Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-25, 22:38
|
|
|
prnit napisał/a: | bo nie działa chyba że tylko chwilę albo z górki jak nie ma obciążenia albo jak odpuscisz gaz (dlatego może być i filmik na youtube przy 200kmh ale to jest króciutki moment a nie jazda na 4 cylindrach przez dłuższy czas), pokaż mi filmik jak jedziesz 150kmh i 4 cylindry działają przez np. 10 km...jeśli mi to pokażesz to znaczy że mam zepsute auto. |
Skoro masz takie auto to pewnie wiesz,że COD włącza się tylko w określonych warunkach i nawet jadąc 60-80 potrafi się co chwila włączać i wyłączać- nie działa w trybie ciągłym przez np. kilometr czy dwa. |
|
|
|
|
|
|
|
prnit
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D4, Cayman 987
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 57 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2020-02-25, 22:38
|
|
|
to ja bym prosił o te filmiki jak możecie coś mi nagrać bo jak tak jest to znaczy że ja mam coś zepsute u siebie chociaż ze średnich spalania jakie mam z tego nie wynika że u mnie w aucie jest coś nie halo... |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-25, 22:41
|
|
|
greg26 napisał/a: | nie działa w trybie ciągłym przez np. kilometr czy dwa. |
spokojnie 2-3km przejedziesz w trybie 4 cylindrowym (ciągłym)
prnit napisał/a: | to ja bym prosił o te filmiki jak możecie coś mi nagrać bo jak tak jest to znaczy że ja mam coś zepsute u siebie chociaż ze średnich spalania jakie mam z tego nie wynika że u mnie w aucie jest coś nie halo... |
jak to znajdę to na pewno dodam do dyskusji |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-25, 22:48
|
|
|
panton napisał/a: | greg26 napisał/a:
nie działa w trybie ciągłym przez np. kilometr czy dwa.
spokojnie 2-3km przejedziesz w trybie 4 cylindrowym (ciągłym) |
zgodzę się,ale w warunkach drogowych jest to ciężkie do wykonania.Na jakimś płaskim terenie np.pas lotniska jak najbardziej jest to wykonalne.Może w weekend spróbuję nagrać jakiś filmik jak ten tryb działa w moim aucie na tempomacie i bez. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-25, 22:52
|
|
|
greg26, kawał miasta przejedziesz w tym trybie pokonując po drodze wiadukty i zakręty |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-25, 23:06
|
|
|
panton napisał/a: | greg26, kawał miasta przejedziesz w tym trybie pokonując po drodze wiadukty i zakręty |
szczerze,to nigdy COD nie testowałem na zasadzie ile najdłużej ujadę.Testowałem natomiast ile spali najmniej i na kompie z trasy ok.50 km wyszło mi ok.7,5 litra.Dla niedowiarków mogę poświęcić się i pokazać,że można tyle uzyskać.Zmobilizowałeś mnie i w weekend postaram się to sprawdzić ile najdłużej ujadę na COD w trybie efficiency. |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-02-25, 23:35
|
|
|
123 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-25, 23:42
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-26, 00:09
|
|
|
Hgo napisał/a: | Po co nadmiernie eksploatować motor i podzespoły |
COD przełączy na 4 cylindry pod małym obciążeniem w zakresie 25-40% maksymalnego momentu co daje w zależności od silnika 4.0TFSI 120Nm - 260Nm
w zakresie obrotów 960 - 3500 rpm na 3 lub wyższym biegu przy temp. płynu większej niż 30*C
takie warunki zabezpieczają silnik przed skróceniem jego życia
generalnie technologia nie jest nowa i stosowano to już w latach 80 - to Audi dopiero teraz się obudziło i zrealizowało ten pomysł po swojemu
Hgo napisał/a: | w dodatku użerać się z dźwiękiem połowy silnika ( brzmiącym jakby coś było popsute ) |
od tego jest ANC i aktywny zawias silnika...jak wszystko jest sprawne tego praktycznie nie usłyszysz i nie wyczujesz w jakim trybie jedziesz
a czas przełączenia z trybu 4 na 8 cylindrowy to średnio 300ms
Hgo napisał/a: | Jak poduszki klękną (...). Zamienników i alternatywy nie ma. |
