poza zakres więc niestety ale chyba regulowane łączniki będą konieczne. Bynajmniej u mnie tak jest.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-04-03, 22:52   

Rafal a zmieniles kodowanie?
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-04-04, 07:25   

Oczywiście że tak.
 
 
Dejvid 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 9
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2017-04-11, 20:45   

Witam ponownie, mam kilka pytań odnośnie łączników obniżających. Miło by było gdyby odpowiedzi były bardziej wyczerpujące niż 1 wyraz.
Wrzucam tryb lewarka, montuje łączniki i tu rodzą się pytania:
1. Czy na tej samej osi macie łączniki tej samej długości po obu stronach i auto stoi równo co do milimetra, czy musieliście zrobić jeden dłuższy żeby równo stało ?
2. Muszę zamontować za jednym razem wszystkie 4 krótsze łączniki czy mogę to zrobić np tylko po obu stronach z przodu ?
3. Czy po montażu łączników, auto po wyłączeniu trybu lewarka odrazu "obniżyło" się i wypoziomowało co do milimetra czy musieliście trochę pojeździć żeby się ułożyło ?
4. Jakiej długości macie założone łączniki i ile dały obniżenia ? (Chociaż mniej więcej)
5. Jakie są naturalne odstępstwa w wysokościach między lewa, a prawa strona samochodu gdy auto stoi na równej powierzchni ?
_________________

 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-04-11, 20:50   

1. Łączniki są takie same, auto nigdy nie będzie stało co do milimetra równo.
2. Wypadałoby wszystko na raz. Ja na początku zrobiłem przód, siadło, później tył, siadło.
3. Obniżyło się, ale siadło bardziej po zmianie trybu pracy zawieszenia.
4. Przód krócej o 1cm niż oryginał, tył krócej o 0,5cm niż oryginał. Ile siadło to nie mierzyłem dokładnie.
5. Sądzę że do 5mm jest dopuszczalne. Ale niech się wypowiedzą specjaliści.
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2017-05-10, 22:07   

Szwagry pytanko co do zawiechy .
Opuściłem swoją niunię o 15 mm softem . Czy mocno jest to u was odczuwalne na komforcie jady ?
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-05-10, 22:25   

Praktycznie w cale nie odczuwam aby spadł komfort jazdy na obniżonym zawieszeniu :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-05-10, 23:52   

songo napisał/a:
Opuściłem swoją niunię o 15 mm softem . Czy mocno jest to u was odczuwalne na komforcie jady ?

Jak samym softem to praktycznie nic nie odczujesz :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2017-05-11, 06:38   

No właśnie ja czuję różnicę i powiedział bym że nawet dość dużą :/
Może coś się nie tak zrobiło z zawiechą po obniżeniu bo czuję każdą dziurę i studzienkę .

Zaraz jak obniżyłem , na drugi dzień jak jechałem do pracy to wywaliło błąd zawieszenia .

Ale jak już wracałem nie było już błędu po podniesieniu z poziomu mmi i potem znowu opuszczeniu na sport .
 
 
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-08-04, 08:40   

Ja też po obniżeniu vcdsem -20mm nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w komforcie. Z tym że ja cały czas jeżdżę na "comfort" trybie. Innych nie tykam nawet.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 08:54   

niżej wyżej o 2cm to z czego ma być ta różnica?

jak zmieniasz tryby to dopiero wtedy sterownik zmienia charakterystyki tłumienia
a ty jezdzisz ciagle na jednym i obnizenie vcdsem nic w tłumieniu nie zmieniło
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-08-13, 23:07   

a ja sobie w czwartek jeszcze pobawiłem się obniżeniem :)
Nowe łączniki, przód 150mm, tył 65mm :D Auto LEŻY w takim stopniu, że podczas jazdy po równym parkingu wyłożonym polbrukiem jest taki ping-pong że szok :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.