Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku  
Autor Wiadomość
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-09-15, 18:44   

preston81 napisał/a:
ja tam bym tego nawet zabawą nie nazwał :) ew udręką :) nie ma co kombinowac szukac mocniejszego auta i tyle


To jest najprostsza opcja i mniej bolesna :) Ale na pewno sa jakies konkretne f-my ktore sie tym zajmuja i nie trzeba czekac nie wiadomo ile.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-15, 18:58   

No ja taką znam ale specjalizuje się raczej w swapach jak w motaniu. Reasumujac swap tez daje duzo radości ale trza go tez zrobic dobrze.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-09-16, 06:49   

Ja swapy i turbienia silników wolnossących mam opanowane bo to robiłem juz nie raz. Żeby dobrze uturbić motor (zaznaczam dobrze - zgodnie ze sztuką) to trzeba motor rozebrać na atomy, zrobic kompletniutki motor w zasadzie od nowa wymieniając wszelkie mozliwe uszczelniacze. Do tego trzeba odprężyć to profesjonalnie (a zadne przekładki i inne podwójne uszczelki do profesjonalnych metod odprężania nie należą) i wykazać się mega starannością przy projektowaniu obiegów wodnych i olejowych (mając wiedzę o zasadach przepływu i znając zalecenia producentów osprzętu który dokładamy). Jak na to nałożymy metodyczne dobranie kompresora spreżarki/sprężarek do zapotrzebowania silnika na powietrze i jego współczynników napełnienia to wyjdzie nam super projekt, który będzie jeździł pod warunkiem, że ktoś to wystroi porządnie w całym zakresie obrotów i z uwzględnieniem najwazniejszych zabezpieczeń (jak np. czujniki stukowe)

I na koniec pytanie - kto w ten sposób turbi teraz silniki? Nikt - a wiecie dlaczego? Bo nie ma na taką robotę popytu. A wiecie czemu nie ma na taka robote popytu? Bo jest to mega k....wsko drogie i podobny efekt łatwiej uzyskać swapem na mocniejszą jednostkę. A czemu tak ciężko znaleźć firmę która takie rzeczy zrobi z należytą starannością od początku do końca? Bo nikt nie chce za tą robotę zapłacić.

Jeśli ktoś myśli, że za 15 tysięcy uturbi porządnie V8 to się grubo myli. Porządny remont takiego silnika kosztuje w częściach (bez robocizny) około 11 tysięcy a gdzie cała reszta i robota? Ja kiedyś popełniłem taki temat na jednym forum, który wyjaśnia zasady i sposób turbienia wolnossaka wraz z szacowaniem kosztów takiego zabiegu. Polecam go przeczytać (mam nadzieje ze nie wywalicie linka)

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=15&t=526543
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-16, 10:24   

Wojtek dobrze prawi-dlatego żadne argumenty jakie mi osobiście wysuwali tacy guru jak guzior do mnie nie docieraja i te projekty sa nic nie warte.
 
 
Przemek21 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 250
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-16, 15:29   

Wiedz tak , po moich przygodach stwierdzam że nie warto bawić się w żaden tuning tylko cieszyć się seryjnym autem albo zamienić na mocną serie , To już wiem

Natomiast co do Bartka (guzior) ma naprawdę ogromną wiedzę o v8 i w nie wątpię , jego pietą są detale, elektronika i branie sobie na głowę nadmiar ale to nadmiar dodatkowej pracy

co do kwestii mechanicznej to nie ma się do czego przyczepić silnik jest zrobiony na prawdę dobrze ( i nie ma żadnych przekładek albo podwójnych uszczelek w celu odprężenia ) jest wszystko jak ma być .

