Autor |
Wiadomość |
SPAM-wojtek_gtx [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-04-19, 21:19
|
|
|
Manual |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-04-19, 21:46
|
|
|
Pomijając już moje przygody z podnoszeniem mocy oraz hamowaniem mojego Ex S8 (opisywałem już kiedyś więc nie ma potrzeby tego powtarzać) to dodam tylko, że deklarowana przez producentów moc silnika to moc zmierzona na hamowni silnikowej w ściśle określonych warunkach pomiarowych określonych konkretną normą.... a pomiary dokonywane na hamowni podwoziowej to dee facto pomiar mocy na kołach gdzie końcowe wyniki mówiące o mocy silnika to wynik pomiaru mocy na kołach oraz wynik pomiaru strat napędu podstawione do odpowiedniego wzoru.
Ale w przypadku samochodów takich jak A8/S8 z napędem na 4 koła oraz automatyczną skrzynią biegów sam pomiar strat napędu już rodzi wątpliwości........ bo straty napędu przy przyspieszaniu mogą być inne niż straty napędu mierzone przy teoretycznie swobodnym zwalnianiu na rolkach hamowni kiedy skrzynia biegów pracuje w trybie Neutral a napęd jest pędzony poniekąd od tyłu czyli od kół.
Do tego dochodzą jeszcze warunki pomiarowe (wilgotność oraz temperatura powietrza albo moc dmuchaw które tłoczą na silnik chłodne powietrze) oraz ów magiczny wzór wg. którego zmierzona moc na kołach oraz te wszystkie parametry zewnętrzne mają dać wynik w postaci mocy silnika....... ale margines błędu jest tu chyba dosyć duży :roll:
Ostatnio zaczytałem się na dłużej na forum Subaru i tam, co ciekawe, temat hamowni, wyników pomiarów oraz wartości deklarowanych przez producenta i przez profesjonalne firmy tuningowe również był mocno dyskutowany.
Tam również koledzy pisali że na niektórych naszych hamowniach robienie pomiarów to wyrzucanie pieniędzy w błoto bo wyniki mogą być takie jakie chce osoba robiąca pomiary co wielokrotnie może się mieć nijak do rzeczywistej mocy auta...
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-19, 22:06
|
|
|
zmierzyć dobrze czas do 100, jest to dobry wykładnik w końcu nie chodzi o to czy uciekło/przybyło 10km tylko powiedzmy 40 i więcej a to juz bedzie widać po czasie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-04-20, 08:18
|
|
|
maciu napisał/a: | zmierzyć dobrze czas do 100 | bardziej miarodajny będzie pomiar od 0 do 200. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-04-20, 10:56
|
|
|
Dodatkowo Audi nie podaje w danych technicznych przyspieszenia do 200km/h |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-04-20, 12:16
|
|
|
Maciex napisał/a: | Dodatkowo Audi nie podaje w danych technicznych przyspieszenia do 200km/h |
Według tego filmu S8 robi to w 24 sek, trochę dużo ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=KE9_aMKhi3E
Jak sam wcześniej sprawdzałem to spokojnie ten czas wykręcałem |
_________________
|
|
|
|
|
SPAM-wojtek_gtx [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-04-20, 17:05
|
|
|
FOSS napisał/a: | P
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil: |
Prawdziwych pomiarów można dokonać w jednej jedynej w warszawie hamowni obciążeniowej - w firmie ECUperformance. |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-04-23, 17:00
|
|
|
a ja sie pochwale ze mam 311 koni poniżej zdjecie dla niedowiarków
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-04-23, 17:36
|
|
|
Fajny ten jeden konik! ;-) |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
paja
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-05-16, 21:54
|
|
|
Panowie i Panie. W sobotę tj 19.05.2012 organizowany jest wyjazd na hamownie do Ostrowca Świętokrzyskiego. Ja jadę ze znajomymi z Kielc, jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby podjechać z innych zakamarków kraju. Koszty jest śmieszny bo na quattro 70zł, a ośka 50. Hamowanie odbędzie się na profesjonalnej hamowni także zapraszam wszystkich chętnych.
Link do firmy http://www.kingsoft.com.pl/ |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-08-06, 23:07
|
|
|
Kolego paja jak Twoje wyniki na hamowni :?: |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-08-07, 11:03
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Kolego paja jak Twoje wyniki na hamowni :?: |
Coś czuję że jak ja nie pojadę to odważnych nie będzie... każdy chce mieć tyle ile fabryka dała i nie chce się dowiedzieć że ma mniej :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|