zgadza się |
|
|
|
|
|
|
|
prnit
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D4, Cayman 987
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 57 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2020-02-26, 10:28
|
|
|
Ok, jechałes 160kmh i na chwile właczył się tryb 4 cylindrowy..i co z związku z tym? przecież napisałem ze pod niskim obciążeniem ten tryb pewnie i włączy się i przy 200 ale chodzi mi od początku że tym trybem auto nie jedzie długo...chwile pojedzie i przełączy i to najczęściej przy odjęciu gazu..masz spalanie pokazane 10l/100 gdybys jechał w trybie 4 cylindrowym powinno pokazać 7-8l...ta cała dyskusja nie ma sensu, podałem prawdziwe prawidłowe spalanie i jak widać takie wszyscy mają, jak ktos ma filmik ze jedzie 150kmh przez 10 km i ma tryb 4 cylindrowy to z chęcia go zobacze. |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-26, 11:23
|
|
|
W temacie spalania S8 D4 chyba wszystko zostało powiedziane i wałkowanie tego nie ma już większego sensu.Jeśli komuś spalanie znacznie odbiega od normy wynikiem jakichś nieprawidłowości to należy usunąć usterkę.Podane wartości spalania powinny służyć jako wyznacznik czy silnik jest zdrowy a nie rozpaczaniu,że komuś litr pali więcej niż podaje audi.To auto pali jak na tą moc i wagę bardzo mało,moja D3 4.2 BFM pali więcej niż moje 4.0 CGTA.Jeśli ktoś wydał 150-400 tysięcy pln na S8 D4 (bo tyle te auta kosztują) to powinno go być stać na paliwo i eksploatację.Dyskusję o spalaniu powinniśmy prowadzić właśnie w kontekście nieprawidłowości, a jak kogoś nie stać na utrzymanie tego auta to powinien je sprzedać i tyle. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-02-26, 11:26
|
|
|
greg26 napisał/a: | Dyskusję o spalaniu powinniśmy prowadzić właśnie w kontekście nieprawidłowośc |
Tylko w tym celu zostało tu zadane pytanie. To odpowiadający przeobrazili to w opłakiwanie właściciela i co więcej nadal nie potrafią tego chyba pojąć niektórzy. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-26, 11:37
|
|
|
drago_o napisał/a: | greg26 napisał/a: | Dyskusję o spalaniu powinniśmy prowadzić właśnie w kontekście nieprawidłowośc |
Tylko w tym celu zostało tu zadane pytanie. To odpowiadający przeobrazili to w opłakiwanie właściciela i co więcej nadal nie potrafią tego chyba pojąć niektórzy. |
wydaje się to oczywiste ale dyskusja poszła w jakimś dziwnym kierunku nie wiadomo dla czego
logiczne jest, że nikt nie kupuje S8D4 dla spalania czy turlania się 90km/h bo wtedy mało spali tylko po to by korzystać z tej mocy i poprawiać sobie nastrój
prnit napisał/a: | Ok, jechałes 160kmh i na chwile właczył się tryb 4 cylindrowy..i co z związku z tym? |
ja nie jechałem tylko znalazłem taki film na youtube
a przez chwilę było to nagrywane... nie wiemy ile czasu ta osoba jechała w tym trybie ale tym przykładem pokazałem, że przy 160km/h potrafi silnik jechać w trybie 4 cylindrowym z dokumentacji wynika, że przy odpowiednich warunkach (jak obciążenie jest w granicach, które podałem wcześniej) można tak jechać i 15km lub więcej
nic nie stoi na przeszkodzie
i nie piszę tego by wywołać kolejną wojnę tylko by prostować informacje, które są nieprawdziwe
ktoś później czyta takie opinie i wyrabia sobie błędny obraz o danym silniku/samochodzie czy oponach |
|
|
|
|
|
|
|
prnit
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0t
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D4, Cayman 987
Dołączył: 29 Paź 2017 Posty: 57 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2020-02-26, 13:24
|
|
|
no ok, rozumiem. Zgadzam się z przedmówcą ze wszystko zostało wyjaśnione, na przyszłość proponuje tylko wyrażać się trochę z odrobiną szacunku do drugiego użytkownika forum i wszystko będzie git. pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
|