Autor |
Wiadomość |
misza.83
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik +F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 Quatro
Wiek: 41 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: lubuskie / Zwierzyn
|
Wysłany: 2011-01-01, 18:56 [D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania
|
|
|
Witam wszystkich,czy pomorze mi ktoś zrozumieć zasadę działania kompresora,którędy zasysa powietrze a którym wężem zasila miechy,dodaje fotke jak ja to widz nie wiem tylko dlaczego sprężone powietrze wraca spowrotem do komory (bo krąży przez pochłaniacz wilgoci? a ten cienki przewód zasila miechy ?) i skąd pobiera powietrze, jest jakiś filtr ?... napisze dlaczego chce wiedzieć jak to z tym jest, podniosłem autko lewarkiem z przodu tam gdzie jest kompresor odkręciłem ostojnik (o ile to jest ostojnik) syknęło lekko ,był czysty zakręciłem opuściłem auto i leży przodem ,kompresor działa czarnym przewodem daje spore ciśnienie cienkim brązowym nic , rozebrałem elektrozawór wyciągnąłem iglice tez nie podaje tym cienkim ,są może jakieś mechaniczne zawory w środku które mogły się "zablokować" ? VAG pokazuje tylko przegrzanie kompresora ale to normalne skoro zbyt dłógo dziala a nie pompuje audiczki do góry,proszę o pomoc jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat
misza.83, poprawiłem tytuł Twojego wątku - to wprawdzie kosmetyka ale tagi piszemy troche inaczej.
I proszę Cię o trochę więcej zasad pisowni polskiej bo jak kolega poniżej zauważył tego się nie da normalnie przeczytać a co dopiero zrozumieć i coś pomóc.
Czy tak jak poniżej nie byłoby lepiej?... niby to samo a jednak coś innego.
Witam wszystkich.
Czy pomorze mi ktoś zrozumieć zasadę działania kompresora... którędy zasysa powietrze a którym wężem zasila miechy?
Dodaje fotke jak ja to widzę - nie wiem tylko dlaczego sprężone powietrze wraca spowrotem do komory (bo krąży przez pochłaniacz wilgoci? a ten cienki przewód zasila miechy ?)...
i skąd pobiera powietrze?... jest jakiś filtr?...
Napiszę dlaczego chcę wiedzieć jak to z tym jest...
podniosłem autko lewarkiem z przodu tam gdzie jest kompresor, odkręciłem ostojnik (o ile to jest ostojnik) syknęło lekko (był czysty), zakręciłem opuściłem auto i leży przodem :shock:
Kompresor działa (czarnym przewodem daje spore ciśnienie cienkim brązowym nic).
Rozebrałem elektrozawór, wyciągnąłem iglice... też nie podaje tym cienkim.
Są może jakieś mechaniczne zawory w środku które mogły się "zablokować"?
VAG pokazuje tylko przegrzanie kompresora ale to normalne skoro zbyt długo działa a nie pompuje audiczki do góry.
Proszę o pomoc jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat :!:
Pozdrawiam, FOSS. |
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-01-02, 20:08
|
|
|
Mody zedytujcie to, bo się czytać nie da |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
misza.83
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik +F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 Quatro
Wiek: 41 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: lubuskie / Zwierzyn
|
Wysłany: 2011-01-23, 20:29
|
|
|
Witam ponownie , FOSS dzięki za poprawienie mojego posta faktycznie jakoś lepiej to wszystko wygląda teraz, szczerze to pierwszy mój temat jaki założyłem kiedykolwiek dlatego wygląda jak wygląda :oops:
Co do kompresorka to udało mi się go ożywić (pewnie nie na długo) troche zmodyfikowałem jego działanie ale i tak się nie dowiedziałem jaka była przyczyna nie podnoszenia auta.
być może "wywiało" jakąś uszczelkę kiedy odkręciłem "odstojnik" lub coś takiego i nic nie zauważyłem...
