Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] LPG do oceny - co zrobić aby było lepiej  
Autor Wiadomość
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-11-28, 13:41   

Co do faro to faktycznie mają zwężenie w złączka, ale i tak najmniejszy przekrój przelotu jest w wielozaworze w w butli. Standard wielozaworu to bodajże 3,5mm ja u siebie rozwierciłem chyba do 4,5mm. Reszte zdławienia przelotu robią Filtry FC dobrze jak są dwa.
_________________

 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2014-11-28, 16:51   

krzychu22.p1i napisał/a:
lesdud napisał/a:
Butla w kole 56l (zablokowany zawór) - wchodzi 65litrów gazu

Literówka?


Nie literówka. Normalnie w butle weszlo by 56l bo napełnia sie do 80%, bo wielozawor odbije. Ja kazalem by zblokowali zawor i wchodzi 100% czyli 65l. Dzieki temu butla w kole a zasieg do 400km
Ostatnio zmieniony przez lesdud 2014-11-28, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-11-28, 16:53   

lesdud napisał/a:
ja kazalem by zblokowali zawor i wchodzi 100% czyli 65l

To całkiem mądrze, zatankuj w lecie samochód do pełna i postaw na słońcu:D
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-28, 16:55   

Czemu bezpieczniej FARO to napisal juz PEPI
Faro ma w zlaczce srednice prawie 5mm,miedz 5.5 mm.Poprawnie zmontowana miedz jest wydajniejsza,stad moje stwierdzenie ze przy FARO mialby gwarantowana srednice(cos jak posiadanie BRC :P )a przy miedzi jesli jest na odpierdziel to moze miec mniej a tragedia jak gdzies zagiety bo panowie ciagli druta.
Dlubacz FARO moze sam poprawic,mozna poprawic sporo elementow.
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2014-11-28, 16:59   

uszek napisał/a:
lesdud napisał/a:
ja kazalem by zblokowali zawor i wchodzi 100% czyli 65l

To całkiem mądrze, zatankuj w lecie samochód do pełna i postaw na słońcu:D


Mądrze. Ja na stacje jade tankować a nie garażować, zawsze przynajmniej ujade tyle by z 5 litrów minimum ubylo
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-11-28, 17:05   

Sprawdz jaką rozszerzalność cieplną ma gaz z temp +20 do +40


EDIT
POmogę CI ok 1%zwiększa objętość w fazie ciekłej na 5-6 stopni ,czyli przy róznicy 20 stopni jest to 4% całej objętości czyli jesli zalewasz do pełna 65L postawisz to na słońcu to gaz w stanie ciekłym zwiększy swoją objętość do 70L. POmijam wzrost ciśnienia w zbiorniku, bo od tego jest zawór, któy upuści nadmiar gazu. No ale jak kto woli, niektórzy wolą wyjeżdzić gaz inni wypuscic w atmosfere:) Gorzej jak CI się zawór zablokuje albo zepsuje:)
Ostatnio zmieniony przez uszek 2014-11-28, 17:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-11-28, 17:16   

lesdud napisał/a:
Mądrze. Ja na stacje jade tankować a nie garażować, zawsze przynajmniej ujade tyle by z 5 litrów minimum ubylo
TO zawsze jedziesz te 30 km zeby ubyło, heh szkoda prowadzic dalszą dyskusję, wiem że wszyscy co wymyslają normy bezpieczeństwa to się nie znaja wogole na tym <hehe>
Ostatnio zmieniony przez uszek 2014-11-28, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-28, 17:21   

Moja 70tka ładuje 57l i to w trasie starcza na 400km a szybkiej trasie 380 :)
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2014-11-28, 17:37   

uszek napisał/a:
Sprawdz jaką rozszerzalność cieplną ma gaz z temp +20 do +40


EDIT
POmogę CI ok 1%zwiększa objętość w fazie ciekłej na 5-6 stopni ,czyli przy róznicy 20 stopni jest to 4% całej objętości czyli jesli zalewasz do pełna 65L postawisz to na słońcu to gaz w stanie ciekłym zwiększy swoją objętość do 70L. POmijam wzrost ciśnienia w zbiorniku, bo od tego jest zawór, któy upuści nadmiar gazu. No ale jak kto woli, niektórzy wolą wyjeżdzić gaz inni wypuscic w atmosfere:) Gorzej jak CI się zawór zablokuje albo zepsuje:)


7 lat i 150tys km w A6 C4 na zblokowanym zaworze i nic sie nie dzialo. Pozatym wielu ludzi tak ma i nie slyszalem o problemch.
Zreszta jak wiem ze auto ma stac to nie leje sie do pelna.
Nie rob problemow- jesli ich nie ma :-))
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-11-28, 17:41   

lesdud napisał/a:
7 lat i 150tys km w A6 C4 na zblokowanym zaworze i nic sie nie dzialo. Pozatym wielu ludzi tak ma i nie slyszalem o problemch.

a skad wiesz ze zawór nie upuszczał do atmosfery gazu.

tu jest jedno podsumowanie tego Twojego wywodu
Nie dyskutuj z "mądrym"- sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2014-11-28, 17:41   

Apophis napisał/a:
Moja 70tka ładuje 57l i to w trasie starcza na 400km a szybkiej trasie 380 :)


Ja mam eSe a one jednak wiecej pija niestety, a może i stety
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-28, 20:48   

lesdud napisał/a:
7 lat i 150tys km w A6 C4 na zblokowanym zaworze i nic sie nie dzialo
- niech ktoś ci wjedzie w tyłek po zatankowaniu :)
ale będzie ognista kula :)
Co faro ktoś tu pisał że ma mniejszy przekrój to bzdura i miedz jeszcze z czasem zarasta w środku :)
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-11-28, 21:03   

pepi napisał/a:

Co faro ktoś tu pisał że ma mniejszy przekrój to bzdura i miedz jeszcze z czasem zarasta w środku :)

Nie chodzi o przewód tylko o złączki. O ile pamietam są złaczki chyba z gwintem M10x1 i mają mniejszą średnicę niż Cu.
_________________

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-11-28, 22:11   

pepi napisał/a:
- niech ktoś ci wjedzie w tyłek po zatankowaniu :)
ale będzie ognista kula :)
co to za bzdury piszesz.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-28, 22:25   

Witam!
Witam!
Po raz ostatni zrobie wyjatek.
pepi napisał/a:
miedz jeszcze z czasem zarasta w środku :)
-tak tylko ze ten czas jest wtedy gdy sie utlenia. O korozji spowodowanej kontaktem z propanem lub butanem nikt jeszcze nie pisal ale jak wiemy kolega posiada pewna "wiedze tajemna" nie tylko w tej materi.
pepi napisał/a:
- niech ktoś ci wjedzie w tyłek po zatankowaniu :)
ale będzie ognista kula :)
-z badan przeprowadzonych przez ADAC (wiem ze u kolegi autoryzacji nie maja) wynika ze benzyna jest wielokrotnie niebezpieczniejszym czynnikiem.Zbiorniki LPG i CNG sa praktycznie nienaruszalne w wyniku kolizji a jesli juz nastepuje uszkodzenie to w chwili gdy pasazerowie juz "sa w drodze" i nie ma to dla nich kompletnie zadnego znaczenia.

Pozdrawiam.Stefan.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.