Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-08, 11:02 [D3 06 4.2MPI/LPG
] Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk
|
|
|
Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu?
Np coś takiego: https://www.phjacus.pl/R1...woru-p3788.html |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
kifiu
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lut 2019 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-01-08, 11:05
|
|
|
ja kiedyś miałem v 3,8 V6 założony reduktor tłokowy - wielkości szklanki. i bez problemu dawał radę. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-08, 11:09
|
|
|
Mówisz zapewne o Magic
Też kiedyś maiłem tyle że w Mercedesie 306Km i faktycznie było ok
Coś takiego jeszcze jest i to bardzo rozsądnych pieniądzach
https://www.agsiedlik.pl/...-i1837-k47.html |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-01-08, 11:21
|
|
|
Ja od lat posiadam jeden reduktor z tym że jest to Prins zwykły malutki mieści sie w podszybiu i daje rade bez problemu |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2020-01-08, 14:14
|
|
|
Ja mam u siebie KME TWIN (czyli taki jeden ale fizycznie to tak jakby 2 reduktory)
Mam 2 elektrozawory i 2 filtry FC, oraz dwa filtry z odstojnikiem FL, zasilanie faro 8 a od trójnika do zaworów już faro 6. wielozawór w butli extra
Wcześniej miałem KME GOLD i był ok latem, ale zimą potrafiłem go zamrozić. (goldy niestety termicznie są niewydolne) |
_________________
|
|
|
|
|
kifiu
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lut 2019 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-01-08, 14:15
|
|
|
Dokładnie taki miałem - nie koniecznie tej firmy ale kształt dokładnie taki sam. Dawał radę jak trzeba. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-08, 15:05
|
|
|
Na rynku są u nas ze 3-4 firmy które mają spory asortyment (mówię o sklepach www które mają prawie wszystko) sprzedają tego ileś tam miesięcznie, w jednym polecali KME Twin lub Extrem, w drugim powiedzieli że i owszem ale nie są zbyt trwałe, Inny sklep polecał reduktor Turbot że ponoć robiony na wzór Prince i póki co nie mają reklamacji, kolejny sklep polecał MAGIC Power i żeby nie słuchać że coś mu się dzieje bo owszem firma miała kiedyś wpadkę ale dzięki temu obecnie robią jak należy i mocy ma wystarczyć.
Zaznaczam że mowa tu póki co o reduktorach optymalnych cenowo i celowo pomijam reduktory po 900-1000zł |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-01-08, 18:15
|
|
|
karol208 napisał/a: | Ja mam u siebie KME TWIN | Ja mam w D3 4.2 BFM taki sam reduktor i od momentu montażu (4 lata temu) do teraz zrobiłem na gazie 70 tyś km i cała instalacja daje radę i auto chodzi super.Najważniejsze według mnie to oddanie auta do fachowców,a nie partaczy.Przed D3 miałem D2 4.2 i "fachowcy" nie potrafili poprawnie ustawić auta nawet na dwóch reduktorach i miałem same problemy .W D3 chodzi na jednym i zero problemów. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-08, 21:44 Re: Montaż instalacji LPG w 4.2 na 1 reduk
|
|
|
colln napisał/a: | Kiedyś raczej nie byłoby pytania.. przy tym silniku 2 reduktory ale od czasu kiedy zaczęli produkować tzw podwójne reduktory może faktycznie dadzą radę?
Ktoś ma lub zna wiarygodne przypadki montażu? |
Ja mam zamontowany reduktor KME TWIN do instalacji BRC.
Reduktor ten mam już ze 3 lata czyli przejeździł u mnie już ponad 100kkm i jak na razie nic mi się z nim nie dzieje.
Daje radę zarówno w lato jak i w zimę. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-09, 09:09
|
|
|
Co do fachowców to oczywiście wiadomo bo jak któryś nie będzie wiedział jak dogrzać reduktor to właśnie będzie bida..