Natomiast u mnie elektronika jest problemem tu Bartek poległ ( nie wiadomo czemu przepalają się cewki zapłonowe ) i jeszcze parę innych niespodzianek, ogólnie cyrki <boisie> <boisie>

Oczywiście nie odpuszczę i skończę to auto ale już nie będę o tym pisał zanim nie zapnę wszystkiego na tip top

TYLKO MOCNE SERIE szkoda czasu i pieniędzy <faktycznie>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-17, 05:19   

Ja troszkę inaczej odbieram pewne sprawy i moim zdaniem trzeba by było zdrutować parę aut ślimakiem .
I wtedy można by coś powiedzieć :]
Czy motor bez dłubania wytrzyma i ile wytrzyma czy coś nie popłynie czy korba bokiem nie wyjdzie .
Bo może ten motor w serii sporo zniesie lub nie kto nie przetrze szlaków to tak na prawdę nie będzie wiadomo .
A to że firmy nie chcą robić bo łatwiej jest prościej i szybciej kasę zarobić .
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-17, 14:51   

Apophis napisał/a:
Swap na BCY jak chcemy V8 bit albo cos nowszego w tfsi.


pomysł fajny tylko już widzę jak ktoś to ogarnia.....tutaj większość fahmanów nie może porządnie silnika zdiagnozować (np. takiego 4.2TDI bo ma już trochę "okablownaia")
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-17, 14:52   

Ależ nikt nie mowi ze to kazdy zrobi. Ja znam tylko jeden warsztat.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-17, 14:57   

Apo to proszę o namiary kto wsadzi mi silni 4.0TFSI z D4 do D3 (oczywiście ze skrzynią 8HP)

z całym szacunkiem ale nie latajmy w obłokach :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-17, 15:09   

Technicznie rzecz biorac BUH ma tu łatwiejsze zastosowanie. W Genowefa garage omawiałem takie swapy TFSI ale samego silnika bo cały napęd to dodatkowa nie mniejsza rzeźba. W każdym bądź razie Krzysiek Bryl wiedze ma spora mozliwości przerobowe też-zapytaj. Jesli finanse nie graja roli a uprzedzam że tu beda duże to baw się.
Robia tam projekty podobne ale o mniejszej wadze czyli jakies nowoczesna r36 z dsg ląduje np w seacie cordoba,golfie mk1 itd itp takich małych zrobili sporo i lata to.
Z takiego mojego luźnego rozeznania silniki takie jak wspomniane 4.0TFSI sa dośc dobrze skonstruowane i serwisy je szybko zabijają. Zaś skrzynie to juz delikatne popierdółki i sie szybko posypią.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-17, 18:05   

Ja uwazam, ze tuning jest fajny ale to jest dla osob z grubym portfelem. Jak nie masz to lepiej sie nie brac. Polepszanie serii to swietna sprawa. Kazdy chcialby miec cos indywidualnego, innego niz wszyscy. Swapy i uturbianie to nie proste rzeczy i oczywistym jest, ze nie zrobi tego mietek z warsztatu. Nie bez powodu malo jest warsztatow ogarniajacych A8 od d3 w gore a co dopiero robiacych takie rzeczy.

Widzialem zarowno smarta z silnikiem z hayabusy jak i mazde mx5 ba z silnikiem v8 z z corvetty. Piekne ale i drogie projekty gdzie nie jest to podstawowe auto ale zabawka dla kogos z mozliwosciami finasowymi.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-17, 20:34   

Dajcie "se" siana z takimi projektamk. Tak jak Przemek napisal, lepiej mocną serie niz podłubany wynalazek co nie wiadomo jak dlugo polata
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-09-18, 00:43   

Dlaczego ? Tego typu projekty nic tylko chwalić, przykład fajnego swapa:
http://www.audiklub.org/f...p?f=33&t=124563
_________________
Black Cars Matters
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-18, 10:29   

To jest jak by nie patrzeć tańszy swap od takiego o jakim sie wielu tu marzy :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-18, 10:40   

dice111, ok, ale to jest wszystko z wolnossaka na wolnossaka, a nie dokładaniedo wolnossaka turbo czy kompresor kombinowanie na wszelkie sposoby z wystrojeniem.

Takie proste tjuningi to nawet Apo ma ogarniete w małym palcu :D tylko ze on mocu akurat nie podnosil ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.