Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania  
Autor Wiadomość
misza.83 
Użytkownik



Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik +F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 Quatro
Wiek: 41
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: lubuskie / Zwierzyn
Wysłany: 2011-01-01, 18:56   [D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania

Witam wszystkich,czy pomorze mi ktoś zrozumieć zasadę działania kompresora,którędy zasysa powietrze a którym wężem zasila miechy,dodaje fotke jak ja to widz nie wiem tylko dlaczego sprężone powietrze wraca spowrotem do komory (bo krąży przez pochłaniacz wilgoci? a ten cienki przewód zasila miechy ?) i skąd pobiera powietrze, jest jakiś filtr ?... napisze dlaczego chce wiedzieć jak to z tym jest, podniosłem autko lewarkiem z przodu tam gdzie jest kompresor odkręciłem ostojnik (o ile to jest ostojnik) syknęło lekko ,był czysty zakręciłem opuściłem auto i leży przodem ,kompresor działa czarnym przewodem daje spore ciśnienie cienkim brązowym nic , rozebrałem elektrozawór wyciągnąłem iglice tez nie podaje tym cienkim ,są może jakieś mechaniczne zawory w środku które mogły się "zablokować" ? VAG pokazuje tylko przegrzanie kompresora ale to normalne skoro zbyt dłógo dziala a nie pompuje audiczki do góry,proszę o pomoc jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat



misza.83, poprawiłem tytuł Twojego wątku - to wprawdzie kosmetyka ale tagi piszemy troche inaczej.
I proszę Cię o trochę więcej zasad pisowni polskiej bo jak kolega poniżej zauważył tego się nie da normalnie przeczytać a co dopiero zrozumieć i coś pomóc.
Czy tak jak poniżej nie byłoby lepiej?... niby to samo a jednak coś innego.


Witam wszystkich.

Czy pomorze mi ktoś zrozumieć zasadę działania kompresora... którędy zasysa powietrze a którym wężem zasila miechy?

Dodaje fotke jak ja to widzę - nie wiem tylko dlaczego sprężone powietrze wraca spowrotem do komory (bo krąży przez pochłaniacz wilgoci? a ten cienki przewód zasila miechy ?)...
i skąd pobiera powietrze?... jest jakiś filtr?...

Napiszę dlaczego chcę wiedzieć jak to z tym jest...
podniosłem autko lewarkiem z przodu tam gdzie jest kompresor, odkręciłem ostojnik (o ile to jest ostojnik) syknęło lekko (był czysty), zakręciłem opuściłem auto i leży przodem :shock:

Kompresor działa (czarnym przewodem daje spore ciśnienie cienkim brązowym nic).
Rozebrałem elektrozawór, wyciągnąłem iglice... też nie podaje tym cienkim.

Są może jakieś mechaniczne zawory w środku które mogły się "zablokować"?

VAG pokazuje tylko przegrzanie kompresora ale to normalne skoro zbyt długo działa a nie pompuje audiczki do góry.

Proszę o pomoc jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat :!:


Pozdrawiam, FOSS.
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2011-01-02, 20:08   

Mody zedytujcie to, bo się czytać nie da :(
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
misza.83 
Użytkownik



Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik +F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 Quatro
Wiek: 41
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: lubuskie / Zwierzyn
Wysłany: 2011-01-23, 20:29   

Witam ponownie , FOSS dzięki za poprawienie mojego posta faktycznie jakoś lepiej to wszystko wygląda teraz, szczerze to pierwszy mój temat jaki założyłem kiedykolwiek dlatego wygląda jak wygląda :oops:

Co do kompresorka to udało mi się go ożywić (pewnie nie na długo) troche zmodyfikowałem jego działanie ale i tak się nie dowiedziałem jaka była przyczyna nie podnoszenia auta.

być może "wywiało" jakąś uszczelkę kiedy odkręciłem "odstojnik" lub coś takiego i nic nie zauważyłem...

pozdrawiam...
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-02-01, 14:20   

co myślicie o tym? http://allegro.pl/kompres...1413550379.html

kompresor zawieszenia z klasy S mercedesa identyczny jak z audi A8 D3 a cena 5 razy mniejsza niż za oryginał :P myślicie że zadziała w D3? mechanik chce mi takie coś zamontować :) uchwyty identyczne i kostki też :>

jest nadzieja dla naszych starych kompresorów :)
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2011-02-01, 14:44   

