Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-08-06, 08:07   [D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?

witam,

niestety mój silnik zaczął kuleć i po sprawdzeinu kompresji nie ma w ogóle ciśnienia w lewej głowicy na cylindrze 7 i słabe na 6. Tak więc czeka nie regeneracja ;( , tylko teraz mam dylemat, czy jeśli prawa strona jest ok, to czy ją w ogóle ruszać?
Znalazłem ernesto Twój post bo miałeś też taki dylemat, tylko u Ciebie skończyło się na wyniamie silnika :/ i w sumie dalej nie wiem czy robić jedną strone czy dwie od razu (mimo że druga jest ok)...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2014-10-19, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-06, 08:12   

Myśle jeżeli druga jest ok to nie warto jej sciągać nawet
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-06, 08:14   

rwij jedna główke. proba olejowa byla robiona?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-08-06, 08:16   

szeryfisch napisał/a:
proba olejowa byla robiona?

nie i gdzieś juz mi to przemknęło przed oczami ale nie doczytałem <tjaa>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-08-06, 08:20   

aa juz wiem...tez w poscie ernesto tylko nie dokonca było to objaśnione ;)

w sumie pepi napiał >
Cytat:
olejową się robi ale jak jest jakieś ciśnienie i jeśli sporo wzrośnie to dół
a jak mało to głowica zawory
w tym wypadku raczej to bez sensu
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-08-06, 09:00   

Zanim zrzucisz głowicę to porządnie zdiagnozować. Wszystko znajdziesz w necie używając google.
Następnie rwać głowicę, oczywiście sprawną zostawić, nie ruszać, bo po co. No chyba że masz zniżkę w komplecie, ale wątpię ;)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-08-06, 10:11   

Jaki masz przebieg tego silnika?

Jakie masz ciśnienia na prawej głowicy?

Jeżeli powyżej 300 kkm to robić obie (najpierw się upewnić czy to głowica).

Nie opłaca się unieruchamiać auta. Rozbierać pół silnika gdy za rok (albo wcześniej)
poleci kolejna głowica. Od nowa robota... chyba, że sam robisz i nie płacisz za
robociznę.

Dodam.

Jeżeli okażą się wypalone zawory na lewej głowicy (6 i 7 cyl).
Sprawdzić wydajność wtryskiwaczy LPG.
Czy oby one czasem nie dawały za mało i za uboga mieszanka była na tych cylindrach.
Jest to dosyć łatwe do zdiagnozowania.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-06, 15:11   

martin_rs4, kur... <onie> <onie>
Zrób próbę olejową najpierw. Może uda się bez zdejmowania czapki. U mnie też słabizna wyszła na 7 przy nowym motorze. O ile dobrze pamiętam wypompował 5 atmosfer. Zrobiłem próbę olejową i wzrosło do 12.
Stwierdziłem że mogło przypiec pierścienie. Spuściłem olej i pompowałem naftę na tłoki. Po weekendzie okazało się że odpuściło. W sumie nie jest to duży kosz. A zawsze można spróbować, nie życzę Ci zdejmowania czaszek. Mam nadzieje że to tylko przypieczone pierścienie .

martin_rs4, stało Ci się to nagle czy po prostu wyszło w tracie mierzenia? Znaczy się czy to kulenie zrobiło się teraz ?

Jeśli wtedy by się okazało że to tylko jedna strona to miałem już na myśli robić tylko jedną stronę bo na drugiej ciśnienie było dobre. Ale skończyło się jak się skończyło. Staraj się nie jeździć. Bo jeśli poszła uszczelka między tymi dwoma to może doprowadzić do tego co się u mnie stało że wypali dziurę między cylindrami. Ktoś po prostu jeździł na przepalonej uszczelce i taki oto efekt, magiki z Radomia lepili zakładając miedzianą uszczelkę ale i tak wydmuchało.