Sam to kiedyś doświadczałem osobiście na swoim aucie - Mercedes V8 306Km zasiliłem go 2 reduktorami o ile pamiętam chyba Tomasetto Arktic 13 i było kijowo przy butowaniu - okazało się że był za słaby przepływ ciepłej wody.. reduktory wpięte na trójnik z nagrzewnicą a wiadomo płyn chłodniczy wybierał drogę gdzie był mniejszy opór.
Później wstawiłem 1 sztukę tłokowy Magic Big i było już znacznie lepiej bo woda szła już z mniejszymi komplikacjami i oporem, sprawę praktycznie rozwiązało wymuszenie obiegu poprzez wstawienie elektrycznej pompki obiegu wody (też od mercedesa)
Wczoraj przeglądałem czeską stronę tych reduktorów i znalazłem tabelkę (trochę dla mnie chaotycznie napisana) ale jest tam między innymi zależność wydajności reduktora od ciśnienia wejścia , minimalnego przepływu płynu grzewczego i jego temperatury
Dopiero spełnienie tych 3 czynników może dać żądany efekt
tabelka:
https://hlpropan.cz/cs/system/files/reduktor_Power_datasheet.pdf
PS. Szkoda że nie działa lpg-forum |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-10, 08:09
|
|
|
https://lpg-forum.pl/
jak nie działa
Co do reduktora magic kiedyś puszczał gaz do wody obecnie podobno ok zaspawany jest- termikę ma aż za dobrą tylko to reduktor tłokowy a one są dość słabo odporne na syf w naszym wspaniałym lpg
jeśli w aucie nie ma zaworu od płynu a sterowanie nagrzewnicy jest klapowe ja zawsze reduktory montuje szeregowo obecnie na rynku masz ze 2-3 sztuki takich reduktorów 300 plus |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-10, 09:34
|
|
|
pepi napisał/a: | https://lpg-forum.pl/
jak nie działa
|
no ja widzę takie coś:
W kwestii mocniejszych reduktorów jest też nowy Prins (z tym że kwotowo znacznie droższy niż te o których tu mowa) też poszli w stronę konstrukcji tłokowego - konstrukcyjnie jest b podobny do Magic z tym że ten czeski był znacznie wcześniej na rynku więc pewnie zgapili od nich pomysł dodali coś od siebie i gotowe :-) tylko nie wiem czy on działa z innymi centralkami niż Prins
https://www.prinsautogas....500_reducer.pdf |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-10, 12:14
|
|
|
reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie i ogrzewał gaz czyli to czysta mechanika tam z elepstryki tylko jest czujnik temperatury który zawsze idzie jakoś go zamontować
KME Extreme
KME R2 Twin
HL Propan Magic III Power
jak lubisz wyzwania to ostatni
Każdy reduktor tłokowy będzie się zacinał ale tylko
do momentu nagrzania
Bieri twina a do czego to ma być i jaki komp lpg |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-10, 12:57
|
|
|
pepi napisał/a: | reduktor to tylko jest po to aby utrzymywał stałe ciśnienie |
no właśnie gdyby to "tylko" było takie proste.... czyli to ciśnienie (bez skoków)
idealnie by było jak w przypadku benzyny - tam wtryski rzeczywiście mają stałe ciśnienie tylko czasy wtrysku się zmieniają
Na tą chwilę waham się pomiędzy KME a Magic , tego drugiego biorę pod uwagę bo prawdopodobnie łatwiej będzie go upakować bliżej silnika (chciałbym uniknąć wkładania reduktora w podszybie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2020-01-10, 13:10
|
|
|
Ciekawy ten Prins eVP 500, mnie również czeka wymiana reduktora bo zwyczajnie mam za słaby reduktor (instalacja, reduktor Prins) , można by spróbować zamontować ową nowość. Cenowo nie aż tak strasznie bo można go nabyć za ok 1k .
Może znajdzie się ktoś kto go już ma i wypowie się jak z pracą itp. |
|
|
|
|
|