Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D4 15 ] problemy z dużym spalaniem i kontrolka EPC  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-02-20, 14:36   

Przecież nie mówimy o swoim stylu jazdy tylko o stylu gdzie najmniej spalimy na jakimś odcinku drogi. Czyli jedziemy 100 km/h na płaskiej drodze i jakie mamy chwilowe spalanie przy 100 km/h i jak długo udaje się je nam utrzymać.

Wiadomo, że do tego testu nie weźmiemy jeszcze 4 osób na pokład, czy będziemy jechać z butem w podłodze. Różnica w spalaniu większa niż 10-20% w stosunku do "innych" takich samych aut świadczy o jakimś niedomaganiu.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-20, 14:40   

123
 
 
luki3000 
Użytkownik


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-20, 16:38   

Mi tam udało się w końcu zejść dl tego litra na setkę wiec w końcu się przyoszczędzi. <fujarka>
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-20, 22:49   

123
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-02-21, 02:04   

Marek dokładnie trafiłeś w punkt. <okok> Z opisu autora tematu wynika, że 11-12l a z innych źródeł 8-9l więc na pewno warto zainteresować się tematem bo procentowo to już nie jest błąd pomiaru i tak jak napisałem wcześniej wrzuciłbym "to auto na rolki i sprawdził ile wypluje koni i jak przebiegają kreski" jeżeli trzyma serie to na tym samym paliwie można wykonać test spalania (Orlen 98 - 1/2 zbiornika) w określonych warunkach (koła 20" - ciśnienie 3.0 bara, temp. otoczenia XX*C, nowe filtry powietrza, nowy filtr oleju + olej 5w30 z normą VW 504.00 jeden producent/typ i nie ma takich zmiennych jak wiatr, ukształtowanie terenu, chropowatość asfaltu). Tworząc takiego laba na aucie, które ma przebieg do 50kkm (praktycznie nowe auto) wykonać trzy pomiary i uśrednić otrzymując wartości wzorcowe w postaci jakiegoś wykresu dla 3 prędkości / obrotów silnika w trybie 4 i 8 cylindrowym.

Kolejne auto i powtórzenie całej procedury - mamy piękne dane, które jednoznacznie będą pokazywały w jakiej kondycji jest silnik a odchyłka na poziomie 10% będzie informacją, że coś jest nie tak. Mimo śmiechów i epitetów dyskusja poszła w ciekawym kierunku. ;)

Za kilka lat jak ceny zrobią się bardziej przystępne i dopracują LPG do silników FSI w takie S8 D4 byłoby można wchodzić a z czasem nawet zrobić jakiś tuning bo 4.0TFSI jest bardzo podatne. <hmm>
 
 
luki3000 
Użytkownik


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-21, 08:33   

Naprawdę uwierz mi z ręką na sercu to mówię, że zejście tym autem poniżej 10 l to jest wyczyn i do tego cała procedura którą trzeba wykonać czyli "wszystko" na off plus jazda dłuższą trasą ślimaczym tempem.

I jak Pany inżyniery z Audi zrobili sobie taki test to może i zeszli do tych 8 litrów ALE
kto takie rzeczy w normalnym życiu wyrabia.

Przy normalnej eksploatacji czyli odpalasz rano na zimnym silniku i jedziesz dajmy na to 100 km to bardzo trudno jest zejść poniżej 10l chyba, że sie jedzie 80-90 km/h non stop bez hamowania i przyśpieszania

ALE

no kto tak robi? no kto? tak to się można pobawić i sobie fotkę pstryknąć na pamiątkę ale normalnie to odpalasz auto, wyskakujesz na Ske i ciśniesz te 140 km/h, nieraz coś tam wyprzedzisz, nieraz przyhamujesz bo jakaś ciężarówka wyskoczy i znowu musisz rozpędzać -

wtedy jeśli sądzisz, że zejdziesz poniżej 10 litrów to inżyniery z Audi to GENIUSZE i są sto lat przed wszystkimi markami.

