Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2016-01-31, 19:12
|
|
|
Dzięki, nie mogłem tego znaleźć.....korzystam z etki online bo na win 10 64 bit jest problem z instalacją, a ta online ciężko chodzi. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-10-18, 21:29
|
|
|
Witam, odgrzebie trochę temat. Jestem właśnie po regeneracji kompresora. Jutro mam składać całość do kupy. Mam pytanie co wy sądzicie o takim rozwiązaniu regeneracji TŁUMIKA który ma za zadanie wstępnie osuszać powietrze. A mianowicie.
Oryginalnie tłumik składa się z 6 części
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki"
3. oring uszczelniający
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka)
5. filtr miedziany " gęsty"
6. obudowa dolna
moja propozycja jest taka.Praktycznie bez wkładu finansowego no może jakieś 10zł.
1. obudowa górna
2. filtr miedziany "rzadki" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
3. oring uszczelniający - taki sam tylko nowy
4. osuszacz powietrza ( ta gąbka) - oryginalnej nie da się dostać tylko trzeba kupić cały tłumik za kosmiczne pieniądze ja proponuję coś innego w zamian, a konkretnie bardzo gęstą i dosyć twardą gąbkę. znalazłem taką jest stosowana do czyszczenia pneumatyki. - koszt ok 2-5 zł
5. filtr miedziany " gęsty" - ten który był oryginalnie tylko wyczyszczony
5a. granulat ( taki jak jest w osuszaczu w środku kompresora) - jak miałem akurat nowy za free.
5b. ta sama gąbka która wykonuje rolę filtra aby granulat nie dostał się do obiegu
6. obudowa dolna
Co wy na to?
- tłumik zregenerowany
- rolę osuszacza nadal spełnia
- dużo tańsza naprawa niż nowy tłumik
- przepustowość powietrza jest nawet większa niż była przed moją regeneracją.
- powietrze jest na 100% oczyszczone. i nic nie przedostanie się.
Czekam na wasze opinie |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
Sony
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2017-01-12, 13:33
|
|
|
Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-12, 13:43
|
|
|
Sony napisał/a: | Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie? |
Chyba nie wiem co kolega chciał napisać...
Co rozumiesz przez zwykłe zawieszenie? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-01-12, 14:26
|
|
|
Sony napisał/a: | Czytam i czytam te tematy w których tyle jest problemów z zawieszeniem pneumatycznym... odpuścić sobie przy zakupie A8 d3 2009r? Brać tylko sztukę gdzie jest zwykłe zawieszenie? Jakie Wasze zdanie? |
W A8 D3 nie było takiego, to nie Q7, gdzie mogłeś sobie zamówić zwykły zawias.
Wbrew pozorom jakieś ogromne koszta poza tylnymi amortyzatorami to nie są.
Zawsze możesz kupić zestawy, które zastępują pneumatykę, ale ich koszt niski również nie jest. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Sony
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2017-01-12, 15:06
|
|
|
Czyli w każdej A8 d3 jest pneumatyka w standardzie? Myślałem, że był to wariant za dopłatą. Zamierzam nabyć d3 rocznik około 2010, dlatego chcę się jak najwięcej dowiedzieć zanim to nastąpi. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Sony
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 2017-01-12, 15:16
|
|
|
Dobrze wiedzieć.
Czy jest sposób, żeby w jakimś stopniu zweryfikować ich stan, bądź też występującą awarię podczas zakupu auta? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-01-12, 15:57
|
|
|
Oczywiście. Diagnoza komputerem. Posłuchać kompresora. Pobawić się wysokością na każdym poziomie.
Małe nieszczelności ewentualne trudno będzie stwierdzić (bo nie sprawdzisz np czy samochód nie opada po nocy, czy dwóch). Najlepiej po samochód pojechać z kimś kto go ma, lub ma pojęcie.
Jak chcesz więcej wiedzieć o samej pneumatyce poczytaj zeszyty serwisowe SSP 292 / SSP 994303.
Wszystkie bolączki pneumatyki wychodzą zazwyczaj na mrozie - więc temperatury minusowe idealnie nadają się by sprawdzić jej stan. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-01-14, 08:30
|
|
|
Gdzie znajdę te książki serwisowe?? Czy może ma ktoś jakiś plik z jakimś schematem lub opisem całej pneumatyki?? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-01-14, 09:59
|
|
|
Wklep se w/w przeze mnie numery w googla, sa PDFy. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-01-14, 12:54
|
|
|
Ok dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-01-16, 19:48
|
|
|
A czym różni się wersja sportowa od standardowej i jak to można zweryfikować, którą mam?
W SSP 994303 znalazłem takie info:
Hardware
4E0 907 553 C * = Standard running gear
4E0 907 553 D * = Sporty running gear
Software
4E0 910 553 C * = Standard running gear
4E0 910 553 D * = Sporty running gear
Szukać sterownika czy jak? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:00
|
|
|
Ok, czyli mam standard, 4 poziomy wysokości. Lift, dymanic, comfort i automatic. |
|
|
|
|
|