Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych  
Autor Wiadomość
SPAM-wojtek_gtx
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-19, 21:19   

Manual
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-04-19, 21:46   

Pomijając już moje przygody z podnoszeniem mocy oraz hamowaniem mojego Ex S8 (opisywałem już kiedyś więc nie ma potrzeby tego powtarzać) to dodam tylko, że deklarowana przez producentów moc silnika to moc zmierzona na hamowni silnikowej w ściśle określonych warunkach pomiarowych określonych konkretną normą.... a pomiary dokonywane na hamowni podwoziowej to dee facto pomiar mocy na kołach gdzie końcowe wyniki mówiące o mocy silnika to wynik pomiaru mocy na kołach oraz wynik pomiaru strat napędu podstawione do odpowiedniego wzoru.

Ale w przypadku samochodów takich jak A8/S8 z napędem na 4 koła oraz automatyczną skrzynią biegów sam pomiar strat napędu już rodzi wątpliwości........ bo straty napędu przy przyspieszaniu mogą być inne niż straty napędu mierzone przy teoretycznie swobodnym zwalnianiu na rolkach hamowni kiedy skrzynia biegów pracuje w trybie Neutral a napęd jest pędzony poniekąd od tyłu czyli od kół.

Do tego dochodzą jeszcze warunki pomiarowe (wilgotność oraz temperatura powietrza albo moc dmuchaw które tłoczą na silnik chłodne powietrze) oraz ów magiczny wzór wg. którego zmierzona moc na kołach oraz te wszystkie parametry zewnętrzne mają dać wynik w postaci mocy silnika....... ale margines błędu jest tu chyba dosyć duży :roll:



Ostatnio zaczytałem się na dłużej na forum Subaru i tam, co ciekawe, temat hamowni, wyników pomiarów oraz wartości deklarowanych przez producenta i przez profesjonalne firmy tuningowe również był mocno dyskutowany.

Tam również koledzy pisali że na niektórych naszych hamowniach robienie pomiarów to wyrzucanie pieniędzy w błoto bo wyniki mogą być takie jakie chce osoba robiąca pomiary co wielokrotnie może się mieć nijak do rzeczywistej mocy auta...
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-19, 22:06   

zmierzyć dobrze czas do 100, jest to dobry wykładnik w końcu nie chodzi o to czy uciekło/przybyło 10km tylko powiedzmy 40 i więcej a to juz bedzie widać po czasie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2012-04-20, 08:18   

maciu napisał/a:
zmierzyć dobrze czas do 100
bardziej miarodajny będzie pomiar od 0 do 200.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-04-20, 08:36   

greg26 napisał/a:
maciu napisał/a:
zmierzyć dobrze czas do 100
bardziej miarodajny będzie pomiar od 0 do 200.

Tylko , że u nas nie ma zbytnio miejsca gdzie możesz legalnie się rozpędzić do 200km/h
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-20, 10:56   

Dodatkowo Audi nie podaje w danych technicznych przyspieszenia do 200km/h
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-04-20, 12:16   

Maciex napisał/a:
Dodatkowo Audi nie podaje w danych technicznych przyspieszenia do 200km/h

Według tego filmu S8 robi to w 24 sek, trochę dużo ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=KE9_aMKhi3E

Jak sam wcześniej sprawdzałem to spokojnie ten czas wykręcałem
_________________

 
 
SPAM-wojtek_gtx
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-20, 17:05   

FOSS napisał/a:
P
już sam nie wiem gdzie można pojechać żeby było dobrze i przede wszystkim rzetelnie :evil:


Prawdziwych pomiarów można dokonać w jednej jedynej w warszawie hamowni obciążeniowej - w firmie ECUperformance.
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-20, 17:48   

http://www.youtube.com/watch?v=gIhvfQ6y2ew

moja idzie bardzo podobnie, ale do 200km/h nie dokręciłem bo już prostej brakowało
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-23, 17:00   

a ja sie pochwale ze mam 311 koni poniżej zdjecie dla niedowiarków :D

_________________

 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-23, 17:36   

Fajny ten jeden konik! ;-)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-24, 07:56   

ile waży ten konik? ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_%C5%BCywy

tez trzeba by go shamować :D
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
paja 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-05-16, 21:54   

Panowie i Panie. W sobotę tj 19.05.2012 organizowany jest wyjazd na hamownie do Ostrowca Świętokrzyskiego. Ja jadę ze znajomymi z Kielc, jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby podjechać z innych zakamarków kraju. Koszty jest śmieszny bo na quattro 70zł, a ośka 50. Hamowanie odbędzie się na profesjonalnej hamowni także zapraszam wszystkich chętnych.

Link do firmy http://www.kingsoft.com.pl/
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-06, 23:07   

Kolego paja jak Twoje wyniki na hamowni :?:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-08-07, 11:03   

Mucholejkolator napisał/a:
Kolego paja jak Twoje wyniki na hamowni :?:

Coś czuję że jak ja nie pojadę to odważnych nie będzie... każdy chce mieć tyle ile fabryka dała i nie chce się dowiedzieć że ma mniej :-P
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.