Ale ja prawa głosu nie mam bo mam EPC - ale jak zauważyłem ostatnio zapala się dopiero jak przekroczę 50 km/h lub przycisne mocniej gaz - przy spokojnej jeździe po mieście nie wyskakuje.
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2020-02-21, 11:03   

luki3000 napisał/a:
Przy normalnej eksploatacji czyli odpalasz rano na zimnym silniku i jedziesz dajmy na to 100 km to bardzo trudno jest zejść poniżej 10l chyba, że sie jedzie 80-90 km/h non stop bez hamowania i przyśpieszania

Kolego masz auto ,które waży 2140kg + pasażerowie ,V8 na dwóch turbinach,dostępną potężną moc,automatyczną skrzynię biegów,duże koła - to ile to ma palić?
Spalanie poniżej 10 litrów przy 80-100km/h jest jak najbardziej ok.Wczoraj zrobiłem swoją S8 trasę ponad 300km w mieszanych warunkach (prędkość 80-160,kilka razy ok 200) i spalanie z całej trasy wyszło mi na kompie ok.12 litrów(jeżdżę tylko na PB 98 lub SHELL 100). Obecny przebieg 114 tyś km i zero błędów w silniku. Mnie to pasuje :-)
luki3000 napisał/a:
I jak Pany inżyniery z Audi zrobili sobie taki test to może i zeszli do tych 8 litrów ALE
kto takie rzeczy w normalnym życiu wyrabia.

dlatego do wyników,które podają koncerny trzeba dodać 10-20% i wtedy jest realne spalanie.
Meritum:bez żadnych błędów w silniku nie ma opcji,żeby to auto paliło przy "normalnej" jeździe na trasie poniżej 10 litrów,a standardem jest 12-14 litrów.W mieście 15-20 litrów i trzeba to zaakceptować lub pomyśleć o tańszym aucie.To auto nie będzie paliło 6-9 litrów.Spalanie które podają producenci aut można sobie wsadzić w ...
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-21, 11:45   

123
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2020-02-21, 11:58   

Hgo napisał/a:
R8+ też da się zejść do 10-9L ale kogo to interesuje
dokładnie- to chore kupować takie auto i drżeć o każdy litr paliwa.Takie auta mają dawać przyjemność,a przyjemności kosztują i trzeba mieć tego świadomość.

[ Dodano: 2020-02-21, 12:00 ]
Hgo napisał/a:
Pomimo, że mam wyprogramowane 4-cyl moja S8 pali identycznie :)

Panie ale Ty masz pod 700 koni,a ja marne 520,coś mi to za dużo pali i będę musiał coś z tym zrobić haha <hmm>
 
 
luki3000 
Użytkownik


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-21, 13:25   

Ty mnie greg chyba nie zrozumialeś - ja nie jestem tutaj żeby udowadniać że s8 ma palić 8l

To nie ja takie tezy postawiłem.

A tak poza tym to ja mam 16 srednia bo tak jeżdżę i mało mnie to obchodzi bo nie kupiłem tego auta żeby tanio jeździć.

PS. też jakiś czas temu zrobiłem trasę około 100 km normalny tempem w normalnych warunkach i było koło 12 litrów.
Mimo świecącej się kontrolki silnika więc... wnioski sam wyciągnij.
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2020-02-21, 13:54   

luki3000 napisał/a:
Ty mnie greg chyba nie zrozumialeś - ja nie jestem tutaj żeby udowadniać że s8 ma palić 8l

To nie ja takie tezy postawiłem.

A tak poza tym to ja mam 16 srednia bo tak jeżdżę i mało mnie to obchodzi bo nie kupiłem tego auta żeby tanio jeździć.

PS. też jakiś czas temu zrobiłem trasę około 100 km normalny tempem w normalnych warunkach i było koło 12 litrów.
Mimo świecącej się kontrolki silnika więc... wnioski sam wyciągnij.

Wniosek taki,że musisz usunąć awarię.Po jej usunięciu według mnie spalanie niewiele się zmieni.Pozostaje więc tankować i cieszyć się autem,które niewątpliwie daje frajdę z jazdy.
 
 
Unseen 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 20 Lip 2017
Posty: 111
Skąd: UK
Wysłany: 2020-02-21, 14:03   

luki3000 napisał/a:
Naprawdę uwierz mi z ręką na sercu to mówię, że zejście tym autem poniżej 10 l to jest wyczyn i do tego cała procedura którą trzeba wykonać czyli "wszystko" na off plus jazda dłuższą trasą ślimaczym tempem.

I jak Pany inżyniery z Audi zrobili sobie taki test to może i zeszli do tych 8 litrów ALE
kto takie rzeczy w normalnym życiu wyrabia.