Zrób próbę olejową i daj znać co wyszło.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-08-06, 18:50   

Cytat:
Jaki masz przebieg tego silnika?


auto ma nalatane nieco ponad 270kkm, ale przypuszczam ze i tak byl krecony wiec pewnie ze 300kkm to ma.

ernesto napisał/a:
martin_rs4, kur... <onie> <onie>
Zrób próbę olejową najpierw. Może uda się bez zdejmowania czapki. U mnie też słabizna wyszła na 7 przy nowym motorze. O ile dobrze pamiętam wypompował 5 atmosfer. Zrobiłem próbę olejową i wzrosło do 12.


wrocilem wlasnie od mechanika i nie robil proby olejowej bo na cylindrze 6 nie ma w ogole cisnienia, jest totalne 0, co bys nie zrobil, natomiast na 7 wychodzi 3,5-4 atmosfery.
Na pozostalych cylindrach : dwoch pozostalych na lewej i na calej prawej glowicy jest wszedzie rowniutko po 9 atmosfer (mierzone bylo na zimnym silniki bez podania paliwa, tylko krecone rozrusznikiem).

marekp750 napisał/a:
Nie opłaca się unieruchamiać auta. Rozbierać pół silnika gdy za rok (albo wcześniej)
poleci kolejna głowica. Od nowa robota... chyba, że sam robisz i nie płacisz za
robociznę.


no ja podobnie jak ernesto, latam po pracy i robie z kolega. Dzis rozebralem caly przod , a jutro pojdzie czapka w dol. :/ Drugiej narazie nie ruszam, bo za ok. 30kkm bede wymienial rozrzad i wtedy sie zrobi druga.Chetnie bym zrobil ale niestety przycisna mnie chwilowy brak gotowki ;( byl urlop, beda chrzciny synka za tydzien i ta jedna glowica i przez 1,5 miesiaca 6tysi poszlo :/

ernesto napisał/a:
martin_rs4, stało Ci się to nagle czy po prostu wyszło w tracie mierzenia? Znaczy się czy to kulenie zrobiło się teraz ?


zaczelo sie napinacza lancucha.... zaczelo cos napierd...pod lewa pokrywa, no to heja w dol i sie okazalo ze nie ma slizgu. No to nowy slizg pieknie ladnie, wszystko juz bylo ok a tu nagle wywalilo po kolei cylinder 6 i 7... po skasowaniu bledow to samo. podmiana cewek nic nie dala, wiec sprawdzona zostala kompresja. Nie wiem czy czasem jakis odlamek slizgu nie spustoszyl mi tam zaworka jakiego....

a tak dzis juz wyglada niunia :








ehhh..juz pomojajac te koszta, najbardziej wkurzajace jest to ze auto stoi <onie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2014-08-06, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-08-06, 18:51   

p.s. ernesto, zajefajny ten Twój stół <okioki>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-06, 19:34   

martin_rs4 napisał/a:
p.s. ernesto, zajefajny ten Twój stół <okioki>

Dziękuje.

Mam nadzieje że wszystko się ułoży ale jak na 6 jest całkowity brak sprężania to nie brzmi dobrze.
Daj znać jak coś już będziesz wiedział.
Nie przejmuj się, będzie dobrze. Doskonale Cię rozumiem i wiem co czujesz.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-08-06, 19:55   

Martin, te 9 barów na pozostałych cylindrach to też za wiele nie jest.

Procedura:

1. otwarta przepustnica na max (chociaż sprawdzałem na zamkniętych i wychodziło podobnie, dużej różnicy nie było)

2. wykręcone wszystkie świece

3. dobrze naładowany akumulator

4. pakujemy w zegar do 3 cykli sprężania

Powinno być od 11 w górę. Fakt, że serwisówka podaje min 7 bar
ale to już denaty całkowite.

Ostatnio dwa ABZ'ty mierzyłem było od 11 do 13 bar.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-08-06, 20:22   

marekp750,
Ale to bylo mierzone na kompletnie zimnym silniku wg procedury jaka podales. Na cieplym powinno byc ok. 3-4 bary wiecej wiec tak jak piszesz jakies 11-13. Czy Ty tez na zimnym sprawdzales?

ernesto, dzieki za slowa otuchy :) predzej czy pozniej kazdy to musi przejsc
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-08-06, 20:32   

Na zimno były mierzone.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-08-07, 07:55   

marekp750 napisał/a:
Na zimno były mierzone.


też tak myślałem <tjaa> no ale i tak myśle że narazie jest ok jeśli mam przynajmniej równo te 9 na wszystkich cylindrach poza 6stym i 7dmym. Zobaczymy jakie będzie po zrobieniu lewej głowicy i tych dwóch cylindrów... <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.