Słyszałem, że od Mnietków Się psują częściej niż Audi :(
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-02-01, 14:45   

ale kosztują 5x mniej. do A8 ok 5tys. do mietka 1tys :)
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-02, 11:04   

Jak będziesz robił przekładkę kompresora to rób zdjęcia i czy się udało , ewentualne sugestie i wskazówki...................jesteś prekursorem wiec ciągnij dalej, czekamy na efekty :d
a tutaj masz moje wypociny z kompresorem
http://www.a8team.pl/topics28/1069.htm

[ Dodano: 2011-02-02, 11:11 ]
misza.83 napisał/a:
syknęło lekko ,był czysty zakręciłem opuściłem auto i leży przodem

przed podnoszeniem auta na podnośniku lub demontażem kompresora trzeba w MMI włączyć tryb podnośnikowy/blokuje zawieszenie/.....jacking................i wtedy nie opadnie.

[ Dodano: 2011-02-02, 11:13 ]
mazur6662 napisał/a:
ale kosztują 5x mniej. do A8 ok 5tys. do mietka 1tys

to niezły pomysł nawet na przełożenie bebechów ;-) byle tylko średnice pierścieni pasowały........................ale lepiej by było aby go z przeróbkami przełożyć w całości,co nowe to nowe.
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-02-02, 13:35   

zmówiłem dzisiaj ten kompresor od mietka :) w przyszłym tygodniu dam znać. uchwyty są identyczne, mechanik jedynie przerobi mi wtyczki ale to już szczegół :) będę na bieżąco o wszystkim informował :) trzymajcie kciuki za całą operację ;>
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2011-02-02, 15:56   

3mamy :)
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
misza.83 
Użytkownik



Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronik +F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 Quatro
Wiek: 41
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: lubuskie / Zwierzyn
Wysłany: 2011-02-04, 23:42   

zanjac wiem o trybie podnośnika i o skutkach nie zastosowania go podnosząc auto,wiec tak też zrobiłem jak napisałeś i tym bardziej było dziwne to że przykucną i nie był by to żaden problem gdyby kompresor chciał pompować powietrze.

myślę że odkręcając ten duży jasny "kapsel" na kompresorku musiało pod ciśnieniem coś wypaść.............pytanie tylko co ??? :-/
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-02-08, 10:40   

kompresor będę wymieniał 17 lutego, dzisiaj sprawdzaliśmy jakie daje ciśnienie i... zabrakło skali :) ponad 20 bar-ów :) uchwyty mają podobny rozstaw do tego z naszych autek tylko są nieco niżej osadzone, mam nadzieje że nie będzie to stanowić żadnego problemu :) za tydzień będzie wiadomo czy zabieg się udał i czy pacjent wytrzymał :P
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-08, 13:26   

mazur6662 napisał/a:
uchwyty mają podobny rozstaw do tego z naszych autek tylko są nieco niżej osadzone

jeśli są niżej to nie będzie problemu..........nad kompresorem jest trochę miejsca , widać to dokładnie po wyjęciu lewej kratki z halogenem
 
 
rafalcabrio 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: uk
Wysłany: 2012-10-24, 23:01   

chlopaki troche odkopie temam ale niewiem czemu ale chodzi mi poglowie co by bylo jak bysmy odlaczyli kompresor i zaczeli jezdzic na trybie normanym nie na trybie lewarka
jak nisko by to zeszlo dalo by sie jechac??
w mercedesie s mialem zepsuty kompresor i zeszlo nisko ale dalo sie jezdzic ma moze ktos zdjecie
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2012-10-25, 08:26   

szorowałbyś podwoziem po ziemi, padnie całkiem na glebę :/ kompresor uruchamia się nie tylko w trakcie podnoszenia auta ale także jeżeli zmienia się ciężar auta (zapełniony bagażnik, komplet pasażerów w aucie itd) i co jakiś czas uzupełnia ciśnienie w zbiorniku
 
 
rafalcabrio 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB
Imię: rafal
Jeżdzę: d3
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: uk
Wysłany: 2012-10-25, 11:47   

czyli nieda sie jezdzic na zepsutym kompresoze ?? ma moze ktos zdjecie jak to wyglada jak opadnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.