Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Jak posadzić A8 D3? (Obniżanie zawieszenia)  
Autor Wiadomość
piter123 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lut 2016
Posty: 35
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-03-27, 13:23   

jak ktoś się chce pobawić to za 60zł można obniżyć zawieszenie ile się chce, potrzebne jest 8 przegubów kulowych szpilka metrowa gwint 6mm i 2 łączniki do tej szlipki

tak wygląda łącznik przedni jeszcze nie wygięty(ostatecznie wymieniłem na 2cm dłuższy)

tył ( ostatecznie też dałęm 2cm dłuższą szpilke)

tak wygląda na dynamic
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-27, 14:40   

Czesc Piotrek

Na oko obnizyles o ok 50mm z Automatik do Automatik

I na zdjeciu jest jeszcze 15mm nizej

Ustawiales zbieznosc po obnizeniu ?

Pytales ile przestawila sie zbieznosc?

Fajnie wyglada. Auto postawilo sie w delikatny "KLIN" z nosem w dol.

Super!!!
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
piter123 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lut 2016
Posty: 35
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-03-27, 14:53   

zrobiłem to dwa dni temu, jeszce nie byłem na zbierzności,
dodam że wcześniej obniżałem vcds'em ile się dało, teraz mam możliwość ewentualnego podniesienia auta
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-27, 14:55   

A zmierzylbys co masz teraz na Automatic od osi do nadkola?
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
piter123 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lut 2016
Posty: 35
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-03-27, 15:04   

ok zmierze

[ Dodano: 2017-03-30, 20:30 ]
na comforcie 38cm przód 37cm tył, i dynamic 36cm przód i 35cm tył
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-30, 19:38   

ok
przod -35 a tyl -30
a jak tam komfort?
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-03-31, 09:48   

Gleba jest fajna i ja na poziomie -40...-50 jeżdżę tak od kilku lat ale niestety są też tego minusy.

Po pierwsze komfort bo nie ma co ukrywać, że komfort na tym ucierpi.
Po drugie funkcjonalność bo nie da się ukryć, że pokonywanie typowo miejskich przeszkód tj. leżący policjant czy rozwalone torowisko często staje się wyzwaniem.
Po trzecie zużycie opon - o ile z tyłu jest regulacja pochylenia kół o tyle z przodu jej nie ma i niestety ale przednie koła idą w negatyw i im niżej tym bardziej niszczą się wewnętrzne krawędzie opon.

Taki los <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Dejvid 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 9
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2017-04-01, 14:34   

Panowie potrzebuje pomocy, posiadam a8d3 z2002r, jestem po wymianie poduszki i regeneracji kompresora. Zawieszenie jest szczelne, dobrze skalibrowane, auto podnosi się z trybu"dynamic" do "lift" bardzo szybko, auto stoi równo na każdym z trybów - błędów w sterowniku brak.
Problem pojawia się po założeniu regulowanych łączników. Łączniki są krótsze od standardowych o około centymetr, są rowne na osiach. Po montarzu tył opuszcza się po obu stronach tyle samo lewy przód obniża się o około centymetr zaś prawy przód kładzie się niemalże dosłownie na ziemi. Bez względu na regulowanie długości łączników prawy przód jest niżej od reszty kół o około 2/3cm. Błędów w sterowniku brak, w blokach pomiarowych w banku 5 wartość prawego przedniego Koloa znacząco równi się od reszty - auto wyglada mega koślawo na każdym z trybów. Po montarzu oryginalnych łączników wszystko wraca do normy.
Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-01, 14:37   

Myślę że czujnik przy kole jest już w słabym stanie. Po założeniu starych łączników albo oryginalnej długości też tak jest?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-04-01, 16:31   

drago_o napisał/a:
Po założeniu starych łączników albo oryginalnej długości też tak jest?

Odpowiedź już padła :)
Dejvid napisał/a:
Po montarzu oryginalnych łączników wszystko wraca do normy.


...

Dejvid napisał/a:
Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada

Diagnostyka.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Dejvid 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 30
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 9
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2017-04-01, 18:04   

FOSS napisał/a:
Dejvid napisał/a:
Nie wiem gdzie szukać, kolejne kalibrację nic nie pomagają. panowie poratujcie porada

Diagnostyka.

trafna uwaga bracie, byłbym wdzięczy za jakieś nawet najmniejsze wskazówki :)

wczoraj podczas śmigania zapaliła mi się kontrolka zawieszenia, po ponownym uruchomieniu silnika zniknęła, dziś na powrocie z uczelni znów się pojawiła, przed zgaszeniem silnika udało mi sie ustrzelić takie błędy:

01577 - Turn-Off due to Over-Temp
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal

00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

00139 - Left Front Body Acceleration Sensor (G341)
007 - Short to Ground - Intermittent

00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
007 - Short to Ground - Intermittent

00141 - Rear Body Acceleration Sensor (G343)
007 - Short to Ground - Intermittent

00142 - Left Front Dampening Adjustment Valve (N336)
012 - Electrical Fault in Circuit

skasowane, jestem ciekaw czy wrócą.

kolega piter widze ogarnął już spasik na lato, też bym chciał co by wstydu teamowiczom na ulicach nie robić <jezyk2>
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2017-04-02, 19:18   

Freeq napisał/a:
Możesz pokazać ma zdjęciaxh co dokładnie zrobiłeś z czujnikami?

Ja dzisiaj znalazłem ciekawą opcję w kodowaniu. Nie wiem czy tak można co robić czy nie, ale coś tam się udało.

[url=http://i1330.photobu...kja.jpg]Obrazek[/URL]

Oryginalne kodowanie było 0015500
Nowe kodowanie to 0011210

Po zastosowaniu tego kodowania, zmieniły się wartości podstawowe z 416mm na 391mm przód oraz z 398mm na 378mm tył. Auto usiadło niżej.



dziwne to kodowanie nic nie zmienia.... przynajmniej u mnie, według mnie info jest do świateł...... ale jak ci usiadło -to coś musi w tym być..... dziwne....

zawieszenie mam w pełni sprawne więc nie wiem o co biega z tym kodowaniem....
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-02, 19:23   

Też tak uważam. Jakby to było tak proste to każdy by wiedział. A może kodowanie dotyczy zachowania zawiasu po obniżeniu aby wiedział że jest opuszczony i ma trochę inaczej działać :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2017-04-02, 21:53   

Nie wiem czy nie potraficie czytać ze zrozumieniem czy w czym jest problem.
Ten sposób będzie działał w każdym D3 - nie ma że boli.
Ale logicznym jest, że jak zmienicie samo kodowanie to się nic nie zmieni.
Po jego zmianie trzeba jeszcze przeprowadzić adaptację, w której to po zmianie kodowania wartości automatycznie zmieniają się na niższe, przez co auto po poprawnej adaptacji pójdzie w dół, żadna filozofia czy czarna magia odnośnie niektórych egzemplarzy.
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-04-03, 07:34   

bardzo logiczne.

Po zmianie kodowania sterownik ma zapisane nowe wartosci referencyjne i przy przeprowadzeniu

adaptacji podajemy aktualne wysokosci wiec zawieszenie pojdzie w dol poniewaz referencja lezy ponizej
_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.