Autor |
Wiadomość |
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-09-15, 18:44
|
|
|
preston81 napisał/a: | ja tam bym tego nawet zabawą nie nazwał ew udręką nie ma co kombinowac szukac mocniejszego auta i tyle |
To jest najprostsza opcja i mniej bolesna Ale na pewno sa jakies konkretne f-my ktore sie tym zajmuja i nie trzeba czekac nie wiadomo ile. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-15, 18:58
|
|
|
No ja taką znam ale specjalizuje się raczej w swapach jak w motaniu. Reasumujac swap tez daje duzo radości ale trza go tez zrobic dobrze. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-16, 06:49
|
|
|
Ja swapy i turbienia silników wolnossących mam opanowane bo to robiłem juz nie raz. Żeby dobrze uturbić motor (zaznaczam dobrze - zgodnie ze sztuką) to trzeba motor rozebrać na atomy, zrobic kompletniutki motor w zasadzie od nowa wymieniając wszelkie mozliwe uszczelniacze. Do tego trzeba odprężyć to profesjonalnie (a zadne przekładki i inne podwójne uszczelki do profesjonalnych metod odprężania nie należą) i wykazać się mega starannością przy projektowaniu obiegów wodnych i olejowych (mając wiedzę o zasadach przepływu i znając zalecenia producentów osprzętu który dokładamy). Jak na to nałożymy metodyczne dobranie kompresora spreżarki/sprężarek do zapotrzebowania silnika na powietrze i jego współczynników napełnienia to wyjdzie nam super projekt, który będzie jeździł pod warunkiem, że ktoś to wystroi porządnie w całym zakresie obrotów i z uwzględnieniem najwazniejszych zabezpieczeń (jak np. czujniki stukowe)
I na koniec pytanie - kto w ten sposób turbi teraz silniki? Nikt - a wiecie dlaczego? Bo nie ma na taką robotę popytu. A wiecie czemu nie ma na taka robote popytu? Bo jest to mega k....wsko drogie i podobny efekt łatwiej uzyskać swapem na mocniejszą jednostkę. A czemu tak ciężko znaleźć firmę która takie rzeczy zrobi z należytą starannością od początku do końca? Bo nikt nie chce za tą robotę zapłacić.
Jeśli ktoś myśli, że za 15 tysięcy uturbi porządnie V8 to się grubo myli. Porządny remont takiego silnika kosztuje w częściach (bez robocizny) około 11 tysięcy a gdzie cała reszta i robota? Ja kiedyś popełniłem taki temat na jednym forum, który wyjaśnia zasady i sposób turbienia wolnossaka wraz z szacowaniem kosztów takiego zabiegu. Polecam go przeczytać (mam nadzieje ze nie wywalicie linka)
http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=15&t=526543 |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-16, 10:24
|
|
|
Wojtek dobrze prawi-dlatego żadne argumenty jakie mi osobiście wysuwali tacy guru jak guzior do mnie nie docieraja i te projekty sa nic nie warte. |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-16, 15:29
|
|
|
Wiedz tak , po moich przygodach stwierdzam że nie warto bawić się w żaden tuning tylko cieszyć się seryjnym autem albo zamienić na mocną serie , To już wiem
Natomiast co do Bartka (guzior) ma naprawdę ogromną wiedzę o v8 i w nie wątpię , jego pietą są detale, elektronika i branie sobie na głowę nadmiar ale to nadmiar dodatkowej pracy
co do kwestii mechanicznej to nie ma się do czego przyczepić silnik jest zrobiony na prawdę dobrze ( i nie ma żadnych przekładek albo podwójnych uszczelek w celu odprężenia ) jest wszystko jak ma być .
