Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)  
Autor Wiadomość
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-11, 09:37   

Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.Dodam że chcę tylko obniżyć sam przód bo stoi ok 2cm wyżej od tyłu.Próbowałem ustawień s8 i działa tyle że jet nadal różnica między tyłem a przodem <niewiem>
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-12, 11:05   

mario-975 napisał/a:
Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.

Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-12, 11:20   

FOSS napisał/a:
Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.


To nic nie rozumiem :] w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości?
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-02-12, 12:30   

Obniżenie przez kodowanie daje chyba max -20mm :) dalej już drążki regulacyjne :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-12, 13:42   

Lukas134 napisał/a:
Obniżenie przez kodowanie daje chyba max -20mm :) dalej już drążki regulacyjne :)


Jak rozumiem, przeklamuja czujniki, ze niby auto wyzej stoi?
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-12, 18:56   

simon11 napisał/a:
A ja dzisiaj obniżyłem auto przy pomocy VAG-a i jest miodzio - niżej mogło by już być nieciekawie na progach i polnych drogach ;)
Procedura ze strony RossTech jest fajna i działa - pamiętać tylko należy, że przy podawaniu wartości o jaką chcemy obniżyć auto należy DODAĆ tą wartość do wartości odczytanych z bloków 1-4 w sterowniku. Tym sposobem obniżyłem auto o 50 mm bez brudzenia sobie rąk i za 0 zł.

Tu kolega opisał że jemu się udało,następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-13, 00:08   

mario-975 napisał/a:
Tu kolega opisał że jemu się udało...

Chętnie zobaczę na żywo.

mario-975 napisał/a:
... następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba''

Po pierwsze to przód nie stoi wyżej od tyłu - po prostu z przodu nadkole wycięte jest inaczej, wyżej.
Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-13, 16:41   

FOSS napisał/a:

Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu.


I właśnie tak muszę zrobić :] sam przód położyć o 2cm-czyli wartość 20 mam dodać do obecnej 416 tak?
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-02-13, 18:46   

mario-975 napisał/a:
FOSS napisał/a:
Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości.


To nic nie rozumiem :] w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości?


5cm <hmm> ale spróbuj zrobic kalibracje na dwa razy dodając mniejsze wartości .
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-02-13, 21:05   

Nie wiem dokładnie jak z dołem, ale na początku chciałem tak zrobić i pomyliłem i zamiast dodać odjąłem to poszła do góry bardzo mocno napewno ponad te 20mm więc może w dół też się uda :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-14, 08:51   

no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-02-14, 12:05   

mario-975 napisał/a:
no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID.


Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-14, 13:58   

olimpus104 napisał/a:


Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?

No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła ok
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-02-14, 15:28   

mario-975 napisał/a:
olimpus104 napisał/a:


Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych?

No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła ok


Więc pozostało podpiąc vcds i sprawdzic co pokaże,skoro pali sie kontrolka zawieszenia,może byc problem <hmm>
Powiec czy wszystkie koła stoją równo,tak jak powinny? i czy wszystkie funkcje zawieszenia masz aktywne w MMI?
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-14, 17:23   

Wszystkie koła stoją jak powinny a kontrolka paliła się bo nie była dokończona kalibracja bo nie mogłem zakodować tego koła ,ale po kilkunastu próbach zaskoczyło i jest ok.Żadnych błędów wszystkie funkcje działają w MMI i osiągnełem to o co mi chodziło-wyrównały się szczeliny w nadkolach i nie stoi już jak ,,koza u woza,, <hura> i faktycznie podwozie idzie delikatnie z klina.Ciekawostka jaką zauważyłem to jest kodowanie,mianowicie zmieniając kodowanie zawieszenia w sterowniku automatyczne podczas kalibracji domyślnie są przypisywane wartości dla przednich i tylnych kół więc nie trzeba nic dodawać czy odejmować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.