Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:28
|
|
|
Aha, czyli w sporcie dynamic i komfort jest pod jednym, tak? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:40
|
|
|
Ok, wszystko jasne dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-01-16, 21:43
|
|
|
jesteś pewien że poziom się nie zmienia między komfort, a dynamic? Jak będe miał chwile porobię sobie pomiary, wydawało mi sie że jest delikatna różnica miedzy dynamic a comfort, oczywiście mowa o zawieszeniu sport.
Ja np po obniżeniu przodu o 15mm i tyłu o 5 mm nawet na lifcie mam problem podłożyć klasyczną żabkę pod auto . |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-10-10, 20:40
|
|
|
Witam, odgrzebie troche temat. Mam pytanie odnosnie prawidlowego dzialanie kompresora. Od czasu gdy kupilem a8 zawieszenie mozna powiedziec ze dziala poprawnie , nie liczac wymiany kompresora. Ale ciagle jast niby dobrze a mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. Dokladnie to jest tak : za kazdym razem jak odpalam samochod i ruszam to kompresor sie zalacza pracuje przez jakas minute pozniej slychac pssss i sie wylacza i jest ok. Jak sie zatrzymam i ruszam to kompresor sie nie zalacza ale gdy juz zgasze auto i ponownie odpale to historia sie powtarza zalaczy sie i po minucie psss i spusci powietrze. Nie wiem czy tak powinno byc czy jest cos nie tak. Z gory dziekuje za odpowiedz. |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
bertarz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 32 Dołączył: 06 Paź 2014 Posty: 23 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-10-17, 18:00
|
|
|
Radny A8 D3 jest to normalny objaw w pneumatycznych zawieszeniach.
Auto za każdym razem poziomuje i napełnia zbiornik centralny. |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-10-17, 19:51
|
|
|
Ale czy nie powinno być tak że gdy się załączy napompuje centralny zbiornik do odpowiedniego ciśnienia to wyłączy się i jeżeli nie ruszam ustawień wysokości to powinien się załączyć tylko raz na jakis czas nie zależnie czy po odpaleniu samochodu czy podczas normalnej jazdy ?
Biorę to tak na logikę trochę, kompresor pompuje cisnienie do zbiornika, po uzyskaniu ciśnienia jakie powinno być i wypoziomowaniu auta wyłącza sie. Amorki napompują się odpowiednio zaworki zatrzymaja ciśnienie i tyle. Jak wsiadzie do auta wiecej osob samochód opadnie to ok załączy się kompresor i dobije wieksze ciśnienie żeby prześwist był taki ja na aucie nie obciążonym. Ale dlaczego po każdym uruchomieniu auta on sie załącza ? Czy ten główny zbiornik nie jest takim zasobnikiem jak w zwyklej warsztatowej sprężarce ? |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
bertarz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 32 Dołączył: 06 Paź 2014 Posty: 23 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-10-17, 20:12
|
|
|
A czy auto na pewno Ci nie opada? Zmierz sobie od osi koła do błotnika i zobacz rano.
Czasami taki urok pneumatycznych zawieszeń. A może masz nieszczelność na zbiorniku centralnym i zawsze go napełnia?
Jeśli nie opada, to nie przejmowałbym się tym i dał sobie spokój.
Czasami wystraczy mała nierówność na którym z kół i też bedzię się poziomował.
Jednak to jest bardzo dokładne zawieszenie |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-10-17, 20:24
|
|
|
No właśnie nie opada. Ostatnio auto stało miesiąc nie odpalane bo byłem w delegacji i też nie dopadło. Robiłem kilka razy adaptację zawieszenia bo po zgaszeniu auta zawsze prawy tył stoi niżej ale adaptacja nic mie dała. A co do zbiornika centralnego to gdzie dokładnie on się znajduje ? Bo kiedyś go szukałem ale nie mogłem nigdzie zlokalizować. |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-17, 21:21
|
|
|
za tylnym nadkolem od strony kierowcy
od strony schowka w bagażniku widać take wybrzuszenie w podłodze |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-10-18, 08:03
|
|
|
Ok dzieki wielkie. Sprawdze testerem szczelnosci ten zbiornik jak i rozdzielacz powietrza byc może cos bedzie nie tak i schodzi cisnienie z samego zbiornika a zaworki zatrzymuja w amortyzatorach powietre i dlatego nie opada a tylko doppmpowuje powietrza do zbiornika |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-10-18, 08:10
|
|
|
Nie schodzi powietrze, po prostu auto nawet na postoju się poziomuje i jest to całkiem normalne. Jeśli chcesz to sprawdzić to zostaw auto w trybie podnośnika po zatrzymaniu. Nie będzie na postoju się próbował poziomować i ciśnienie pozostanie tam gdzie powinno. Ale jeśli wtedy ucieknie to oznacza rzeczywisty wyciek
Druga sprawa, że zbiornik nabija się przy prędkości powyżej 40km/h. Nie wiem czemu ale na forum też było to już wałkowane.
Tu masz więcej info na temat zawiasu w D3 :
http://chomikuj.pl/drago_...,5377875922.pdf |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-10-18, 09:47
|
|
|
Dlaczego dopiero przy 40km/h, sprawa jest prosta, jest to limuzyna w której mamy czuć się komfortowo a nie słuchać jakiegoś buczenia kompresora, po to zastosowano między innymi zbiornik( nie pamiętam teraz prawidłowej nazwy:P) aby z niego auto korzystało przy niższej prędkości, chyba że jest pusty, to nie ma wyjścia, a już przy prędkości 40 odgłosy silnika, otoczenia, skutecznie tłumią pracę kompresora...chyba się należą ? |
|
|
|
|
|