pozdrawiam... |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-02-01, 14:20
|
|
|
co myślicie o tym? http://allegro.pl/kompres...1413550379.html
kompresor zawieszenia z klasy S mercedesa identyczny jak z audi A8 D3 a cena 5 razy mniejsza niż za oryginał myślicie że zadziała w D3? mechanik chce mi takie coś zamontować uchwyty identyczne i kostki też
jest nadzieja dla naszych starych kompresorów |
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-02-01, 14:44
|
|
|
Słyszałem, że od Mnietków Się psują częściej niż Audi |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-02-01, 14:45
|
|
|
ale kosztują 5x mniej. do A8 ok 5tys. do mietka 1tys |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-02-02, 11:04
|
|
|
Jak będziesz robił przekładkę kompresora to rób zdjęcia i czy się udało , ewentualne sugestie i wskazówki...................jesteś prekursorem wiec ciągnij dalej, czekamy na efekty :d
a tutaj masz moje wypociny z kompresorem
http://www.a8team.pl/topics28/1069.htm
[ Dodano: 2011-02-02, 11:11 ]
misza.83 napisał/a: | syknęło lekko ,był czysty zakręciłem opuściłem auto i leży przodem |
przed podnoszeniem auta na podnośniku lub demontażem kompresora trzeba w MMI włączyć tryb podnośnikowy/blokuje zawieszenie/.....jacking................i wtedy nie opadnie.
[ Dodano: 2011-02-02, 11:13 ]
mazur6662 napisał/a: | ale kosztują 5x mniej. do A8 ok 5tys. do mietka 1tys |
to niezły pomysł nawet na przełożenie bebechów ;-) byle tylko średnice pierścieni pasowały........................ale lepiej by było aby go z przeróbkami przełożyć w całości,co nowe to nowe. |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-02-02, 13:35
|
|
|
zmówiłem dzisiaj ten kompresor od mietka w przyszłym tygodniu dam znać. uchwyty są identyczne, mechanik jedynie przerobi mi wtyczki ale to już szczegół będę na bieżąco o wszystkim informował trzymajcie kciuki za całą operację ;> |
|
|
|
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-02-02, 15:56
|
|
|
3mamy |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
misza.83
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik +F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 Quatro
Wiek: 41 Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: lubuskie / Zwierzyn
|
Wysłany: 2011-02-04, 23:42
|
|
|
zanjac wiem o trybie podnośnika i o skutkach nie zastosowania go podnosząc auto,wiec tak też zrobiłem jak napisałeś i tym bardziej było dziwne to że przykucną i nie był by to żaden problem gdyby kompresor chciał pompować powietrze.
myślę że odkręcając ten duży jasny "kapsel" na kompresorku musiało pod ciśnieniem coś wypaść.............pytanie tylko co ??? :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-02-08, 10:40
|
|
|
kompresor będę wymieniał 17 lutego, dzisiaj sprawdzaliśmy jakie daje ciśnienie i... zabrakło skali ponad 20 bar-ów uchwyty mają podobny rozstaw do tego z naszych autek tylko są nieco niżej osadzone, mam nadzieje że nie będzie to stanowić żadnego problemu za tydzień będzie wiadomo czy zabieg się udał i czy pacjent wytrzymał |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-02-08, 13:26
|
|
|
mazur6662 napisał/a: | uchwyty mają podobny rozstaw do tego z naszych autek tylko są nieco niżej osadzone |
jeśli są niżej to nie będzie problemu..........nad kompresorem jest trochę miejsca , widać to dokładnie po wyjęciu lewej kratki z halogenem |
|
|
|
|
|
|
|
rafalcabrio
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: uk
|
Wysłany: 2012-10-24, 23:01
|
|
|
chlopaki troche odkopie temam ale niewiem czemu ale chodzi mi poglowie co by bylo jak bysmy odlaczyli kompresor i zaczeli jezdzic na trybie normanym nie na trybie lewarka
jak nisko by to zeszlo dalo by sie jechac??
w mercedesie s mialem zepsuty kompresor i zeszlo nisko ale dalo sie jezdzic ma moze ktos zdjecie |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2012-10-25, 08:26
|
|
|
szorowałbyś podwoziem po ziemi, padnie całkiem na glebę kompresor uruchamia się nie tylko w trakcie podnoszenia auta ale także jeżeli zmienia się ciężar auta (zapełniony bagażnik, komplet pasażerów w aucie itd) i co jakiś czas uzupełnia ciśnienie w zbiorniku |
|
|
|
|
|
|
|
rafalcabrio
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: uk
|
Wysłany: 2012-10-25, 11:47
|
|
|
czyli nieda sie jezdzic na zepsutym kompresoze ?? ma moze ktos zdjecie jak to wyglada jak opadnie |
|
|
|
|
|