Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-21, 20:52
|
|
|
<jezu> jade w poniedziałek stary wał zakładać O
Fajnie ze Ci się udało! |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-08-18, 18:08
|
|
|
ja troszke powruce do tematu, a więc u mnie też są odczuwalne takie wibracje, chciałbym dobrze to zdiagnozować, i nasuwa mi sie takie pytanie, a jak bym odkręcił wał całkowicie i przejechał sie celem sprawdzenia czy to aby napewno wał? jak myślicie , stanie sie coś złego? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-08-18, 18:19
|
|
|
niestety nie jest to mozliwe gdyz mechanizmy roznicowe nie pozwola na jazde bez walu. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-02-22, 11:37
|
|
|
Odświeże temat.
u mnie sprawa wygląda następująco, jade i bicie zaczyna sie od około 70,80, trzęsie całym autem ale czuć tak jakby żródło było bardziej na środku lub z tyłu, mam lekko wybitą jedną końcówke drążka ale wydaje mi sie że to nie jest przyczyną bo też kierownica by biła a tu tego nie ma. koła podmienione na komplet letni i to samo.
moje pytanie jest następujące czy pchać sie w wymiane podpory czy może lepiej zaryzykować i zakupić cały używany wał na allegro bo są one tam poniżej 200zł |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-22, 13:14
|
|
|
ja bym wał kupił drugi, tylko wcześniej się zorientuj w jakim stanie jest podpora, bo przeguby można wymienić.
ja wywaliłem prawie 1000zł na regeneracje wału i leż bo nie ma w łódzkim firmy która go może wyważyć
kupiłem używke za 100zł i smiga jak "cza". Tylko zwróć uwagę bo są różne długości i pewnie między PB a ON będą różnice. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-22, 13:46
|
|
|
Roznicy chyba nie bedzie bo długości sie na pewno roznia miedzy manualnymi a automatami. W Grodzisku mazowieckim jest firma co u mnie robiła i to żyje.
Nie wiem jakie sa to wibracje bo jesli zdecydowanie telepie i np przy obciażeniu(przyspieszaniu) to problem z wałem może być. Jak czujesz jakies rezonansy to moga być tylne koła,opony. |
|
|
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-02-22, 14:13
|
|
|
była chwila czasu i położyłem sie pod moją niunie, jak dla mnie to jest wyczówalny luz na przegubie przy skrzyni, na podporze nie widać luzu ani nie czuć, guma cała tylko na tej gumie wał pracuje no ale to chyba o to tam chodzi ale niestety mam jeszcze luz na prawym wewnętrznym przegubie z tyłu |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-22, 14:14
|
|
|
Poduszki dyfra są ok? No spory luz na przegubie wału może robić zamieszanie. |
|
|
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-02-22, 14:21
|
|
|
poduszki właśnie sprawdziłem i są całe..
Czyli co wymieniac ten przegub przy skrzyni? jaki polecacie? zna ktoś jakis numer? |
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-02-22, 17:07
|
|
|
byłem teraz u magików którzy ostatnio mi targali silnik z audi, opowiedziałem o moich spostrzeżeniach i powiedzieli że na tym przednim przegubie to zawsze jest luz, że zakładają nowe a i tak mają luzy, to prawda? bo mi sie wydaje że nie, zaproponowali żeby zacząć od wymiany półosi bo to najtańsze |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-22, 17:17
|
|
|
Nie ma prawa miec luzu na przgubie. Gdzies bylo opisame jakie przeguby trzeba kupic. Uzyj szukajki. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-02-22, 17:26
|
|
|
to samo mu odpowiedziałem a on dalej swoje uparty. kupie narazie używany z półosią może coś pomoże. od benz będzie pasował? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-22, 17:59
|
|
|
ja bym zrobił na Twoim miejscu inaczej... podnies auto z tyłu zeby stała tylko na przednich kołach, odpal silnik i wrzuć tak do 3go biegu. Zobacz wtedy czy auto też wibruje, tzn dotknij tylnego dyfra lub tez wału. Wtedy wyeliminujesz przednie półośki i niepotrzebne koszta.
jeśli natomiast chodzi o luz na przednich półośkach w w wielu przypadkach nie jest on na samych przegubach a na flanszy (wałku atakującym), ale tu już nic nie zrobisz. natomiast nie powinno mieć to wpływu na jazde. Ja mam taki luz i żadnych wibracji. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2016-02-22, 18:10
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ja bym zrobił na Twoim miejscu inaczej... podnies auto z tyłu zeby stała tylko na przednich kołach, odpal silnik i wrzuć tak do 3go biegu. Zobacz wtedy czy auto też wibruje, tzn dotknij tylnego dyfra lub tez wału. Wtedy wyeliminujesz przednie półośki i niepotrzebne koszta.
jeśli natomiast chodzi o luz na przednich półośkach w w wielu przypadkach nie jest on na samych przegubach a na flanszy (wałku atakującym), ale tu już nic nie zrobisz. natomiast nie powinno mieć to wpływu na jazde. Ja mam taki luz i żadnych wibracji. |
kolego ja nic nie pisałem o przednich przegubach, one są raczej ok bo luzów nie mają. A to można tak że przód na ziemi a tył sie kręci? Auto mi nie odjedzie nagle? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-22, 18:14
|
|
|
Cytat: |
Roznicy chyba nie bedzie bo długości sie na pewno roznia miedzy manualnymi a automatami. |
Widzisz Maciek, miedzy automatami taz jest roznica, np. w V8 miedzy 3.7 a 4.2. A do tego jeszcze czy z Q czy bez... Najleoiej po numerze oem szukac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|