Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO  
Autor Wiadomość
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-07-19, 22:07   A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO

Witam, chciałbym zaprezenować coś wyjatkowego, własna konstrukcja :)

image-2.jpg
Plik ściągnięto 383 raz(y) 34,87 KB

_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
Ostatnio zmieniony przez gelix 2013-07-19, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
długi 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A6 C5
Wiek: 44
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-19, 22:13   

Pomysł fajny :-D . Ciekawe jak to się zbiera przy takiej masie auta?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-19, 22:17   

Wyżyłowany do 200PS to sie i pozbiera ale jak to klekocze w A8 to juz... :lol:
Nie jestes pierwszy co sie czyms takim zajął i to zrealizował :) Opisz więcej coś :)
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-07-19, 22:18   

Autko jeszcze nie hamowane bo quattro i nie mam na miejscu hamownii.

Moc 190-200PS, cos w granicach 400Nm

Masa z full zbiornikiem okolo 95L - 1740kg

Przyspieszenie ok. 9s

[ Dodano: 2013-07-19, 23:26 ]
Heheh, no oczywiście dźwięk nie powala ale za to odwdzięczy się bezawaryjnością i umiarkowanym apetytem na ON.

Graty:

Słupek - AVF 130 PS (będzie BLT 130PS 2008r po małym przebiegu)
Skrzynia - Passat b5 FL 6 biegów FTS
Turbo - BV43A 2.0 TDI 170PS
Pompowtryski - power plus na korpusach AL
Intercooler - A4 B8 2.0TDI 170PS + dolot cały na śr 60mm
Sterownik - LEON 1.9 TDI ARL 150PS
Soft - Daniel Augustów
EGR i klapa gasząca wywalone
Wydech 2.5 cala bez kata
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
opicasso 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: ONY
Wysłany: 2013-07-19, 22:27   

Pierwszy raz takie coś widzę :)
Ciekawe jak to się sprawuję na drodze.

[ Dodano: 2013-07-19, 23:29 ]
gelix napisał/a:
Autko jeszcze nie hamowane bo quattro i nie mam na miejscu hamownii.

Moc 190-200PS, cos w granicach 400Nm

Masa z full zbiornikiem okolo 95L - 1740kg

Przyspieszenie ok. 9s

[ Dodano: 2013-07-19, 23:26 ]
Heheh, no oczywiście dźwięk nie powala ale za to odwdzięczy się bezawaryjnością i umiarkowanym apetytem na ON.

Graty:

Słupek - AVF 130 PS (będzie BLT 130PS 2008r po małym przebiegu)
Skrzynia - Passat b5 FL 6 biegów FTS
Turbo - BV43A 2.0 TDI 170PS
Pompowtryski - power plus na korpusach AL
Intercooler - A4 B8 2.0TDI 170PS + dolot cały na śr 60mm
Sterownik - LEON 1.9 TDI ARL 150PS
Soft - Daniel Augustów
EGR i klapa gasząca wywalone
Wydech 2.5 cala bez kata


Jak wypróbujesz to powiedz ile takie cacko pali. Pytam z ciekawości
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-07-19, 22:30   

Spalanie:

Trasa tempomat 90-95km/h - 5.0 - 5.3 L

Trasa 100-110km/h - 6.5L

Trasa powyżej 130 - 7.5L

Miasto oszczędnie - 6,5-7L

Miasto dynamicznie - 8,5-9,5L

[ Dodano: 2013-07-19, 23:36 ]
Zabawy było sporo, w najbliższym czaie będzie więcej fotek.

Zegary, FIS, ESP, ABS, wszystko oryginał, działa i dobrze wskazuje :)



_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-19, 22:57   

A ile to poleci?? 200 wyciągnie??
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-07-19, 23:13   

V-max jeszcze nie sprawdzone, 180 juz bylo, myślę ze 200 nie będzie problemem, narazie wszystko się układa, pozatym musze wymienić hamulce przod, kupiłem auto to juz prawie nie miało tarcz, teraz są jeszcze cieńsze no ale nie wszystko da się zrobić od razu...
To jest buda od 3.3 więc hamulce są 324mm, wystarczą.....
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-07-19, 23:18   

Była kiedyś aukcja A8 d2 z silnikiem 1.9tdi. Jestem tego zdania że taniej niż lpg to już się nie da w a8 jeździć. W tej A8 8 miałeś 3.3tdi motor? 200KM z 1.9 będzie jeżdziło bezawaryjnie? Pomysł dość ciekawy, klekot będzie jak nic słychać ale dodatkowe wygłuszenie załatwiło by ten problem po części.