Natomiast u mnie elektronika jest problemem tu Bartek poległ ( nie wiadomo czemu przepalają się cewki zapłonowe ) i jeszcze parę innych niespodzianek, ogólnie cyrki
Oczywiście nie odpuszczę i skończę to auto ale już nie będę o tym pisał zanim nie zapnę wszystkiego na tip top
TYLKO MOCNE SERIE szkoda czasu i pieniędzy |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-17, 05:19
|
|
|
Ja troszkę inaczej odbieram pewne sprawy i moim zdaniem trzeba by było zdrutować parę aut ślimakiem .
I wtedy można by coś powiedzieć
Czy motor bez dłubania wytrzyma i ile wytrzyma czy coś nie popłynie czy korba bokiem nie wyjdzie .
Bo może ten motor w serii sporo zniesie lub nie kto nie przetrze szlaków to tak na prawdę nie będzie wiadomo .
A to że firmy nie chcą robić bo łatwiej jest prościej i szybciej kasę zarobić . |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-09-17, 14:51
|
|
|
Apophis napisał/a: | Swap na BCY jak chcemy V8 bit albo cos nowszego w tfsi. |
pomysł fajny tylko już widzę jak ktoś to ogarnia.....tutaj większość fahmanów nie może porządnie silnika zdiagnozować (np. takiego 4.2TDI bo ma już trochę "okablownaia") |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-17, 14:52
|
|
|
Ależ nikt nie mowi ze to kazdy zrobi. Ja znam tylko jeden warsztat. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-09-17, 14:57
|
|
|
Apo to proszę o namiary kto wsadzi mi silni 4.0TFSI z D4 do D3 (oczywiście ze skrzynią 8HP)
z całym szacunkiem ale nie latajmy w obłokach |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-17, 15:09
|
|
|
Technicznie rzecz biorac BUH ma tu łatwiejsze zastosowanie. W Genowefa garage omawiałem takie swapy TFSI ale samego silnika bo cały napęd to dodatkowa nie mniejsza rzeźba. W każdym bądź razie Krzysiek Bryl wiedze ma spora mozliwości przerobowe też-zapytaj. Jesli finanse nie graja roli a uprzedzam że tu beda duże to baw się.
Robia tam projekty podobne ale o mniejszej wadze czyli jakies nowoczesna r36 z dsg ląduje np w seacie cordoba,golfie mk1 itd itp takich małych zrobili sporo i lata to.
Z takiego mojego luźnego rozeznania silniki takie jak wspomniane 4.0TFSI sa dośc dobrze skonstruowane i serwisy je szybko zabijają. Zaś skrzynie to juz delikatne popierdółki i sie szybko posypią. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-17, 18:05
|
|
|
Ja uwazam, ze tuning jest fajny ale to jest dla osob z grubym portfelem. Jak nie masz to lepiej sie nie brac. Polepszanie serii to swietna sprawa. Kazdy chcialby miec cos indywidualnego, innego niz wszyscy. Swapy i uturbianie to nie proste rzeczy i oczywistym jest, ze nie zrobi tego mietek z warsztatu. Nie bez powodu malo jest warsztatow ogarniajacych A8 od d3 w gore a co dopiero robiacych takie rzeczy.
Widzialem zarowno smarta z silnikiem z hayabusy jak i mazde mx5 ba z silnikiem v8 z z corvetty. Piekne ale i drogie projekty gdzie nie jest to podstawowe auto ale zabawka dla kogos z mozliwosciami finasowymi. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-17, 20:34
|
|
|
Dajcie "se" siana z takimi projektamk. Tak jak Przemek napisal, lepiej mocną serie niz podłubany wynalazek co nie wiadomo jak dlugo polata |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-18, 10:29
|
|
|
To jest jak by nie patrzeć tańszy swap od takiego o jakim sie wielu tu marzy |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-18, 10:40
|
|
|
dice111, ok, ale to jest wszystko z wolnossaka na wolnossaka, a nie dokładaniedo wolnossaka turbo czy kompresor kombinowanie na wszelkie sposoby z wystrojeniem.
Takie proste tjuningi to nawet Apo ma ogarniete w małym palcu tylko ze on mocu akurat nie podnosil |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|