Autor |
Wiadomość |
piter123
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 35 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-27, 13:23
|
|
|
jak ktoś się chce pobawić to za 60zł można obniżyć zawieszenie ile się chce, potrzebne jest 8 przegubów kulowych szpilka metrowa gwint 6mm i 2 łączniki do tej szlipki
tak wygląda łącznik przedni jeszcze nie wygięty(ostatecznie wymieniłem na 2cm dłuższy)
tył ( ostatecznie też dałęm 2cm dłuższą szpilke)
tak wygląda na dynamic |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-27, 14:40
|
|
|
Czesc Piotrek
Na oko obnizyles o ok 50mm z Automatik do Automatik
I na zdjeciu jest jeszcze 15mm nizej
Ustawiales zbieznosc po obnizeniu ?
Pytales ile przestawila sie zbieznosc?
Fajnie wyglada. Auto postawilo sie w delikatny "KLIN" z nosem w dol.
Super!!! |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
piter123
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 35 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-27, 14:53
|
|
|
zrobiłem to dwa dni temu, jeszce nie byłem na zbierzności,
dodam że wcześniej obniżałem vcds'em ile się dało, teraz mam możliwość ewentualnego podniesienia auta |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-27, 14:55
|
|
|
A zmierzylbys co masz teraz na Automatic od osi do nadkola? |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
piter123
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 35 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-03-27, 15:04
|
|
|
ok zmierze
[ Dodano: 2017-03-30, 20:30 ]
na comforcie 38cm przód 37cm tył, i dynamic 36cm przód i 35cm tył |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-30, 19:38
|
|
|
ok
przod -35 a tyl -30
a jak tam komfort? |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-31, 09:48
|
|
|
Gleba jest fajna i ja na poziomie -40...-50 jeżdżę tak od kilku lat ale niestety są też tego minusy.
Po pierwsze komfort bo nie ma co ukrywać, że komfort na tym ucierpi.
Po drugie funkcjonalność bo nie da się ukryć, że pokonywanie typowo miejskich przeszkód tj. leżący policjant czy rozwalone torowisko często staje się wyzwaniem.
Po trzecie zużycie opon - o ile z tyłu jest regulacja pochylenia kół o tyle z przodu jej nie ma i niestety ale przednie koła idą w negatyw i im niżej tym bardziej niszczą się wewnętrzne krawędzie opon.
Taki los |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Dejvid
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2017-04-01, 14:34
|
|
|
Panowie potrzebuje pomocy, posiadam a8d3 z2002r, jestem po wymianie poduszki i regeneracji kompresora. Zawieszenie jest szczelne, dobrze skalibrowane, auto podnosi się z trybu"dynamic" do "lift" bardzo szybko, auto stoi równo na każdym z trybów - błędów w sterowniku brak.
Problem pojawia się po założeniu regulowanych łączników. Łączniki są krótsze od standardowych o około centymetr, są rowne na osiach. Po montarzu tył opuszcza się po obu stronach tyle samo lewy przód obniża się o około centymetr zaś prawy przód kładzie się niemalże dosłownie na ziemi. Bez względu na regulowanie długości łączników prawy przód jest niżej od reszty kół o około 2/3cm. Błędów w sterowniku brak, w blokach pomiarowych w banku 5 wartość prawego przedniego Koloa znacząco równi się od reszty - auto wyglada mega koślawo na każdym z trybów. Po montarzu oryginalnych łączników wszystko wraca do normy.
Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-04-01, 16:31
|
|
|
drago_o napisał/a: | Po założeniu starych łączników albo oryginalnej długości też tak jest? |
Odpowiedź już padła
Dejvid napisał/a: | Po montarzu oryginalnych łączników wszystko wraca do normy. |
...
Dejvid napisał/a: | Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada |
Diagnostyka. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Dejvid
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30 Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2017-04-01, 18:04
|
|
|
FOSS napisał/a: | Dejvid napisał/a: | Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada |
Diagnostyka. |
trafna uwaga bracie, byłbym wdzięczy za jakieś nawet najmniejsze wskazówki
wczoraj podczas śmigania zapaliła mi się kontrolka zawieszenia, po ponownym uruchomieniu silnika zniknęła, dziś na powrocie z uczelni znów się pojawiła, przed zgaszeniem silnika udało mi sie ustrzelić takie błędy:
01577 - Turn-Off due to Over-Temp
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00139 - Left Front Body Acceleration Sensor (G341)
007 - Short to Ground - Intermittent
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
007 - Short to Ground - Intermittent
00141 - Rear Body Acceleration Sensor (G343)
007 - Short to Ground - Intermittent
00142 - Left Front Dampening Adjustment Valve (N336)
012 - Electrical Fault in Circuit
skasowane, jestem ciekaw czy wrócą.
kolega piter widze ogarnął już spasik na lato, też bym chciał co by wstydu teamowiczom na ulicach nie robić |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2017-04-02, 19:18
|
|
|
Freeq napisał/a: | Możesz pokazać ma zdjęciaxh co dokładnie zrobiłeś z czujnikami?
Ja dzisiaj znalazłem ciekawą opcję w kodowaniu. Nie wiem czy tak można co robić czy nie, ale coś tam się udało.
[url=http://i1330.photobu...kja.jpg]Obrazek[/URL]
Oryginalne kodowanie było 0015500
Nowe kodowanie to 0011210
Po zastosowaniu tego kodowania, zmieniły się wartości podstawowe z 416mm na 391mm przód oraz z 398mm na 378mm tył. Auto usiadło niżej. |
dziwne to kodowanie nic nie zmienia.... przynajmniej u mnie, według mnie info jest do świateł...... ale jak ci usiadło -to coś musi w tym być..... dziwne....
zawieszenie mam w pełni sprawne więc nie wiem o co biega z tym kodowaniem.... |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2017-04-02, 21:53
|
|
|
Nie wiem czy nie potraficie czytać ze zrozumieniem czy w czym jest problem.
Ten sposób będzie działał w każdym D3 - nie ma że boli.
Ale logicznym jest, że jak zmienicie samo kodowanie to się nic nie zmieni.
Po jego zmianie trzeba jeszcze przeprowadzić adaptację, w której to po zmianie kodowania wartości automatycznie zmieniają się na niższe, przez co auto po poprawnej adaptacji pójdzie w dół, żadna filozofia czy czarna magia odnośnie niektórych egzemplarzy. |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-04-03, 07:34
|
|
|
bardzo logiczne.
Po zmianie kodowania sterownik ma zapisane nowe wartosci referencyjne i przy przeprowadzeniu
adaptacji podajemy aktualne wysokosci wiec zawieszenie pojdzie w dol poniewaz referencja lezy ponizej |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|