Apophis, 200-220km/h pewnie wyżyłuje ale w jakim czasie :-> Jedno jest pewne, zrezygnowano z przyśpieszenia na korzyść oszczędnej i bardzo komfortowej jazdy. Każdy ma inne priorytety ;)
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-19, 23:27   

Mi chodzi o to czy da sie tym sunac trasy tak jak ja swoim A8 z predkościami 160-200 przez kilkasem km :) No bo to żadne pałowanie dla mojej A8.
Wątpie że ten silnik bedzie to znosił tak jak standardowy. A wkładac 1.9 by paliło tyle co 4,2 na gazie to raczej sie mija z celem :)
Fajny swapik i szacun za prace jesli to hasa bezaaryjnie ale to raczej zabawka :)
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-07-19, 23:41   

Apophis, nie startuje do 4.2 bo i po co, mam E38 740iL z silnikiem 4.4 M62 V8 w gazie i też to wolę na trasy.
To A8 to jest dla żony do kulania w około komina, zrobione jak narazie bezawaryjnie 2000km, ma nie rdzewieć, ma być komfortowo i bezawaryjnie, a jak się słupek silnika uwali to przecież 800-1500zł i siedzi następny.

Wszyscy dobrze wiemy,ze w A8 D2 bezawaryjnych diesli nie bylo....
1) 3.3 TDI to skarbonka, jeden wtrysk 2700zł ,a jest 8szt, owszem fajnie gada jak sprawny, takich juz mało

2) 2.5 pompy, wałki i wogóle jakiś taki nijaki

1.9 PD słupków jest full, od wyboru do koloru....

I właśnie dlatego tak zrobiłem, jestem zadowolony
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-07-19, 23:48   

Szacun za duży wkład w auto. Można jeździć tanio (niskie spalanie) i nie martwić się o koszty serwisu diesla (tańsze części). Najważniejsze że jesteś zadowolony i krótki opis może się przydać komuś na przyszłość.
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-07-19, 23:54   

Nie chodziło w tym swapie o tańsze jeżdżenie niż 4.2 czy 2.8 + LPG.
Tu ma być prosto i bezawaryjnie, tanio w częściach i przecież 9s do setki to nawet lepiej niż 2.5

Jutro jadę po słupek 2008r po przebiegu 60tyś, turbinę mam z modelu 2008 tez po niewielkim przebiegu.
A w 4.2 jest znacznie więcej starych części które mogą polecieć jedna po drugiej, na dodatek weź taki silnik z tych lat utrzymaj bez wycieków i robienia hydrauliki zaworów, a jest tam ich sporo.

Lubię silniki V8 za ich wspaniłą pracę, a 1.9 Tdi lubię za osiągi i bezawaryjność:)
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-20, 00:39   

Oj nie psiocz juz tak na 4,2 bo to bardzo udane jednostki szczególnie stare poczciwe ABZty :mrgreen:
Wiesz jak masz to na celu dla żony wokoło komina to luzik bo z pewnością spełni swoje zadanie na 5 :)
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-07-20, 11:43   

gelix napisał/a:
1.9 Tdi lubię za osiągi i bezawaryjność:)

Z tą bezawaryjnościa to raczej nie bedzie tak różowo przy takim przyroście mocy,jak by ten silnik miał 115KM to można mówić o spokojnej eksploatacji.
Jak dla mnie kasa wywalona w błoto,mówisz ze 9s.do 100 ale nikt tego nie widzi bo ta czarna chmura która pozostaje za tobą to uniemożliwia no chyba że się mylę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.