Przy normalnej eksploatacji czyli odpalasz rano na zimnym silniku i jedziesz dajmy na to 100 km to bardzo trudno jest zejść poniżej 10l chyba, że sie jedzie 80-90 km/h non stop bez hamowania i przyśpieszania

ALE

no kto tak robi? no kto? tak to się można pobawić i sobie fotkę pstryknąć na pamiątkę ale normalnie to odpalasz auto, wyskakujesz na Ske i ciśniesz te 140 km/h, nieraz coś tam wyprzedzisz, nieraz przyhamujesz bo jakaś ciężarówka wyskoczy i znowu musisz rozpędzać -

wtedy jeśli sądzisz, że zejdziesz poniżej 10 litrów to inżyniery z Audi to GENIUSZE i są sto lat przed wszystkimi markami.

Jak pisalam wczesniej, jest mozliwe zejscie ponizej 10l, ale mi udalo sie to tylko kilka razy, a okolicznosci byly takie:
1. 396,2 km ze stala predkoscia po autostradzie w UK z poludniowego Londynu do Ipswich i z powrotem, z predkoscia 70-74 mph (112-119km/h). Przejazd w maju, wiec temperatury przyjazne dla otoczenia, samochod stal wczesniej na zewnatrz. Srednie spalanie z baku 9.93l/100km
2. 754,8 km ze stala predkoscia 130km/h z poludniowego Londynu do Niemiec, caly czas autostrada. 9.56l/100km
3. 722,9 km dalsza czesc tej samej trasy z Niemiec do Polski, 130km/h. 9.65l/100km. Trasa zrobiona we wrzesniu, z tego co pamietam bylo wtedy 20-25C na zewnatrz, aczkolwiek ja chyba jechalam czesciowo w nocy. Umarlam z nudow podczas tych 1500km.
4. Rok pozniej powyzsza trasa wyszlo 10.34 i 10.74. Mowa znowu o odcinkach podobnej dlugosci ze stala predkoscia.

Na przeciwnym biegunie mamy 230km ze srednia 17,81l/100km, glownie po miescie i dojazdy do pracy 3km. Miesiac pozniej, w czerwcu mamy 380km przejechane glownie po miescie, ale dojazdy do pracy juz 30km w jedna strone, znowu 18.59l/100km.

Jak widac jest ogromna rozbieznosc w zaleznosci od okolicznosci. We wszystkich przypadkach, w samochodzie tylko lekki kierowca i minimalna ilosc bagazu.

Nigdy nie bawilam sie w zadne liczenie chwilowego spalania pokazywanego na komputerze. Wszystkie pomiary sa z tankowania do pelna. Ogolnie moje S8 mialo niska srednia spalania, poniewaz jedzilam nim glownie w UK i po autostradach z limitem predkosci 112km/h i kamerami na co drugim slupku. Co innego byloby, gdybym mieszkala w Polsce czy w Niemczech, bo tam sa wyzsze limity predkosci i pewnie jezdzilabym wiecej po miescie (Warszawie). Pewnie mialabym srednia 15l albo wiecej.

Na dane producenta zawsze biore odpowiednia poprawke. A8 3.0 diesel ma niby palic 5.9l srednio, w zyciu nie widzialam, zeby zeszlo ponizej 6.3l. A te 6.3l tez zdarzylo sie tylko dwa razy, przy trasie 1000km, kiepskich warunkach pogodowych i jezdzie 100-120km/h.
_________________
Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
 
 
luki3000 
Użytkownik


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-21, 15:00   

chyba już wszystko w temacie zostało powiedziane

oficjalnie zamykam obrady





to żart - wyjaśnienie dla tych z kijkiem w tyłku
 
 
pawelec 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 98
Skąd: München/Geretsried/Łódź
Wysłany: 2020-02-21, 23:07   

Cytat:
Nigdy nie bawilam sie w zadne liczenie chwilowego spalania pokazywanego na komputerze. Wszystkie pomiary sa z tankowania do pelna. Ogolnie moje S8 mialo niska srednia spalania, poniewaz jedzilam nim glownie w UK i po autostradach z limitem predkosci 112km/h i kamerami na co drugim slupku. Co innego byloby, gdybym mieszkala w Polsce czy w Niemczech, bo tam sa wyzsze limity predkosci i pewnie jezdzilabym wiecej po miescie (Warszawie). Pewnie mialabym srednia 15l albo wiecej.


To sie nazywa rzetelna opinia... a mógłbym zapytać czy średnią co pokazuje auto, pokrywa sie w wyliczeniami ze stacji benzynowej ?
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-21, 23:19   

Rozumiem, że każdy dystrybutor w Europie nalewa dokładnie taką ilość paliwa jaką wskazuje licznik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.