|
Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-25, 09:56
|
|
|
Czyżby były napinacze dostepne w zamiennikach do naszych D2 FL
Po wpisaniu nr części wszystko sie zgadza, opis aukcji tylko nie pasuje
http://allegro.pl/listing...ring=077109087P
[ Dodano: 2013-08-25, 10:58 ]
Co w napinaczach może sie popsuc oprócz tych nieszczesnych ślizgów.
Pytam tak profilaktycznie bo ostatnio wymieniałem uszczelki pokryw zaworowych i u mnie sliżgi wygladały całkiem przyzwoicie. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-10-27, 18:03
|
|
|
czesc,
pytanko mam:
- czy jest ktoś "po przejściach" z silnikiem V8 40v , gdzie wypadaly zaplony, silnik nierówno pracowal, a po zdjęciu pokrywy ujrzał połamane slizgi/prowadnice ?
bo mam zagwostke,
czy bawic się w wymiane samych slizgow ?
[ obecnie sa na alledrogo zamienniki 69zl szt ]
- czy jednak sa powody przypuszczać ze nic to nie da ?
bo owe uszkodzenie/połamanie slizgow, wzielo się ze zużytych napinaczy / lub lancuszkow.
- połamane slizgi i wypadanie zaplonow miałem na głowicy 5-8.
czy otwierac drugi dekiel, i profilaktycznie zmieniac slizgi, czy jak chula to nie zagladac tam nawet ?
- można w jakiś sposób, sprawdzić napinacz czy jest sprawny,
majac go przed oczami/zdjęty dekiel , lub nawet wymontowany/ w reku ?
porównam tez lancuszek z nowym, czy się rozciagnal itp.
w razie dużych roznic wymienie slizgi i lanczyszki, ale co z tymi napinaczami... żeby dwa razy tej roboty nie robic/ nie placic mechanikowi.
co do slizgow, mechanik zasugerowal ze mogly pasc ze starości, bo maja już prawie 12 lat pracy, wiele razy się nagrzewaly, marzly, ciagle pracując w oleju, i obecnie sa "kruche" strasznie. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-27, 18:21
|
|
|
smoczek napisał/a: | czesc,
pytanko mam:
- czy jest ktoś "po przejściach" z silnikiem V8 40v , gdzie wypadaly zaplony, silnik nierówno pracowal, a po zdjęciu pokrywy ujrzał połamane slizgi/prowadnice ?
|
No rozmawialiśmy przecież ;-)
smoczek napisał/a: | bo mam zagwostke,
czy bawic się w wymiane samych slizgow ?
[ obecnie sa na alledrogo zamienniki 69zl szt ] |
Osobiście zdecydowanie nie pozostałbym na wymianie samych ślizgów.
smoczek napisał/a: | - czy jednak sa powody przypuszczać ze nic to nie da ?
bo owe uszkodzenie/połamanie slizgow, wzielo się ze zużytych napinaczy / lub lancuszkow. |
Są powody przypuszczać że oprócz samych ślizgów napinacz również kwalifikuje się do wymiany a jeśli planujesz tym jeszcze trochę pojeździć to łańcuszek wymieniłbym już prewencyjnie.
No chyba że kupisz łańcuszek z możliwością zwrotu - jak porównasz ze swoim i będzie tej samej długości i w dobrym stanie to można założyć stary....... ale koszt łańcucha w porównaniu do napinacza to już tylko dodatek.
smoczek napisał/a: | - połamane slizgi i wypadanie zaplonow miałem na głowicy 5-8.
czy otwierac drugi dekiel, i profilaktycznie zmieniac slizgi, czy jak chula to nie zagladac tam nawet ? |
Jak już masz takie usterki to otworzyłbym także drugi dekiel i sprawdziłbym jak napięty jest drugi łańcuch i w jakim stanie są ślizgi. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-10-27, 23:19
|
|
|
dzięki FOSS,
najrozsądniej byłoby kupic nowe napinacze i lancuszki,
koszt orginalow ponad 4000zl,
zamienniki z alledrogo 1500zl.
wiesz co,
niby nadal chce tym autem jezdzic,
ale najpierw kupno, potem clo, instalacja lpg, remont skrzyni, rozrząd, znow skrzynia bo wsteczny zanikl, i znow rozrząd bo pompa wody padla i pomoczone paski itd.,
teraz te slizgi. ile można ?
trochę dużo jak na półtorej roku posiadania auta, z przebiegiem 216-260 tys km
wkurza mnie już to ostro.
lubie A8, i jazde nim,
ale koszty utrzymania/serwisowania sa NIEADEKWATNE .
kasy brak żeby dolozyc i kupic nowsze auto,
za sprzedaż tego nic ciekawego nie znajde,
a ona ciagle doi z kieszeni. dolozylem 10 tys zl, 20tys zl, a końca nie widać, i ciagle cos..
mam pomalu dosyć tego auta :-?
ps. uporam się z tym rozrządem,
i podjade do Ciebie FOSS,
posprawdzasz mi te nawiewy i zawory, od klimy/webasto.
będę dzwonil. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-28, 11:03
|
|
|
smoczek napisał/a: | 216-260 | - liczne na koło czy na oś ??? |
|
|
|
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-10-29, 09:45
|
|
|
pepi - inni użytkownicy A8 D2, przy jakich przebiegach remontują skrzynie ?
po jakim czasie zuzywaja się plastikowe elementy rozrządu ?
wiec nie sugeruj proszę,
ze moje auto posiada przebieg 3 razy większy niż deklaruje.
nie kupiłem strupa, w marcu 2012 zaplacilem 26tys zl,
za auto swierzo sciagniete z niemiec, do oplat {ok.4tys}
od jednego wlasciciela, byla nim firma reklamowa POGO czy jakos tak.
wiec kupiłem D2-ke za 30 kola, nie szukałem auta za paręnaście tysięcy.
jak forum pokazuje,
wiele osob ma jeszcze mniejsze przebiegi, młodsze auta, a napraw więcej na koncie.
tylko wydaje mi się ze "trafiłem" w taki okres auta [200-300.kkm] gdzie przewidziane sa grubsze naprawy serwisowe, ma prawo pasc skrzynia czy napinacz rozrządu, itd.;
do tego dochodzą masakryczne ceny części Audi,
oraz moje przebiegi około 40.kkm rocznie,
i wyszlo jak wyszlo, fffkkkooorrrfffiiia mnie te auto już
może jak ktoś trzyma D2 w garażu, i jeździ tylko do kościoła, robiąc rocznie 5-6.kkm ,
to nie ma takich napraw,
ja parkuje pod chmurka, i uzywam auta do codziennego przemieszczania się, obecnie 70-100km dzień w dzien. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|