Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-20, 00:24
|
|
|
Fela daje rade tylko końcówki wydechu kupa |
|
|
|
|
|
|
|
PMW
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 45 Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa STM
|
Wysłany: 2016-07-21, 08:36
|
|
|
a ja lubię końcówki w dół - zwłaszcza w gnojowicy ...
pewna kultowa japoska firma do swoih bolidów oferuje podobne klimaty
więc zupełnie nie mam stresu z końcówkami w dół no i zderzak przynajmniej nie jest w sadzy |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-21, 15:45
|
|
|
Sorki ale kiszka |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-25, 14:30
|
|
|
Witam Kolegow
Dzisiaj wykonalem obnizenie zawieszenia przedniego po wymianie wahaczy nosnych i prowadzacych.
Do obnizenia zastosowalem te same laczniki czujnika poziomu.
Skrocenie ramienia uzyskalem przez zwiekszenie przegiecia "S" na samym laczniku.
Redukcja 1cm na laczniku obnizyla auto bez adaptacji z 420mm do 380mm.
Nastepnie wykonalem adaptacje poziomowania do 398mm przy pomocy VAS 5054A
Obnizenie plus wymiana gum stabilizatora i regulacja luzu maglownicy.
Nareszcze spokoj w zawieszeniu.
Dla kolegow ktorzy chcieliby delikatnie 20-30mm obnizyc zamieszenie nie potrzebna jest zmiana lacznikow na regulowane troche cierpliwosci dwa regulowane przegiecia i Auto samo jedzie w dol.
Pozdrawiam |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-25, 14:51
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Dzisiaj wykonalem obnizenie zawieszenia przedniego po wymianie wahaczy nosnych i prowadzacych. |
A co z tyłem? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-25, 15:00
|
|
|
Witam
Tyl obnizylem z seryjnego 398 do 395 elektronicznie.
Najbardziej przeszkadzal mi przod z nierownym przeswitem nadkoli
W tej chwili pozycja Auta jest w delikatny klin i przeswity nadkoli sa wyrownane. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-03-25, 22:53
|
|
|
Możesz pokazać ma zdjęciaxh co dokładnie zrobiłeś z czujnikami?
Ja dzisiaj znalazłem ciekawą opcję w kodowaniu. Nie wiem czy tak można co robić czy nie, ale coś tam się udało.
Oryginalne kodowanie było 0015500
Nowe kodowanie to 0011210
Po zastosowaniu tego kodowania, zmieniły się wartości podstawowe z 416mm na 391mm przód oraz z 398mm na 378mm tył. Auto usiadło niżej. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-25, 23:34
|
|
|
Czesc Rafal
Nie znalem tej opcjii zmiany wartosci bazowych przez zmiane kodowania krotkiego sterownika.
Dokladnie to co ja robilem mechanicznie zeby przejsc poza zakres regulacyjny wykonales przez wpisanie nowych wartosci bazowych bez dotykania hardware'u.
Gratulacje !!!
Jestem pewien ze trzeba jeszcze wykonac adaptacje polozenia bazowego i sprawdzic polozenie swiatel.
Rafal bardzo cenna informacja. Dzieki !!!
Ja zmienilem dlugosc lacznika przez powiekszenie przegiecia "S" ale tylko dla przodu tyl korekta elektroniczna |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-03-25, 23:49
|
|
|
Oczywiście, adaptacja była.
Najpierw na normalnym kodowaniu aby stała równo ponieważ prawy tył stał wyżej niż lewy przód. Później zmiana kodowania i nowa adaptacja tych obniżonych wartości kodowaniem.
Wcześniej zrobiłem regulację wysokości świateł. Wraz ze zmianą kodowania zawieszenia światła zachowały swoją pozycję. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-26, 07:36
|
|
|
Wydaje mi sie ze ta informacja psuje trochę interes z łącznikami regulowanymi.
Zmiane kodowania sprawdze na mojej drugiej D3 bez dotykania dzwigni czujnika.
Dam znac jak mi poszlo.
Rafal jeszcze raz dzięki za podzielenie sie ta informacja. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-26, 08:06
|
|
|
Widziałem te kodowania, przedstawiłem je i absolutnie fizycznie nic mi się nie zmieniło. A dzieje się tak ponieważ moim zdaniem jest to informacja do modułu lamp o tym że auto ma inną wysokość.
Poprawcie mnie jeśli się mylę. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-03-26, 16:56
|
|
|
Też myślałem że to to tylko informacja dla lamp, ale po zmianie kodowania auto poszło niżej a lampy zachowały wysokość. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2017-03-27, 08:55
|
|
|
drago_o napisał/a: | Dzisiaj ponownie sprawdzałem i zero reakcji na to kodowania. |
To coś masz nie tak, bo auto po zmianie kodowania i ponownej poprawnej adaptacji powinno usiąść o te właśnie 25mm wspomniane.
mmalinas - Z reguły, jeśli ktoś porywa się na obniżanie auta, te 25mm to ciut mało - wtedy i tak przydają się regulowane łączniki. |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-27, 10:39
|
|
|
Czesc Rapik
Tez prawda. Dla mojego obnizania o 25mm nie musialem siegac do lacznikow.
Osobiscie chcialem wyrownac przeswit nadkoli i delikatnie obnizyc.
Koledzy ktorzy chca posadzic Auto jeszcze nizej o 50-60mm musza skracac laczniki.
Czyli albo regulowane albo zwiekszenie przegiecia na originalnych.
Wazne dla wszystkich po takiej akcji sprawdzenie zbieznosci i ustawienia swiatel. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|