Autor |
Wiadomość |
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-11, 09:37
|
|
|
Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany.Dodam że chcę tylko obniżyć sam przód bo stoi ok 2cm wyżej od tyłu.Próbowałem ustawień s8 i działa tyle że jet nadal różnica między tyłem a przodem <niewiem> |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-02-12, 11:05
|
|
|
mario-975 napisał/a: | Mam podobny problem ,wpisując wartości fabryczne 416 w blokch 1-2 przyjmuje i akceptuje ustawienia,ale przy dodaniu np.przód. 436 nie zatwierdza ustawień w bloku 5 i układ jest nie zaprogramowany. |
Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-12, 11:20
|
|
|
FOSS napisał/a: | Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości. |
To nic nie rozumiem w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości? |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-12, 13:42
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | Obniżenie przez kodowanie daje chyba max -20mm dalej już drążki regulacyjne |
Jak rozumiem, przeklamuja czujniki, ze niby auto wyzej stoi? |
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-12, 18:56
|
|
|
simon11 napisał/a: | A ja dzisiaj obniżyłem auto przy pomocy VAG-a i jest miodzio - niżej mogło by już być nieciekawie na progach i polnych drogach
Procedura ze strony RossTech jest fajna i działa - pamiętać tylko należy, że przy podawaniu wartości o jaką chcemy obniżyć auto należy DODAĆ tą wartość do wartości odczytanych z bloków 1-4 w sterowniku. Tym sposobem obniżyłem auto o 50 mm bez brudzenia sobie rąk i za 0 zł. |
Tu kolega opisał że jemu się udało,następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba'' |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-02-13, 00:08
|
|
|
mario-975 napisał/a: | Tu kolega opisał że jemu się udało... |
Chętnie zobaczę na żywo.
mario-975 napisał/a: | ... następnie zastanawia mnie czy wszystkie A8 mają wyżej przód od tyłu(chodzi mi szczelinę w nadkolach) ale chyba tak skoro jest róznica w kodowaniach.Podoba mi się jak jest równo i nie musi być to mocna ''gleba'' |
Po pierwsze to przód nie stoi wyżej od tyłu - po prostu z przodu nadkole wycięte jest inaczej, wyżej.
Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-13, 16:41
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Jeżeli szpary w nadkolach chcesz mieć równe to musisz auto położyć w klin czyli podwozie nie będzie równolegle do podłoża tylko przód niżej od tyłu. |
I właśnie tak muszę zrobić sam przód położyć o 2cm-czyli wartość 20 mam dodać do obecnej 416 tak? |
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-02-13, 18:46
|
|
|
mario-975 napisał/a: | FOSS napisał/a: | Nie widzę w tym nic dziwnego - 436mm jest poza zakresem kalibracji wiec sterownik nie powinien zaakceptować takiej wartości. |
To nic nie rozumiem w jaki sposób ktoś wcześniej pisał że obniżył poprzez kodowanie o 5 cm skoro sterownik przyjmuje ściśle określone wartości? |
5cm ale spróbuj zrobic kalibracje na dwa razy dodając mniejsze wartości . |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-02-13, 21:05
|
|
|
Nie wiem dokładnie jak z dołem, ale na początku chciałem tak zrobić i pomyliłem i zamiast dodać odjąłem to poszła do góry bardzo mocno napewno ponad te 20mm więc może w dół też się uda |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-14, 08:51
|
|
|
no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID. |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-02-14, 12:05
|
|
|
mario-975 napisał/a: | no i mam problem z kalibracją <jezu> prawe przednie koło nie chce się zaadoptować,wszystkie pozostałe ok ale bez tego jednego koła auto nie jest zkalibrowane i świeci kontlorka poziomowania.P/P strona nie przyjmuje żadnych wartości i jest INVALID czasem wskoczy na któtko VALID tak jak by nie było poprawnej komunikacji, pozostałe VALID. |
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-14, 13:58
|
|
|
olimpus104 napisał/a: |
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych? |
No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła ok |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-02-14, 15:28
|
|
|
mario-975 napisał/a: | olimpus104 napisał/a: |
Ale nie chce za akceptowac wartości dodanych? czy podstawowych- zmiężonych? |
No właśnie żadnych nie chce przyjąć-pozostałe koła ok |
Więc pozostało podpiąc vcds i sprawdzic co pokaże,skoro pali sie kontrolka zawieszenia,może byc problem
Powiec czy wszystkie koła stoją równo,tak jak powinny? i czy wszystkie funkcje zawieszenia masz aktywne w MMI? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-14, 17:23
|
|
|
Wszystkie koła stoją jak powinny a kontrolka paliła się bo nie była dokończona kalibracja bo nie mogłem zakodować tego koła ,ale po kilkunastu próbach zaskoczyło i jest ok.Żadnych błędów wszystkie funkcje działają w MMI i osiągnełem to o co mi chodziło-wyrównały się szczeliny w nadkolach i nie stoi już jak ,,koza u woza,, <hura> i faktycznie podwozie idzie delikatnie z klina.Ciekawostka jaką zauważyłem to jest kodowanie,mianowicie zmieniając kodowanie zawieszenia w sterowniku automatyczne podczas kalibracji domyślnie są przypisywane wartości dla przednich i tylnych kół więc nie trzeba nic dodawać czy odejmować. |
|
|
|
|
|