Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-11-28, 13:41
|
|
|
Co do faro to faktycznie mają zwężenie w złączka, ale i tak najmniejszy przekrój przelotu jest w wielozaworze w w butli. Standard wielozaworu to bodajże 3,5mm ja u siebie rozwierciłem chyba do 4,5mm. Reszte zdławienia przelotu robią Filtry FC dobrze jak są dwa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-11-28, 16:51
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | lesdud napisał/a: | Butla w kole 56l (zablokowany zawór) - wchodzi 65litrów gazu |
Literówka? |
Nie literówka. Normalnie w butle weszlo by 56l bo napełnia sie do 80%, bo wielozawor odbije. Ja kazalem by zblokowali zawor i wchodzi 100% czyli 65l. Dzieki temu butla w kole a zasieg do 400km |
Ostatnio zmieniony przez lesdud 2014-11-28, 16:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-11-28, 16:53
|
|
|
lesdud napisał/a: | ja kazalem by zblokowali zawor i wchodzi 100% czyli 65l |
To całkiem mądrze, zatankuj w lecie samochód do pełna i postaw na słońcu:D |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-28, 16:55
|
|
|
Czemu bezpieczniej FARO to napisal juz PEPI
Faro ma w zlaczce srednice prawie 5mm,miedz 5.5 mm.Poprawnie zmontowana miedz jest wydajniejsza,stad moje stwierdzenie ze przy FARO mialby gwarantowana srednice(cos jak posiadanie BRC )a przy miedzi jesli jest na odpierdziel to moze miec mniej a tragedia jak gdzies zagiety bo panowie ciagli druta.
Dlubacz FARO moze sam poprawic,mozna poprawic sporo elementow. |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-11-28, 16:59
|
|
|
uszek napisał/a: | lesdud napisał/a: | ja kazalem by zblokowali zawor i wchodzi 100% czyli 65l |
To całkiem mądrze, zatankuj w lecie samochód do pełna i postaw na słońcu:D |
Mądrze. Ja na stacje jade tankować a nie garażować, zawsze przynajmniej ujade tyle by z 5 litrów minimum ubylo |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-11-28, 17:05
|
|
|
Sprawdz jaką rozszerzalność cieplną ma gaz z temp +20 do +40
EDIT
POmogę CI ok 1%zwiększa objętość w fazie ciekłej na 5-6 stopni ,czyli przy róznicy 20 stopni jest to 4% całej objętości czyli jesli zalewasz do pełna 65L postawisz to na słońcu to gaz w stanie ciekłym zwiększy swoją objętość do 70L. POmijam wzrost ciśnienia w zbiorniku, bo od tego jest zawór, któy upuści nadmiar gazu. No ale jak kto woli, niektórzy wolą wyjeżdzić gaz inni wypuscic w atmosfere:) Gorzej jak CI się zawór zablokuje albo zepsuje:) |
Ostatnio zmieniony przez uszek 2014-11-28, 17:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-11-28, 17:16
|
|
|
lesdud napisał/a: | Mądrze. Ja na stacje jade tankować a nie garażować, zawsze przynajmniej ujade tyle by z 5 litrów minimum ubylo | TO zawsze jedziesz te 30 km zeby ubyło, heh szkoda prowadzic dalszą dyskusję, wiem że wszyscy co wymyslają normy bezpieczeństwa to się nie znaja wogole na tym <hehe> |
Ostatnio zmieniony przez uszek 2014-11-28, 17:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-28, 17:21
|
|
|
Moja 70tka ładuje 57l i to w trasie starcza na 400km a szybkiej trasie 380 |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-11-28, 17:37
|
|
|
uszek napisał/a: | Sprawdz jaką rozszerzalność cieplną ma gaz z temp +20 do +40
EDIT
POmogę CI ok 1%zwiększa objętość w fazie ciekłej na 5-6 stopni ,czyli przy róznicy 20 stopni jest to 4% całej objętości czyli jesli zalewasz do pełna 65L postawisz to na słońcu to gaz w stanie ciekłym zwiększy swoją objętość do 70L. POmijam wzrost ciśnienia w zbiorniku, bo od tego jest zawór, któy upuści nadmiar gazu. No ale jak kto woli, niektórzy wolą wyjeżdzić gaz inni wypuscic w atmosfere:) Gorzej jak CI się zawór zablokuje albo zepsuje:) |
7 lat i 150tys km w A6 C4 na zblokowanym zaworze i nic sie nie dzialo. Pozatym wielu ludzi tak ma i nie slyszalem o problemch.
Zreszta jak wiem ze auto ma stac to nie leje sie do pelna.
Nie rob problemow- jesli ich nie ma :-)) |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-11-28, 17:41
|
|
|
lesdud napisał/a: | 7 lat i 150tys km w A6 C4 na zblokowanym zaworze i nic sie nie dzialo. Pozatym wielu ludzi tak ma i nie slyszalem o problemch. |
a skad wiesz ze zawór nie upuszczał do atmosfery gazu.
tu jest jedno podsumowanie tego Twojego wywodu
Nie dyskutuj z "mądrym"- sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2014-11-28, 17:41
|
|
|
Apophis napisał/a: | Moja 70tka ładuje 57l i to w trasie starcza na 400km a szybkiej trasie 380 |
Ja mam eSe a one jednak wiecej pija niestety, a może i stety |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-28, 20:48
|
|
|
lesdud napisał/a: | 7 lat i 150tys km w A6 C4 na zblokowanym zaworze i nic sie nie dzialo | - niech ktoś ci wjedzie w tyłek po zatankowaniu
ale będzie ognista kula
Co faro ktoś tu pisał że ma mniejszy przekrój to bzdura i miedz jeszcze z czasem zarasta w środku |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-11-28, 21:03
|
|
|
pepi napisał/a: |
Co faro ktoś tu pisał że ma mniejszy przekrój to bzdura i miedz jeszcze z czasem zarasta w środku |
Nie chodzi o przewód tylko o złączki. O ile pamietam są złaczki chyba z gwintem M10x1 i mają mniejszą średnicę niż Cu. |
_________________
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-11-28, 22:11
|
|
|
pepi napisał/a: | - niech ktoś ci wjedzie w tyłek po zatankowaniu
ale będzie ognista kula | co to za bzdury piszesz. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-28, 22:25
|
|
|
Witam!
Witam!
Po raz ostatni zrobie wyjatek.
pepi napisał/a: | miedz jeszcze z czasem zarasta w środku | -tak tylko ze ten czas jest wtedy gdy sie utlenia. O korozji spowodowanej kontaktem z propanem lub butanem nikt jeszcze nie pisal ale jak wiemy kolega posiada pewna "wiedze tajemna" nie tylko w tej materi.
pepi napisał/a: | - niech ktoś ci wjedzie w tyłek po zatankowaniu
ale będzie ognista kula | -z badan przeprowadzonych przez ADAC (wiem ze u kolegi autoryzacji nie maja) wynika ze benzyna jest wielokrotnie niebezpieczniejszym czynnikiem.Zbiorniki LPG i CNG sa praktycznie nienaruszalne w wyniku kolizji a jesli juz nastepuje uszkodzenie to w chwili gdy pasazerowie juz "sa w drodze" i nie ma to dla nich kompletnie zadnego znaczenia.
Pozdrawiam.Stefan. |
|
|
|
|
|